Komunikacja miejska w 2022 roku

- Linie, trasy, rozkłady
Michajlo
Specjalista
Posty: 391
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:34

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Michajlo » 18 sie 2022, 22:21

Czy naprawdę w dniach 18-20.08 nie dało się wzmocnić albo wysłać kilka tramwajów więcej wokół Tauron Areny tylko ludzie muszą jechać jak sardynki??

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka


Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Adrian14 » 18 sie 2022, 22:31

A to nie Tauron powinien zawnioskować?

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: ant_sm » 19 sie 2022, 15:54

Michajlo pisze: 18 sie 2022, 22:21 Czy naprawdę w dniach 18-20.08 nie dało się wzmocnić albo wysłać kilka tramwajów więcej wokół Tauron Areny tylko ludzie muszą jechać jak sardynki??
Mecz się skończył około 21:50 więc do 23 było jeszcze sporo kursów 😝

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: damian_krk2 » 29 sie 2022, 19:40

https://www.facebook.com/lukasz.sek/vid ... 0243363613

Od 13:56 mowa o jakichś zmianach na 139. Pewnie - najlepiej porozwalać połowę linii miejskich.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Kaszmir » 29 sie 2022, 20:22

Tak, są pomysły by rozdzielić "139" na dwie. Wg mnie są słabe bo pokrywanie się środkowych odcinków rozdzielonych linii wymusi znaczne obniżenie częstotliwości.

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Jamnik » 29 sie 2022, 20:26

Kaszmir pisze: 29 sie 2022, 20:22 Tak, są pomysły by rozdzielić "139" na dwie.
Oby nic z tego nie wyszło.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Kaszmir » 29 sie 2022, 20:35

Ja też przekazałem ZTP, że wg mnie to średni pomysł. Argumentują jednak tak jak przy poprzednich rozcięciach - że jest dużo skarg na opóźnienia, że przecięcie zmniejszy spóźnienia kursów itd.

Pewnie tak. Jednak przy okazji rozwali częstotliwość połączenia. A opóźnienia i tak będą bo spora część linii to korek. Jasne, będą odrobinę mniejsze, jednak jednocześnie autobusy pojadą rzadziej więc bilans wcale nie musi być na plus.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Scania_9640 » 29 sie 2022, 20:39

Kaszmir pisze: 29 sie 2022, 20:35 Ja też przekazałem ZTP, że wg mnie to średni pomysł. Argumentują jednak tak jak przy poprzednich rozcięciach - że jest dużo skarg na opóźnienia, że przecięcie zmniejszy spóźnienia kursów itd.

Pewnie tak. Jednak przy okazji rozwali częstotliwość połączenia. A opóźnienia i tak będą bo spora część linii to korek. Jasne, będą odrobinę mniejsze, jednak jednocześnie autobusy pojadą rzadziej więc bilans wcale nie musi być na plus.
Będzie jeszcze więcej skarg, że chcą skrócić 139. Opóźnienia są na większości liniach i jest to nieuniknione ale to nie powód do rozwalania linii. W tym ZTP to już całkowicie na głowę upadli.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: damian_krk2 » 29 sie 2022, 20:43

Kaszmir pisze: 29 sie 2022, 20:22 Tak, są pomysły by rozdzielić "139" na dwie. Wg mnie są słabe bo pokrywanie się środkowych odcinków rozdzielonych linii wymusi znaczne obniżenie częstotliwości.
Tacy są - to dobrze, idąc tym tropem: 194, 503, 179, 173, 144, 169, 164 też do rozcięcia. Rozwalcie całą km po kolei!

krawiec
Specjalista
Posty: 320
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: krawiec » 29 sie 2022, 21:09

damian_krk2 pisze: 29 sie 2022, 20:43 Tacy są - to dobrze, idąc tym tropem: 194, 503, 179, 173, 144, 169, 164 też do rozcięcia. Rozwalcie całą km po kolei!
Jeszcze 138.

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: pjetrek » 29 sie 2022, 21:12

Ale przecież rozbicie jednej linii na dwie krótsze, to sumarycznie więcej brygad. Mamy na tyle kierowców?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Kaszmir » 29 sie 2022, 21:14

pjetrek pisze: 29 sie 2022, 21:12Ale przecież rozbicie jednej linii na dwie krótsze, to sumarycznie więcej brygad.
Tak jak wspomniałem - nie, jeśli potnie się częstotliwość :( Tak jak zrobiono ze "133".

I dlatego właśnie jestem przeciwny cięciu "139". Takie rzeczy można robić jak się znajdzie dodatkowy budżet i kierowców.

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: lolek-12 » 29 sie 2022, 21:14

Punktualnego połączenia ostatnio domagali się mieszkańcy Mydlnik, więc może dlatego to rozcięcie 139, ale jeśli będzie się to wiązać ze zmniejszeniem częstotliwości to słabo.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: kot_feliks » 29 sie 2022, 21:18

Jak potniesz wszystko do f40 zamiast f30 to mamy :mrgreen:

Oczywiście "na wniosek pasażerów" :mrgreen:
Kaszmir pisze: 29 sie 2022, 20:35 Ja też przekazałem ZTP, że wg mnie to średni pomysł. Argumentują jednak tak jak przy poprzednich rozcięciach - że jest dużo skarg na opóźnienia, że przecięcie zmniejszy spóźnienia kursów itd.

Pewnie tak. Jednak przy okazji rozwali częstotliwość połączenia. A opóźnienia i tak będą bo spora część linii to korek. Jasne, będą odrobinę mniejsze, jednak jednocześnie autobusy pojadą rzadziej więc bilans wcale nie musi być na plus.
To może warto przeanalizować całą trasę i wprowadzić rozwiązania zmniejszające te opóźnienia? :) Przecież taka 139 to spokojnie mogłoby być coś ala "metrobus" (zresztą tak imho powinna wyglądać podstawowa siatka połączeń w Krakowie: tramwaje + mocne linie autobusowe, z buspasami, być może oznaczone dwucyfrowymi numerami - co oznaczałoby, że funkcjonują na analogicznych zasadach jak tramwaj).

Ot, kilka przykładów, które blokują ruch, a są do ogarnięcia organizacją ruchu:
- prawoskręt z ATW w Karmelicką;
- skrzyżowanie Obrońców Krzyża x Kocmyrzowska (co tutaj stoi na przeszkodzie z wyznaczeniem buspasa, skoro jezdnia ma 9m szerokości?);
- Mikołajczyka - analogicznie, tam były zresztą dwa pasy);
- itd.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: MichalTyniec » 29 sie 2022, 21:21

lolek-12 pisze: 29 sie 2022, 21:14 Punktualnego połączenia ostatnio domagali się mieszkańcy Mydlnik, więc może dlatego to rozcięcie 139, ale jeśli będzie się to wiązać ze zmniejszeniem częstotliwości to słabo.
Mydlniki i tak wyjdą na plus nawet jak rozkładowo ten autobus będzie rzadziej w porównaniu do 139 który pojawia się wiadomo doskonale jak często, więc jeśli będzie to linia punktualna choć nie wiadomo gdzie pojedzie, to odczuwalnie będzie to dla nich poprawa w stosunku co mają teraz.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 9 gości