Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
: 27 paź 2022, 20:26
Z informacji które posiadam "6" będzie kursować do Łagiewnik podczas zamknięcia trasy na Cichy Kącik
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Ale tutaj nie ma olbrzymiego tłoku na odcinku dworzec -> NH, w 10/52/74 sobie spokojnie znajdziesz miejsce. Natomiast '4' potrafi być niezabieralna np. na Starym Kleparzu w kierunku NHKaszmir pisze: ↑27 paź 2022, 10:12 Skargi były na tłok w "4" i "52":
https://www.facebook.com/dzielnica14czy ... 5649553794
"74" obecnie skrócono do Wieczystej więc wiadomo że jeździ puste. O to właśnie chodzi, że zabrano je z Huty przez co tłok jest tym większy, a linia wozi powietrze. Zgodzę się że połączenie w stronę Basztowej jest teraz za słabe - najlepiej gdyby wróciło właśnie "44" Niemniej jako kompromis, lepsze było już nawet "74" (jako zastępstwo za "44") do Huty, niż brak tramwaju w ogóle.
Biorąc pod uwagę, że spora część potoków "4" (i innych linii "bronowickich") jest pomiędzy Teatrem Bagatela a pętlą na ciągu, dobrym pomysłem na jej odciążenie byłaby nawet linia Bronowice - DT.
Nie zgodzę się z tym. Sporo opisałem już w tym poście, w którym wskazuję, że przyczyny infrastrukturalne i obecny cykl na Czyżyńskim nie stoją na przeszkodzie wydłużenia „74” do Huty. A po drugie, codziennie jeżdżę tamtędy i nigdy nie spotkałem się z sytuacją, którą opisałeś. Nigdy mi się nie zdarzyło rano dojechać na Czyżyńskie z większym opóźnieniem, niż jedna minuta więcej niż opóźnienie z ronda Kocmyrzowskiego, a to i tak głównie przez… czas przelotu pomiędzy os. Zgody/Struga a placem Centralnym (niejednokrotnie „1” musiała czekać na godzinę odjazdu i blokowała przystanek oczekującej na placu „52”).suchy pisze: ↑27 paź 2022, 18:05 Powód jest w postaci niezmienionego cyklu sygnalizacji na Rondzie Czyżyńskim, gdzie pomimo zamkniętego wlotu w Bieńczycką każdy tramwaj i tak w dalszym ciągu musi czekać 90 sekund na pionowe światło. Wskutek tego w godzinach szczytu do przejazdu "na wprost" (Czyżyny - Kolorowe) potrafią stać po 3-4 wagony, co dodatkowo generuje opóźnienia nawet do 4-5 minut. Dołożenie kolejnych 4 kursów/h spowodowałoby zapewne jeszcze większą kolejkę i jeszcze większe opóźnienie.
A ja się spotkałem - jechałem ostatnio w 52, a przed nami jechał właśnie wiedeniec z 74 wyjeżdżający z PH na trasę. Z Centralnego i Kolorowego 52 odjechało punktualnie 0.00, przed Czyżyńskim złapało nas światło na przejściu dla pieszych na jakieś 20-30 sekund. 74 który był przed nami, dostał pionowe do wjazdu na rondo jak był jeszcze na zwrotnicy rozjazdowej na lewy/prawy tor - ale zanim się z niej stoczył, to szczelina już znikła, więc czekał 1,5 minuty na kolejne światło (a my za nim). On przejechał, 52 dojechał do sygnalizatora - i również czekał 1,5 minuty. Na przystanek na Czyżyńskim wtoczyliśmy się więc jakieś -3 (patrzyłem na zegarek) - i do samego Mogilskiego już jechaliśmy na takim opóźnieniu.tomta1 pisze: ↑28 paź 2022, 6:26 Nie zgodzę się z tym. Sporo opisałem już w tym poście, w którym wskazuję, że przyczyny infrastrukturalne i obecny cykl na Czyżyńskim nie stoją na przeszkodzie wydłużenia „74” do Huty. A po drugie, codziennie jeżdżę tamtędy i nigdy nie spotkałem się z sytuacją, którą opisałeś. Nigdy mi się nie zdarzyło rano dojechać na Czyżyńskie z większym opóźnieniem, niż jedna minuta więcej niż opóźnienie z ronda Kocmyrzowskiego, a to i tak głównie przez… czas przelotu pomiędzy os. Zgody/Struga a placem Centralnym (niejednokrotnie „1” musiała czekać na godzinę odjazdu i blokowała przystanek oczekującej na placu „52”).
To byłoby bardzo słabe - właściwie zepsucie dopiero co powstałego połączenia. I co z tego, że tymczasowe, tak zniechęca się pasażerów. Wszystkie linie, które jeździły z południa do Łagiewnik, były puste. W szczególności niesłynne "76" z Kurdwanowa.damian_krk2 pisze: ↑27 paź 2022, 20:26Z informacji które posiadam "6" będzie kursować do Łagiewnik podczas zamknięcia trasy na Cichy Kącik
Za wspomnianym wcześniej postem Rady Dzielnicy: "Docierają do nas wiadomości, że powakacyjny rozkład i brak linii wspomagającej 44 powoduje, że pomiędzy godziną 6 a 7 rano tramwaje linii 4 i 52 już na przystanku „Czyżyny” są pełne."kot_feliks pisze: ↑27 paź 2022, 20:44Ale tutaj nie ma olbrzymiego tłoku na odcinku dworzec -> NH, w 10/52/74 sobie spokojnie znajdziesz miejsce.
Oraz likwidacja "70" i "74":linia 73 – zostanie uruchomiona zastępcza linia tramwajowa kursująca po następującej trasie: Czerwone Maki P+R – po trasie linii 18 – Kamienna – Dworzec Towarowy – Pawia – po trasie linii 3 – Nowy Bieżanów P+R;
linia będzie kursować z częstotliwością jak linie 3 i 18 (w dni wolne co 20 minut);
przystanek Dworzec Towarowy w kierunku Nowego Bieżanowa będzie zlokalizowany na peronie przy hali sportowej Politechniki Krakowskiej (słupek 72);
linie 70 i 74 – od dnia 2.11.2022 r. zostaną zlikwidowane
O masakra... i znowu rozwalono koordynację, bo przecież linia miała f30 tak samo jak "154" i były w jakimś takcie, w szczególności do centrum było f15+15. A teraz będą jechać w odstępie 3 minuty, a potem 27 czekania.
Bo na Rydla nie ma miejsca w szczycie, gdy na dużej pętli stoją dwie 13tki (12min przerwy), a na małej pętli 14tka. Jak na 13 jako drugi jedzie wiedeniec - to już w ogóle potrafi koniec przyczepy wystawać na przejście a nawet jezdnię.Scania_9640 pisze: ↑28 paź 2022, 12:52 Czemu 6 nie można było skierować na Bronowice? Tylko obcinać znacznie jej trasę do Łagiewnik. Pewnie teraz mało kto będzie taką jeździć. Albo chociaż przywrócić 44, cokolwiek do Bronowic dodatkowego, zwłaszcza że teraz będą jeździć jeszcze mniej pojemne tramwaje.
Pytanie, czy są jakieś pomiary i ile w tym prawdy W listach do RD to mogą być cuda