Komunikacja miejska w 2022 roku

- Linie, trasy, rozkłady
ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: ant_sm » 05 kwie 2022, 15:24

Adrian14 pisze: 05 kwie 2022, 14:55 Może chodzi o to że niektóre 130 mają łączenia z liniami aglo.
Dokładnie tak, ale zastanawia mnie czemu przez tyle lat wreszcie nie zostało to uporządkowane. Tym bardziej, że te łączenia to raptem pół kółka albo całe kółko i to w godzinach wczesnoporannych lub późnowieczornych :?:

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Scania_9640 » 05 kwie 2022, 16:27

Adrian14 pisze: 05 kwie 2022, 14:55 Może chodzi o to że niektóre 130 mają łączenia z liniami aglo.
Zmienić łączenia to żaden problem.

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Krakowianin » 14 kwie 2022, 21:10

W przyszłą niedzielę wzmocnienia w rejonie Łagiewnik z okazji "Faustyny". W tym roku wzmocnienia na większą skalę. Dodatkowo w tym dniu odbędzie się Maraton Cracovia.
Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w dniu 24.04.2022 r. (niedziela) w Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach odbywać się będą uroczystości z okazji Święta Bożego Miłosierdzia. W związku ze spodziewanym zwiększonym zainteresowaniem pasażerów transportem zbiorowym oraz w celu ułatwienia dojazdu wiernych zostanie wzmocniona Komunikacja Miejska w Krakowie, która funkcjonować będzie według podanego niżej porządku.

Uwaga! W tym samym dniu odbywać się będzie kolejna edycja „Cracovia Maraton”, w związku z czym planowane są czasowe wyłączenia z ruchu wybranych ulic i ciągów tramwajowych oraz zmiany tras linii tramwajowych i autobusowych. Szczegółowe informacje na ten temat zostaną podane w odrębnym komunikacie.



Linie tramwajowe:

linia 8:
będzie kursować według specjalnego rozkładu jazdy z częstotliwością zwiększoną do 10 minut w godz. ok. 7:00 – 20:00;
do obsługi będzie kierowany tabor o zwiększonej pojemności;
linia 19 – zostanie zawieszona w godz. ok. 7:00 – 20:00 (w zamian będzie kursować linia 41);
linia 22:
będzie kursować ze zwykłą częstotliwością (co 20 minut);
do obsługi będzie kierowany tabor o zwiększonej pojemności;
linia 41 – specjalna linia tramwajowa kursująca po następującej trasie: Borek Fałęcki – Zakopiańska – Wadowicka – Kalwaryjska – Limanowskiego – Na Zjeździe – Starowiślna – Grzegórzecka – Al. Powstania Warszawskiego – Tunel – Doktora Twardego – Krowodrza Górka;
linia będzie kursować w godz. ok. 7:00 – 20:00 z częstotliwością co 20 minut;
linia 42 – specjalna linia tramwajowa kursująca po następującej trasie: Os. Piastów – Piasta Kołodzieja – Mikołajczyka – Al. Andersa – Bieńczycka – Al. Jana Pawła II – Mogilska – Lubicz – Westerplatte – Starowiślna – Dietla – Monte Cassino – Kapelanka – Brożka – Zakopiańska – Borek Fałęcki;
linia będzie kursować w godz. ok. 7:00 – 20:00 z częstotliwością co 10 minut
linia wykona także jedną parę kursów w nocy 23/24.04.2022 r. (sb/nd) (celem zapewnienia dojazdu na nocną Mszę Św. i powrotu z niej): z Os.Piastów około 22:45 i z Borku Fałęckiego około 1:45;
linia 72 – zastępcza linia tramwajowa kursująca po następującej trasie (celem obsługi Al. Pokoju podczas „Cracovia Maratonu”): Borek Fałęcki – Zakopiańska – Brożka – Kapelanka – Monte Cassino – Dietla – Grzegórzecka – Al. Pokoju – Dąbie;
linia będzie kursować w godz. ok. 7:00 – 15:00 z częstotliwością co 30 minut do ok. godz. 8:00 i następnie co 20 minut.
Zmiany w funkcjonowaniu linii tramwajowych wynikające z imprezy „Cracovia Maraton”:

linia 8 – w godz. ok. 8:00 – 16:00 będzie kursować po trasie czasowo zmienionej (w obu kierunkach): Borek Fałęcki – … – Św. Gertrudy – Westerplatte – Basztowa – Dunajewskiego – Karmelicka – … – Bronowice Małe;
linia 22 – w godz. ok. 8:00 – 14:30 będzie kursować po trasie czasowo zmienionej (w obu kierunkach): Kopiec Wandy – … – Al. Solidarności – Andersa – Bieńczycka – Al. Jana Pawła II – Mogilska – Al. Powstania Warszawskiego – Grzegórzecka – … – Borek Fałęcki.
Powyższe zmiany tras NIE będą uwzględnione w rozkładach jazdy.

Przypominamy, że w związku z budową Trasy Łagiewnickiej przystanki tramwajowe na ul. Zakopiańskiej funkcjonują w następujący sposób:

aby dostać się do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia od strony centrum Krakowa należy wysiąść z tramwaju na przystanku Łagiewniki ZUS (przystanek Łagiewniki SKA w kierunku Borku Fałęckiego pozostaje nieczynny);
aby wsiąść do tramwaju jadącego w kierunku centrum Krakowa należy skorzystać z nowego przystanku Łagiewniki SKA (tymczasowy przystanek Łagiewniki ZUS w tym kierunku został zlikwidowany).


Linie autobusowe:

linie 164 i 174 – rozkład jazdy pozostanie bez zmian, do obsługi będzie kierowany tabor o zwiększonej pojemności;
linia 435 – specjalna linia autobusowa kursująca po następującej trasie: Łagiewniki – Tischnera – Fredry – Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia (nowy przejazd pod Trasą Łagiewnicką) – Totus Tuus – Centrum JP II – Totus Tuus – Św. Brata Alberta – Herberta – Bujaka – Halszki – Witosa (powrót: Witosa – Herberta – Św. Brata Alberta) – Nowosądecka – Piaski Nowe;
w związku z uruchomieniem linii, na jeden dzień zostanie wznowione funkcjonowanie przystanków Millana 01 i 02 (n/ż), obecnie tymczasowo nieczynnych w związku z budową Trasy Łagiewnickiej;
linia będzie kursować w godz. ok. 7:00 – 20:00 z częstotliwością co 15 minut.


W przypadku utrudnień w kursowaniu linii autobusowych pod Centrum Jana Pawła II linia 224 będzie nawracać na rondzie w rejonie skrzyżowania ulic Totus Tuus i św. Brata Alberta, przed wjazdem pod Centrum JP II. Linia 435 w takiej sytuacji nie będzie wykonywać wjazdów pod Centrum JP II.

W przypadku utrudnień w przejeździe ulicą Fredry linie 133, 135 i 435 będą kierowane przez ulicę Turowicza, z pominięciem ulic Fredry i Połomskiego.

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: tomta1 » 25 kwie 2022, 6:11

Co roku przy okazji Święta Bożego Miłosierdzia uruchamiane są nocne kursy (a w zasadzie jedno kółko) linii z os. Piastów do Borku Fałęckiego, które mają za zadanie dowóz wiernych do i z nocnego nabożeństwa. Czy ma ktoś informacje o tym, czy ten kurs rzeczywiście cieszy się jakimś napełnieniem, uzasadniającym jego kursowanie?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Kaszmir » 26 kwie 2022, 20:32

Organizacja remontowa od przyszłego tygodnia (opisana tutaj) może - jak to nieraz bywało w przypadku remontów - nieść oznaki potencjalnych stałych zmian.

Pierwsze to "189". Samo ZTP w piśmie które tu wrzucano przyznało, że rozważa wycofanie tej linii z Alej. Skierowanie jej do Dw. Gł. Zachód może wynikać z chęci zastąpienia tramwajów na czas zamknięcia Basztowej, a może też być zapowiedzią nowej marszruty. Choć kierowanie jej akurat do DGZ nie jest wg mnie potrzebna bo po co ma objeżdżać cały Dworzec? Do ego Pilotów walczyło o połączenie z Alejami. Wg mnie dobrze, gdyby docelowo linia dojeżdżała przynajmniej do N. Kleparza.

Druga to "6". Zastępcze "74" pojedzie przez Starowiślną, jak "24", mimo że mogłoby jechać z Westerplatte przez św. Gertrudy i dalej jak "6" - nie sądzę, by ciasny odcinek przy Poczcie Gł. (jadąc od Stradom) był problemem. Może to przymiarki pod Trasę Łagiewnicką i faktycznie "6" wyleci w dotychczasowej formie z Kurdwanowa, a w zamian ciąg "24" będzie wzmocniony? Połączenie z "74" na stałe mnie jednak nie przekonuje, bo przy T. Słowackiego będzie mieć gdzie indziej przystanek niż "4".

"17/19" pojadą do Bratysławskiej bo akurat pasowała częstotliwość. Jednak czy i to nie jest możliwa zapowiedź wydłużenia linii? Po otwarciu trasy do Górki Narodowej na pewno przydadzą się wzmocnienia i wydłużenie "17/19" do KG jest pierwszym oczywistym do zrobienia. Zatem docelowo linie mogą zagościć na Bratysławskiej na stałe.

Część z powyższych może być przypadkiem i to czyste gdybanie. Za to część może być realna ;)

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: ant_sm » 26 kwie 2022, 21:49

Kaszmir pisze: 26 kwie 2022, 20:32 Pierwsze to "189". Samo ZTP w piśmie które tu wrzucano przyznało, że rozważa wycofanie tej linii z Alej. Skierowanie jej do Dw. Gł. Zachód może wynikać z chęci zastąpienia tramwajów na czas zamknięcia Basztowej, a może też być zapowiedzią nowej marszruty. Choć kierowanie jej akurat do DGZ nie jest wg mnie potrzebna bo po co ma objeżdżać cały Dworzec? Do ego Pilotów walczyło o połączenie z Alejami. Wg mnie dobrze, gdyby docelowo linia dojeżdżała przynajmniej do N. Kleparza.
Mnie się wydaje że póki co to efekt braku taboru w Mobilisie i skrócenie 189 powoduje uzyskanie jednego autobusu, który zasili wydłużoną trasę 152.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: yosujiro » 26 kwie 2022, 22:02

Po skróceniu 152 do CK w Mobilisie przegubów jest na zapas, więc to nie jest ten powód. Ja się podłączam pod zdanie Kaszmira jak chodzi o powody i również mam nadzieję, że docelowo wyląduje na Nowym Kleparzu, choć zaczyna tam być ciasno na przeguby- w końcu już teraz mamy tam agloekspresy, 257/77, 280, 140 i busiarzy. Istny renesans tej pętli normalnie

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Bayer2003 » 26 kwie 2022, 22:40

Kaszmir pisze: 26 kwie 2022, 20:32 Pierwsze to "189". Samo ZTP w piśmie które tu wrzucano przyznało, że rozważa wycofanie tej linii z Alej. Skierowanie jej do Dw. Gł. Zachód może wynikać z chęci zastąpienia tramwajów na czas zamknięcia Basztowej, a może też być zapowiedzią nowej marszruty. Choć kierowanie jej akurat do DGZ nie jest wg mnie potrzebna bo po co ma objeżdżać cały Dworzec? Do ego Pilotów walczyło o połączenie z Alejami. Wg mnie dobrze, gdyby docelowo linia dojeżdżała przynajmniej do N. Kleparza.
Może i skrócenie tej linii by się przydało, można byłoby uzyskać wtedy więcej miejsca chociażby na Muzeum Narodowym, gdzie obecnie jest bardzo tłoczno. Pozwoliłoby to uzyskać miejsce chociażby na jakąś kolejną 3xx, których idea przyjęła się raczej dość dobrze ;).
Kaszmir pisze: 26 kwie 2022, 20:32 Druga to "6". Zastępcze "74" pojedzie przez Starowiślną, jak "24", mimo że mogłoby jechać z Westerplatte przez św. Gertrudy i dalej jak "6" - nie sądzę, by ciasny odcinek przy Poczcie Gł. (jadąc od Stradom) był problemem. Może to przymiarki pod Trasę Łagiewnicką i faktycznie "6" wyleci w dotychczasowej formie z Kurdwanowa, a w zamian ciąg "24" będzie wzmocniony? Połączenie z "74" na stałe mnie jednak nie przekonuje, bo przy T. Słowackiego będzie mieć gdzie indziej przystanek niż "4".
Osobiście mam nadzieję, że docelowo tak się nie stanie - potok z ciągu kurdwanowskiego na Koronę jest dość duży i powinien być obsługiwany przez linię bezpośrednią. Oczywiście wkrótce matury, a i z "13" na 99% znikną GT8N, więc z przepełnieniami na razie nie będzie problemu, jednak osobiście uważam skierowanie "74" przez Starowiślną za wielki błąd. Prawdopodobnie chodziło tutaj o oszczędność - trasa przez Starowiślną jest jednak trochę krótsza, być może nawet o tyle, że uda się zaoszczędzić jedną brygadę?
Kaszmir pisze: 26 kwie 2022, 20:32 "17/19" pojadą do Bratysławskiej bo akurat pasowała częstotliwość. Jednak czy i to nie jest możliwa zapowiedź wydłużenia linii? Po otwarciu trasy do Górki Narodowej na pewno przydadzą się wzmocnienia i wydłużenie "17/19" do KG jest pierwszym oczywistym do zrobienia. Zatem docelowo linie mogą zagościć na Bratysławskiej na stałe.
Również popieram, jednak pojawia się tutaj pytanie o przepustowość Bratysławskiej (po skierowaniu tych dwóch linii byłoby tam aż 36-40 p/h). Jeżeli nie byłoby to przeszkodą to oczywiście byłaby to jak najbardziej pozytywna zmiana.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: ant_sm » 27 kwie 2022, 8:49

yosujiro pisze: 26 kwie 2022, 22:02 Po skróceniu 152 do CK w Mobilisie przegubów jest na zapas, więc to nie jest ten powód.
Mylisz się. Skrócenie 152 spowodowało odzyskanie 1 autobusu, który przeszedł na 792, które jest wydłużone częścią kursów do Olszanica Bory. Sumarycznie więc Mobilis wystawia tyle samo autobusów do ruchu, czyli 74 na 79 posiadanych. Myślę że nie bez powodu tak często pojawiają się tam testowe autobusy 😝

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: damian_krk2 » 27 kwie 2022, 9:02

ant_sm pisze: 27 kwie 2022, 8:49 Mylisz się. Skrócenie 152 spowodowało odzyskanie 1 autobusu, który przeszedł na 792, które jest wydłużone częścią kursów do Olszanica Bory. Sumarycznie więc Mobilis wystawia tyle samo autobusów do ruchu, czyli 74 na 79 posiadanych. Myślę że nie bez powodu tak często pojawiają się tam testowe autobusy 😝

Na 792 jeżdżą solówki a na 152 przeguby

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: yosujiro » 27 kwie 2022, 9:56

ant_sm zastanów się jakie głupoty piszesz i polecam się w ciągu dnia wybrać w rejon zajezdni zobaczyć na własne oczy czy rzeczywiście tylko 5 aut tam stoi. Podpowiem Ci, jeżeli nie masz na to czasu- mylisz się grubo

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: ant_sm » 27 kwie 2022, 10:37

damian_krk2 pisze: 27 kwie 2022, 9:02 Na 792 jeżdżą solówki a na 152 przeguby
Ale chodzi o ogólne wykorzystanie taboru. Po prostu w zapasie zamiast solówki jest przegub.
yosujiro pisze: 27 kwie 2022, 9:56 ant_sm zastanów się jakie głupoty piszesz i polecam się w ciągu dnia wybrać w rejon zajezdni zobaczyć na własne oczy czy rzeczywiście tylko 5 aut tam stoi. Podpowiem Ci, jeżeli nie masz na to czasu- mylisz się grubo Obrazek
No tak, w ciągu dnia stoi dodatkowe 10 wozów ze szczytówek więc razem jest 15 sztuk. Nie bardzo rozumiem co to zmienia według Ciebie bo według mnie nic i dalej wychodzi, że Mobilis nie ma z czego dołożyć dodatkowego autobusu do ruchu.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: yosujiro » 27 kwie 2022, 11:03

Dobra, dobra, upieraj się przy swoim, szczytówek nie liczę, wiem co widzę na zajezdni.

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: ant_sm » 27 kwie 2022, 11:11

yosujiro pisze: 27 kwie 2022, 11:03 Dobra, dobra, upieraj się przy swoim, szczytówek nie liczę, wiem co widzę na zajezdni.
Przedstawiłem Ci konkretne wyliczenia więc nie wiem dlaczego się mnie czepiasz. Jeżeli jest inaczej to proszę udowodnij, bo w tym momencie wygląda jakby było Ci głupio przyznać się do błędu. Mnie się czasem wydaje że jest inaczej niż wygląda, dlatego po prostu szukam rzetelnej i obiektywnej odpowiedzi.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: yosujiro » 27 kwie 2022, 11:17

Proszę Cię bardzo- solówek przyznam nie liczyłem zwykle chyba ok 2-3 stało, przegubów 3-5, wcześniej było odwrotnie. Stąd twierdzę, że jest zapas przegubów, nawet jak któryś musi pójść na solówkową linię, bo będzie nagromadzenie awarii AMZ.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 18 gości