Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej

- Linie, trasy, rozkłady
Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Bronowice, Bronowice Małe

Post autor: Scania_9640 » 09 gru 2021, 21:43

damian_krk2 pisze: 09 gru 2021, 19:07 Jeśli chodzi o wieczór to większość chyba jedzie wtedy do Bronowic Małych, a nie z Bronowic do centrum :|
Z centrum do Bronowic Małych też jest przerwa 9min wieczorami, przez co też nierzadko panuje tłok.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bronowice, Bronowice Małe

Post autor: Kaszmir » 10 gru 2021, 9:57

Kitek pisze: 09 gru 2021, 13:20Od lat ciągle się ucina jakieś kursy z ciągu bronowickiego do Dworca (teraz Teatru Słowackiego) mimo, że popyt nie wygasa.
Za to wzmacniana jest relacja w stronę Pl. Wszystkich Św. To też mimo wszystko są tramwaje. Główną rolę - dowozu do Pl. Inwalidów i Rynku - spełniają tak samo.

Plus uruchomiono "511". Nie jedzie Bronowicką, jednak pewnie też podebrało trochę pasażerów spod Dworca bo w rejonie Miasteczka Studenckiego te ciągi są tuż obok ;)

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Bronowice, Bronowice Małe

Post autor: Kitek » 10 gru 2021, 15:16

Kaszmir pisze: 10 gru 2021, 9:57 Za to wzmacniana jest relacja w stronę Pl. Wszystkich Św. To też mimo wszystko są tramwaje.
A potem się dziwić czemu "13" jeździ pustawa po ciągu bronowickim...
Kaszmir pisze: 10 gru 2021, 9:57 Plus uruchomiono "511". Nie jedzie Bronowicką, jednak pewnie też podebrało trochę pasażerów spod Dworca bo w rejonie Miasteczka Studenckiego te ciągi są tuż obok ;)
Tak, tylko "511" już istnieje 5 lat i problem "magicznie" nie zniknął.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bronowice, Bronowice Małe

Post autor: Kaszmir » 10 gru 2021, 15:44

Kitek pisze: 10 gru 2021, 15:16A potem się dziwić czemu "13" jeździ pustawa po ciągu bronowickim...
Jeździ słabiej zapełniona (nie powiedziałbym: pustawa) bo kończy w Bronowicach.
Kitek pisze: 10 gru 2021, 15:16Tak, tylko "511" już istnieje 5 lat i problem "magicznie" nie zniknął.
Bieżanów kiedyś miał 12 kursów/h do T. Słowackiego, a teraz 8.
Kurdwanów miał w porywach nawet 9, teraz 4.
Borek Fałęcki 6, nie ma żadnego.

No jak żyć? ;)

Póki liczba kursów na danym ciągu w miarę się zgadza, nie krytykowałbym przesunięć tras. Wciąż ciąg bronowicki ma 12 kursów/h w stronę T. Słowackiego.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Bronowice, Bronowice Małe

Post autor: Kitek » 10 gru 2021, 16:23

Kaszmir pisze: 10 gru 2021, 15:44 Jeździ słabiej zapełniona (nie powiedziałbym: pustawa) bo kończy w Bronowicach.
Jak jeździła "8" z "13" na Widok to wcale lepiej na obydwu tych liniach nie było (a w "4" był sajgon).
Kaszmir pisze: 10 gru 2021, 15:44 Bieżanów kiedyś miał 12 kursów/h do T. Słowackiego, a teraz 8.
Kurdwanów miał w porywach nawet 9, teraz 4.
Borek Fałęcki 6, nie ma żadnego.

No jak żyć? ;)
Sprytna manipulacja (taka w Waszym - miłośników dwóch linii z ciągu Bronowkckiego na PWŚ - stylu), bo nie chodzi o miłośników Teatru tylko o osoby korzystające z MDA i pociągów (tudzież Galerii), więc Tunel również się do tego zalicza.
Kaszmir pisze: 10 gru 2021, 15:44Póki liczba kursów na danym ciągu w miarę się zgadza, nie krytykowałbym przesunięć tras. Wciąż ciąg bronowicki ma 12 kursów/h w stronę T. Słowackiego.
Ma tylko 12 kursów/h w stronę Słowackiego i to jeszcze w nieodpowiednim do końca taborze.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bronowice, Bronowice Małe

Post autor: Kaszmir » 12 gru 2021, 13:10

Kitek pisze: 10 gru 2021, 16:23Sprytna manipulacja (taka w Waszym - miłośników dwóch linii z ciągu Bronowkckiego na PWŚ - stylu), bo nie chodzi o miłośników Teatru tylko o osoby korzystające z MDA i pociągów (tudzież Galerii), więc Tunel również się do tego zalicza.
Nie rozumiem czemu tak piszesz. "Manipulacja", "w Waszym stylu" czy wreszcie sugerowanie że jestem miłośnikiem dwóch linii z Bronowic w kier. PWŚ. Skąd wiesz co uważam, skoro nigdzie tego nie zadeklarowałem?

Osobiście uważam, że optymalnym dla Bronowic byłoby 12 kursów/h w stronę Filharmonii (linia z f7,5 + linia z f15) i 16/h do T. Słowackiego. Jednak obecny układ nie jest tragiczny. Bronowice wciąż mają 12 kursów/h do Dworca + autobusy tuż obok.

Manipulacja? Właśnie na tych przykładach próbuję Ci pokazać, że często nie liczy się liczba kursów do konkretnego przystanku, tylko do całego rejonu. Bronowice mają mniej kursów w stronę Basztowej, za to więcej do Pl. Wszystkich Świętych. I dla wielu osób to jest bez różnicy bo i tak dojeżdżają czymkolwiek. Jak wcześniej wspomniano, gdy było więcej kursów z Basztowej to na Bagateli szli na przystanek "4/14/24". Gdy teraz jest więcej z Podwala, to idą na przystanek "8/13".

No i w ogóle nie odniosłeś się do przykładu Bieżanowa, który kiedyś miał 12, a nawet 16 kursów/h w stronę Dworca ("3", "13", "502"), a teraz ma 8.
Kitek pisze: 10 gru 2021, 16:23Ma tylko 12 kursów/h w stronę Słowackiego i to jeszcze w nieodpowiednim do końca taborze.
Jedyna linia w stronę Dworca która ma nieodpowiedni tabor to "14", część brygad. Proces wymiany wozów na niej już się rozpoczął i można śmiało oczekiwać, że gdy zaczną przychodzić wagony z drugiej serii Stadlera, zostanie on dokończony.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Bronowice, Bronowice Małe

Post autor: Kitek » 12 gru 2021, 15:15

Kaszmir pisze: 12 gru 2021, 13:10 Osobiście uważam, że optymalnym dla Bronowic byłoby 12 kursów/h w stronę Filharmonii (linia z f7,5 + linia z f15) i 16/h do T. Słowackiego. Jednak obecny układ nie jest tragiczny. Bronowice wciąż mają 12 kursów/h do Dworca + autobusy tuż obok.
Właśnie się zdemaskowałeś :P
Kaszmir pisze: 12 gru 2021, 13:10 Manipulacja? Właśnie na tych przykładach próbuję Ci pokazać, że często nie liczy się liczba kursów do konkretnego przystanku, tylko do całego rejonu. Bronowice mają mniej kursów w stronę Basztowej, za to więcej do Pl. Wszystkich Świętych.
Są też sytuacje, że wysiada sporo ludzi z "8"/"13" pod Bagatelą i idą na Podwale mając nadzieję, że szybciej coś złapią w kierunku Dworca.
Kaszmir pisze: 12 gru 2021, 13:10No i w ogóle nie odniosłeś się do przykładu Bieżanowa, który kiedyś miał 12, a nawet 16 kursów/h w stronę Dworca ("3", "13", "502"), a teraz ma 8.
Tam jeszcze było "51" w międzyczasie, ale mniejsza. Chyba wiadomo czemu z ciągu bronowickiego jest zapotrzebowanie na więcej kursów do szeroko rozumianego Dworca niż z Bieżanowa.
Kaszmir pisze: 12 gru 2021, 13:10 Jedyna linia w stronę Dworca która ma nieodpowiedni tabor to "14", część brygad. Proces wymiany wozów na niej już się rozpoczął i można śmiało oczekiwać, że gdy zaczną przychodzić wagony z drugiej serii Stadlera, zostanie on dokończony.
Można tymczasowo wymienić 2014N z "50" (które wożą jednak tlen przy ~f=5) z NGT8/STL z "24" (zawsze to jakaś pomoc).
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Bronowice, Bronowice Małe

Post autor: Zieleńczanin » 12 gru 2021, 15:40

Kaszmir pisze: 12 gru 2021, 13:10 Skąd wiesz co uważam, skoro nigdzie tego nie zadeklarowałem?
Bezpośrednio nie zadeklarowałeś, aczkolwiek nie dziwi mnie to, że @Kitek w związku z przebiegiem tej dyskusji uznał Cię za zwolennika takiego rozwiązania.
Kaszmir pisze: 12 gru 2021, 13:10 Bronowice wciąż mają 12 kursów/h do Dworca + autobusy tuż obok.
Nie uważam, że ponad kilometr (między Przybyszewskiego a Weselem oraz Bronowicami) to jest "tuż obok". Wiadomo, niektórzy mieszkańcy z ulic między ciągami mają zapewne wybór, ale relacje autobusów średnio się pokrywają z relacjami tramwajów + tam gdzie tak jest, tramwajem jest po prostu szybciej (no, chyba że mówimy o sytuacji, gdzie ktoś ma znacząco bliżej do autobusów). No i mieszkańcy z terenów na północ od ciągu bronowickiego oraz przesiadający się z autobusów jadących od strony Szczyglic nie mają innego wyboru niż tramwaj.
Kaszmir pisze: 12 gru 2021, 13:10 Bronowice mają mniej kursów w stronę Basztowej, za to więcej do Pl. Wszystkich Świętych. I dla wielu osób to jest bez różnicy bo i tak dojeżdżają czymkolwiek.
A dla wielu osób jest to kluczowe, zresztą myślę że arkusze z zapełnieniami "4", "8", "13", "14" i "24" rozwieją wątpliwości. Z grubsza wygląda to tak:
"4" - pełno pomiarów zapełnienia 90+% i podobna ilość 70-90%.
"8" - brak pomiarów kursów z naprawdę sporym zapełnieniem, nie licząc pomiarów na południe od 1O (rano w stronę Bronowic, popołudniu w stronę Borku).
"13" - ledwie kilka pomiarów porządnie zapełnionych kursów, które można uznać za zapełnione przez ciąg bronowicki.
"14" - ogrom przepełnień przed pandemią i kilka po marcu 2020, ogół zapełnień zauważalnie lepszy niż "8" i "13".
"24" - mało danych z Bronowic, ale raczej wygląda na to, że ma dobre zapełnienia również na Bronowicach.
Wnioski nasuwają się same, jak ktoś nie wierzy - niech sprawdzi arkusze.
Kaszmir pisze: 12 gru 2021, 13:10 No i w ogóle nie odniosłeś się do przykładu Bieżanowa, który kiedyś miał 12, a nawet 16 kursów/h w stronę Dworca ("3", "13", "502"), a teraz ma 8.
Miał nawet chyba 18/h, z czego 12/h przez Bagatelę. A gdy było 12/h w szczycie za sprawą "51", to bardzo szybko to zredukowano. Obecnie jest 8/h, ale za to najprostszą trasą i to prosto do DGZ. Teraz jest jeszcze 8/h do Dworca Płaszów, który oczywiście nie jest tak ważny jak Główny, ale w niektórych relacjach się z pewnością sprawdzi lepiej niż ten drugi. No i powstał przystanek Kraków Podgórze.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Bronowice, Bronowice Małe

Post autor: Scania_9640 » 12 gru 2021, 19:53

Kitek pisze: 12 gru 2021, 15:15
Kaszmir pisze: 12 gru 2021, 13:10 Jedyna linia w stronę Dworca która ma nieodpowiedni tabor to "14", część brygad. Proces wymiany wozów na niej już się rozpoczął i można śmiało oczekiwać, że gdy zaczną przychodzić wagony z drugiej serii Stadlera, zostanie on dokończony.
Można tymczasowo wymienić 2014N z "50" (które wożą jednak tlen przy ~f=5) z NGT8/STL z "24" (zawsze to jakaś pomoc).
Nie widziałem jeszcze ani razu pustej 50, mimo F5 :o

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Bronowice, Bronowice Małe

Post autor: Kitek » 12 gru 2021, 20:10

Scania_9640 pisze: 12 gru 2021, 19:53 Nie widziałem jeszcze ani razu pustej 50, mimo F5 :o
Nie pisałem, że "50" jeździ pusta tylko, że Krakowiaki są puste (czy też inaczej: nie wykorzystywane w sposób adekwatny do potoków) stąd sugestia wymiany taboru z "24".
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Bronowice, Bronowice Małe

Post autor: Scania_9640 » 12 gru 2021, 20:26

Kitek pisze: 12 gru 2021, 20:10
Scania_9640 pisze: 12 gru 2021, 19:53 Nie widziałem jeszcze ani razu pustej 50, mimo F5 :o
Nie pisałem, że "50" jeździ pusta tylko, że Krakowiaki są puste (czy też inaczej: nie wykorzystywane w sposób adekwatny do potoków) stąd sugestia wymiany taboru z "24".
No ale nie są zbyt puste bo jeżdżę regularnie i są dopchane. Może zdarzają się wyjątki jak jadą jedna za drugą, kiedy pierwsza złapie opóźnienia

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Bronowice, Bronowice Małe

Post autor: Kitek » 12 gru 2021, 20:39

Scania_9640 pisze: 12 gru 2021, 20:26 No ale nie są zbyt puste bo jeżdżę regularnie i są dopchane. Może zdarzają się wyjątki jak jadą jedna za drugą, kiedy pierwsza złapie opóźnienia
Jak nie ma przepełnień (a ciężko o przepełnienie Krakowiaka jak linia ma ~f=5) to tabor się trochę marnuje :P

BTW, z tego co wnikliwie sprawdziłem "bardzo często" jeździsz "139" i tramwajami bronowickimi a "regularnie" liniami "50", "114" i "208". Jak to robisz, że potrafisz być w tylu miejscach jednocześnie? :o
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Bronowice, Bronowice Małe

Post autor: Scania_9640 » 12 gru 2021, 22:44

Kitek pisze: 12 gru 2021, 20:39
Scania_9640 pisze: 12 gru 2021, 20:26 No ale nie są zbyt puste bo jeżdżę regularnie i są dopchane. Może zdarzają się wyjątki jak jadą jedna za drugą, kiedy pierwsza złapie opóźnienia
Jak nie ma przepełnień (a ciężko o przepełnienie Krakowiaka jak linia ma ~f=5) to tabor się trochę marnuje :P

BTW, z tego co wnikliwie sprawdziłem "bardzo często" jeździsz "139" i tramwajami bronowickimi a "regularnie" liniami "50", "114" i "208". Jak to robisz, że potrafisz być w tylu miejscach jednocześnie? :o
Jeżdżę po całym Krakowie jak robię zdjęcia czy jadę do pracy i zwiedzam dużo miejsc. 139, 208 i ciąg Bronowicki to praktycznie codziennie, 50 do Grzegórzeckiego, 114, 501 z Galerii również regularnie. Są jeszcze inne linie na których bywam parę razy w tygodniu.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Bronowice, Bronowice Małe

Post autor: kot_feliks » 12 gru 2021, 23:12

Kaszmir pisze: 10 gru 2021, 15:44 Bieżanów kiedyś miał 12 kursów/h do T. Słowackiego, a teraz 8.
Kurdwanów miał w porywach nawet 9, teraz 4.
Borek Fałęcki 6, nie ma żadnego.

No jak żyć? ;)
Olać KMK i jechać uberem ;)

Może trochę śmieszne, ale przykład z wczoraj:
- wracamy spod Bagateli;
- mieszkamy w okolicy Tauron Areny - więc teoretycznie bajka itd.;
- tyle, że..... koordynacja rozkładów tradycyjnie leży i kwiczy, ew. robił to ktoś totalnie naj... (bo pijany to mało powiedziane) :)

Akurat uciekła nam '4', więc pod Bagatelą łapiemy coś w kierunku Mogilskiego. Oczywiście dwa oddzielne przystanki, ale spoko, podjeżdża 20 (dobrze, że nie 502, bo wtedy masz albo bieganie pod Dworcem albo łażenie po Mogilskim).

I co? Dojeżdżamy na Mogilskie, a tam... jakikolwiek tramwaj w kierunku Mogilskiej za 10 min (tzn. zbitka 10+52+...4 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ). Jakoś mnie to nie dziwi :roll:

Serio, nie wiem, czemu od lat 10 + 52 muszą jeździć wieczorami w stadzie, ale może to jest jakaś MPKowska tradycja? :) Naprawdę nie można z tego zrobić 10+10....? Pewnie nie, bo to może ktoś chciałby skorzystać :roll:

Całość - 12 pln vs. uber 18 pln...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bronowice, Bronowice Małe

Post autor: Kaszmir » 14 gru 2021, 13:23

Kitek pisze: 12 gru 2021, 15:15Chyba wiadomo czemu z ciągu bronowickiego jest zapotrzebowanie na więcej kursów do szeroko rozumianego Dworca niż z Bieżanowa.
I dlatego Bronowice mają więcej kursów. Uwzględniając "501/511", wychodzi 2,5 raza więcej (20/h vs 8).
Kitek pisze: 12 gru 2021, 15:15Można tymczasowo wymienić 2014N z "50" (które wożą jednak tlen przy ~f=5) z NGT8/STL z "24" (zawsze to jakaś pomoc).
Na "50" jest taki tłok, że ZTP zdecydował się przyspieszyć powrót f5.
Zieleńczanin pisze: 12 gru 2021, 15:40Nie uważam, że ponad kilometr (między Przybyszewskiego a Weselem oraz Bronowicami) to jest "tuż obok". Wiadomo, niektórzy mieszkańcy z ulic między ciągami mają zapewne wybór, ale relacje autobusów średnio się pokrywają z relacjami tramwajów + tam gdzie tak jest, tramwajem jest po prostu szybciej (no, chyba że mówimy o sytuacji, gdzie ktoś ma znacząco bliżej do autobusów).
Nikt nie mówi, że wszyscy mają wybór między tramwajem i autobusem. Jednak sporo ma i "501/511" odciąża tramwaje. Nie wszędzie musi być blisko między Armii Krajowej i Bronowicką - ważne, że miejscami jest blisko.
Zieleńczanin pisze: 12 gru 2021, 15:40A dla wielu osób jest to kluczowe, zresztą myślę że arkusze z zapełnieniami "4", "8", "13", "14" i "24" rozwieją wątpliwości.
Znów - zgodzę się z Wami, że potoki z Bronowic pewnie są większe do Basztowej. Jednak nie rozumiem czemu wysuwasz już wnioski, skoro było powiedziane że napełnienia są funkcją wielu innych czynników, w tym:
- ułożenia rozkładów (pierwszy w stadzie jedzie pełny - dałoby się tak ułożyć rozkłady, że "13" pękałaby w szwach, a np. za nią jechałoby puste "24")
- opóźnień (wpływają na realne ułożenie rozkładów, a każda linia łapie przecież różne opóźnienia)
- taboru (wszyscy tu się zgodziliśmy, że 26-metrowce są za małe na "14")
- itp. itd.

Znów zaznaczę, dla mnie optymalne byłoby 16 kursów/h do Basztowej i 12/h do Podwala. Tylko nie za bardzo jest jakiś sensowny układ do tego. A układ odpowiednio z 20 (Basztowa) i 8/h (Podwale) to zbyt duże ekstremum.

Wreszcie - układ km jest wypadkową potrzeb wielu rejonów, nie tylko jednego (tu: Bronowic). Czy Złocień nie wolałby by "125" jechało do I Obwodnicy albo Dw. Gł. Wschód? A jednak jedzie do Huty. Czy Chełmońskiego nie wolałoby "501" przez I Obwodnicę, po dawnej trasie? A jednak jedzie tunelem. Itp., itd.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości