Mogiła, Łęg, Sołtysowska

- Linie, trasy, rozkłady
judash
Ekspert
Posty: 574
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Mogiła, Łęg, Sołtysowska

Post autor: judash » 14 maja 2022, 23:07

Ba, dodam jeszcze FADOM, słupek stoi jeszcze od czasu "157" :D.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mogiła, Łęg, Sołtysowska

Post autor: Kaszmir » 15 maja 2022, 9:48

I jeszcze Lubostroń: https://www.google.com/maps/@50.0152633 ... 312!8i6656

A co do rejonu Centralnej i Łęgu, myślę że szykują się zmiany. Raz, że wspomniane rondo, dwa że ul. Galicyjska, trzy że samo ZTP dostrzega że rejon się mocno zabudował, również ten wzdłuż Sołtysowskiej.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Mogiła, Łęg, Sołtysowska

Post autor: Tramwajolog14 » 17 maja 2022, 22:25

Przy ul. Starego Dębu również jest zatoka (https://www.google.pl/maps/@50.1023123, ... a=!3m1!1e3), tak jakby pod przystanek. Swoją drogą tam też jest konieczna linia autobusowa. Osiedle się rozrasta, a nie ma nic, nawet najmniejszego sklepu. Potoki do Galerii Bronowice, czy do Bronowic SKA są bardzo duże.

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Mogiła, Łęg, Sołtysowska

Post autor: tomta1 » 18 maja 2022, 6:15

O matko, parametry tej zatoki to jakiś żart :lol: Ulica Starego Dębu ma być prędzej czy później przedłużana do ul. Jasnogórskiej (w związku z rozrostem osiedli), więc wówczas niemal na pewno jakiś autobus pojedzie tamtędy ;)

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Mogiła, Łęg, Sołtysowska

Post autor: mkm3 » 18 maja 2022, 8:15

Dla tego rejonu przydałby się kolejny mikrobus. Można nim obsłużyć centrum "starych" Bronowic Małych tj. okolice ulic Katowickiej, Tetmajera, przy okazji osiedle przy Starego Dębu. Trasa np. Bronowice Małe - Zielony Most, Tetmajera, Pasternik, Starego Dębu, Ojcowska - Chełmońskiego Pętla. MPK zamawia kolejne autobusy, a dlaczego nie zamówią jeszcze mikrobusów.

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 278
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Mogiła, Łęg, Sołtysowska

Post autor: LLoan » 02 cze 2022, 16:55

RoversKrk97 pisze: 23 lis 2021, 23:07 Ciekawe, czy w związku z tym, że na całej długości ulicy Podbipięty rozwijają się różnego rodzaju firmy i budują coraz więcej bloków i mieszkań, to czy puszczą tamtędy jakiś regularny autobus. Tym bardziej, że na wysokości skrzyżowania Podbipięty z Odmętową są wytyczone przystanki. Pytanie jaka linia by mogła tamtędy pójść, szczególnie, że równoległą NMP jadą "103" i "193".
Po przeanalizowaniu tematu pozwoliłem przygotować sobie coś takiego i powrócić do tematu KM na ul. Podbipięty:
PROPOZYCJA FUNKCJONOWANIA KOMUNIKACJI AUTOBUSOWEJ W PRZYPADKU URUCHOMIENIA POŁĄCZENIA NA ULICY LONGINUSA PODBIPIĘTY
*uwzględniając jedynie obecnie istniejące linie, zatrzymujące się na przystanku 'Na Załęczu'.*

113 -> bez zmian
***
103 -> Zwiększenie taboru do co najmniej 15 metrowego
193 -> ZMIANA STAŁEJ TRASY: Na Załęczu -> Longinusa Podbipięty -> ...
413 -> Co drugi kurs wykonywany trasą wariantową do Lesiska trasą 103 (Sołtysowska -> Na Załęczu -> NMP)

Uzasadnienie/Wyjaśnienie
103 - Linia ta jest, moim zdaniem, najbardziej obleganą w tym rejonie. Z pewnością zwiększenie taboru na tej linii jest dobrym pomysłem. Mobilis posiada obecnie wystarczającą ilość zapasowych brygad przegubowych (bo 15-m. w Krakowie nikt nie posiada), aby obsłużyć tą linię. Pomiary zapełnienia, które obecnie można znaleźć na forum są wykonywanie poza godzinami szczytu (nie oddają tego, co można zobaczyć w szczycie).
113 - W tym przypadku ta linia nie potrzebuje zmian.
193 - Albo 103 albo 193. W moim przypadku padło właśnie na tą linię, gdyż prowadzi ona dalej w kierunku miasta. Uważam, że przeniesienie linii na ul. Podbipięty nie jest złym pomysłem, gdyż wprowadzi ona połączenie z dalszą częścią miasta, głównie Nowej Huty. Dojeżdża ona również do Alei Róż, więc w okolice 103, a następnie jedzie dalej.
413 - Zsynchronizowanie rozkładu na NMP ze 103 pozwoli zachować (w szczycie) częstotliwość:
-co 10 min na Sołtysowskiej
-co ~30 min na NMP
Co prawda 413 zamieni się we wspomaganie 103, więc można by i pokusić się o zmianę numerku na 403 - ale to jedynie kosmetyczna zmiana.
Dodatkowo, w zamian za zwiększenie taboru na 103, tabor na 413(403) można by zmniejszyć do 10m (linia jak najbardziej jest konieczna i tego nie kwestionuje, ale autobus 10 metrowy z pewnością jest wystarczający). Jedynie kurs o 7:25 z 'Na Załęczu' wymaga większego pojazdu, więc można by coś wymyślić w ramach łączenia.


Uważam, że jest to nawet sensowne rozwiązanie i jak najbardziej warte wprowadzenia. Być może niejedna osoba pomyśli, że zwiększenie taboru na 103 to szaleństwo, ale zapraszam w godzinach prawdziwego szczytu. :D

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mogiła, Łęg, Sołtysowska

Post autor: Kaszmir » 03 wrz 2022, 13:58

Koniec prac na Centralnej. "103/113/413" wróciły do bazowych f30/60 (zamiast f36/72), a "113" zyskał jedną parę kursów wieczorem. W komunikacie jest też błąd - "413" poza szczytem i w soboty ma f30 (nie f60).
Zakończenie prac kanalizacyjnych na ul. Centralnej
od 3.09.2022
103, 113, 413

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w związku z zakończeniem remontu sieci kanalizacyjnej, od dnia 3.09.2022 r. (sobota) zostanie przywrócony ruch pojazdów na ul. Centralnej, na odcinku od Al. Pokoju do powstającego ronda u zbiegu ul. Centralnej i Sołtysowskiej.

W związku z tym, linie 103, 113 i 413 zostaną przywrócone na swoje stałe trasy i będą kursować z częstotliwością, jak przed rozpoczęciem remontu, to znaczy co 30 minut w godzinach szczytu i co 60 minut poza godzinami szczytu oraz w dni wolne.

Ponadto, na linii 113 uruchomiona zostanie dodatkowa para kursów: o 18:19 z Czyżyny Dworzec i o 18:43 z EC Łęg.

Zostaną wprowadzone następujące stałe zmiany w funkcjonowaniu przystanków Sołtysowska:

* przystanek Sołtysowska 01 (w kierunku Al. Pokoju) będzie na stałe przeniesiony na ul. Centralną po wyjeździe z ronda (w nowej zatoce);
* przystanek Sołtysowska 02 (w kierunku ul. Na Załęczu) będzie jak dotychczas funkcjonować na ul. Sołtysowskiej po wyjeździe z ronda (jest to nowa stała lokalizacja);
* przystanek tymczasowy Sołtysowska 71 (na ulicy prowadzącej przez nowe osiedle) zostanie zlikwidowany.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/328-2022

judash
Ekspert
Posty: 574
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Mogiła, Łęg, Sołtysowska

Post autor: judash » 27 wrz 2022, 8:36

Oczami wyobraźni widzę odpowiedź na tę interpelację ws. "149" . A Mr Komarewicz chyba marzy o kandydowaniu na prezydenta miasta, aktywność taka, że hej!

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 278
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Mogiła, Łęg, Sołtysowska

Post autor: LLoan » 29 gru 2022, 13:50

Budowa ciągu kanalizacyjnego na ul. Na Załęczu - trasa objazdowa dla linii "113".
Ciekawostką jest fakt, iż w kierunku Czyżyn Dworca autobus będzie zawracał na obecnie nieużywanej pętli "Łęg":
w kierunku pętli EC Łęg: Czyżyny Dworzec – … – przystanek Na Załęczu 04 – Ogłęczyzna – przystanek Wiklinowa 01 – … – EC Łęg;
przystanki nieczynne w tym kierunku: Archiwum UMK 02, Siwka 02 (przystanek ten będzie obsługiwany przez autobusy jadące w kierunku Czyżyn Dworca);
w kierunku Czyżyn Dworca: EC Łęg – … – przystanek Wiklinowa 02 – Siwka – przystanek Siwka 01 – Na Załęczu – zawrócenie na dawnej pętli „Łęg” – Na Załęczu – Siwka – przystanek Siwka 02 – Siwka – Ogłęczyzna – przystanek Na Załęczu 01 – … – Czyżyny Dworzec;
przystanek nieczynny w tym kierunku: Archiwum UMK 01.
Uwaga! Oba przystanki o nazwie Siwka będą kolejno obsługiwane przez autobusy jadące w kierunku Czyżyn Dworca.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/508-2022

RoversKrk97
Pasażer
Posty: 44
Rejestracja: 26 gru 2020, 11:58

Re: Mogiła, Łęg, Sołtysowska

Post autor: RoversKrk97 » 08 sty 2023, 17:29

Postępy prac przy nowym układzie drogowym w rejonie centrum handlowego ATUT przy ul. Galicyjskiej postępują. Również powstały tam przystanki komunikacji miejskiej. Pytanie, co będzie tam puszczone? Bo w sumie na Nowohuckiej także powstało wiele nowych biurowców i mieszkań, więc komunikacja w tym rejonie będzie na pewno musiała być wzmocniona.

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 278
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Mogiła, Łęg, Sołtysowska

Post autor: LLoan » 08 sty 2023, 17:55

RoversKrk97 pisze: 08 sty 2023, 17:29 Postępy prac przy nowym układzie drogowym w rejonie centrum handlowego ATUT przy ul. Galicyjskiej postępują. Również powstały tam przystanki komunikacji miejskiej. Pytanie, co będzie tam puszczone? Bo w sumie na Nowohuckiej także powstało wiele nowych biurowców i mieszkań, więc komunikacja w tym rejonie będzie na pewno musiała być wzmocniona.
Wzmocnienie oferty KM w rejonie nowych inwestycji handlowych i przede wszystkim mieszkalnych przy ul. Galicyjskiej i Sołtysowskiej jest jak najbardziej warte przemyślenia. Dla mnie naturalnie nasuwa się pomysł (wspominany przez kogoś w komentarzach pod postem FB na Kraboku) przekierowania "174" od ATUTu przez nową inwestycję, nowopowstające rondo na ulicy Centralnej, Sołtysowską, Podbipięty, Klasztorną do Kombinatu. Obecna trasa dubluje się w większości z "22" i utyka w korkach m.in. na JPII. Od strony Łęgu można też przedłużyć do ATUTu i tam zorganizować nawrotkę (ok.800m w jedną stronę) "113". Zmiana ta nieco ułatwi przesiadkę na autobusy na Nowohuckiej mieszkańcom Łęgu oraz zapewni dojazd mieszkańcom wzdłuż trasy tej linii do wspomnianych punktów (od Sołtysowskiej to około 10 minut). To tak na szybko.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mogiła, Łęg, Sołtysowska

Post autor: Kaszmir » 08 sty 2023, 18:36

Zastanawiam się jak to jest z tym "174". Zmiana wydaje się naturalna, acz z drugiej strony to jednak wpuszczenie linii tranzytowej w lokalne uliczki, trochę też wydłużenie podróży. No i sporo osób łapie "174/178/578" na przystanku "M1 Nowohucka" w kier. Podgórza. Na razie jednak, wobec braku brygad, może nie być innego rozwiązania.

Swoją drogą Miasto argumentuje brak buspasa na Nowohuckiej tym, że jest tam zbyt mało kursów autobusów. Może więc w przyszłości, gdy poprawi się sytuacja finansowo-taborowa, udałoby się uruchomić nową linię. Mogłaby docierać z tych rejonów do Grzegórzek SKA, wtedy byłyby trzy pieczenie na jednym ogniu: obsługa Galicyjskiej, wzmocnienie Nowohuckiej, wzmocnienie obsługi węzła kolejowego przy Hali Targowej :)

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Mogiła, Łęg, Sołtysowska

Post autor: tomta1 » 08 sty 2023, 20:20

Szerokości ulic tego układu były dobierane z uwagi na kursujące duże pojazdy do centrum handlowego, Expo oraz terenów przemysłowych. Trudno więc powiedzieć, że ten obszar jest typowo lokalny. W zasadzie dopiero od Sołtysowskiej taki jest.

Nie wydaje mi się, by „174” było przekierowane na ten układ, raczej ZTP będzie dążyło do uruchomienia jakiejś dowozówki poprzez uruchomienie nowej linii lub zmianę przebiegu istniejących. Pamiętajmy, że oprócz budowy przedłużenia ul. Galicyjskiej poprzez ul. Skręconą do ul. Ciepłowniczej (to, co teraz buduje Atut), zaczyna się budować połączenie ul. Centralnej przez ul. Ciesielskiego do ul. Na Załęczu (buduje inny deweloper, nie pamiętam który – obecnie przez tę budowę jest zamknięty odcinek ul. Na Załęczu) oraz planowane jest wykonanie połączenia ul. Skręconej z ul. Na Załęczu (pomiędzy projektowanym wylotem z jednego z właśnie budowanych rond a dawną pętlą „Łęg”), jak również (nieco dalej) pomiędzy ul. Sołtysowską (w rejonie łuku przy numerze 18/33) a ul. Tomickiego. Nie chce mi się wierzyć, by realizacja choć połowy ww. zadań nie będzie skutkowała większymi zmianami w układzie linii w tej części miasta. To jest otwarcie zbyt dużej liczby ulic, budowa zbyt wielu osiedli, by nic nie zmieniać. Nie dość, że są to nowi mieszkańcy, względzie zakupowicze Atutu/planowanego outletu, to dodatkowo mocno wzbogaca nam się układ ulic, co rodzi nowe możliwości zmiany przebiegu linii. W zasadzie brakuje tylko jakiejś porządnej pętli, bo ani „Łęg”, ani „Na Załęczu”, ani „Lesisko” takimi nie są.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Mogiła, Łęg, Sołtysowska

Post autor: kbieniu7 » 08 sty 2023, 22:43

Kaszmir pisze: 08 sty 2023, 18:36 Swoją drogą Miasto argumentuje brak buspasa na Nowohuckiej tym, że jest tam zbyt mało kursów autobusów.
Ja tam na pewno będę walczyć dalej o dobudowę go na wybranych odcinkach, łatwo za wygraną nie dam ;)

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 278
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Mogiła, Łęg, Sołtysowska

Post autor: LLoan » 07 lut 2023, 18:49

Nie będzie przetrasowania "174" przez ATUT i Sołtysowską
Po ostatniej dyskusji nt. obsługi tutejszego regionu przez KM, postanowiłem skontaktować się z ZTP ws. zmiany trasy linii "174" (proponowana trasa: Os. Kurdwanów - ... - Most Nowohucki - ATUT Galicyjska - Galicyjska - Centralna - Sołtysowska - Podbipięty - Klasztorna - Bulwarowa - Kombinat). Swoją propozycję argumentowałem np. polepszeniem oferty KM dla "nowych" osiedli wzdłuż ulic Galicyjskiej i Ciesielskiego oraz dla Łęgu i zaznaczyłem, iż obecna trasa zupełnie niepotrzebnie dubluje na większości trasy tramwaj linii "22" na odcinku Rondo 308 Dywizjonu - Kombinat.
Otrzymałem dzisiaj odpowiedź, której fragmenty i moje przemyślenia zamieszczam poniżej:
(...)Wniosek dotyczący zmiany trasy linii 174 został przeanalizowany pod kątem zasadności i możliwości wprowadzenia w życie. Stwierdzono, że
wnioskowana trasa przejazdu byłaby o około 2,5 kilometra dłuższa, niż obecnie. Wiązałoby się to ze wzrostem kosztów funkcjonowania linii oraz koniecznością skierowania do jej obsługi przynajmniej jednego dodatkowego pojazdu.
Tutaj wszystko co jest napisane, jest oczywiście prawdą. Na samym końcu odpowiedzi od ZTP jest wzmianka o napiętym budżecie, więc zastanawiam się, że na tak - mimo wszystko - ważne dla mieszkańców regionu zmiany nie ma pieniędzy, zaś na "tlenowozy" typu obecne "142", "700" (choć i tak oczywiście coś się jeszcze znajdzie) czy tramwajowe linie nocne kasa jest. No cóż, krakowska polityka.
Jednocześnie, autobus pomijałby na swojej trasie kilka ważnych przystanków, na których z linii 174 korzysta wielu pasażerów, w tym Nowohucka M1, Centralna, Rondo Czyżyńskie i Plac Centralny im. R. Reagana.
Tutaj, jako iż jestem mieszkańcem regionu mogę mniej więcej odpowiedzieć na ten temat. Po kolei:
1. M1 Nowohucka - tutaj większość pasażerów to mieszkańcy osiedli przy ul. Galicyjskiej, jeśli chodzi o mieszkańców Huty to dla nich zostaje tramwaj linii "22".
2. Centralna - znowu mieszkańcy, tylko tym razem Sołtysowskiej.
3. Rondo Czyżyńskie - rzeczywiście, tutaj wsiada trochę osób. Dokładnie nie znam potoków, jednak część przesiada się z tramwajów (wtedy - przy proponowanej zmianie - opcja skorzystania z "174" nadal zostaje)
4. Plac Centralny - tutaj bywam rzadziej, jednak w przypadku zmiany "174" nadal byłoby w zasięgu ręki - przystanek Bulwarowa.
Biorąc pod uwagę powyższe, niestety nie możemy przychylić się do Pana wniosku. Jednocześnie chcemy podkreślić, że Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie ma świadomość rozbudowy zabudowy mieszkaniowej i układu drogowego w rejonie Łęgu.
No cóż, to czekamy, pożyjemy - zobaczymy, czy ZTP wymyśli coś lepszego, jeżeli w ogóle, choć podobno rozważane są różne opcje poprawy...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości