Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
: 27 kwie 2022, 11:26
A bierzesz pod uwagę że nie wszystkie auta stojące na zajezdni nadają się do ruchu?
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Odkąd skrócili 152, to Mobilis zyskał 2-3 brygady, a oprócz tego w rezerwie pozostawało 1-2 wozy przegubowe, czyli wolnych przegubów na tą chwilę jest około 4, krótkich brakuje, i czasem można zaobserwować przeguby na 193 czy 106/136.ant_sm pisze: ↑27 kwie 2022, 11:11 Przedstawiłem Ci konkretne wyliczenia więc nie wiem dlaczego się mnie czepiasz. Jeżeli jest inaczej to proszę udowodnij, bo w tym momencie wygląda jakby było Ci głupio przyznać się do błędu. Mnie się czasem wydaje że jest inaczej niż wygląda, dlatego po prostu szukam rzetelnej i obiektywnej odpowiedzi.
W Mobilisie jest na tyle mała rezerwa, że wozy z poważniejszymi awariami od razu lądują na serwisie, jeżeli na placu stoi jakiś wóz nie do jazdy, to zwykle jest to rozbitek, ale na szczęście ostatnio jest mało kolizji.Jorg pisze:A bierzesz pod uwagę że nie wszystkie auta stojące na zajezdni nadają się do ruchu?
Ja uważam inaczej. "6" często miewa słabe zapełnienia i przez to była pierwsza do zawieszania przy każdym remoncie (i znowu będzie). Dawniej była ważna jako druga linia z Wielickiej w stronę Korony, jednak teraz jest też "11". Do tego po otwarciu Trasy Łagiewnickiej, część potoków z Kurdwanowa w stronę Korony przejmie "10". A może i inna linia, jeśli coś by pojechało z Korony przez TŁ, Kurdwanów, do Wielickiej - były takie pogłoski, nawet że może to być nowa "6".Bayer2003 pisze: ↑26 kwie 2022, 22:40Osobiście mam nadzieję, że docelowo tak się nie stanie - potok z ciągu kurdwanowskiego na Koronę jest dość duży i powinien być obsługiwany przez linię bezpośrednią. Oczywiście wkrótce matury, a i z "13" na 99% znikną GT8N, więc z przepełnieniami na razie nie będzie problemu, jednak osobiście uważam skierowanie "74" przez Starowiślną za wielki błąd.
Jak było kilkukrotnie wspominane na forum, jest wiele innych ciągów gdzie jeździ 40 tramwajów/h, bywało nawet więcej. Nie szukajmy przeszkód tam, gdzie ich nie ma.
Jak mógł zyskać 2-3 brygady, skoro jak 152 kursowało do Olszanicy było 7, a jest teraz 6, przy czym na 192 były 4 brygady, a jest 5 więc liczba brygad się nie zmieniła, tylko zmieniło się wykorzystanie solówek i przegubów.Scania_9640 pisze: ↑27 kwie 2022, 11:26 Odkąd skrócili 152, to Mobilis zyskał 2-3 brygady, a oprócz tego w rezerwie pozostawało 1-2 wozy przegubowe, czyli wolnych przegubów na tą chwilę jest około 4, krótkich brakuje, i czasem można zaobserwować przeguby na 193 czy 106/136.
Przecież Ci mówiłem ze w ciągu dnia na zajezdni odpoczywa jakieś 10 brygad szczytowych więc skąd twoja pewność, że część z tego to nie szczytówki. Według rozpiski brygad na zajezdni powinny być dwie solówki i trzy przeguby (mowa o autobusach, które nie są przydzielone do ruchu), przy czym rano mogą być cztery przeguby bo jedna brygada 578 jest tylko popołudniowa. Teraz z racji na testera pewnie jest plus jeden przegub, ale trudno to liczyć jak autobus do wykorzystania skoro tester kiedyś przestanie jeździć.
O dziwo mogłoby się wydawać, że trasa przez Gertrudy - Stradom - Krakowską jest dłuższa, ale - O DZIWO - oszczędności nie ma praktycznie żadnej:
W międzyszczycie owszem może i miewa słabsze napełnienia, ale w godzinach szczytowych (dojazd do/ze szkół) są bardzo dobrze napełnione - w głównej mierze uczniami szkół. Nie zapominaj, że na Kurdwanowie nie ma ŻADNEGO liceum, więc mieszkający tam uczniowie zapewne uczęszczają do szkół w centrum.Kaszmir pisze: ↑27 kwie 2022, 13:18 Ja uważam inaczej. "6" często miewa słabe zapełnienia i przez to była pierwsza do zawieszania przy każdym remoncie (i znowu będzie). Dawniej była ważna jako druga linia z Wielickiej w stronę Korony, jednak teraz jest też "11". Do tego po otwarciu Trasy Łagiewnickiej, część potoków z Kurdwanowa w stronę Korony przejmie "10". A może i inna linia, jeśli coś by pojechało z Korony przez TŁ, Kurdwanów, do Wielickiej - były takie pogłoski, nawet że może to być nowa "6".
Teoria jest teorią, a praktyka praktyką i nie ma co się oszukiwać, ale przez sygnalizacje świetlne na tej trasie 6 jedzie dłużej, albo przynajmniej subiektywne odczucie jest takie, że jedzie się dłużej.suchy pisze: ↑28 kwie 2022, 20:59 O dziwo mogłoby się wydawać, że trasa przez Gertrudy - Stradom - Krakowską jest dłuższa, ale - O DZIWO - oszczędności nie ma praktycznie żadnej:
- linia 24 z Podgórza SKA do Poczty - 10 minut przelotu
- linia 6 z Podgórza SKA do Gertrudy - 10 minut przelotu, dodając +1min do Poczty wyjdzie 11 minut.
Fakty są takie, że to 24 jeździ więcej osób i to na tej linii są problemy z wejściem do tramwaju w szczycie. 6 ma swoje momenty właśnie tylko w zakresie dojazdu do szkół. W rejon Korony można jeszcze przesiąść się na 11, które napełnieniami nie grzeszy. Na 13 natomiast jest różnie, ale nie zgodzę się, że jest zapchana, bo owszem ma pojedyncze kursy z większym napełnieniem, natomiast w większości obserwuję, że miejsca jest sporo w przeciwieństwie do 24. Jeżeli będzie problem to jego rozwiązaniem może być tabor 32m. Poza tym nawet jeśli 6 nie wróci w obecnej formie, to w jej miejscu na pewno pojawi się coś w ramach rekompensaty, jasne pewnie trzeba będzie się przesiąść, jednak jestem zdania, że wzmocnienie 24 na całej trasie do 7.5min powinno być priorytetem w zakresie budowy sensownego układu linii, a nie utrzymywanie 6, która obsługuje niewielkie potoki.suchy pisze: ↑28 kwie 2022, 20:59W międzyszczycie owszem może i miewa słabsze napełnienia, ale w godzinach szczytowych (dojazd do/ze szkół) są bardzo dobrze napełnione - w głównej mierze uczniami szkół. Nie zapominaj, że na Kurdwanowie nie ma ŻADNEGO liceum, więc mieszkający tam uczniowie zapewne uczęszczają do szkół w centrum.
Wywalając 6, pozbawisz uczniów bezpośredniego dojazdu do tych szkół (oprócz 43 LO, do którego można dojechać też 24ką). Musieliby zatem jechać 24/50 pod Kabel i tam przesiadać się w 13tkę zapchaną już uczniami z Bieżanowa i Prokocimia (zapraszam do przejażdżki 13tką z pętli w stronę centrum w godzinach 7.00 - 7.20, zobaczysz jak bywa przytulnie )
Ja bym zadał inne pytanie: Czy będą w tą noc jakieś wzmocnienia i tzw. "darmowe" przejazdy dla uczestników.