Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
: 16 maja 2022, 14:56
Szkoda, że po raz nie wiadomo który już pocięto... Tu rano, tu wieczór. Tu weekend, tu w tygodniu. I tak pomalutku i po kawałeczku. W zasadzie gdy raz na 4-5 lat dojdzie do jakichś wzmocnień to jest wielkie halo - ale ile w czasie tych lat jest cięć po drodze to już się generalnie milczy. Miasto rośnie, i mieszkańców i przyjezdnych przybywa - natomiast komunikacyjnie trudno to odczuć.
Mam wrażenie, że na przykład z całą tą remarszrutyzacją z 2018 roku gdyby rzetelnie policzyć, to ściema wyjdzie. Bez wątpienia, w teorii zwiększono częstotliwości ze schematu f=10/20 do f=7,5/15 dla tramwajów (szkoda, że autobusów to nie objęło też*). Tyle, że czy kiedykolwiek od tego czasu mieliśmy w pełni funkcjonujący układ linii? Może jednej zimy przez krótki czas? Generalnie zawsze jest coś mniejszego lub większego zamknięte - co pozwala pod płaszczem objazdów obcinać - lub na czymś się "przyoszczędza". Na samo wyliczanie czego nie przywrócono po pandemii, palców u obu rąk by zabrakło. Samo pozostawienie f=7,5 zamiast f=5 na 50 i 52 to są solidne oszczędności.
* Co do autobusów, to tu może wreszcie da się coś uporządkować? Trudno to zrozumieć, że na tych samych ciągach linie teoretycznie mogące się uzupełniać mają notorycznie inne częstotliwości. Mamy w użyciu f= 7,5 / 10 / 12 / 15 / 20 / 24... Groch z kapustą. Fizycznie niemożliwe, by to mogło dać się skoordynować. Samo uporządkowanie i ograniczenie stad pewnie pozwoliłoby zlikwidować kilka dziur...
Mam wrażenie, że na przykład z całą tą remarszrutyzacją z 2018 roku gdyby rzetelnie policzyć, to ściema wyjdzie. Bez wątpienia, w teorii zwiększono częstotliwości ze schematu f=10/20 do f=7,5/15 dla tramwajów (szkoda, że autobusów to nie objęło też*). Tyle, że czy kiedykolwiek od tego czasu mieliśmy w pełni funkcjonujący układ linii? Może jednej zimy przez krótki czas? Generalnie zawsze jest coś mniejszego lub większego zamknięte - co pozwala pod płaszczem objazdów obcinać - lub na czymś się "przyoszczędza". Na samo wyliczanie czego nie przywrócono po pandemii, palców u obu rąk by zabrakło. Samo pozostawienie f=7,5 zamiast f=5 na 50 i 52 to są solidne oszczędności.
* Co do autobusów, to tu może wreszcie da się coś uporządkować? Trudno to zrozumieć, że na tych samych ciągach linie teoretycznie mogące się uzupełniać mają notorycznie inne częstotliwości. Mamy w użyciu f= 7,5 / 10 / 12 / 15 / 20 / 24... Groch z kapustą. Fizycznie niemożliwe, by to mogło dać się skoordynować. Samo uporządkowanie i ograniczenie stad pewnie pozwoliłoby zlikwidować kilka dziur...