Piastów

- Linie, trasy, rozkłady
damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Piastów

Post autor: damian_krk2 » 12 lis 2021, 21:33

Tramwajolog14 pisze: 12 lis 2021, 21:22
brovar pisze: 12 lis 2021, 16:39 Natomiast co do linii tramwajowych, to po 2024r widzę tak:...
To ja przedstawię swoją wizję (f=szczyt/międzyszczyt tylko, gdy jest inna niż obecnie):
"2" - Salwator - ... - Lubicz - Mogilska - Bieńczycka - Rondo Hipokratesa, f=7,5/7,5, NGT8
"6" - Kurdwanów P+R - ... - Św. Gertrudy - Westerplatte - Lubicz - Cmentarz Rakowice
"9" - Nowy Bieżanów P+R - ... - Mogilska - MEISSNERA - Jancarza - Os. Piastów (albo Rondo Hipokratesa, gdyby rozbudowano pętlę)
"12" - Łagiewniki - ... - Mogilska - Bieńczycka - Rondo Hipokratesa
"14" - Bronowice - ... - Mikołajczyka - Os. Piastów
"16" - Tauron Arena Kraków Wieczysta - MEISSNERA - Jancarza - ... - Bardosa
"49" - Nowy Bieżanów P+R - ... - Kotlarska - Al. Pokoju - Dąbie
"52" - Czerwone Maki P+R - ... - Mogilska - MEISSNERA - Jancarza - Os. Piastów, f=5/7,5

Schemat:Obrazek

Na nową trasę dajemy "9", "16" oraz "52" dające w szczycie 20poc/h (z "49" (o czym dalej) 24p/h). Czyżyny i Bieńczyce w zamian za zabrane "9" i "52" dostają częstą "2" zapewniającą połączenie z centrum oraz "12" wzmacniającą "2" i umożliwiającą dojazd do Ronda Grzegórzeckiego, przyszłego węzła przesiadkowego przy Hali Targowej oraz Kapelanki, która to relacja była zapewniana przez "52". Na Rakowickiej pojawia się "6", dzięki której mogliśmy dać "2" do Huty, eliminując w ten sposób problem pustaka w centrum poruszany w innych wątkach. Na Salwatorze ilość kursów nie ulega zmianie, dzięki wzmocnieniu "dwójki". Linia "16" zapewnia dodatkowe kursy na nowej trasie oraz ułatwia przesiadkę dla ewentualnych pasażerów podróżujących z Meissnera do Huty. Linię "14" dałem do Os. Piastów, aby zrekompensować połączenie z Rondem Czyżyńskim oraz myśląc już o przyszłym węźle przesiadkowym Mistrzejowice SKA, ale dopóki takowego węzła nie ma, to może nie trzeba jej ruszać. Nie wiem, napiszcie co o tym sądzicie. (Na pętli Os. Piastów będzie w szczycie 24 kursów, ale przy odpowiednim ich rozłożeniu nie powinny się pojawić problemy z zajeżdżaniem, wszak jest to pojemniejsza pętla od Czerwonych Maków :lol: )

Co do "49" to dobrze, gdyby jeździła po obecnej trasie wydłużona do Mistrzejowic, no ale 48 kursów w ciągu godziny na Mogilskiej to już byłoby chyba bardzo trudne do wykonania, a trasa do Dąbia przetrze szlaki pod przyszłe wydłużenie przez Lema, bo taką właśnie miałem koncepcję, aby "9/49" pojechało do Mistrzejowic przez Lema. Coś tamtędy pojechać musi i jedynymi liniami, które odciążając Mogilską nie robiłyby strasznych kółek są "12" oraz właśnie "9/49". Bilans zysków i strat z przekierowania jednej lub drugiej jest porównywalny ("12": zalety: dłuższe wspomaganie "22", połączenie międzydzielnicowe Al. Pokoju - okolice AWF; wady: brak relacji Hala Targowa - Mogilska, krótsze wspomaganie "2"; "9/49": zalety: połączenie Al. Pokoju z Zabłociem, jazda z Lema na wprost, do nowej trasy, więcej kursów na Lema; wady: brak połączenia Bieżanowa z Rondem Grzegórzeckim), a "9/49" to jednak większe odciążenie Mogilskiej niż "12".

PS Jak zrobić tak, żeby obrazek się normalnie pokazywał, a nie jako link?
No ciekawe gdzie to na Piastów pomieścisz

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Piastów

Post autor: Tramwajolog14 » 12 lis 2021, 21:36

damian_krk2 pisze: No ciekawe gdzie to na Piastów pomieścisz
Myślałem tak:
"52" na tor zewnętrzny, a "9", "14" i "21" na wewnętrzny z przerwami o takiej samej długości. Jeśli faktycznie byłoby to niemożliwe, to zostawmy "14" w Mistrzejowicach.

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Piastów

Post autor: ant_sm » 12 lis 2021, 21:45

brovar pisze: 12 lis 2021, 16:39 "9" - Bieżanów - Lipska - Mogilska - Wieczysta - Bohomolca - Mistrzejowice f~7,5 w szczycie (NGT8)
"12" - Piastów - DH Wanda - Czyżyny - Mogilska - Lubicz - Wawel - Kapelanka - Łagiewniki - Tunel SBM - Kurdwanów f~15 (NGT8)
"14" - Mistrzejowice - DH Wanda - Bieńczycka - Al Pokoju - Lubicz - Bronowice f~15 (NGT8)
"44" - Bieńczyce - Zgody - Kolorowe - Wieczysta - Mogilska - Lubicz - Bronowice f~15 (NGT8)
"52" - Piastów - Mistrzejowice - Bohomolca - Wieczysta - Mogilska - Lubicz - Starowiślna - Kapelanka - Maki f~7,5 (2014N)
Propozycja jest niewykonalna. Mistrzejowice po przebudowie zostają z dwoma peronami na pętli, które pomieszczą tylko dwa tramwaje przy całkowitym braku torów postojowych. Przy takim układzie 16 wylatuje całkowicie, a na 9 musiałbyś robić 5 minut przerwy co przy takiej trasie jest za mało na wyrównanie opóźnień.
Tramwajolog14 pisze: 12 lis 2021, 21:36 Myślałem tak:
"52" na tor zewnętrzny, a "9", "14" i "21" na wewnętrzny z przerwami o takiej samej długości. Jeśli faktycznie byłoby to niemożliwe, to zostawmy "14" w Mistrzejowicach.
Nowa pętla przy SKA będzie miała podobną lub trochę mniejszą pojemność jak obecna więc trzy linie na jednym torze jest nie do ogarnięcia przy opóźnieniach i zajeżdżaniu brygad.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Piastów

Post autor: kucyk » 13 lis 2021, 7:50

Już nie dociekam który wariant będzie bliższy realizacji. Każdy z Waszych projektów ma "+" i "-". :)
Mnie najbardziej nurtuje którędy to niby mają pojechać tramwaje do nowej pętli na os. PIASTÓW? :shock:
Pytam bo jak jechałem tamtędy na Cmentarz w Batowicach to byłem w szoku jak blisko jezdni budują bloki. Tam nie ma rezerwy pod torowisko!!! :o
Chyba, że torowisko będzie w jezdni (jeden tor w jednym pasie - więcej pasów ruchu tam nie widzę). :oops:
Generalnie masakra. :evil:

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Piastów

Post autor: sorig » 13 lis 2021, 12:47

Wystarczą dwie minuty poszukiwań żeby się uporać z niepokojem, prawie wszystko jest na BIPie w dzisiejszych czasach :P

https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=87320

Mnie martwi że faktycznie znowu pętla będzie mało pojemna. Nie podoba mi się ta nowa tradycja budowy jednego przystanku dla wsiadających.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Piastów

Post autor: mkm3 » 13 lis 2021, 14:11

sorig pisze: 13 lis 2021, 12:47 Mnie martwi że faktycznie znowu pętla będzie mało pojemna. Nie podoba mi się ta nowa tradycja budowy jednego przystanku dla wsiadających.
Może warto jako PKK nagłośnić ten problem, aby nie było powtórki z Czerwonych Maków? Według mnie lepsza za duża pętla niż za mała.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Piastów

Post autor: sorig » 13 lis 2021, 14:52

Zdecydowanie warto, bo już teraz na wielu ciągach występuje problem z przepustowością właśnie przez zbyt ciasne lub o za małej ilości torów pętle, a te realizacje tylko to pogłębią. Nie tylko Czerwone Maki, ale też starsze pętle jak Bronowice Małe i Salwator, a zaraz dojdzie Os. Piastów i Mistrzejowcie zaprojektowane na styk.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Piastów

Post autor: Kaszmir » 17 lis 2021, 10:00

mkm3 pisze: 13 lis 2021, 14:11Może warto jako PKK nagłośnić ten problem, aby nie było powtórki z Czerwonych Maków? Według mnie lepsza za duża pętla niż za mała.
Popytamy. Gdzieś słyszałem, że to stare plany i jednak pętla ma być większa (?)

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Piastów

Post autor: fysztof » 17 lis 2021, 11:49

Zdecydowanie popierami!!! Żeby nie dublować wpisów, zerknijcie też proszę do wątku o Tramwaju do Prądnika i Mistrzejowic:
viewtopic.php?f=3&t=499&start=75#p18186

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Piastów

Post autor: Kaszmir » 15 wrz 2022, 10:00

Wydaje się, że szczytowe f5 na "52" szybko nie wróci. Raz, że koszty i brygady, dwa że były z tym problemy: brak koordynacji z innymi liniami, zajeżdżanie się na Czerwonych Makach, dopychanie Lubicz.

Na Czerwonych Makach da się to wybronić - teraz można ułożyć "18+52" w takcie f3-4 z centrum, a rejon i tak wyszedł na plus w liczbie kursów dzięki zmianom na "17" (ubyły 4 kursy/h w szczycie z "52", za to przybyły 4/h poza szczytem oraz 3/h w weekendy na "17").

Taborowo to też się trzyma bo można całe "52" obstawić taborem 40m+, bez wpychania wiedeńczyków.

Natomiast zostaje kwestia Huty. Ta (niestety jak zwykle) jest pokrzywdzona bo znów straciła kursy. Dlatego uważam, że uczciwe byłoby wydłużenie "49" do Bieńczyc, a może i do Piastów. Koszty oczywiście są, jednak stosunkowo mniejsze bo mówimy tylko o wydłużenie istniejącej linii od Wieczystej. A dzięki temu w szczycie dałoby się ułożyć mocny takt f3-4 między "52" a "9/49" aż do ronda Mogilskiego. W drugim wariancie podobnie dałoby się ułożyć "21", "49" i "52" na Piastów.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Piastów

Post autor: fysztof » 15 wrz 2022, 11:00

Pomysł już w ubiegłym roku się pojawiał i zdecydowanie jest ok... ale wiadomo jaki miasto ma stosunek do Huty, więc prędzej zobaczymy tunel pod kopcem Kościuszki niż 49 na Piastów:-/

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Piastów

Post autor: kucyk » 15 wrz 2022, 12:26

fysztof pisze: 15 wrz 2022, 11:00 Pomysł już w ubiegłym roku się pojawiał i zdecydowanie jest ok... ale wiadomo jaki miasto ma stosunek do Huty, więc prędzej zobaczymy tunel pod kopcem Kościuszki niż 49 na Piastów:-/
Może być tak jak piszesz. ;)

Co nie zmienia faktu, że należy przedstawić taką propozycję ZTP. A skoro temat jest już znany nam od roku to Kaszmir na co czekamy? :o

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Piastów

Post autor: Kaszmir » 15 wrz 2022, 12:46

Ja ją już przedstawiłem jakoś rok temu ZTP, acz to było w luźnych rozmowach. Myślę, że można wrócić niebawem do ciśnięcia tematu :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Piastów

Post autor: Kaszmir » 07 mar 2023, 9:27

Remont na pętli Piastów. Przez trzy tygodnie "21" będzie jeździć do Mistrzejowic.
Remont torowiska na pętli Os. Piastów
od 11.03.2023
21, 52, 64

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 11.03.2023 r. (sobota) rozpocznie się remont torowiska na pętli tramwajowej Os. Piastów. W czasie prowadzenia prac dla tramwajów dostępny będzie tylko jeden tor do zawracania. W związku z powyższym zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:

* linia 21 – będzie kursować z dotychczasową częstotliwością po trasie czasowo zmienionej: Pleszów / Kopiec Wandy – … – Mikołajczyka – Srebrnych Orłów – Ks. Jancarza – Mistrzejowice;

* linie 52 i 64 – będą kursować po stałych trasach (bez zmian).

Rozkład jazdy linii 21 zostanie zmieniony.

Prace planowane są na okres około 3 tygodni.

Za utrudnienia przepraszamy!

Zasady zachowania ważności biletów
Bilety okresowe wykupione na linię 21 zachowują ważność na stałej i zmienionej trasie tej linii.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... ty/78-2023

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Piastów

Post autor: tomta1 » 07 mar 2023, 17:13

Pozytywny skutek uboczny: Mistrzejowice mają zastępstwo za „16” wieczorami i w weekendy, oczywiście kosztem os. Piastów.

Ciekawi mnie, czy na te 3 tygodnie będą próbowali zmniejszyć liczbę brygad na „16”/„21” – obecnie razem jest to 11 brygad, z czego sama „16” ma 5, z których jakieś 45% czasu pracy to są przerwy (mają długie postoje na Mistrzejowicach, bo mają krótkie na Bardosa/Kopcu Wandy). Wydaje mi się, że bez uszczerbku na przyzwoitych postojach na pętlach i redukcji rozkładu jazdy, będzie można tę liczbę zmniejszyć.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości