Re: Mogiła, Łęg, Sołtysowska
: 14 maja 2022, 23:07
Ba, dodam jeszcze FADOM, słupek stoi jeszcze od czasu "157" .
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Po przeanalizowaniu tematu pozwoliłem przygotować sobie coś takiego i powrócić do tematu KM na ul. Podbipięty:RoversKrk97 pisze: ↑23 lis 2021, 23:07 Ciekawe, czy w związku z tym, że na całej długości ulicy Podbipięty rozwijają się różnego rodzaju firmy i budują coraz więcej bloków i mieszkań, to czy puszczą tamtędy jakiś regularny autobus. Tym bardziej, że na wysokości skrzyżowania Podbipięty z Odmętową są wytyczone przystanki. Pytanie jaka linia by mogła tamtędy pójść, szczególnie, że równoległą NMP jadą "103" i "193".
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/328-2022Zakończenie prac kanalizacyjnych na ul. Centralnej
od 3.09.2022
103, 113, 413
Szanowni Pasażerowie,
Uprzejmie informujemy, że w związku z zakończeniem remontu sieci kanalizacyjnej, od dnia 3.09.2022 r. (sobota) zostanie przywrócony ruch pojazdów na ul. Centralnej, na odcinku od Al. Pokoju do powstającego ronda u zbiegu ul. Centralnej i Sołtysowskiej.
W związku z tym, linie 103, 113 i 413 zostaną przywrócone na swoje stałe trasy i będą kursować z częstotliwością, jak przed rozpoczęciem remontu, to znaczy co 30 minut w godzinach szczytu i co 60 minut poza godzinami szczytu oraz w dni wolne.
Ponadto, na linii 113 uruchomiona zostanie dodatkowa para kursów: o 18:19 z Czyżyny Dworzec i o 18:43 z EC Łęg.
Zostaną wprowadzone następujące stałe zmiany w funkcjonowaniu przystanków Sołtysowska:
* przystanek Sołtysowska 01 (w kierunku Al. Pokoju) będzie na stałe przeniesiony na ul. Centralną po wyjeździe z ronda (w nowej zatoce);
* przystanek Sołtysowska 02 (w kierunku ul. Na Załęczu) będzie jak dotychczas funkcjonować na ul. Sołtysowskiej po wyjeździe z ronda (jest to nowa stała lokalizacja);
* przystanek tymczasowy Sołtysowska 71 (na ulicy prowadzącej przez nowe osiedle) zostanie zlikwidowany.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/508-2022w kierunku pętli EC Łęg: Czyżyny Dworzec – … – przystanek Na Załęczu 04 – Ogłęczyzna – przystanek Wiklinowa 01 – … – EC Łęg;
przystanki nieczynne w tym kierunku: Archiwum UMK 02, Siwka 02 (przystanek ten będzie obsługiwany przez autobusy jadące w kierunku Czyżyn Dworca);
w kierunku Czyżyn Dworca: EC Łęg – … – przystanek Wiklinowa 02 – Siwka – przystanek Siwka 01 – Na Załęczu – zawrócenie na dawnej pętli „Łęg” – Na Załęczu – Siwka – przystanek Siwka 02 – Siwka – Ogłęczyzna – przystanek Na Załęczu 01 – … – Czyżyny Dworzec;
przystanek nieczynny w tym kierunku: Archiwum UMK 01.
Uwaga! Oba przystanki o nazwie Siwka będą kolejno obsługiwane przez autobusy jadące w kierunku Czyżyn Dworca.
Wzmocnienie oferty KM w rejonie nowych inwestycji handlowych i przede wszystkim mieszkalnych przy ul. Galicyjskiej i Sołtysowskiej jest jak najbardziej warte przemyślenia. Dla mnie naturalnie nasuwa się pomysł (wspominany przez kogoś w komentarzach pod postem FB na Kraboku) przekierowania "174" od ATUTu przez nową inwestycję, nowopowstające rondo na ulicy Centralnej, Sołtysowską, Podbipięty, Klasztorną do Kombinatu. Obecna trasa dubluje się w większości z "22" i utyka w korkach m.in. na JPII. Od strony Łęgu można też przedłużyć do ATUTu i tam zorganizować nawrotkę (ok.800m w jedną stronę) "113". Zmiana ta nieco ułatwi przesiadkę na autobusy na Nowohuckiej mieszkańcom Łęgu oraz zapewni dojazd mieszkańcom wzdłuż trasy tej linii do wspomnianych punktów (od Sołtysowskiej to około 10 minut). To tak na szybko.RoversKrk97 pisze: ↑08 sty 2023, 17:29 Postępy prac przy nowym układzie drogowym w rejonie centrum handlowego ATUT przy ul. Galicyjskiej postępują. Również powstały tam przystanki komunikacji miejskiej. Pytanie, co będzie tam puszczone? Bo w sumie na Nowohuckiej także powstało wiele nowych biurowców i mieszkań, więc komunikacja w tym rejonie będzie na pewno musiała być wzmocniona.
Tutaj wszystko co jest napisane, jest oczywiście prawdą. Na samym końcu odpowiedzi od ZTP jest wzmianka o napiętym budżecie, więc zastanawiam się, że na tak - mimo wszystko - ważne dla mieszkańców regionu zmiany nie ma pieniędzy, zaś na "tlenowozy" typu obecne "142", "700" (choć i tak oczywiście coś się jeszcze znajdzie) czy tramwajowe linie nocne kasa jest. No cóż, krakowska polityka.(...)Wniosek dotyczący zmiany trasy linii 174 został przeanalizowany pod kątem zasadności i możliwości wprowadzenia w życie. Stwierdzono, że
wnioskowana trasa przejazdu byłaby o około 2,5 kilometra dłuższa, niż obecnie. Wiązałoby się to ze wzrostem kosztów funkcjonowania linii oraz koniecznością skierowania do jej obsługi przynajmniej jednego dodatkowego pojazdu.
Tutaj, jako iż jestem mieszkańcem regionu mogę mniej więcej odpowiedzieć na ten temat. Po kolei:Jednocześnie, autobus pomijałby na swojej trasie kilka ważnych przystanków, na których z linii 174 korzysta wielu pasażerów, w tym Nowohucka M1, Centralna, Rondo Czyżyńskie i Plac Centralny im. R. Reagana.
No cóż, to czekamy, pożyjemy - zobaczymy, czy ZTP wymyśli coś lepszego, jeżeli w ogóle, choć podobno rozważane są różne opcje poprawy...Biorąc pod uwagę powyższe, niestety nie możemy przychylić się do Pana wniosku. Jednocześnie chcemy podkreślić, że Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie ma świadomość rozbudowy zabudowy mieszkaniowej i układu drogowego w rejonie Łęgu.