"139", "182", "501" - projekt Zieleńczanina [A]

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

"139", "182", "501" - projekt Zieleńczanina [A]

Post autor: Zieleńczanin » 03 gru 2021, 14:11

Kaszmir pisze: 03 gru 2021, 12:44 Problem i tak się rozwiąże po otwarciu tramwaju. Na Bohomolca "182/482" zostaną zastąpione przez tramwaje, więc Stoki pewnie dostaną całotygodniową, mocną linię przez Okulickiego, Bora-Komorowskiego i Pilotów :)
Osobiście układ "139", "182" i "501" po otwarciu tramwaju na Meissnera widziałbym następująco:
"482", "511" - likwidacja;
"139" - Mydlniki Wapiennik P+R - jak obecnie - Bohomolca - Rondo Piastowskie;
"182" - Solna (nawracanie na Na Zjeździe/Solna) - Podgórska - Al. Daszyńskiego - Grzegórzecka - APW - Wita Stwosza - Al. 29 Listopada - Lublańska - Dobrego Pasterza - Bohomolca - Jancarza - jak "139" - Żeromskiego - Mościckiego - Struga - Kombinat;
"501" - Chełmońskiego Pętla - jak obecnie - Al. Solidarności - Kombinat, f~7,5 w szczycie;
"504" - Dworzec Główny Wschód - Lubomirskiego - jak "511" - Os. Na Stoku, f~7,5/15/20/20, tabor 12m.

Uzasadnienie zmian:
- "139" wylatuje z Huty, gdyż ta i tak dostaje mocne "501" i dodatkowo "182". Na Rondzie Piastowskim zostaje, aby Mistrzejowice nie traciły swojego jedynego częstego autobusu.
- "182" na tej trasie jest zupełnie nowym pomysłem. Jej celem jest zapewnienie Starej Hucie rekompensaty za stratę "139" w podobnej relacji, a dla Mistrzejowic i Al. 29 Listopada jest to z kolei ciekawe połączenie z Kazimierzem (trochę też wymuszone brakiem miejsca na DGW).
- "501" wchłania "511", aby zapewnić rekompensatę za wylot "114" (prawie pewne) oraz "139". Raczej nie budzi wątpliwości ;)
- "504" ma zapewnić szybkie połączenie Stoków z centrum, dzięki wysokiej ~f i prostej trasie wystarczające na nią powinny być autobusy 12m.

Co sądzicie, hit czy kit?

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: ant_sm » 03 gru 2021, 20:58

Zieleńczanin pisze: 03 gru 2021, 14:11 Ja osobiście układ "139", "182" i "501" po otwarciu tramwaju na Meissnera widziałbym następująco:
"482", "511" - likwidacja;
"139" - Mydlniki Wapiennik P+R - jak obecnie - Bohomolca - Rondo Piastowskie;
"182" - Solna (nawracanie na Na Zjeździe/Solna) - Podgórska - Al. Daszyńskiego - Grzegórzecka - APW - Wita Stwosza - Al. 29 Listopada - Lublańska - Dobrego Pasterza - Bohomolca - Jancarza - jak "139" - Żeromskiego - Mościckiego - Struga - Kombinat;
"501" - Chełmońskiego Pętla - jak obecnie - Al. Solidarności - Kombinat, f~7,5 w szczycie;
"504" - Dworzec Główny Wschód - Lubomirskiego - jak "511" - Os. Na Stoku, f~7,5/15/20/20, tabor 12m.

Uzasadnienie zmian:
- "139" wylatuje z Huty, gdyż ta i tak dostaje mocne "501" i dodatkowo "182". Na Rondzie Piastowskim zostaje, aby Mistrzejowice nie traciły swojego jedynego częstego autobusu.
- "182" na tej trasie jest zupełnie nowym pomysłem. Jej celem jest zapewnienie Starej Hucie rekompensaty za stratę "139" w podobnej relacji, a dla Mistrzejowic i Al. 29 Listopada jest to z kolei ciekawe połączenie z Kazimierzem (trochę też wymuszone brakiem miejsca na DGW).
- "501" wchłania "511", aby zapewnić rekompensatę za wylot "114" (prawie pewne) oraz "139". Raczej nie budzi wątpliwości ;)
- "504" ma zapewnić szybkie połączenie Stoków z centrum, dzięki wysokiej ~f i prostej trasie wystarczające na nią powinny być autobusy 12m.

Co sądzicie, hit czy kit?
Co do 139 na Rondzie Piastowskim nie masz jak odstawić autobusu, więc nie będziesz miał możliwości wyrównania opóźnień i będą się nawarstwiały. Nie jestem przekonany do tego pomysłu.

182 wpuszczony tak głęboko aż do Solnej to też zły pomysł bo w tamtym rejonie są mega korki i będzie jeździł opóźniony niewiele mniej niż obecne 139. Dodatkowo jazda z Mistrzejowic na Kazimierz przez al. 29 Listopada to tak mocno naokoło i przez korki więc nie jestem przekonany do tej argumentacji.

501 i 504 bardzo mi się podobają, natomiast nie wiem czy ciągnięcie 501 aż do Kombinatu w sytuacji kiedy mamy 182 jest konieczne. Czy 504 podoła w 12m? Teoretycznie tak, ale z drugiej strony teraz masz 7 kursów w 18m, co prawda w przypadku 182 wypada główny potok od Ronda Piastowskiego, ale myślę, że kwestia do zastanowienia się.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: Scania_9640 » 04 gru 2021, 0:01

Zieleńczanin pisze: 03 gru 2021, 14:11 Ja osobiście układ "139", "182" i "501" po otwarciu tramwaju na Meissnera widziałbym następująco:
"482", "511" - likwidacja;
"139" - Mydlniki Wapiennik P+R - jak obecnie - Bohomolca - Rondo Piastowskie;
"182" - Solna (nawracanie na Na Zjeździe/Solna) - Podgórska - Al. Daszyńskiego - Grzegórzecka - APW - Wita Stwosza - Al. 29 Listopada - Lublańska - Dobrego Pasterza - Bohomolca - Jancarza - jak "139" - Żeromskiego - Mościckiego - Struga - Kombinat;
"501" - Chełmońskiego Pętla - jak obecnie - Al. Solidarności - Kombinat, f~7,5 w szczycie;
"504" - Dworzec Główny Wschód - Lubomirskiego - jak "511" - Os. Na Stoku, f~7,5/15/20/20, tabor 12m.

Uzasadnienie zmian:
- "139" wylatuje z Huty, gdyż ta i tak dostaje mocne "501" i dodatkowo "182". Na Rondzie Piastowskim zostaje, aby Mistrzejowice nie traciły swojego jedynego częstego autobusu.
- "182" na tej trasie jest zupełnie nowym pomysłem. Jej celem jest zapewnienie Starej Hucie rekompensaty za stratę "139" w podobnej relacji, a dla Mistrzejowic i Al. 29 Listopada jest to z kolei ciekawe połączenie z Kazimierzem (trochę też wymuszone brakiem miejsca na DGW).
- "501" wchłania "511", aby zapewnić rekompensatę za wylot "114" (prawie pewne) oraz "139". Raczej nie budzi wątpliwości ;)
- "504" ma zapewnić szybkie połączenie Stoków z centrum, dzięki wysokiej ~f i prostej trasie wystarczające na nią powinny być autobusy 12m.

Co sądzicie, hit czy kit?
Sporo studentów z Huty jeździ do UR Balicka(139), wiem bo nieraz widziałem i bardzo często jeżdżę tą linią, bo mam koło domu, więc skrócenie jej to trochę słaby pomysł.
182 do Solnej z jednej strony ciekawy pomysł z drugiej strony słaby pomysł bo w godzinach szczytu tam są okropne korki i czy jest sens puszczać autobus, tam gdzie tramwaj.
501 co 7.5min w obsłudze mobilisa nie przejdzie, gdyż mają obecnie 2 wolne przeguby, i wątpię żeby to się zmieniło w ciągu 2 lat. Musiałoby tu dojść ponownie do zamiany przewoźnika.
Likwidacja 511 to słaby pomysł, bo duże potoki ma do MŚ AGH w dwóch stronach, jest to linia, gdzie kursuje dużo studentów i potrzeba jej na Alejach i na Czarnowiejskiej. 501 ma swoich pasażerów i pomimo F7.5 nie wiem czy by to starczyło.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: Zieleńczanin » 04 gru 2021, 10:28

ant_sm pisze: 03 gru 2021, 20:58 Co do 139 na Rondzie Piastowskim nie masz jak odstawić autobusu, więc nie będziesz miał możliwości wyrównania opóźnień i będą się nawarstwiały. Nie jestem przekonany do tego pomysłu.
Zawsze można wydłużyć zatokę w którąś stronę ;)
Scania_9640 pisze: 04 gru 2021, 0:01 Sporo studentów z Huty jeździ do UR Balicka(139), wiem bo nieraz widziałem i bardzo często jeżdżę tą linią, bo mam koło domu, więc skrócenie jej to trochę słaby pomysł.
No to cóż, mogą się przesiąść. Jest częsta linia na UR Balicka, zawsze można się przesiąść. Nie widzę zupełnie sensu pchania na siłę linii naokoło do Huty zamiast w miarę prostego "501".
ant_sm pisze: 03 gru 2021, 20:58 182 wpuszczony tak głęboko aż do Solnej to też zły pomysł bo w tamtym rejonie są mega korki i będzie jeździł opóźniony niewiele mniej niż obecne 139.
Scania_9640 pisze: 04 gru 2021, 0:01 182 do Solnej z jednej strony ciekawy pomysł z drugiej strony słaby pomysł bo w godzinach szczytu tam są okropne korki i czy jest sens puszczać autobus, tam gdzie tramwaj.
Szczerze mówiąc, nie znam absolutnie korków w tym rejonie, poza tym, że wiem o korkach na Moście Kotlarskim. Jedyne inne miejsce, które widzę na końcówkę w tym rejonie to Masarska (chyba, że Starowiślna wyrobi z dwoma liniami). Może to zdałoby egzamin?
ant_sm pisze: 03 gru 2021, 20:58 Dodatkowo jazda z Mistrzejowic na Kazimierz przez al. 29 Listopada to tak mocno naokoło i przez korki więc nie jestem przekonany do tej argumentacji.
Na pewno naokoło, aczkolwiek nie jestem przekonany, czy korki byłyby aż tak wielkim problemem. Na pewno jakieś opóźnienia by łapała, jednakże wg mnie ze względu na omijanie części Dobrego Pasterza przez Lublańską byłaby bardziej punktualna niż "139".
ant_sm pisze: 03 gru 2021, 20:58 501 i 504 bardzo mi się podobają, natomiast nie wiem czy ciągnięcie 501 aż do Kombinatu w sytuacji kiedy mamy 182 jest konieczne.
Można skrócić połowę "501" do Bulwarowej. Nie chciałem skracać całej linii, bo to kolejne cięcia na Kombinacie, a bilans zmian i tak wydaje się dodatni.
Scania_9640 pisze: 04 gru 2021, 0:01 501 co 7.5min w obsłudze mobilisa nie przejdzie, gdyż mają obecnie 2 wolne przeguby, i wątpię żeby to się zmieniło w ciągu 2 lat. Musiałoby tu dojść ponownie do zamiany przewoźnika.
Dla chcącego nic trudnego :)
ant_sm pisze: 03 gru 2021, 20:58 Czy 504 podoła w 12m? Teoretycznie tak, ale z drugiej strony teraz masz 7 kursów w 18m, co prawda w przypadku 182 wypada główny potok od Ronda Piastowskiego, ale myślę, że kwestia do zastanowienia się.
"511" jeździ z tego co wielokrotnie obserwuję naprawdę puste na Kleparzu, zresztą nie słyszałem jeszcze głosów mówiących, że przeguby są konieczne. Sądzę, że "504" da sobie radę jako częstsza linia bez potoków z Mistrzejowic, aczkolwiek oczywiście wymaga to zastanowienia się.
Scania_9640 pisze: 04 gru 2021, 0:01 Likwidacja 511 to słaby pomysł, bo duże potoki ma do MŚ AGH w dwóch stronach, jest to linia, gdzie kursuje dużo studentów i potrzeba jej na Alejach i na Czarnowiejskiej. 501 ma swoich pasażerów i pomimo F7.5 nie wiem czy by to starczyło
"511" wylatuje, ponieważ "501" dostaje f~7,5, więc nie rozumiem argumentu. Nie wyobrażam sobie utrzymania jej przy mocnej "501", skoro jej celem jest wspomaganie tejże.

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 227
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: fistaszek » 04 gru 2021, 19:56

Jako mieszkaniec okolic ul. Podgórskiej, chciałbym się podzielić moimi obserwacjami dotyczącymi korków w tym rejonie.

Korki były od zawsze, ale na Moście Powstańców Śląskich. Sęk w tym, że oprócz pasa samochodowego, znajduje się tam również wyasfaltowany pas dla transportu zbiorowego, który można skrzętnie wykorzystać :D .

Jeśli chodzi o ul. Podgórską, tutaj korków nie było (albo były sporadyczne i niewielkie w szczycie, podobnie jak w wielu tego typu miejscach w Krakowie) do momentu rozpoczęcia remontu mostów kolejowych na Wiśle. Wówczas jezdnia po obu stronach została zwężona do jednego pasa (na pasie w stronę Starowiślnej mamy chodnik, w stronę Mostu Kotlarskiego - ścieżkę rowerową), w stronę Grzegórzek zaś pojawia się dodatkowo niewygodny skręt w prawo za mostem, który również opóźnia czas przejazdu. Dodatkowym mankamentem, tym razem w stronę Starowiślnej jest fakt, że zamiast dwóch pasów przy światłach (jeden do skrętu w lewo, drugi do jazdy prosto), obecnie mamy jeden - co nie pozwala puszczać kierowców jadących w stronę Kazimierza częściej. Obstawiam, że jeśli mosty zostaną wybudowane, a droga odzyska swoje pasy ruchu, to korki na tej ulicy znikną (podobnie jak przed rozpoczęciem budowy).

Jeśli zaś chodzi o odcinek ul. Podgórskiej od Daszyńskiego do Mostu Kotlarskiego, tutaj korków nie było i nie ma nadal ;) .

Moim zdaniem końcówka linii "182" w projekcie przy ul. Solnej jest wykonalna, aczkolwiek chciałbym zaproponować swoją końcówkę w tym rejonie. Wystarczy wykorzystać sporą zatoczkę przy Galerii Kazimierz (myślę, że być może zmieszczą się tam nawet trzy przeguby) jako przystanek końcowy. Trasa tej linii od Ronda Grzegórzeckiego wyglądałaby następująco: R. Grzegórzeckie -> Podgórska -> GALERIA KAZIMIERZ -> Daszyńskiego -> Chodkiewicza (jeśli autobus się tam zmieści, w przeciwnym razie dalej ul. Daszyńskiego) -> Grzegórzecka -> R. Grzegórzeckie. Ponadto rozważyłbym dorzucenie jeszcze jednego przystanku na ul. Daszyńskiego nieopodal skrzyżowania z Masarską, aby choćby prowizorycznie załatać dziurę komunikacyjną w tamtym rejonie.

Co sądzicie o takim pomyśle?

Vanilos
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 27 sie 2020, 18:24

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: Vanilos » 04 gru 2021, 21:51

fistaszek pisze: 04 gru 2021, 19:56 Jako mieszkaniec okolic ul. Podgórskiej, chciałbym się podzielić moimi obserwacjami dotyczącymi korków w tym rejonie.

Korki były od zawsze, ale na Moście Powstańców Śląskich. Sęk w tym, że oprócz pasa samochodowego, znajduje się tam również wyasfaltowany pas dla transportu zbiorowego, który można skrzętnie wykorzystać :D .

Jeśli chodzi o ul. Podgórską, tutaj korków nie było (albo były sporadyczne i niewielkie w szczycie, podobnie jak w wielu tego typu miejscach w Krakowie) do momentu rozpoczęcia remontu mostów kolejowych na Wiśle. Wówczas jezdnia po obu stronach została zwężona do jednego pasa (na pasie w stronę Starowiślnej mamy chodnik, w stronę Mostu Kotlarskiego - ścieżkę rowerową), w stronę Grzegórzek zaś pojawia się dodatkowo niewygodny skręt w prawo za mostem, który również opóźnia czas przejazdu. Dodatkowym mankamentem, tym razem w stronę Starowiślnej jest fakt, że zamiast dwóch pasów przy światłach (jeden do skrętu w lewo, drugi do jazdy prosto), obecnie mamy jeden - co nie pozwala puszczać kierowców jadących w stronę Kazimierza częściej. Obstawiam, że jeśli mosty zostaną wybudowane, a droga odzyska swoje pasy ruchu, to korki na tej ulicy znikną (podobnie jak przed rozpoczęciem budowy).

Jeśli zaś chodzi o odcinek ul. Podgórskiej od Daszyńskiego do Mostu Kotlarskiego, tutaj korków nie było i nie ma nadal ;) .

Moim zdaniem końcówka linii "182" w projekcie przy ul. Solnej jest wykonalna, aczkolwiek chciałbym zaproponować swoją końcówkę w tym rejonie. Wystarczy wykorzystać sporą zatoczkę przy Galerii Kazimierz (myślę, że być może zmieszczą się tam nawet trzy przeguby) jako przystanek końcowy. Trasa tej linii od Ronda Grzegórzeckiego wyglądałaby następująco: R. Grzegórzeckie -> Podgórska -> GALERIA KAZIMIERZ -> Daszyńskiego -> Chodkiewicza (jeśli autobus się tam zmieści, w przeciwnym razie dalej ul. Daszyńskiego) -> Grzegórzecka -> R. Grzegórzeckie. Ponadto rozważyłbym dorzucenie jeszcze jednego przystanku na ul. Daszyńskiego nieopodal skrzyżowania z Masarską, aby choćby prowizorycznie załatać dziurę komunikacyjną w tamtym rejonie.

Co sądzicie o takim pomyśle?
182 dawno temu kończyło swoją trasę przy Galerii Kzm :) więc moim zdaniem pomysł dobry aczkolwiek zawsze się znajdzie jakieś "Ale" ^^

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: Adrian14 » 04 gru 2021, 22:32

Na Daszyńskiego masz chyba zakaz ruchu powyżej 3,5t. Poza tym skręt z Daszyńskiego w Grzegórzecką bardzo kłopotliwy. Sam pomysł autobusu gdzieś w okolice Podgórskiej jak najbardziej ok.

judash
Ekspert
Posty: 574
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: "139", "182", "501" - projekt Zieleńczanina [A]

Post autor: judash » 05 gru 2021, 11:17

A może tak "182" przewrotnie, aby też zapewnić transport rozrastającemu się Zabłociu ... Rondo Kotlarskie - Most Kotlarski - Zabłocie - Romanowicza - Dekerta - Limanowskiego - Podgórze SKA

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: "139", "182", "501" - projekt Zieleńczanina [A]

Post autor: Zieleńczanin » 05 gru 2021, 11:28

Jeśli Most Kotlarski nie stoi w szczycie, to spoko. Ale z tego co wiem stoi :(

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 227
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: fistaszek » 05 gru 2021, 14:30

Vanilos pisze: 04 gru 2021, 21:51 182 dawno temu kończyło swoją trasę przy Galerii Kzm :) więc moim zdaniem pomysł dobry aczkolwiek zawsze się znajdzie jakieś "Ale" ^^
O, tego nie wiedziałem :D .
Adrian14 pisze: 04 gru 2021, 22:32 Na Daszyńskiego masz chyba zakaz ruchu powyżej 3,5t.
Jest w Krakowie wiele miejsc, w których jest ograniczenie wagi, a pod spodem napis "nie dotyczy pojazdów komunikacji miejskiej". Poza tym przed ORLENem na Daszyńskiego znajdują się miejsca postojowe dla autokarów, a ja żadnego znaku nie pamiętam - pamiętam tylko zakaz ruchu pojazdów ciężarowych, od którego już teraz są wyjątki :D . Ale oczywiście, mogę się mylić :) .
Adrian14 pisze: 04 gru 2021, 22:32 Poza tym skręt z Daszyńskiego w Grzegórzecką bardzo kłopotliwy.
...i właśnie z tego powodu zaproponowałem przejazd ul. Chodkiewicza, gdzie moim zdaniem nawet przegub powinien wyrobić. Ewentualnie można autobus puścić ul. Masarską i Rzeźniczą, tyle że wówczas musiałby na Rondzie jeździć "po normalnemu", gdyż nie zdążyłby wjechać na pas wydzielony.
judash pisze: 05 gru 2021, 11:17 A może tak "182" przewrotnie, aby też zapewnić transport rozrastającemu się Zabłociu ... Rondo Kotlarskie - Most Kotlarski - Zabłocie - Romanowicza - Dekerta - Limanowskiego - Podgórze SKA
Tak jak pisze @Zieleńczanin - na moście Kotlarskim w stronę Ronda są ogromne korki :( . Natomiast sam pomysł mi się podoba - zastanowiłbym się, czy nie przedłużyć na Zabłocie linii "z drugiej strony": na przykład od Podgórza SKA przez Dekerta, Lipową, Przemysłową, Zabłocie, i Romanowicza. Po drodze mógłby powstać przystanek "Zabłocie SKA", gdyż ta stacja jest zdecydowanie najsłabiej skomunikowana w Krakowie. Może jakaś nowa linia (ale nie mam pomysłu na trasę)? Albo przedłużenie "155" do tej ulicznej końcówki? A może którąś z linii zaczynających w Łagiewnikach przekierować na Zabłocie właśnie?

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: "139", "182", "501" - projekt Zieleńczanina [A]

Post autor: sorig » 05 gru 2021, 17:53

Po drodze mógłby powstać przystanek "Zabłocie SKA", gdyż ta stacja jest zdecydowanie najsłabiej skomunikowana w Krakowie.
Najsłabiej skomunikowana w Krakowie? Bez przesady na Plac Bohaterów Getta jest z peronów 250 metrów...

Warto pamiętać, że na Zabłociu jest nieużywana obecnie pętla Krakowska Akademia.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: "139", "182", "501" - projekt Zieleńczanina [A]

Post autor: Zieleńczanin » 05 gru 2021, 18:18

Szczerze mówiąc, południowa końcówka "182" jest wg mnie bez znaczenia, byleby docierała do Grzegórzeckiego i najlepiej też Hali Targowej.
Odbiegamy też trochę od meritum wątku, czyli całości zmian ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: "139", "182", "501" - projekt Zieleńczanina [A]

Post autor: Kaszmir » 06 gru 2021, 12:35

"182" kończyło przy Galerii Kazimierz w pierwszym roku istnienia (2007-2008). Do dziś zastanawiam się czemu nie skierowano go od razu do Dworca Głównego. Z Galerii Kazimierz zbierało minimalne potoki i po roku, również wskutek głosu pasażerów, zostało przesunięte na DG.

Trasa "182" przez Lublańską jednocześnie interesująca bo nietypowa, acz chyba zbyt naokoło. Wolę "182" najkrótszą drogą przez Pilotów do DG. Dojazdu do r. Grzegórzeckiego bym nie przeceniał - wszystkie linie autobusowe kończące w tym rejonie ("128" do KA, "182" do Podgórskiej, "184" do r. Grzegórzeckiego) jeździły puste. Wydaje się, że przesiadkowiczom wystarcza r. Mogilskie i tam większość wysiada.

I też myślę, że skoro zabierać "139" z Kombinatu, to w zamian wystarcza jedna mocna linia - "182" albo "501", nie obie. Tym bardziej, że tam potoki już rosnąć nie będą, prędzej będą dalej ograniczać kursy, w każdym razie na pewno nie zwiększać jak w propozycji ;)

Też nie sądzę by "139" mogło kończyć na r. Piastowskim. Zbyt mało "pętlowa" końcówka jak na linię o tak długiej i korkogennej trasie. Może od razu do os. Piastów? (ew. Bieńczyc gdyby nie było miejsca?)

"504" popieram całym sercem, jak sam wspominałem, wg mnie przyszłość połączenia ze Stoków to właśnie jedna, mocna linia przez Okulickiego i Bora-Komorowskiego do centrum :D

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: "139", "182", "501" - projekt Zieleńczanina [A]

Post autor: Zieleńczanin » 06 gru 2021, 21:55

Kaszmir pisze: 06 gru 2021, 12:35 Trasa "182" przez Lublańską jednocześnie interesująca bo nietypowa, acz chyba zbyt naokoło. Wolę "182" najkrótszą drogą przez Pilotów do DG.
Na DGW "182" się nie zmieści przy mocnym "504". Może pojechać przez Pilotów - pytanie gdzie dalej.
Kaszmir pisze: 06 gru 2021, 12:35 Dojazdu do r. Grzegórzeckiego bym nie przeceniał - wszystkie linie autobusowe kończące w tym rejonie ("128" do KA, "182" do Podgórskiej, "184" do r. Grzegórzeckiego) jeździły puste.
Z jednej strony tak, z drugiej "182" u mnie zahacza o Kazimierz i Podgórze ;)
Kaszmir pisze: 06 gru 2021, 12:35 I też myślę, że skoro zabierać "139" z Kombinatu, to w zamian wystarcza jedna mocna linia - "182" albo "501", nie obie.
Dałem tam jedną linię z f~7,5/15 i jedną z f~15/15 - taki układ był w 2019 przed Covid ;) no, z tym wyjątkiem, że u mnie nic nie kończy na Bulwarowej. Być może coś powinno (może tylko szczytówki "501" powinny kursować na Kombinat?).
Kaszmir pisze: 06 gru 2021, 12:35 Też nie sądzę by "139" mogło kończyć na r. Piastowskim. Zbyt mało "pętlowa" końcówka jak na linię o tak długiej i korkogennej trasie. Może od razu do os. Piastów? (ew. Bieńczyc gdyby nie było miejsca?)
Rondo Piastowskie było też przykładem - może przejdzie, wszak wydłużyć zatokę się da po obu stronach, aczkolwiek nie mam nic przeciwko skierowaniu tej linii do Szpitala Rydygiera, os. Piastów czy nawet Mistrzejowic z wjazdem kieszeniowym na Rondo Piastowskie.

krawiec
Specjalista
Posty: 320
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: "139", "182", "501" - projekt Zieleńczanina [A]

Post autor: krawiec » 07 gru 2021, 8:48

Trochę nie rozumiem, czemu Huta znowu dostaje po 4 literach. Tramwaj będzie w Mistrzejowicach przecież, to czemu ucinasz 139 w części huckiej?
Druga sprawa, to czemu 182 ma wylecieć z DGW? Nie wiadomo jaki będzie układ linii tramwajowych, więc jeśli nie będzie połączenia Mistrzejowice - Tunel, to 182 powinno zostać tak jak jest, a nawet wzmocniłbym je kosztem tlenowozu 511.
182/482 jeździ nabite od dworca do Mistrzejowic, a dalej jest luz.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości