Zieleńczanin pisze: ↑06 gru 2022, 16:23Podaj mi jeden ciąg, który stracił
w stałym układzie istotną liczbę kursów w porównaniu z marcem 2020.
Czemu porównywać z marcem 2020? To cięcia przed pandemią nagle stały się akceptowalne dla pasażerów? Porównam od ostatnich wyborów z listopada 2018, jakoś dziwnie się składa, że w Krakowie zawsze po wyborach zaczynają się cięcia
- skrócenie
"14" do Bronowic
- wycięcie
"16" wieczorami
- całkowite wycięcie
"16" w weekendy
- dziury weekendowe f40 na głównej trasie
"21" (tak w zamian za wycięcie "16")
- wyrzucenie
"22" z Walcowni (trzy tygodnie po wyborach - mistrzostwo)
- skrócenie
"44" do DT
- pocięcie
"52" (nawet wliczając wzmocnienie w niedziele)
- ścięcie
wszystkich tramwajów po godz. 20 z f15 do f20
- zamiana w czwartki
nocnych tramwajów z f30 na autobusy z f60
To oczywiście z tych głównych bo trzeba by sprawdzić czy np. nie skrócono też szczytów.
Na plus: utworzenie "49" i wydłużenie "10" i "50" z okazji TŁ. Zmiany na "17/19" i "6/11" mniej więcej wychodzą na zero.
I jeszcze obecne zawieszenie "5" i "44". Nie rozumiem, czemu ich nie liczyć? Wyjaśnij pasażerom którzy nie mieszczą się w Czyżynach do tramwajów, że to tymczasowo. Zresztą - jak byś się czuł, gdyby np. z okazji zamknięcia KG tymczasowo zawieszono "337" na pół roku? No bo przy Bratysławskiej były korki autobusowe... przecież to nie byłoby na stałe. Osiedle Zielone też dalej "na stałe" ma linię "132", więc czemu mieszkańcy się skarżą?
Jeszcze odnośnie nocnych tramwajów. Większość z nas była za zamianą ich na autobusy. Jednak skoro brakuje kierowców, to trzeba było zostawić jak jest. Tymczasem w czwartki były tramwaje z f30 w godzinach 0-2, a zastąpiono je autobusami z f60. A teraz dostajemy wiadomości, że ludzie w noc czw/pt nie mieszczą się do km...
Zieleńczanin pisze: ↑06 gru 2022, 16:23Jedynym chyba przykładem może być trasa "52", która straciła f~5 w zamian za f~10 w niedziele.
Przybyło 21 kursów w niedziele, to tyle co... 4 kursy w dzień powszedni (bo jest 5 dni). Czyli oddano równowartość jednej godziny szczytowej, z jakichś 7-8 zabranych. Tygodniowo na "52" ubyło względem 2019 około 100-150 kursów.
Zieleńczanin pisze: ↑06 gru 2022, 16:23A co do Huty - trudno, żeby w Hucie nie było cięć, skoro dla Ciebie jest to obszar mniej więcej ograniczony granicami Krakowa, Meissnera, Strzelców i Wisłą (zgodnie z jedną z naszych dyskusji, gdzie cięcia "124" uznałeś za cięcia w Hucie), czyli gdzieś... 1/3 miasta?
Chyba właśnie na odwrót. Nie jest problemem, że np. przesuwa się kursy na sąsiedni ciąg (np. "139" z Wiślickiej na Bohomolca). Jeśli jednak 1/4 Krakowa jest całościowo mocno na minus, to chyba coś jest nie tak? Od lat jedynym pomysłem Krakowa na Hutę są kolejne cięcia. Lata 2016-2018 były miłym wyjątkiem, lecz promocja się skończyła. I gdy tylko znów trzeba będzie szukać środków (otwarcie GN?), Huta pewnie będzie pierwsza do dalszych oszczędności.
Wymieńmy też co ważniejsze (nie wszystkie) cięcia autobusowe w Hucie od ostatnich wyborów, by być świadomym skali:
- zawieszenie/likwidacja
"132"
- zawieszenie/likwidacja
"429"
- degradacja
"482" do szczytówki (wprawdzie minimalnie wzmocniono "182", jednak bilans jest na minus)
- pocięcie
"139"
- pocięcie
"502"
- wyrzucenie
"125"
- cięcia na
"123/163/193"
- skrócenie
"142"
- pocięcie
"142" w szczycie
- ścięcie
"152" do f30 w dni powszednie po godz. 18
- ścięcie
"189" do f30 w dni powszednie po godz. 18
- pocięcie
"184" w weekendy (to tak w zamian za skrócenie trasy)
- cięcia na
"105/405" (w dni powszednie co drugi kurs był wydłużony do Cmentarza, teraz jest co trzeci)
- cięcia na
"124/424"
- ścięcie
"662/664" w tygodniu do f60 (było f30 w godz. 0-2)
- ścięcie
głównych autobusów w weekendy rano i wieczorami do f30 (dotyczy całego miasta)
Tu też trzeba by sprawdzić, czy np. nie poskracano szczytów.
Na plus: wzmocnienie "511" oraz "178/578" (jednak tu kosztem pocięcia "174").
Jeśli Miasto twierdzi że problemem są kierowcy i brygady, nie pieniądze, to przy tak olbrzymiej skali cięć, można było wzmocnić huckie tramwaje - tak, by mieszkańcy poczuli że jednak jest to uczciwie rozwiązane. Tymczasem tramwaje też wychodzą na minus, nawet mimo wzmocnienia "52" w święta i nawet gdy wrócą "5" i "44". Zabrano autobusy, za to osłabiono tramwaje.
Zieleńczanin pisze: ↑06 gru 2022, 16:23Do tego mówisz tutaj o układzie remontowym, kiedy wykazano w jednym z wątków, że kolejne kursy mogłyby powodować problemy głównie z powodu sygnalizacji na Czyżyńskim.
A ja uważam że udowodniliśmy iż spokojnie te tramwaje by się tam pomieściły, choćby te 4 kursy/h.
Zresztą - wiesz jaki jest główny argument przeciw? To, że nie jest to pierwszy remont w Hucie, i w przeszłości każdy inny też wykorzystywano do cięć, nawet gdy nie było problemów z przepustowością. Dwa świeże przykłady: podczas zamknięcia Ptaszyckiego zawieszono "44" (bo niby "10" jechała al. Solidarności). A w wakacje, gdy zamknięto samą Kocmyrzowską, zostawiono Wzgórza Krzesławickie... z dwoma tramwajami co 20 minut, "4" i "22" (plus "701") bo "5" zawieszono a "1" postanowiono... skierować do Bieńczyc. Takich przykładów nie wybronisz sygnalizacją na rondzie Czyżyńskim.
Zieleńczanin pisze: ↑06 gru 2022, 22:18Dyskusja toczy się na temat tramwajów. Zresztą to też w żaden sposób nie dowodzi złego traktowania Huty - mam wymienić cięcia na Krowodrzy?
Dawaj.