Lotnisko Kraków Airport
Re: Lotnisko Kraków Airport
No właśnie ciekawe, czy to rzeczywiście dokładnie 9 mln, czy ktoś złapany przypadkowo wokół tej liczby. Ale co tam dociekać, liczy się zdjęcie do social mediów.
-
- Ekspert
- Posty: 1086
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Lotnisko Kraków Airport
Z racji 9 milionowego pasażera powinno się pomyśleć o skróceniu 300 i może zrobieniu f60 na SKA1 Do tego obowiązkowo TRASA Balicka.
Biznes parkingowy rozkwitnie jeszcze bardziej, tylko niech nikt nie gada w mediach, że "zostawić auta w domu"
Biznes parkingowy rozkwitnie jeszcze bardziej, tylko niech nikt nie gada w mediach, że "zostawić auta w domu"
Re: Lotnisko Kraków Airport
Ale po co dojazd km do lotniska? Przecież są taksówki, parkingi, Krakusi bogaci. Po co cywilizacja? Może być przecież 1 toaleta czynna na cały terminal. W Krakowie wszystko jest możliwe.kot_feliks pisze: ↑17 gru 2023, 13:14 Z racji 9 milionowego pasażera powinno się pomyśleć o skróceniu 300 i może zrobieniu f60 na SKA1 Do tego obowiązkowo TRASA Balicka.
Biznes parkingowy rozkwitnie jeszcze bardziej, tylko niech nikt nie gada w mediach, że "zostawić auta w domu"
Re: Lotnisko Kraków Airport
A lotnisko już szykuje się na przyjęcie 16 milionów pasażerów rocznie. Kolejna inwestycja oddana:
https://biznes.lovekrakow.pl/aktualnosc ... 54416.html
https://biznes.lovekrakow.pl/aktualnosc ... 54416.html
Re: Lotnisko Kraków Airport
Zielone światło na rozbudowę lotniska w Balicach:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/krako ... 54490.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/krako ... 54490.html
- Zorza Polarna
- Znawca
- Posty: 193
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn
Re: Lotnisko Kraków Airport
Na moje oko (ale mogę się mylić) to przechodząc przez bramki sprawdzają każdego więc może na tej podstawie to kalkulują.
Tymczasem komunikacja miejska daje czerwone światło na rozwój dowozu. Ja naprawdę nie wiem co oni mają w bani puszczając jedną linię do lotniska.kucyk pisze: ↑29 gru 2023, 16:52 Zielone światło na rozbudowę lotniska w Balicach:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/krako ... 54490.html
Ja bym nawet spróbował 152 przemianować na 252 i wydłużyć ją do lotniska tak aby większa część miasta miała dostęp do lotniska.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki"
Re: Lotnisko Kraków Airport
Szopki z dojazdem na lotnisko. Problemy z dojazdem na lotnisko nie tylko z powodu cen:
Urzędnicy z krakowskiego ZTP
Źródło:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/probl ... 55056.html
Dwie przeczące sobie wzajemnie wypowiedzi odnośnie dojazdu na lotnisko KM w Krakowie:„Czemu dojazd na lotnisko w Balicach koleją samorządową ma trzy razy wyższą cenę niż za podobny odcinek do Wieliczki czy do Zabierzowa?” – pyta nasz Czytelnik.
Urzędnicy z krakowskiego ZTP
Eksperci z Rynku LotniczegoJak dodają urzędnicy, nowa przyspieszona linia 300, przeznaczona w całości do obsługi lotniska, kursująca z pętli Os. Podwawelskie i zatrzymująca się na minimalnej liczbie przystanków pośrednich, po ponad roku funkcjonowania „spełnia swoją rolę we właściwy sposób i zdecydowano o pozostawieniu jej na stałe”
Jak myślicie kto tu najbardziej miesza?– Kraków to jedyne miasto w Polsce, w którym z dworca głównego nie ma bezpośredniego połączenia autobusowego na lotniska – mówi dla LoveKraków.pl Mateusz Kieruzal, ekspert z Rynku Lotniczego.
Źródło:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/probl ... 55056.html
Re: Lotnisko Kraków Airport
Ja bym zwrócił uwagę na inny fragment tego artykułu:
Czyli rzecznik spółki organizującej kmk wprost mówi, że odpuścili temat dojazdu kmk do największego lotniska regionalnego. A ta taryfa podstawowa? Czyli mogę jechać na biletach I strefy?Pociąg stanowić ma podstawowy środek dojazdu do portu lotniczego, niemniej dojazd przy pomocy autobusów komunikacji miejskiej również jest możliwy i to w podstawowej taryfie”
Re: Lotnisko Kraków Airport
Niestety, w Krakowie w myśleniu dotyczącym dojazdu na lotniska dominuje mentalność pseudo-byznesmenów rodem z lat 90-tych. Dosadnie mówiąc "wydoić frajera pasażera". Myślenie w stylu - skoro go bogacza stać na bilet na samolot, to niech go będzie stać na 'ofertę specjalną' na bilet kolejowy. Czuć i widać to na każdym kroku. Póki tak będzie, póty parkingi wokół portu lotniczego będą pękać w szwach.
Problem dojazdu na lotnisko jest zresztą szerszy - to nie tylko cena. Drugą sprawą jest dostępność: ośmielę się stwierdzić, że solidna część mieszkańców Krakowa w ogóle jest pozbawiona takowego. Patrząc tylko logistycznie, transport zbiorowy pozwala sensownie dojechać na lotnisko tylko tym, którzy mają w zasięgu przystanek kolejowy lub mieszkają w okolicy Podwawelskiego. Dla całej reszta miasta, czyli:
- północ: Azory, Górka Narodowa, Prądniki itd.
- wschód: cała Nowa Huta, Nowy Płaszów itp.
- południe: Bieżanów, Prokocim, Kurdwanów itd.
dojazd KMK na lotnisko jest czysto teoretyczny. Przykładowo, aktualnie:
- z Prokocim Szpital: KMK około godziny z przesiadką (i tak znośnie), samochodem 20 minut
- z Placu Centralnego: KMK ponad godzinę (z bieganiem z tramwaju na pociąg), samochodem 25 minut
- z ul. Lipskiej: KMK około godziny, samochodem 23 minuty
- z ul. Prądnickiej: KMK około 50 minut, samochodem 18 minut
I tak dalej... Ta dysproporcja jest powalająca. Jeśli jeszcze dojdzie kwestia wzięcia nawet małej walizki w wyjeździe biznesowym albo plecaka w wyjeździe turystycznym, to nie dziwię się, że mało kto traktuje miasto poważnie. Zresztą chętnie poznałbym, kto z urzędu jadąc w delegację dociera na lotnisko fantastycznym autobusem "300", hahaha...
Problem dojazdu na lotnisko jest zresztą szerszy - to nie tylko cena. Drugą sprawą jest dostępność: ośmielę się stwierdzić, że solidna część mieszkańców Krakowa w ogóle jest pozbawiona takowego. Patrząc tylko logistycznie, transport zbiorowy pozwala sensownie dojechać na lotnisko tylko tym, którzy mają w zasięgu przystanek kolejowy lub mieszkają w okolicy Podwawelskiego. Dla całej reszta miasta, czyli:
- północ: Azory, Górka Narodowa, Prądniki itd.
- wschód: cała Nowa Huta, Nowy Płaszów itp.
- południe: Bieżanów, Prokocim, Kurdwanów itd.
dojazd KMK na lotnisko jest czysto teoretyczny. Przykładowo, aktualnie:
- z Prokocim Szpital: KMK około godziny z przesiadką (i tak znośnie), samochodem 20 minut
- z Placu Centralnego: KMK ponad godzinę (z bieganiem z tramwaju na pociąg), samochodem 25 minut
- z ul. Lipskiej: KMK około godziny, samochodem 23 minuty
- z ul. Prądnickiej: KMK około 50 minut, samochodem 18 minut
I tak dalej... Ta dysproporcja jest powalająca. Jeśli jeszcze dojdzie kwestia wzięcia nawet małej walizki w wyjeździe biznesowym albo plecaka w wyjeździe turystycznym, to nie dziwię się, że mało kto traktuje miasto poważnie. Zresztą chętnie poznałbym, kto z urzędu jadąc w delegację dociera na lotnisko fantastycznym autobusem "300", hahaha...
- Zorza Polarna
- Znawca
- Posty: 193
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn
Re: Lotnisko Kraków Airport
Żeby ten każdy rejon miał jakąkolwiek linię do lotniska, która miałaby sens to jej trasa musiałaby przebiegać przez drogi ekspresowe i autostrady. Wtedy przejazd z takiego choćby Bieżanowa byłby w miarę szybki. W innych rejonach Polski (choćby w przypadku Śląska) takie autobusy kursują autostradą, zmniejszając czas przejazdu. Gdyby w optymistycznym wariancie byłyby środki na taki pomysł, pozostaje ostatnia kwestia - czy ZTP by się zgodziło na linię kursującą po autostradzie....fysztof pisze: ↑13 lut 2024, 10:57 Problem dojazdu na lotnisko jest zresztą szerszy - to nie tylko cena. Drugą sprawą jest dostępność: ośmielę się stwierdzić, że solidna część mieszkańców Krakowa w ogóle jest pozbawiona takowego. Patrząc tylko logistycznie, transport zbiorowy pozwala sensownie dojechać na lotnisko tylko tym, którzy mają w zasięgu przystanek kolejowy lub mieszkają w okolicy Podwawelskiego. Dla całej reszta miasta, czyli:
- północ: Azory, Górka Narodowa, Prądniki itd.
- wschód: cała Nowa Huta, Nowy Płaszów itp.
- południe: Bieżanów, Prokocim, Kurdwanów itd.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki"
Re: Lotnisko Kraków Airport
Już przestańcie, ta logika jest dobra. Z dworca na lotnisko jeżdżą ludzie, którzy koleją przyjechali. Autobus, kiedy jest pociąg, sensu nie ma. I "argument", że w innych miastach są autobusy, jest żałosny, bo poza Warszawą, dojazd z głównych dworców na lotnisko koleją jest żenujący. I dlatego te autobusy funkcjonują.
Ludzie z Krakowa nie mieszkają na Dworcu Głównym, tylko są rozsiani po całym mieście i tak, należy rozwijać dojazd autobusem, ale właśnie z różnych miejsc w mieście, a nie z dworca głównego, bo to po prostu jakieś autystyczne myślenie, że ludzie mieliby chcieć zjeżdżać się z całego miasta na Główny i stamtąd jechać dalej.
Czy ludzie z Prądnika, os. Podwawelskiego, Ruczaju będą cofać się na Główny, żeby tam się przesiadać do autobusów?
No nie, właśnie dlatego tak samochody masowo na lotnisko jeżdżą.
Skąd u was się wzięło to fetyszyzowanie Głównego?
Zamiana wyrazu
~Mod. Gz391
Ludzie z Krakowa nie mieszkają na Dworcu Głównym, tylko są rozsiani po całym mieście i tak, należy rozwijać dojazd autobusem, ale właśnie z różnych miejsc w mieście, a nie z dworca głównego, bo to po prostu jakieś autystyczne myślenie, że ludzie mieliby chcieć zjeżdżać się z całego miasta na Główny i stamtąd jechać dalej.
Czy ludzie z Prądnika, os. Podwawelskiego, Ruczaju będą cofać się na Główny, żeby tam się przesiadać do autobusów?
No nie, właśnie dlatego tak samochody masowo na lotnisko jeżdżą.
Skąd u was się wzięło to fetyszyzowanie Głównego?
Zamiana wyrazu
~Mod. Gz391
Re: Lotnisko Kraków Airport
Jutro mam lot o 14.30. Więc teoretycznie mogę jechać komunikacją. Ale musiałbym jechać na dworzec za 4 lub 6 zł plus 17 zł SKA1. Mogę za 6 zł przesiąść się na 300 teoretycznie zdążę dojechać w ciągu godziny, jeśli się coś nie wykrzaczy na mieście.
Powrót w niedzielę o 23.20. Więc na 902 o 23.25 nie zdążę, następne 0.20. SKA1 23.17 nie dla mnie. Następny 0.38.
Wybrałem samochód. Parking 62 zł. Bez czekania i kombinowania. Cenowo podobnie, bo taxi (bolt ok 50 zł).
Oferta dojazdowa dla desperatów. A o 23 jest bardzo dużo przypływ przylotów i chętnych nie brakowałoby.
Powrót w niedzielę o 23.20. Więc na 902 o 23.25 nie zdążę, następne 0.20. SKA1 23.17 nie dla mnie. Następny 0.38.
Wybrałem samochód. Parking 62 zł. Bez czekania i kombinowania. Cenowo podobnie, bo taxi (bolt ok 50 zł).
Oferta dojazdowa dla desperatów. A o 23 jest bardzo dużo przypływ przylotów i chętnych nie brakowałoby.
Re: Lotnisko Kraków Airport
Tylko tak informacyjnie, już obsłużonych zostało milion podróżnych, a KMK jaka była taka jest.
https://www.facebook.com/KrakowAirport/ ... HHXx1cQTjlŚrodę zaczynamy od dobrych informacji - obsłużyliśmy pierwszy milion pasażerów #PROSTOzKRAKOWA✈
Dzisiaj obsłużyliśmy pierwszy milion pasażerów w #KrakowAirport. W tym roku naszym celem jest ruch pasażerski na poziomie 10 milionów podróżnych. Szeroka oferta połączeń lotniczych skierowana jest do Krakowian i Małopolan, ale także zależy nam na ruchu przylotowym. Kraków i region mają olbrzymi potencjał – turystyka, biznes, kultura i nauka. Współpraca z przewoźnikami, instytucjami i szeroko rozumianą branżą turystyczną przekładają się na dalszy rozwój krakowskiego lotniska, dbając jednocześnie o jakość pozostałych usług dla pasażera i jego bezpieczeństwo. - Radosław Włoszek, prezes zarządu krakowskiego lotniska.
Dziękujemy, że jesteście z nami i życzymy udanych podróży #flyKRK✈
Re: Lotnisko Kraków Airport
panA - nie byłoby potrzeby żeby autobus dublował pociąg, gdyby ten pociąg był funkcjonalny. W Krakowie kosztuje niezrozumiałe pieniądze - 17 zł za 20 minut jazdy jest nieakceptowalne. I nie jest argumentem że i tak wydaje się więcej na lot, każdy szanuje swój pieniądz, a w tej cenie wielu osobom - zwłaszcza w dwójkę albo trójkę - bardziej opłaca się jechać autem albo zamówić taxi.
Do tego pociąg ma po prostu za niską częstotliwość. Co 30 minut, a po godz. 18 co godzinę (!) jest po prostu nieakceptowalne. Nieraz trzeba więcej czekać niż potem się jedzie. Przeliczałem niedawno i nawet lotnisko w Radomiu, które w 2023 obsłużyło trochę ponad 100 tys. pasażerów, ma więcej kursów do lotniska w ciągu dnia (linie "5", "14") niż wielki Kraków Airport ("209", "300", "SKA1") który obsłużył ponad 8 mln ludzi!
Nie dziwmy się więc, że drogi dojazdowe do lotniska stoją w korku, a i parking jest wiecznie zapełniony. Kto może, wybiera auto bo kolejarze i ZTP całkowicie odpuściły walkę o klienta. Kolejarze ustalili zaporową cenę i liczą na łapanie podróżnych, którzy nie ogarnęli że są lepsze opcje. A ZTP tnie koszty gdzie może i zrzuca odpowiedzialność za dojazd na kolejarzy.
Dajcie pociąg z f15-20 i w sensownej cenie, oraz w pełni zintegrowany z KMK. I wtedy rzeczywiście autobus nie musi jechać w stronę Dworca, niech jedzie w stronę Podwawelskiego, drugi w stronę Bronowic i Opolskiej (Huty?) - to by była sensowna oferta.
Do tego pociąg ma po prostu za niską częstotliwość. Co 30 minut, a po godz. 18 co godzinę (!) jest po prostu nieakceptowalne. Nieraz trzeba więcej czekać niż potem się jedzie. Przeliczałem niedawno i nawet lotnisko w Radomiu, które w 2023 obsłużyło trochę ponad 100 tys. pasażerów, ma więcej kursów do lotniska w ciągu dnia (linie "5", "14") niż wielki Kraków Airport ("209", "300", "SKA1") który obsłużył ponad 8 mln ludzi!
Nie dziwmy się więc, że drogi dojazdowe do lotniska stoją w korku, a i parking jest wiecznie zapełniony. Kto może, wybiera auto bo kolejarze i ZTP całkowicie odpuściły walkę o klienta. Kolejarze ustalili zaporową cenę i liczą na łapanie podróżnych, którzy nie ogarnęli że są lepsze opcje. A ZTP tnie koszty gdzie może i zrzuca odpowiedzialność za dojazd na kolejarzy.
Dajcie pociąg z f15-20 i w sensownej cenie, oraz w pełni zintegrowany z KMK. I wtedy rzeczywiście autobus nie musi jechać w stronę Dworca, niech jedzie w stronę Podwawelskiego, drugi w stronę Bronowic i Opolskiej (Huty?) - to by była sensowna oferta.
Re: Lotnisko Kraków Airport
Cena jednorazowego biletu pewnie służy do zarabiania na turystach . Im te 17 zł może nie przeszkadza.Kaszmir pisze: ↑15 lut 2024, 21:04 panA - nie byłoby potrzeby żeby autobus dublował pociąg, gdyby ten pociąg był funkcjonalny. W Krakowie kosztuje niezrozumiałe pieniądze - 17 zł za 20 minut jazdy jest nieakceptowalne. I nie jest argumentem że i tak wydaje się więcej na lot, każdy szanuje swój pieniądz, a w tej cenie wielu osobom - zwłaszcza w dwójkę albo trójkę - bardziej opłaca się jechać autem albo zamówić taxi.
Do tego pociąg ma po prostu za niską częstotliwość. Co 30 minut, a po godz. 18 co godzinę (!) jest po prostu nieakceptowalne. Nieraz trzeba więcej czekać niż potem się jedzie. Przeliczałem niedawno i nawet lotnisko w Radomiu, które w 2023 obsłużyło trochę ponad 100 tys. pasażerów, ma więcej kursów do lotniska w ciągu dnia (linie "5", "14") niż wielki Kraków Airport ("209", "300", "SKA1") który obsłużył ponad 8 mln ludzi!
Nie dziwmy się więc, że drogi dojazdowe do lotniska stoją w korku, a i parking jest wiecznie zapełniony. Kto może, wybiera auto bo kolejarze i ZTP całkowicie odpuściły walkę o klienta. Kolejarze ustalili zaporową cenę i liczą na łapanie podróżnych, którzy nie ogarnęli że są lepsze opcje. A ZTP tnie koszty gdzie może i zrzuca odpowiedzialność za dojazd na kolejarzy.
Dajcie pociąg z f15-20 i w sensownej cenie, oraz w pełni zintegrowany z KMK. I wtedy rzeczywiście autobus nie musi jechać w stronę Dworca, niech jedzie w stronę Podwawelskiego, drugi w stronę Bronowic i Opolskiej (Huty?) - to by była sensowna oferta.
W f15 szczerze wątpię, a na razie jakiekolwiek wzmocnienia będą niemożliwe, bo taboru na to nie mają. W ostatnim przetargu nikt się nie zgłosił, bo chcieli dostać całą dokumentację techniczną. https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 14979.html. Ciekawe, czy tym anonimowym był ktoś z Newagu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość