Komunikacja miejska w 2022 roku

- Linie, trasy, rozkłady
krawiec
Specjalista
Posty: 320
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: krawiec » 26 paź 2022, 20:50

witus pisze: 26 paź 2022, 19:58 Prawdopodobnie wraca na trasie do Bronowic.
A w Hucie jaka końcówka?

witus
Pasażer
Posty: 8
Rejestracja: 20 paź 2022, 20:48

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: witus » 26 paź 2022, 21:14

Mistrzejowice.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Zieleńczanin » 26 paź 2022, 21:46

@witus - skąd takie informacje? Jeśli się nie potwierdzą i nie podasz źródła, zostaniesz ukarany w związku ze złamaniem Art. 3. §3. Regulaminu Forum. Jeśli podasz lub się potwierdzą - miło słyszeć :)

witus
Pasażer
Posty: 8
Rejestracja: 20 paź 2022, 20:48

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: witus » 27 paź 2022, 8:26

Rozmowa motorniczych tak slyszalem.

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 278
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: LLoan » 27 paź 2022, 8:39

witus pisze: 26 paź 2022, 19:58 Prawdopodobnie wraca na trasie do Bronowic.
I teraz pytanie - gdyż konkretnego (poza remontem Bieńczyckiej) powodu skrócenia "74" do TAKW jako tako nie było:
- czy nagle znalazły się brygady i na f=5 na "50" i "44" do Huty
- czy jednak założono, iż odcinek Plac Centralny - Rondo Czyżyńskie "wytrzyma"?
Dla samej Huty, Bieńczyc i Czyżyn wzmocnienie w formie "44" jak najbardziej jest mile widziane, głównie ze względu na bardzo wysokie zapełnienia w godzinach szczytu na odcinku od wspomnianego Placu Centralnego w kierunku Ronda Mogilskiego (niedawno wspominałem ten temat właśnie w ramach tematu o zamknięciu Bieńczyckiej, czyli gdy skrócono "74" - sama Rada Dzielnicy XIV zgłaszała problemy). Do końca tygodnia powinien pojawić się oficjalny komunikat - ciekawe, co ostatecznie wyniknie ;)

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: kot_feliks » 27 paź 2022, 9:00

Od pl. Centralnego w kierunku Mogilskiego to raczej nie ma dużego problemu, przecież tam obecnie jest 4(3), 9(3), 10(3), 52(8) - 17 poc/h. Bardziej dokuczliwy jest raczej układ tych połączeń, gdzie wszystko ucieka "w lewo" na Mogilskim / Teatrze Słowackiego i up... połączenia w kierunku Bagateli.

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 278
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: LLoan » 27 paź 2022, 9:08

kot_feliks pisze: 27 paź 2022, 9:00 Od pl. Centralnego w kierunku Mogilskiego to raczej nie ma dużego problemu, przecież tam obecnie jest 4(3), 9(3), 10(3), 52(8) - 17 poc/h. Bardziej dokuczliwy jest raczej układ tych połączeń, gdzie wszystko ucieka "w lewo" na Mogilskim / Teatrze Słowackiego i up... połączenia w kierunku Bagateli.
Jeszcze 1, 14 i 22 :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Kaszmir » 27 paź 2022, 9:19

kot_feliks pisze: 27 paź 2022, 9:00Od pl. Centralnego w kierunku Mogilskiego to raczej nie ma dużego problemu, przecież tam obecnie jest 4(3), 9(3), 10(3), 52(8) - 17 poc/h.
Od Placu Centralnego pewnie nie. W Czyżynach zaczyna się problem.

Rada Dzielnicy już we wrześniu zgłaszała tłok w kursach porannych. A to było jeszcze gdy kursowało "74", i nie było roku akademickiego.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: kot_feliks » 27 paź 2022, 9:37

No tylko pytanie, których to kursów dotyczy i w jakiej relacji? :) My wczoraj znowu prawie nie zmieściliśmy się do '4', za to jechaliśmy następnie niezbyt zapełnionym '52' z przesiadką przy dworcu. Wcześniej pojechała '74' z 5 osobami w środku...

Ja naprawdę rozumiem, że relacja od strony Lubicz w Westerplatte jest istotna, ale nie do końca jestem przekonany, czy potrzebuje aż 16 poc/h, podczas gdy cała Mogilska i JPII w kierunku Starego Kleparza i dalej Bagateli / Bronowic wisi na jednej linii raz na kwartał, na której z jakiegoś powodu jeżdżą jednak przecież najdłuższe tramwaje w mieście... :/

I szczerze, zaczyna być to coraz bardziej kuriozalne, jak widzisz zaprany po dach tramwaj w jednej z najważniejszych relacji w mieście, a potem inny wiozący 5 osób, słuchając równocześnie, że "nie ma pieniędzy na więcej kursów", czy że "nie można zmienić trasy '10' b jest określone lobby osób" ;)

Z punktu widzenia całego ciągu od centrum - przez Mogilską - JPII - do NH, powinny być imho dwa mocne połączenia cały dzień do I obwodnicy + dodatkowo mocne połączenie w szczycie w kierunku Grzegórzeckiego, czyli:
- jedna mocna linia przez cały dzień -> JPII - Mogilska - Lubicz - Westerplatte - Poczta ('52');
- druga mocna linia przez cały dzień -> JPII - Mogilska - Lubicz - BASZTOWA - BAGATELA ('4' +?);
- trzecia linia, wzmacniana w godzinach szczytu -> JPII - Mogilska - Lubicz - PW - Grzegórzeckie - Kotlarska ('9'/'49');

Z racji tego, że '4' jedzie potem dookoła przez Wzgórza i nie ma sensu tam pchać kursów z f7,5, tak samo nie do końca ciąg na Bronowice potrzebuje kolejnych kursów oraz ewidentnie jest zbyt dużo kursów w relacji Lubicz <-> Westerplatte, to serio, samo nasuwa się jakaś kombinacja z połączeniem '4' i '10' ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Kaszmir » 27 paź 2022, 10:12

kot_feliks pisze: 27 paź 2022, 9:37No tylko pytanie, których to kursów dotyczy i w jakiej relacji? :) My wczoraj znowu prawie nie zmieściliśmy się do '4', za to jechaliśmy następnie niezbyt zapełnionym '52' z przesiadką przy dworcu. Wcześniej pojechała '74' z 5 osobami w środku...
kot_feliks pisze: 27 paź 2022, 9:37Z racji tego, że '4' jedzie potem dookoła przez Wzgórza i nie ma sensu tam pchać kursów z f7,5, tak samo nie do końca ciąg na Bronowice potrzebuje kolejnych kursów oraz ewidentnie jest zbyt dużo kursów w relacji Lubicz <-> Westerplatte, to serio, samo nasuwa się jakaś kombinacja z połączeniem '4' i '10' ;)
Skargi były na tłok w "4" i "52":
https://www.facebook.com/dzielnica14czy ... 5649553794

"74" obecnie skrócono do Wieczystej więc wiadomo że jeździ puste. O to właśnie chodzi, że zabrano je z Huty przez co tłok jest tym większy, a linia wozi powietrze. Zgodzę się że połączenie w stronę Basztowej jest teraz za słabe - najlepiej gdyby wróciło właśnie "44" ;) Niemniej jako kompromis, lepsze było już nawet "74" (jako zastępstwo za "44") do Huty, niż brak tramwaju w ogóle.

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: pjetrek » 27 paź 2022, 16:24

Zastanawiam się czy jakąś formą pomocy dla Mogilskiej w obecnej sytuacji nie byłaby linia w kształcie Centrum-Mogilska-R. Czyżyńskie-al. Pokoju-Płaszów/Dajwór/coś do uzgodnienia.
Podobnie jak kiedyś linia na targi książki. Byłaby to opcja dojazdu do obrzeży Huty, przesiadką na 701 lub jakieś autobusy na Czyżynach...

brovar
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: brovar » 27 paź 2022, 17:21

Kaszmir pisze: 27 paź 2022, 10:12 Skargi były na tłok w "4" i "52":
https://www.facebook.com/dzielnica14czy ... 5649553794
Rozwiązanie tego problemu jest banalnie proste. Wystarczy przywrócić starą dobrą linię "40" na trasie BM - Dworzec Gł - Mogilska - Bieńczycka - Os Piastów.
20.11.2023 awarii doznały #RZ213, #RZ237, #RZ255 i #RZ264. Sprawność techniczna stozłomek spadła poniżej 50% :!:

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: suchy » 27 paź 2022, 18:05

LLoan pisze: 27 paź 2022, 8:39 I teraz pytanie - gdyż konkretnego (poza remontem Bieńczyckiej) powodu skrócenia "74" do TAKW jako tako nie było:
- czy nagle znalazły się brygady i na f=5 na "50" i "44" do Huty
- czy jednak założono, iż odcinek Plac Centralny - Rondo Czyżyńskie "wytrzyma"?
Powód jest w postaci niezmienionego cyklu sygnalizacji na Rondzie Czyżyńskim, gdzie pomimo zamkniętego wlotu w Bieńczycką każdy tramwaj i tak w dalszym ciągu musi czekać 90 sekund na pionowe światło. Wskutek tego w godzinach szczytu do przejazdu "na wprost" (Czyżyny - Kolorowe) potrafią stać po 3-4 wagony, co dodatkowo generuje opóźnienia nawet do 4-5 minut. Dołożenie kolejnych 4 kursów/h spowodowałoby zapewne jeszcze większą kolejkę i jeszcze większe opóźnienie.
pjetrek pisze: 27 paź 2022, 16:24 Zastanawiam się czy jakąś formą pomocy dla Mogilskiej w obecnej sytuacji nie byłaby linia w kształcie Centrum-Mogilska-R. Czyżyńskie-al. Pokoju-Płaszów/Dajwór/coś do uzgodnienia.
Podobnie jak kiedyś linia na targi książki. Byłaby to opcja dojazdu do obrzeży Huty, przesiadką na 701 lub jakieś autobusy na Czyżynach...
A "centrum" oznacza co konkretnie? Bo wszystkie okoliczne pętle są już zatkane:
- na Salwatorze jest 1 i 20, nic więcej nie wejdzie,
- na Cichym 6 i 70, wagony z 70tki już teraz muszą stać na przystanku technicznym po kilkanaście minut (z racji długiej przerwy),
- na Towarowym od strony Pawiej jest 50tka, od strony Długiej stoi 18tka.
- na Płaszowie nic już nie wciśniesz (są 3 linie - 6,11,20),
- na Dajworze nie ma punktu socjalnego (żeby motorniczy mógł chociaż iść do WC), więc linia okrężna też nie wchodzi w grę.

Ad7
Pasażer
Posty: 40
Rejestracja: 16 cze 2022, 20:53

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Ad7 » 27 paź 2022, 18:43

Tak naprawdę to jedyną pustą pętlą zostają Łagiewniki która jest teraz pusta.

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: suchy » 27 paź 2022, 19:01

Ad7 pisze: 27 paź 2022, 18:43 Tak naprawdę to jedyną pustą pętlą zostają Łagiewniki która jest teraz pusta.
No i jeszcze Dąbie oraz Prokocim, ale tam nie ma punktów socjalnych.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości