Jest już dostępne nagranie i mam wątpliwości, czy działania MPK są legalne, w kontekście śledzenia artykułów prasowych i komentarzy w internecie, pod kątem ustalania personaliów (nie każdy podpisuje się imieniem i nazwiskiem, często tylko nickiem) i porównywania z archiwum kadrowym? Nawet Prezes się zastanawiał publicznie, czy może radnym przekazać w obronie dane tych zwolnionych pracowników.
Komunikacja miejska w 2022 roku
-
- Pasażer
- Posty: 27
- Rejestracja: 09 wrz 2022, 18:04
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
https://www.facebook.com/photo?fbid=412 ... 4596809494W piątek 16 września br., w związku z odbywającym się meczem piłkarskim na Stadionie Miejskim im. Henryka Reymana, uruchomione zostaną dodatkowe kursy linii 6, realizowane z pętli Cichy Kącik w godzinach: 22:26 i 22:46, w celu ułatwienia powrotu kibiców do swoich domów.
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Od poniedziałku "164" zyska po 4 kursy w każdą stronę w szczycie popołudniowym. Generalnie, kursowanie z f12 zostanie wydłużone do godz. 20 (zamiast do 18). Porównanie rozkładów:
obecny -> https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... nia=164__1
nowy -> https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... nia=164__1
obecny -> https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... nia=164__1
nowy -> https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... nia=164__1
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/356-2022Korekta rozkładu jazdy
od 19.09.2022
164
Szanowni Pasażerowie,
Uprzejmie informujemy, że od dnia 19.09.2022 r. (poniedziałek) zostanie wprowadzona korekta rozkładu jazdy linii 164. Jej celem jest wydłużenie okresu kursowania ze zwiększoną częstotliwością w godzinach szczytu popołudniowego z pętli Górka Narodowa.
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Najwyższa pora, by szczyt trwał do 19-20. Nie wszyscy kończą pracę o 16..Kaszmir pisze: ↑16 wrz 2022, 13:52 Od poniedziałku "164" zyska po 4 kursy w każdą stronę w szczycie popołudniowym. Generalnie, kursowanie z f12 zostanie wydłużone do godz. 20 (zamiast do 18). Porównanie rozkładów:
obecny -> https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... nia=164__1
nowy -> https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... nia=164__1
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/356-2022
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
od 26.09.2022 do 2.10.2022
110, 123, 139, 160, 163, 193, 501, 601
Szanowni Pasażerowie,
Uprzejmie informujemy, że w związku z remontem przejazdu przez torowisko na skrzyżowaniu ul. Kocmyrzowskiej i ul. Obrońców Krzyża, od dnia 26.09.2022 r. (poniedziałek) do dnia 2.10.2022 r. (niedziela) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:
linie 110 i 160 – będą kursować w następujący sposób:
w kierunku Węgrzynowic/Ruszczy bez zmian;
w kierunku Alei Przyjaźni po trasie czasowo zmienionej: Węgrzynowice/Ruszcza – … – przystanek Cienista 03 – ul. Kocmyrzowska – Rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego – ul. Kocmyrzowska – ul. Obrońców Krzyża – przystanek Teatr Ludowy 06 – … – Aleja Przyjaźni;
na zmienionym odcinku trasy linie będą obsługiwać przystanki: Teatr Ludowy 03 i Rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego 08;
linie 123, 139, 163, 193, 501 i 601 – będą kursować w następujący sposób:
od przystanku Arka 01 w kierunku przystanku Teatr Ludowy 06 po trasie czasowo zmienionej: przystanek Arka 01 – ul. Obrońców Krzyża – ul. Kocmyrzowska – Rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego – ul. Kocmyrzowska – ul. Obrońców Krzyża – przystanek Teatr Ludowy 06;
na trasie objazdowej autobusy ww. linii NIE będą zatrzymywać się na istniejących przystankach;
od przystanku Żeromskiego 01 w kierunku przystanku Os. Jagiellońskie 02 po trasie czasowo zmienionej: przystanek Żeromskiego 01 – ul. Żeromskiego – ul. Ludźmierska – Al. Andersa – Rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego – Al. Andersa – ul. Szajnowicza-Iwanowa – ul. Obrońców Krzyża – przystanek Os. Jagiellońskie 02;
przystanki Teatr Ludowy 05 i Arka 02 dla ww. linii zostaną zawieszone;
zostaną uruchomione tymczasowe przystanki Teatr Ludowy 72 na ul. Ludźmierskiej za skrzyżowaniem z ul. Żeromskiego i Arka 71 na ul. Szajnowicza-Iwanowa przed skrzyżowaniem z ul. Obrońców Krzyża;
na pozostałych przystankach na trasie objazdowej autobusy ww. linii NIE będą się zatrzymywać.
Rozkłady jazdy linii 123, 139, 163, 193, 501 i 601 zostaną zmienione, natomiast linii 110 i 160 NIE zostaną zmienione.
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Na razie informacja jest niepotwierdzona, ale z dość dobrego źródła: jest duża szansa, że od października 193 będzie jeździć do Lesiska.
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Obserwuję sobie w tym tygodniu porankami 192 i ta linia pilnie potrzebuje wzmocnienia częstotliwości lub wysłania na nią przegubów. Ludzie ledwo się do niej mieszczą, a dziś przy dużym ruchu studentów już widziałem kurs gdzie kilka osób nie zmieściło sie na przystanku Instytut Reumatologii...
-
- Ekspert
- Posty: 1816
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
To prawda, 192 nie wyrabia i jest przeciążona. Tylko pytanie czy Mobilis ma jakieś wolne przeguby albo kierowców?yosujiro pisze: ↑30 wrz 2022, 11:08 Obserwuję sobie w tym tygodniu porankami 192 i ta linia pilnie potrzebuje wzmocnienia częstotliwości lub wysłania na nią przegubów. Ludzie ledwo się do niej mieszczą, a dziś przy dużym ruchu studentów już widziałem kurs gdzie kilka osób nie zmieściło sie na przystanku Instytut Reumatologii...
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Na chwilę obecną przeguby chyba nie, ale po zakończeniu obsługi 701 powinno się coś znaleźć (chyba, że są inne plany na ich wykorzystanie). Jednak remont planowo skończy się w grudniu.Scania_9640 pisze: ↑30 wrz 2022, 13:06 To prawda, 192 nie wyrabia i jest przeciążona. Tylko pytanie czy Mobilis ma jakieś wolne przeguby albo kierowców?
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Szczerze? Spokojnie można by zabrać z 578. W szczycie co najwyżej pojedyncze kursy miałyby ciasno w solówce. Ale podejrzewam, że dawać je tylko na ok 2 tygodnie raczej nie będą chcieli. Na 792 muszą być solówki, poza tym część pasażerów przejdzie do 702. Ale po otwarciu KJ będą musieli coś z tą linią zrobić.
-
- Znawca
- Posty: 135
- Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Wtedy najlepszą opcją byłoby zmiana numeru na 292, wydłużenie do lotniska oraz wprowadzenie przegubów nawet gdyby wiązało się to z jakąś wymianą liniową Mobilisu z MPK.
Ex kierowca MPK, PW.
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Pełna zgoda!Justforfun pisze: ↑30 wrz 2022, 14:16Wtedy najlepszą opcją byłoby zmiana numeru na 292, wydłużenie do lotniska oraz wprowadzenie przegubów nawet gdyby wiązało się to z jakąś wymianą liniową Mobilisu z MPK.
Docelowo przydałoby się też przywrócić takt f15 na "152" i "x92", najlepiej całodzienny. Dawnie było f15 w szczycie, potem zrobiono całodzienne f20. Następnie pojawiło się "252" i niby znów było 8 kursów/h ("152+192+252") jednak nieskoordynowane. Gdyby zrobić "152" i "x92" z f15, byłoby mocne połączenie f7,5 na ciągu.
To pewnie wymagałoby dalszych zmian, np. wprowadzenia f15 na "189" (koordynacja ze "152"). Jednak warto, bo dużo huckich linii opiera się na takcie f15 więc dałoby się to lepiej pokoordynować.
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Ostatnie doniesienia prasowe z innych miast polskich, budzą wielkie niepokoje o przyszłość i rozwój komunikacji szczególnie tramwajowej. W Łodzi od kilku lat trwa regres w którym zawieszono prawie jedną czwartą sieci i tylko na kilku z nich prowadzone są remonty. Do Ozorkowa, Lutomierska czy na Wycieczkową tramwaje już raczej nie powrócą. Kilka miesięcy temu pocięto komunikację tramwajową zmniejszając częstotliwość w Toruniu czy Elblągu. Ostatnio o 20% mniej będzie wyjeżdżać tramwajów w Szczecinie czy Bydgoszczy. W Gorzowie w dni wolne czy wieczorami zamiast tramwajów rozważają wysłanie busików. Powodów jest kilka, ale jeden główny. Nowe stawki za prąd które wzrastają o 300, 500 czy 700% w miastach. Utrzymanie tramwajów stanie się dla Gmin i Miast bardzo trudnym kosztownym wydatkiem. Dlatego cięcia a to pewnie dopiero początek egzekucji. Może dojść nawet do zamykania odcinków i zastępowania linii autobusami. Nie planuje się już pieniędzy na dopłaty do nowych tramwajów, w kolejnym budżecie Unijnym. Nowe inwestycje i remonty kosztują coraz więcej a dopłat do nich zaczyna brakować. Brakuje pieniędzy na podwyżki dla pracowników prowadzących tramwaje i powstają braki kadrowe. Pomimo, że wprowadzono pokrywanie kosztów szkolenia. Nie pomaga też stosowana nadal praca zdalna czy Pandemia, pasażerów chcących korzystać z komunikacji ubyło. Wzrastają ceny biletów a pogarszana jest oferta. To sprawia dalszy odpływ pasażerów od komunikacji i szukania alternatywy przez pasażerów. Ogólnie komunikacja tramwajowa w Polsce w ciągu ostatnich kilkunastu latach rozwijała się bardzo dynamicznie. Miasta remontowały sieć, powstawały nowe odcinki, kupowano nowoczesne niskopodłogowe tramwaje z dopłatą unijną. Niestety następuje głęboki regres.
Podobne problemy już występują w Krakowie. Braki kadrowe i żądania płacowe głównie w obsłudze autobusów, drogie inwestycje, wzrost kosztów np. przy budowie tramwaju na Górkę Narodową co najmniej o 100 mln złotych. Odwlekanie remontów ze względu na brak środków (Zwierzyniecka, Kościuszki). Brak środków na dofinansowanie na nowe tramwaje Lajkonik II. Ogólny wzrost kosztów paliw, energii, części powoduje bardzo złe wyniki finansowe i straty w 2022 roku. Przedsiębiorstwo wpada w pętle zadłużenia i będzie musiało ciąć koszty, mniej pieniędzy przeznaczać na inwestycje w kolejnych miesiącach a może też latach. Z tego względu Gmina Kraków będzie musiała znacząco podnieść koszt wozokilometra w 2023. Tylko czy będzie stać Kraków na utrzymanie takiej ilości tych wozokilometrów o zdecydowanie wyższej cenie? Widoczne są pierwsze oznaki szukania oszczędności. W trakcji tramwajowej nie ma już linii o częstotliwości co 5 min 50 i 52. Pod pozorem utrudnień remontowych zawiesza się linie 2, 5 lub łączy dwie w jedną 44+49=74. To daje oszczędności ale pogarsza ofertę. Jeśli energia w Krakowie skoczy o kilkaset procent tak jak w innych miastach, będziemy mogli zapomnieć o częstotliwości co 7,5 minuty. A to do nas dotrze jak skończy się obecna umowa. W trakcji autobusowej w zasadzie pożegnaliśmy już przed wakacjami częstotliwość co 7,5 min. Obecnie największa jest co 10 min. i to tylko na kilku liniach. Tutaj troszkę historii. Podkoniec lat 70 – i z początku lata 80-ch było sporo linii autobusowych o częstotliwości co 3, 4, 6 minut. min. 103, 105, 130, 132, 139, 164, 173. Linie obsługiwane były 17, 18, czy nawet ponad 20 brygadami. Przez lata linie cudownie zaczęły pączkować. Dzisiaj mamy 160 linii, plus kilkanaście nocnych i kilka zastępczych i sezonowych. Jeśli podzielimy ilość wysyłanych autobusów na miasto, przez ilość linii wypada cyfra mniej niż trzy. Dlatego wiele linii ma bardzo słabą częstotliwość, bo obsługiwana jest niewielką ilością brygad. No i komunikacja autobusowa doszła do ściany, bo już nie ma gdzie ciąć. Najłatwiej jest pociąć bogatą linię mającą dużą ilość brygad to daje duże oszczędności i zwalnia dużą ilość autobusów. I tak poczyniono z np. 194, 139, 503, 124. Dalsze redukcje to skracanie linii 142, 193, 163 a ostatnio 244. Tu już reakcja społeczna jest znacznie większa. Niestety wszystkie prognozy i sytuacja gospodarcza wskazują, że to dopiero początek cięć w komunikacji w Krakowie.
Podobne problemy już występują w Krakowie. Braki kadrowe i żądania płacowe głównie w obsłudze autobusów, drogie inwestycje, wzrost kosztów np. przy budowie tramwaju na Górkę Narodową co najmniej o 100 mln złotych. Odwlekanie remontów ze względu na brak środków (Zwierzyniecka, Kościuszki). Brak środków na dofinansowanie na nowe tramwaje Lajkonik II. Ogólny wzrost kosztów paliw, energii, części powoduje bardzo złe wyniki finansowe i straty w 2022 roku. Przedsiębiorstwo wpada w pętle zadłużenia i będzie musiało ciąć koszty, mniej pieniędzy przeznaczać na inwestycje w kolejnych miesiącach a może też latach. Z tego względu Gmina Kraków będzie musiała znacząco podnieść koszt wozokilometra w 2023. Tylko czy będzie stać Kraków na utrzymanie takiej ilości tych wozokilometrów o zdecydowanie wyższej cenie? Widoczne są pierwsze oznaki szukania oszczędności. W trakcji tramwajowej nie ma już linii o częstotliwości co 5 min 50 i 52. Pod pozorem utrudnień remontowych zawiesza się linie 2, 5 lub łączy dwie w jedną 44+49=74. To daje oszczędności ale pogarsza ofertę. Jeśli energia w Krakowie skoczy o kilkaset procent tak jak w innych miastach, będziemy mogli zapomnieć o częstotliwości co 7,5 minuty. A to do nas dotrze jak skończy się obecna umowa. W trakcji autobusowej w zasadzie pożegnaliśmy już przed wakacjami częstotliwość co 7,5 min. Obecnie największa jest co 10 min. i to tylko na kilku liniach. Tutaj troszkę historii. Podkoniec lat 70 – i z początku lata 80-ch było sporo linii autobusowych o częstotliwości co 3, 4, 6 minut. min. 103, 105, 130, 132, 139, 164, 173. Linie obsługiwane były 17, 18, czy nawet ponad 20 brygadami. Przez lata linie cudownie zaczęły pączkować. Dzisiaj mamy 160 linii, plus kilkanaście nocnych i kilka zastępczych i sezonowych. Jeśli podzielimy ilość wysyłanych autobusów na miasto, przez ilość linii wypada cyfra mniej niż trzy. Dlatego wiele linii ma bardzo słabą częstotliwość, bo obsługiwana jest niewielką ilością brygad. No i komunikacja autobusowa doszła do ściany, bo już nie ma gdzie ciąć. Najłatwiej jest pociąć bogatą linię mającą dużą ilość brygad to daje duże oszczędności i zwalnia dużą ilość autobusów. I tak poczyniono z np. 194, 139, 503, 124. Dalsze redukcje to skracanie linii 142, 193, 163 a ostatnio 244. Tu już reakcja społeczna jest znacznie większa. Niestety wszystkie prognozy i sytuacja gospodarcza wskazują, że to dopiero początek cięć w komunikacji w Krakowie.
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
To również może zwiastować długi okres (nawet 10 lat) bez jakichkolwiek zakupów nowego taboru, nawet autobusowego nie wspominając o tramwajowym. Czyli sytuacja jak w latach 90`.impuls pisze: ↑01 paź 2022, 19:01 ... Nie planuje się już pieniędzy na dopłaty do nowych tramwajów, w kolejnym budżecie Unijnym. ... Brak środków na dofinansowanie na nowe tramwaje Lajkonik II. Ogólny wzrost kosztów paliw, energii, części powoduje bardzo złe wyniki finansowe i straty w 2022 roku. Przedsiębiorstwo wpada w pętle zadłużenia i będzie musiało ciąć koszty, mniej pieniędzy przeznaczać na inwestycje w kolejnych miesiącach a może też latach
-
- Pasażer
- Posty: 27
- Rejestracja: 09 wrz 2022, 18:04
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Też uważam, że szybko wrócimy do stanu sprzed mini reformy z 2018 i częstotliwość 10/20 w tramwajach znowu będzie normą. Za Stadlery skasuje się składy 105 i solowe E1. Wypuści się mniej GT8 i EU8N, więcej taboru Mega i 32-metrowego i się pomieścimy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 12 gości