Strona 2 z 20

Re: Bronowice, Bronowice Małe

: 27 lut 2020, 19:43
autor: Radek_D
A czy 20 przypadkiem już nie jeździła do Bronowic?
Może by i ją dać faktycznie na Bronowice a 44 dać z Placu Centralnego do Cichego Kącika?

Re: Bronowice, Bronowice Małe

: 27 lut 2020, 20:12
autor: Wonsz_w_pomidorach
Radek_D pisze: 27 lut 2020, 19:43 A czy 20 przypadkiem już nie jeździła do Bronowic?
Może by i ją dać faktycznie na Bronowice a 44 dać z Placu Centralnego do Cichego Kącika?
Tu się kłania ta sprawa o której pisałem wyżej czyli pętla pod Kombinatem. Generalnie MPK wzbrania się przed użyciem PC jako pętli w ruchu liniowym dziennym. Tłumaczyli to bodajże brakiem zaplecza socjalnego i toru odstawczego.

Re: Bronowice, Bronowice Małe

: 27 lut 2020, 20:25
autor: Radek_D
A czy nie wystarczyło by dać toi toi tak jak to jest np. przy Wieczystej? Co prawda to jest tylko rezerwowa pętla ale jednak jakoś ten problem jest rozwiązany. Fakt, jedyny mankament to może być brak toru bocznego ale czy to aż taki problem by PC nie mógł być pętlą?
A jak to ma się do 16, która kończy na przystanku Bardosa? Jest tam jakieś zaplecze? :|

Re: Bronowice, Bronowice Małe

: 27 lut 2020, 20:34
autor: Zieleńczanin
Radek_D pisze: 27 lut 2020, 20:25 Fakt, jedyny mankament to może być brak toru bocznego ale czy to aż taki problem by PC nie mógł być pętlą?
Ano to problem, bo tramwaj nie miałby gdzie nadrobić spóźnienia...
Radek_D pisze: 27 lut 2020, 20:25 A jak to ma się do 16, która kończy na przystanku Bardosa? Jest tam jakieś zaplecze? :|
"16" jedzie od razu na Kopiec, gdzie nie ma przystanku początkowego.

Re: Co dalej z 44?

: 28 lut 2020, 8:00
autor: Kaszmir
Wonsz_w_pomidorach pisze: 26 lut 2020, 21:05"4" Bronowice Małe - Wzgórza K. + "44" Bronowice - Pleszów
"9" Nowy Bieżanów - Mistrzejowice + "49" Nowy Bieżanów - Kopiec Wandy
"14" Salwator - Mistrzejowice
Pomysł ma sporo zalet, jednak są i wady. "10" jest nie tylko dublem "52", lecz również (a może przede wszystkim?) wzmocnieniem "19" na odcinku Podgórze - Rondo Mogilskie. To się bardzo przydaje w międzyszczycie czy w weekendy, gdy nie ma "17" - dzięki temu w praktyce mamy tramwaj z 8 (międzyszczyt) i 6 kursami/h (weekendy) - coś jak do niedawna "4+14". A wg mnie to ważna relacja, bo łączy m.in. rondo Matecznego -jeden z głównych wylotów na południe miasta - z rondem Mogilskim - głównym wylotem na wschodnią część. Sam korzystałem z tej relacji i "10", gdy uciekła "19", bywała nieoceniona. Tak samo zapewniają dojazd do rejonów Dworca Głównego. Szkoda byłoby okrajać to o połowę.

Do tego pomysł nie pomaga alei Solidarności która dalej pozostaje bez mocnego tramwaju nawet w szczycie. "49" to jednak nie to samo co "44", które było o niebo łatwiej skoordynować z "4".

Re: Bronowice, Bronowice Małe

: 29 lut 2020, 19:52
autor: Kitek
Super jest ułożony rozkład linii tramwajowych z Bronowic w stronę Dworca w popołudniowym szczycie. Najpierw jest stado "24" + "14" ("14" jedzie minutę po "24"), potem za 6 minut jest "4" , następnie trzeba czekać 8 minut na kolejne "24"...

Re: Bronowice, Bronowice Małe

: 29 lut 2020, 20:42
autor: pasazer_mobilisu
Zaraz po skróceniu "14" było idealne 5+5+5, ktoś pisał że wkrótce zepsują i sprawdziło się :mrgreen:

Re: Bronowice, Bronowice Małe

: 01 mar 2020, 9:33
autor: Maria
"20" jeździła na Bronowice i to był okres kiedy ta linia znosiła złote jaja. Miała mieć nawet zwiększoną częstotliwość i jako bodajże "54" jeździć co 5 minut ale wkroczyła wtedy żona Majchrowskiego żądając przywrócenia "historycznej" trasy "8" i plany poszły się...

Re: Bronowice, Bronowice Małe

: 01 mar 2020, 14:22
autor: Kitek
Maria pisze: 01 mar 2020, 9:33"20" jeździła na Bronowice i to był okres kiedy ta linia znosiła złote jaja. Miała mieć nawet zwiększoną częstotliwość i jako bodajże "54" jeździć co 5 minut ale wkroczyła wtedy żona Majchrowskiego żądając przywrócenia "historycznej" trasy "8" i plany poszły się...
Teraz dałoby się pogodzić obie te kwestie, "20" do Bronowic, "14" do Cichego Kącika i przy ewentualnym powrocie "44" też mogłaby pojechać do Kącika. Co prawda, Cichy Kącik byłby stratny poza szczytem, ale tramwaje tam nie jeżdżą przeładowane ;)

Re: Bronowice, Bronowice Małe

: 01 mar 2020, 21:52
autor: Kaszmir
Kitek pisze: 01 mar 2020, 14:22Teraz dałoby się pogodzić obie te kwestie, "20" do Bronowic, "14" do Cichego Kącika i przy ewentualnym powrocie "44" też mogłaby pojechać do Kącika. Co prawda, Cichy Kącik byłby stratny poza szczytem, ale tramwaje tam nie jeżdżą przeładowane ;)
Niektóre kursy "20" na odcinku UJ - Cichy Kącik o dziwo mają wzięcie, korzystają z nich m.in. studenci dojeżdżający do różnych budynków uczelnianych, czy to przy Oleandry, czy na Piastowskiej. Wg mnie dużą zaletą jest jedna, częsta linia. Zresztą ZIKiT podawał w 2013 statystyki, że po zamianie "15" i "18" (dwóch linii z ~f=20) na "8" (jedną z ~f=10) potoki na tym odcinku wzrosły o znaczący procent. Ja bym zostawił jedną mocną linię - (choć nie musi to być akurat "20").

Re: Bronowice, Bronowice Małe

: 01 mar 2020, 23:53
autor: Kitek
Kaszmir pisze: 01 mar 2020, 21:52Niektóre kursy "20" na odcinku UJ - Cichy Kącik o dziwo mają wzięcie, korzystają z nich m.in. studenci dojeżdżający do różnych budynków uczelnianych, czy to przy Oleandry, czy na Piastowskiej. Wg mnie dużą zaletą jest jedna, częsta linia. Zresztą ZIKiT podawał w 2013 statystyki, że po zamianie "15" i "18" (dwóch linii z ~f=20) na "8" (jedną z ~f=10) potoki na tym odcinku wzrosły o znaczący procent. Ja bym zostawił jedną mocną linię - (choć nie musi to być akurat "20").
Równie dobrze można dotrzeć do tych budynków korzystając z bogatej oferty autobusowej. W szczycie ~f=7,5 na Cichym Kąciku jest okej, poza szczytem niekoniecznie stąd moja propozycja, żeby wzmocnić korytarz do Bronowic nie wywracając jednocześnie siatki.
Niestety, żadna inna mocna linia tam nie wchodzi w grę ("8", "13", "18"), ponieważ zarówno Borek, Bieżanów jak i Ruczaj potrzebują dojazdu do przystanku Teatr Bagatela to jeszcze ewentualne skierowanie którejś z wyżej wymienionych linii na Cichy Kącik zablokowałoby jakiekolwiek wzmocnienia taborowe w przyszłości.

Re: Bronowice, Bronowice Małe

: 04 mar 2020, 23:07
autor: Kaszmir
Swoją drogą, od czasu likwid... tzn. zawieszenia "44" ciąg bronowicki ma w szczycie więcej kursów w stronę Filharmonii niż do Teatru Słowackiego (odpowiednio 16/h, 12/h) :shock: A przypomnijmy sobie, że po małej marszrutyzacji w stronę Filharmonii jechała tylko "8" (6 kursów/h, przy 21/h do Basztowej).

Re: Bronowice, Bronowice Małe

: 04 mar 2020, 23:11
autor: Zieleńczanin
Kaszmir pisze: 04 mar 2020, 23:07 Swoją drogą, od czasu likwid... tzn. zawieszenia "44" ciąg bronowicki ma w szczycie więcej kursów w stronę Filharmonii niż do Teatru Słowackiego (odpowiednio 16/h, 12/h) :shock: A przypomnijmy sobie, że po małej marszrutyzacji w stronę Filharmonii jechała tylko "8" (6 kursów/h, przy 21/h do Basztowej).
Może gdyby zamienić "13" i "20" końcówkami? Bieżanów traci perspektywy na większą f~ "13", ale poza tym nie jest aż tak źle chyba...

Re: Bronowice, Bronowice Małe

: 04 mar 2020, 23:32
autor: Kitek
Kaszmir pisze: 04 mar 2020, 23:07Swoją drogą, od czasu likwid... tzn. zawieszenia "44" ciąg bronowicki ma w szczycie więcej kursów w stronę Filharmonii niż do Teatru Słowackiego (odpowiednio 16/h, 12/h) :shock: A przypomnijmy sobie, że po małej marszrutyzacji w stronę Filharmonii jechała tylko "8" (6 kursów/h, przy 21/h do Basztowej).
Akurat po małej marszrutyzacji to "13" jechała jako jedyna z Bronowic w stronę Filharmonii :P Obecnie przede wszystkim jest źle ułożony rozkład z ciągu bronowickiego w stronę Teatru Słowackiego, co skutkuje przeładowaną "4" i "24" oraz przeciętnie napełnioną "14" (o powrocie "44" już nawet nie marzę...)

Re: Bronowice, Bronowice Małe

: 04 mar 2020, 23:34
autor: Kaszmir
Kitek pisze: 04 mar 2020, 23:32Akurat po małej marszrutyzacji to "13" jechała jako jedyna z Bronowic w stronę Filharmonii :P
No tak, chodziło mi o "13" ;) Wyliczenia pozostają te same - wtedy było 6 kursów/h do Filharmonii i 21/h do Basztowej. Dziś jest to odpowiednio 16 i 12.