Nie zgadzam się z tym. Mieszkańcy na pewno protestowaliby ze skróceniem 139. Jak chcą skracać linie z powodu korków to niech skrócą 80% linii. Chore miasto z chorymi rządzącymi.MichalTyniec pisze: ↑29 sie 2022, 21:21 Mydlniki i tak wyjdą na plus nawet jak rozkładowo ten autobus będzie rzadziej w porównaniu do 139 który pojawia się wiadomo doskonale jak często,więc jeśli będzie to linia punktualna choć nie wiadomo gdzie pojedzie, to odczuwalnie będzie to dla nich poprawa w stosunku co mają teraz
Komunikacja miejska w 2022 roku
-
- Ekspert
- Posty: 1813
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
-
- Ekspert
- Posty: 651
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Niewiem jakie tam mają oczekiwania mieszkańcy,bo pewnie woleliby coś dorzucić poza 139 żeby tam jeździło,tak by wynikało z wielu wpisów na forum ale na to kasy nie ma i nic nie poradzisz,dadzą im wybór albo zrobią tak jak na Zlocieniu i powiedza że niby większość pasazerow woli takie rozwiązanie jak oni zaproponowali i utną na polScania_9640 pisze: ↑29 sie 2022, 21:24 Nie zgadzam się z tym. Mieszkańcy na pewno protestowaliby ze skróceniem 139. Jak chcą skracać linie z powodu korków to niech skrócą 80% linii. Chore miasto z chorymi rządzącymi.
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Kaszmir pisze: ↑29 sie 2022, 20:35 Ja też przekazałem ZTP, że wg mnie to średni pomysł. Argumentują jednak tak jak przy poprzednich rozcięciach - że jest dużo skarg na opóźnienia, że przecięcie zmniejszy spóźnienia kursów itd.
Pewnie tak. Jednak przy okazji rozwali częstotliwość połączenia. A opóźnienia i tak będą bo spora część linii to korek. Jasne, będą odrobinę mniejsze, jednak jednocześnie autobusy pojadą rzadziej więc bilans wcale nie musi być na plus.
Dokładnie tak! Skoro mamy skargi na opóźnienia, to przeanalizujmy, gdzie się one tworzą? Wprowadźmy zmiany w organizacji ruchu, wymalujmy buspasy lub je dobudujmy, jeśli jest miejsce (np. na al. Armii Krajowej?). Podobnie np. ze 174 czy 178 - na swojej trasie mają miejsce, które można próbować naprawić inwestycyjnie za niewielkie pieniądze.kot_feliks pisze: ↑29 sie 2022, 21:18 To może warto przeanalizować całą trasę i wprowadzić rozwiązania zmniejszające te opóźnienia? Przecież taka 139 to spokojnie mogłoby być coś ala "metrobus" (zresztą tak imho powinna wyglądać podstawowa siatka połączeń w Krakowie: tramwaje + mocne linie autobusowe, z buspasami, być może oznaczone dwucyfrowymi numerami - co oznaczałoby, że funkcjonują na analogicznych zasadach jak tramwaj).
Ot, kilka przykładów, które blokują ruch, a są do ogarnięcia organizacją ruchu:
- prawoskręt z ATW w Karmelicką;
- skrzyżowanie Obrońców Krzyża x Kocmyrzowska (co tutaj stoi na przeszkodzie z wyznaczeniem buspasa, skoro jezdnia ma 9m szerokości?);
- Mikołajczyka - analogicznie, tam były zresztą dwa pasy);
- itd.
Dziw mnie bierze, że za niektóre miejsca nikt od lat się nie rusza... Zbudować TŁ nie ma problemu, ani politycznego, ani finansowego, ani organizacyjnego. Poprawić kursowanie autobusów na istniejących ciągach? A panie, a na co to komu, a to tak nie można, to niedobra jest...
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
I co z tego? Przez Mydlniki ma cierpieć całe miasto bo przez całe miasto jeździ 139?. 139 to jest obecnie tak newralgiczna linia, że nie za bardzo da się z nią coś zrobić tak żeby dalej wszystkim pasowało.MichalTyniec pisze: ↑29 sie 2022, 21:21 Mydlniki i tak wyjdą na plus nawet jak rozkładowo ten autobus będzie rzadziej w porównaniu do 139 który pojawia się wiadomo doskonale jak często, więc jeśli będzie to linia punktualna choć nie wiadomo gdzie pojedzie, to odczuwalnie będzie to dla nich poprawa w stosunku co mają teraz.
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Odnośnie popraw miejsc, gdzie autobusy mają problem- zakaz ruchu na Karmelickiej od strony Alej powinien być już od dawna. Tam autobusy po kilka minut potrafią tracić jak się ustawi kolejka osobówek do skrętu, a na pasach ogólnych jest korek. Przecież tych skręcających można przekierować na Łobzowską, gdzie po pierwsze na strzałce równie dużo aut przejedzie co na tej na Placu Inwalidów, a znowu jest tam nieporównywalnie mniej pieszych, więc na zielonym nie będą tak blokować skręcających.
-
- Ekspert
- Posty: 651
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Jeżeli największe skargi byłyby z Mydlnik to można ją skrócić do Bronowic ale to i tak nie poprawi jej punktualności,i tak wydaje mi się że Ztp już ma z góry ustalone wszystko tak jak na Zlocieniu tylko czeka na info od Mpk ile będzie dostępnych kierowców i tak dalej żeby te zmiany wprowadzicdamian_krk2 pisze: ↑29 sie 2022, 21:43 I co z tego? Przez Mydlniki ma cierpieć całe miasto bo przez całe miasto jeździ 139?. 139 to jest obecnie tak newralgiczna linia, że nie za bardzo da się z nią coś zrobić tak żeby dalej wszystkim pasowało.
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Na jakie 2 odcinki miało by być podzielone 139.
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Obecnie 139 traci najwięcej czasu między Opolską Estakadą, a Dobrego Pasterza. W obydwie strony. A tam ciężko o bus pas skoro jest jeden. Do tego na placu budowy. Natomiast ta linia jest za długa i zbyt złożona. Nikt o zdrowych zmysłach nie jeździ całej trasy. Z Huty do Bronowic dużo szybciej tramwajem. Albo 172, 572. Ta linia ma kilka niezależnych potoków. Jeden od Struga do Mistrzejowic gdy jedzie przed 163, 193. Drugi na Dobrego Pasterza do Kleparza. Trzeci od Mydlnik do tramwaju (kiedyś był 126) lub Czarnowiejskiej. Jak 208 jedzie wcześniej to wtedy nie ma wielu chętnych. Jedynym sensownym pomysłem jest zamiana końcówek ze 159. Bo 139 już przejechał całą Hutę, a 159 dopiero zaczyna trasę na Rondzie Piastowskim. A na drugiej końcówce 159 kończy trasę na Miasteczku Studenckim, a 139 przejedzie jeszcze całe Bronowice i Mydlniki. To logika nakazuje że nie powinna jedna linia być dwa razy dłuższa niż druga. Gdy środkową część trasy mają podobną. 139 powinien jeździć Kombinat-Cichy Kącik. 159 Os. Piastów-Mydlniki Wapiennik. Tylko to wymaga rotacji przewoźników na innych liniach aby Mobilis miał wolne brygady na dłuższą trasę.
-
- Ekspert
- Posty: 972
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Logika nakazuje, że powinno się poprawić jakość komunikacji autobusowej w Krakowie, a nie ciąć linie, bo "skoro wiadomo, gdzie jest problem, to i tak nic nie zrobimy, żeby nie narazić się kierowcom".
Owszem, ta linia ma zapewne x mniejszych potoków. Tak samo jak... '4', '9', '50', '52' itd.... Ile osób jeździ dokładnie z oś. Piastów na Ruczaj? Albo dokładnie ze Wzgórz na Bronowice Małe? No zapewne mało. Ale po to są takie linie, aby zapewnić jakiś trzon komunikacji w skali miasta.
Tak samo powinno być z autobusami, gdzie jak pisałem wcześniej powinno się imho utworzyć kilka korytarzy z priorytetem dla KMK i usunięciem wąskich gardeł. I jednak z takich linii powinna być właśnie 139. Inną relacją na pewno cały ciąg od 29L, przez ATW, Konopnickiej (wydłużenie buspasów), Kamieńskiego (wydłużenie buspasów), Wielicka, a po budowie S52 również cały ciąg Andersa - Bora - Opolska, aż do ROK i Bronowic / GN Wschód.
Tylko nie linie z f15, f20 itd., a po prostu mocne linie autobusowe, stanowiące substytut tramwaju tam, gdzie go obecnie nie ma, z węzłami przesiadkowymi na relacje poprzeczne (co zostało swoją drogą pięknie sp.. w projekcie tramwaju na GN).
Owszem, ta linia ma zapewne x mniejszych potoków. Tak samo jak... '4', '9', '50', '52' itd.... Ile osób jeździ dokładnie z oś. Piastów na Ruczaj? Albo dokładnie ze Wzgórz na Bronowice Małe? No zapewne mało. Ale po to są takie linie, aby zapewnić jakiś trzon komunikacji w skali miasta.
Tak samo powinno być z autobusami, gdzie jak pisałem wcześniej powinno się imho utworzyć kilka korytarzy z priorytetem dla KMK i usunięciem wąskich gardeł. I jednak z takich linii powinna być właśnie 139. Inną relacją na pewno cały ciąg od 29L, przez ATW, Konopnickiej (wydłużenie buspasów), Kamieńskiego (wydłużenie buspasów), Wielicka, a po budowie S52 również cały ciąg Andersa - Bora - Opolska, aż do ROK i Bronowic / GN Wschód.
Tylko nie linie z f15, f20 itd., a po prostu mocne linie autobusowe, stanowiące substytut tramwaju tam, gdzie go obecnie nie ma, z węzłami przesiadkowymi na relacje poprzeczne (co zostało swoją drogą pięknie sp.. w projekcie tramwaju na GN).
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Na razie nie ma szczegółów.
Sprawa jest bardziej złożona bo są też potoki z Mydlnik do al. 29 Listopada (łączy różne budynki UR), czy do biurowców na Armii Krajowej z Huty (tam gdzie nie ma "501").Parówczak pisze: ↑29 sie 2022, 23:06Natomiast ta linia jest za długa i zbyt złożona. Nikt o zdrowych zmysłach nie jeździ całej trasy. Z Huty do Bronowic dużo szybciej tramwajem. Albo 172, 572. Ta linia ma kilka niezależnych potoków. Jeden od Struga do Mistrzejowic gdy jedzie przed 163, 193. Drugi na Dobrego Pasterza do Kleparza. Trzeci od Mydlnik do tramwaju (kiedyś był 126) lub Czarnowiejskiej. Jak 208 jedzie wcześniej to wtedy nie ma wielu chętnych. Jedynym sensownym pomysłem jest zamiana końcówek ze 159. Bo 139 już przejechał całą Hutę, a 159 dopiero zaczyna trasę na Rondzie Piastowskim. A na drugiej końcówce 159 kończy trasę na Miasteczku Studenckim, a 139 przejedzie jeszcze całe Bronowice i Mydlniki. To logika nakazuje że nie powinna jedna linia być dwa razy dłuższa niż druga. Gdy środkową część trasy mają podobną. 139 powinien jeździć Kombinat-Cichy Kącik. 159 Os. Piastów-Mydlniki Wapiennik. Tylko to wymaga rotacji przewoźników na innych liniach aby Mobilis miał wolne brygady na dłuższą trasę.
"159" w szczycie kursuje dwukrotnie rzadziej niż "139" więc Armii Krajowej, Bronowice Małe i Mydlniki byłyby stratne na takie zamianie.
Sądząc po potokach i dostępnych końcówkach, wg mnie sensowne byłyby takie odcinki:
1) Kombinat - Miasteczko Studenckie (końcówka na Przybyszewskiego?)
2) Mydlniki - Al. 29 Listopada (końcówka na Górce Narodowej? Prądniku Czerwonym? Rondzie Barei?)
Tyle że wtedy to właściwie żadne skrócenie, wariant z Huty i tak przejeżdżałby zdecydowaną większość obecnej trasy. A środkowa wspólna część ych dwóch linii byłaby długa, zatem pochłonęłaby masę brygad co spowodowałoby spadek częstotliwości Dlatego mi się to nie podoba.
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Na 139 jest też potok z Mistrzejowic w okolice Kleparza/Placu Inwalidów.
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Znowu chcą tworzyć 139 i 439? Szukają kolejnej linii dawcy km z Huty?Kaszmir pisze: ↑30 sie 2022, 0:33 Sprawa jest bardziej złożona bo są też potoki z Mydlnik do al. 29 Listopada (łączy różne budynki UR), czy do biurowców na Armii Krajowej z Huty (tam gdzie nie ma "501").
"159" w szczycie kursuje dwukrotnie rzadziej niż "139" więc Armii Krajowej, Bronowice Małe i Mydlniki byłyby stratne na takie zamianie.
Sądząc po potokach i dostępnych końcówkach, wg mnie sensowne byłyby takie odcinki:
1) Kombinat - Miasteczko Studenckie (końcówka na Przybyszewskiego?)
2) Mydlniki - Al. 29 Listopada (końcówka na Górce Narodowej? Prądniku Czerwonym? Rondzie Barei?)
Tyle że wtedy to właściwie żadne skrócenie, wariant z Huty i tak przejeżdżałby zdecydowaną większość obecnej trasy. A środkowa wspólna część ych dwóch linii byłaby długa, zatem pochłonęłaby masę brygad co spowodowałoby spadek częstotliwości Dlatego mi się to nie podoba.
Jak dla mnie nie widzę sensu w dzieleniu 139, bo potoki są i jest to jedna z najbardziej załadowanych linii.
Może niech ci z ZTP wezmą się za usprawnianie ruchu podczas remontu i nie tylko, to nie będzie skarg na 139. Może rozwiązaniem byłoby skierowanie jej przez Lublańską w obie strony podczas remontu 29 Listopada.
A poza remontem 139 utyka też na odc. Dobrego Pasterza - Opolska Estakada, bo nie ma koordynacji na światłach na tym odcinku (jest 5 skrzyżowań na odc. kilkuset metrów). Za to niech się wezmą i to usprawnią.
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Uwalono "184", czas na kolejną linię? Popieram przedmówców - niech ZTP wreszcie zabierze się za przyczyny, a nie leczy objawy w najgorszy możliwy sposób. Skręconą kostkę też można leczyć ucinając nogę w kolanie - tylko czy pacjent będzie z tego zadowolony?
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Byłem na Rybitwach poobserwować, jak wygląda komunikacja pod rządami Franka.
"125" i "425" jadą stadnie do Małego Płaszowa, tak samo jak "123" i "163" od Półłanek -> Huty.
Dziękujemy, która kolejna linia z Huty do reformy?
"125" i "425" jadą stadnie do Małego Płaszowa, tak samo jak "123" i "163" od Półłanek -> Huty.
Dziękujemy, która kolejna linia z Huty do reformy?
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot], PKPfan i 19 gości