Dokładnie, na Mogilskiej /JPII brakuje mocnego połączenia w kierunku Basztowej i dalej w kierunku Teatru Bagatela, a obecnie większość tramwajów "ucieka" w lewo w Westerplatte
I ok, ale tam spokojnie wystarczyłaby mocna '52'.
Obecnie z Mogilskiej / JPII mamy:
- w kierunku Basztowej.... - 4 poc/h (linia 4);
- w kierunku Westerplatte - 16 poc/h (docelowo,przy '52' z f5 + linia 10);
- w kierunku tunelu - 4 poc/h (linia 5);
- w kierunku Grzegórzeckiego - 8 poc/h (linie 9+49);
Przy czym układ z 9+49 wydaje mi się, że się sprawdził - ta relacja naprawdę mocno zyskała. To jest coś, o czym pisałem kiedyś: skoro tramwaj zaczyna jeździć częściej, nie trzeba czekać 15 min na przesiadkę itd... przyzwyczajenia części osób również się zmieniają i często w dotychczasowych relacjach zaczynają jeździć nowymi trasami (albo po prostu zaczynają jeździć w inne miejsca, bo pojawia się dobre połączenie).
Wcześniej z Mogilskiej / JPII, jadąc w kierunku Grzegórzeckiego / Klimeckiego, czy dalej (w kierunku BN / Kurdwanowa / M. Płaszowa), praktycznie nikt nie brał na poważnie '9'. To była taka trochę linia widmo. Wsiadało się w "cokolwiek" -> przesiadka na Mogilskim. Obecnie jadąc w tych relacjach najlepiej poczekać na '9/49'. I imho (kolejna mocna relacja) to rozwiązanie jest naprawdę ok.
Problemem nie jest '49', tylko to, że rykoszetem dostała relacja '4', która jest jedną z najważniejszych w mieście. Ale tu znowuż... nie zabierałbym '49', tylko pokombinował coś właśnie z '10', która na sporej części trasy bezsensownie dubluje obecnie '52'. I imho '10' powinna być wyprostowana z Lubicz dalej w kierunku Basztowej. Tu fajnym pomysłem są właśnie roszady z '2', która wozi głównie tlen po centrum i jest obecnie taką trochę bezsensowną zapchajdziurą... Pytanie, czy prosta zamiana końcówek '2' i '10', czy może większa roszada, np. również z '14', czyli:
- '10' z Łagiewnik / Borku do Cm. Rakowickiego;
- '2' - do piachu;
- powrót '44' jako całotygodniowej linii, po trasie '10' z Pleszowa do... Bronowic / Bronowic M., w takcie z '4' - de facto mamy kolejną mocną linię z f7,5 cały dzień i f10 w weekendy;
- '14' na Salwator.
'4/'44' to byłaby de facto jedna linia, różniąca się końcówkami w NH i ew. na Bronowicach.