A w Hucie jaka końcówka?
Komunikacja miejska w 2022 roku
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Mistrzejowice.
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
@witus - skąd takie informacje? Jeśli się nie potwierdzą i nie podasz źródła, zostaniesz ukarany w związku ze złamaniem Art. 3. §3. Regulaminu Forum. Jeśli podasz lub się potwierdzą - miło słyszeć
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Rozmowa motorniczych tak slyszalem.
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
I teraz pytanie - gdyż konkretnego (poza remontem Bieńczyckiej) powodu skrócenia "74" do TAKW jako tako nie było:
- czy nagle znalazły się brygady i na f=5 na "50" i "44" do Huty
- czy jednak założono, iż odcinek Plac Centralny - Rondo Czyżyńskie "wytrzyma"?
Dla samej Huty, Bieńczyc i Czyżyn wzmocnienie w formie "44" jak najbardziej jest mile widziane, głównie ze względu na bardzo wysokie zapełnienia w godzinach szczytu na odcinku od wspomnianego Placu Centralnego w kierunku Ronda Mogilskiego (niedawno wspominałem ten temat właśnie w ramach tematu o zamknięciu Bieńczyckiej, czyli gdy skrócono "74" - sama Rada Dzielnicy XIV zgłaszała problemy). Do końca tygodnia powinien pojawić się oficjalny komunikat - ciekawe, co ostatecznie wyniknie
-
- Ekspert
- Posty: 972
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Od pl. Centralnego w kierunku Mogilskiego to raczej nie ma dużego problemu, przecież tam obecnie jest 4(3), 9(3), 10(3), 52(8) - 17 poc/h. Bardziej dokuczliwy jest raczej układ tych połączeń, gdzie wszystko ucieka "w lewo" na Mogilskim / Teatrze Słowackiego i up... połączenia w kierunku Bagateli.
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Jeszcze 1, 14 i 22kot_feliks pisze: ↑27 paź 2022, 9:00 Od pl. Centralnego w kierunku Mogilskiego to raczej nie ma dużego problemu, przecież tam obecnie jest 4(3), 9(3), 10(3), 52(8) - 17 poc/h. Bardziej dokuczliwy jest raczej układ tych połączeń, gdzie wszystko ucieka "w lewo" na Mogilskim / Teatrze Słowackiego i up... połączenia w kierunku Bagateli.
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Od Placu Centralnego pewnie nie. W Czyżynach zaczyna się problem.kot_feliks pisze: ↑27 paź 2022, 9:00Od pl. Centralnego w kierunku Mogilskiego to raczej nie ma dużego problemu, przecież tam obecnie jest 4(3), 9(3), 10(3), 52(8) - 17 poc/h.
Rada Dzielnicy już we wrześniu zgłaszała tłok w kursach porannych. A to było jeszcze gdy kursowało "74", i nie było roku akademickiego.
-
- Ekspert
- Posty: 972
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
No tylko pytanie, których to kursów dotyczy i w jakiej relacji? My wczoraj znowu prawie nie zmieściliśmy się do '4', za to jechaliśmy następnie niezbyt zapełnionym '52' z przesiadką przy dworcu. Wcześniej pojechała '74' z 5 osobami w środku...
Ja naprawdę rozumiem, że relacja od strony Lubicz w Westerplatte jest istotna, ale nie do końca jestem przekonany, czy potrzebuje aż 16 poc/h, podczas gdy cała Mogilska i JPII w kierunku Starego Kleparza i dalej Bagateli / Bronowic wisi na jednej linii raz na kwartał, na której z jakiegoś powodu jeżdżą jednak przecież najdłuższe tramwaje w mieście... :/
I szczerze, zaczyna być to coraz bardziej kuriozalne, jak widzisz zaprany po dach tramwaj w jednej z najważniejszych relacji w mieście, a potem inny wiozący 5 osób, słuchając równocześnie, że "nie ma pieniędzy na więcej kursów", czy że "nie można zmienić trasy '10' b jest określone lobby osób"
Z punktu widzenia całego ciągu od centrum - przez Mogilską - JPII - do NH, powinny być imho dwa mocne połączenia cały dzień do I obwodnicy + dodatkowo mocne połączenie w szczycie w kierunku Grzegórzeckiego, czyli:
- jedna mocna linia przez cały dzień -> JPII - Mogilska - Lubicz - Westerplatte - Poczta ('52');
- druga mocna linia przez cały dzień -> JPII - Mogilska - Lubicz - BASZTOWA - BAGATELA ('4' +?);
- trzecia linia, wzmacniana w godzinach szczytu -> JPII - Mogilska - Lubicz - PW - Grzegórzeckie - Kotlarska ('9'/'49');
Z racji tego, że '4' jedzie potem dookoła przez Wzgórza i nie ma sensu tam pchać kursów z f7,5, tak samo nie do końca ciąg na Bronowice potrzebuje kolejnych kursów oraz ewidentnie jest zbyt dużo kursów w relacji Lubicz <-> Westerplatte, to serio, samo nasuwa się jakaś kombinacja z połączeniem '4' i '10'
Ja naprawdę rozumiem, że relacja od strony Lubicz w Westerplatte jest istotna, ale nie do końca jestem przekonany, czy potrzebuje aż 16 poc/h, podczas gdy cała Mogilska i JPII w kierunku Starego Kleparza i dalej Bagateli / Bronowic wisi na jednej linii raz na kwartał, na której z jakiegoś powodu jeżdżą jednak przecież najdłuższe tramwaje w mieście... :/
I szczerze, zaczyna być to coraz bardziej kuriozalne, jak widzisz zaprany po dach tramwaj w jednej z najważniejszych relacji w mieście, a potem inny wiozący 5 osób, słuchając równocześnie, że "nie ma pieniędzy na więcej kursów", czy że "nie można zmienić trasy '10' b jest określone lobby osób"
Z punktu widzenia całego ciągu od centrum - przez Mogilską - JPII - do NH, powinny być imho dwa mocne połączenia cały dzień do I obwodnicy + dodatkowo mocne połączenie w szczycie w kierunku Grzegórzeckiego, czyli:
- jedna mocna linia przez cały dzień -> JPII - Mogilska - Lubicz - Westerplatte - Poczta ('52');
- druga mocna linia przez cały dzień -> JPII - Mogilska - Lubicz - BASZTOWA - BAGATELA ('4' +?);
- trzecia linia, wzmacniana w godzinach szczytu -> JPII - Mogilska - Lubicz - PW - Grzegórzeckie - Kotlarska ('9'/'49');
Z racji tego, że '4' jedzie potem dookoła przez Wzgórza i nie ma sensu tam pchać kursów z f7,5, tak samo nie do końca ciąg na Bronowice potrzebuje kolejnych kursów oraz ewidentnie jest zbyt dużo kursów w relacji Lubicz <-> Westerplatte, to serio, samo nasuwa się jakaś kombinacja z połączeniem '4' i '10'
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
kot_feliks pisze: ↑27 paź 2022, 9:37No tylko pytanie, których to kursów dotyczy i w jakiej relacji? My wczoraj znowu prawie nie zmieściliśmy się do '4', za to jechaliśmy następnie niezbyt zapełnionym '52' z przesiadką przy dworcu. Wcześniej pojechała '74' z 5 osobami w środku...
Skargi były na tłok w "4" i "52":kot_feliks pisze: ↑27 paź 2022, 9:37Z racji tego, że '4' jedzie potem dookoła przez Wzgórza i nie ma sensu tam pchać kursów z f7,5, tak samo nie do końca ciąg na Bronowice potrzebuje kolejnych kursów oraz ewidentnie jest zbyt dużo kursów w relacji Lubicz <-> Westerplatte, to serio, samo nasuwa się jakaś kombinacja z połączeniem '4' i '10'
https://www.facebook.com/dzielnica14czy ... 5649553794
"74" obecnie skrócono do Wieczystej więc wiadomo że jeździ puste. O to właśnie chodzi, że zabrano je z Huty przez co tłok jest tym większy, a linia wozi powietrze. Zgodzę się że połączenie w stronę Basztowej jest teraz za słabe - najlepiej gdyby wróciło właśnie "44" Niemniej jako kompromis, lepsze było już nawet "74" (jako zastępstwo za "44") do Huty, niż brak tramwaju w ogóle.
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Zastanawiam się czy jakąś formą pomocy dla Mogilskiej w obecnej sytuacji nie byłaby linia w kształcie Centrum-Mogilska-R. Czyżyńskie-al. Pokoju-Płaszów/Dajwór/coś do uzgodnienia.
Podobnie jak kiedyś linia na targi książki. Byłaby to opcja dojazdu do obrzeży Huty, przesiadką na 701 lub jakieś autobusy na Czyżynach...
Podobnie jak kiedyś linia na targi książki. Byłaby to opcja dojazdu do obrzeży Huty, przesiadką na 701 lub jakieś autobusy na Czyżynach...
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Rozwiązanie tego problemu jest banalnie proste. Wystarczy przywrócić starą dobrą linię "40" na trasie BM - Dworzec Gł - Mogilska - Bieńczycka - Os Piastów.Kaszmir pisze: ↑27 paź 2022, 10:12 Skargi były na tłok w "4" i "52":
https://www.facebook.com/dzielnica14czy ... 5649553794
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273.
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Powód jest w postaci niezmienionego cyklu sygnalizacji na Rondzie Czyżyńskim, gdzie pomimo zamkniętego wlotu w Bieńczycką każdy tramwaj i tak w dalszym ciągu musi czekać 90 sekund na pionowe światło. Wskutek tego w godzinach szczytu do przejazdu "na wprost" (Czyżyny - Kolorowe) potrafią stać po 3-4 wagony, co dodatkowo generuje opóźnienia nawet do 4-5 minut. Dołożenie kolejnych 4 kursów/h spowodowałoby zapewne jeszcze większą kolejkę i jeszcze większe opóźnienie.
A "centrum" oznacza co konkretnie? Bo wszystkie okoliczne pętle są już zatkane:pjetrek pisze: ↑27 paź 2022, 16:24 Zastanawiam się czy jakąś formą pomocy dla Mogilskiej w obecnej sytuacji nie byłaby linia w kształcie Centrum-Mogilska-R. Czyżyńskie-al. Pokoju-Płaszów/Dajwór/coś do uzgodnienia.
Podobnie jak kiedyś linia na targi książki. Byłaby to opcja dojazdu do obrzeży Huty, przesiadką na 701 lub jakieś autobusy na Czyżynach...
- na Salwatorze jest 1 i 20, nic więcej nie wejdzie,
- na Cichym 6 i 70, wagony z 70tki już teraz muszą stać na przystanku technicznym po kilkanaście minut (z racji długiej przerwy),
- na Towarowym od strony Pawiej jest 50tka, od strony Długiej stoi 18tka.
- na Płaszowie nic już nie wciśniesz (są 3 linie - 6,11,20),
- na Dajworze nie ma punktu socjalnego (żeby motorniczy mógł chociaż iść do WC), więc linia okrężna też nie wchodzi w grę.
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Tak naprawdę to jedyną pustą pętlą zostają Łagiewniki która jest teraz pusta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości