DÜWAG GT8S/C/N

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
impuls
Ekspert
Posty: 1327
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: impuls » 14 sty 2024, 10:09

Miękkie wkładki to gąbka i MPK nie chce jej stosować. Z trzech powodów wandalizmu, łatwość w przecięciu tkaniny, mniejszej trwałości i po czasie takie siedzenia wydają niemiły zapach.

Awatar użytkownika
stefan
Znawca
Posty: 156
Rejestracja: 10 sie 2022, 13:57
Lokalizacja: WNH

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: stefan » 14 sty 2024, 13:00

Nie chce, ale w autobusach stosuje już od dłuższego czasu przecież.

impuls
Ekspert
Posty: 1327
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: impuls » 14 sty 2024, 18:49

stefan pisze: 14 sty 2024, 13:00 Nie chce, ale w autobusach stosuje już od dłuższego czasu przecież.
Tramwaje są na 30 lat a autobusy na do 15 lat może dlatego. Ostatnie Jelcze jeździły tylko osiem lat. Obecnie jak jakiś autobus dochodzi do 15 roku to idzie na sprzedaż. A tramwaje E1 są już w Krakowie od 22 lat a niektóre są z rocznika 1967 (mają 57 lat a doczepy c3 nawet 65). Niektóre GT8S są już w Krakowie od 15 lat, a planuje się, że po modernizacjach będą co najmniej 15 kolejnych lat.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1400
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Bayer2003 » 14 sty 2024, 21:36

impuls pisze: 14 sty 2024, 18:49 Tramwaje są na 30 lat a autobusy na do 15 lat może dlatego. Ostatnie Jelcze jeździły tylko osiem lat. Obecnie jak jakiś autobus dochodzi do 15 roku to idzie na sprzedaż. A tramwaje E1 są już w Krakowie od 22 lat a niektóre są z rocznika 1967 (mają 57 lat a doczepy c3 nawet 65). Niektóre GT8S są już w Krakowie od 15 lat, a planuje się, że po modernizacjach będą co najmniej 15 kolejnych lat.
Rozumiem, że po zużyciu się siedzeń tramwaj powinien trafić na złom? W STL2 zamontowano całkiem wygodne siedzenia, które na pewno nie wytrzymają do końca eksploatacji tych tramwajów. Szkoda, że w GT8 w dalszym ciągu planuje się montować siedzenia twarde - obecnie są to chyba najbardziej niewygodne tramwaje (no może ex aequo z pierwszymi STL), w których przejechanie dłuższej trasy jest przynajmniej bardzo niewygodne.

Najstarsza eksploatowana jeszcze doczepa c3 w Krakowie (HB549) została wyprodukowana w lutym 1960, co znaczy, że wkrótce skończy 64 lata. To mniej niż podałeś, jednak siedzenia w niej z pewnością były wielokrotnie wymieniane. Nie należy katować pasażerów pod pretekstem długiej eksploatacji - koszt ewentualnej wymiany siedzeń za kilka/kilkanaście lat zwróci się z nawiązką wpływami z biletów, jeżeli komunikacja miejska będzie wygodna.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

suchy
Ekspert
Posty: 775
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: suchy » 14 sty 2024, 23:12

Bayer2003 pisze: 14 sty 2024, 21:36 Szkoda, że w GT8 w dalszym ciągu planuje się montować siedzenia twarde - obecnie są to chyba najbardziej niewygodne tramwaje (no może ex aequo z pierwszymi STL), w których przejechanie dłuższej trasy jest przynajmniej bardzo niewygodne.

Najstarsza eksploatowana jeszcze doczepa c3 w Krakowie (HB549) została wyprodukowana w lutym 1960, co znaczy, że wkrótce skończy 64 lata. To mniej niż podałeś, jednak siedzenia w niej z pewnością były wielokrotnie wymieniane. Nie należy katować pasażerów pod pretekstem długiej eksploatacji - koszt ewentualnej wymiany siedzeń za kilka/kilkanaście lat zwróci się z nawiązką wpływami z biletów, jeżeli komunikacja miejska będzie wygodna.
Czyli wg ciebie komunikacja w czeskiej Pradze jest niewygodna? ;) Bo tam w Skodach 15T stosują GOŁE DECHY BEZ ŻADNEJ WKŁADKI :D

https://foto2.mhdfoto.cz/2012/02/22/4f4 ... 2011_3.JPG
https://foto2.mhdfoto.cz/2009/10/03/920 ... 2009_2.jpg
https://plzensketramvaje.cz/15t/15t-31p.jpg

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1817
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Scania_9640 » 14 sty 2024, 23:16

Bayer2003 pisze: 14 sty 2024, 21:36 Rozumiem, że po zużyciu się siedzeń tramwaj powinien trafić na złom? W STL2 zamontowano całkiem wygodne siedzenia, które na pewno nie wytrzymają do końca eksploatacji tych tramwajów. Szkoda, że w GT8 w dalszym ciągu planuje się montować siedzenia twarde - obecnie są to chyba najbardziej niewygodne tramwaje (no może ex aequo z pierwszymi STL), w których przejechanie dłuższej trasy jest przynajmniej bardzo niewygodne.

Najstarsza eksploatowana jeszcze doczepa c3 w Krakowie (HB549) została wyprodukowana w lutym 1960, co znaczy, że wkrótce skończy 64 lata. To mniej niż podałeś, jednak siedzenia w niej z pewnością były wielokrotnie wymieniane. Nie należy katować pasażerów pod pretekstem długiej eksploatacji - koszt ewentualnej wymiany siedzeń za kilka/kilkanaście lat zwróci się z nawiązką wpływami z biletów, jeżeli komunikacja miejska będzie wygodna.
Stadlery z 1 i 2 dostawy według mnie mają wygodne siedzenia. Na 1 miejscu jeśli chodzi o twardość siedzeń dałbym Pesę, są też wąskie, a te w GT8x przynajmniej są szersze.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 382
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: sorig » 14 sty 2024, 23:54

suchy pisze: 14 sty 2024, 23:12 Czyli wg ciebie komunikacja w czeskiej Pradze jest niewygodna? ;) Bo tam w Skodach 15T stosują GOŁE DECHY BEZ ŻADNEJ WKŁADKI :D

https://foto2.mhdfoto.cz/2012/02/22/4f4 ... 2011_3.JPG
https://foto2.mhdfoto.cz/2009/10/03/920 ... 2009_2.jpg
https://plzensketramvaje.cz/15t/15t-31p.jpg
Są bardzo wygodne, dla mnie osobiście dużo wygodniejsze niż wszystkie typy siedzeń w Krakowie. Bo są znakomicie wyprofilowane, bardzo ergonomicznie.

impuls
Ekspert
Posty: 1327
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: impuls » 15 sty 2024, 0:05

Do niedawna były doczepy z 1959. No a ta HB549 została wprowadzona do ruchu w lutym 1960, ale produkcja musiała trochę trwać w 1959 roku. Zatem niewiele przesadziłem jak napisałem że ma 65 lat. Ale to wytłumaczenie traktuję jako żart.
Natomiast chciałbym przypomnieć wprowadzanie pierwszych GT8S do ruchu. Malowali je, dostawały wyświetlacze, kasowniki i do ruchu. Były słowa krytyki, że w wagonach śmierdzi. Dopiero później szły na pierwszą modernizację z wymianą okien i siedzeń. Dopiero podczas drugiej modernizacji wymieniano środkowe człony i wklejano nowe mordki. Poniżej można zobaczyć wnętrze, te siedzenia były bardzo wygodne.
http://kmk.krakow.pl/duewag_gt8.html

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1405
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: pasazer_mobilisu » 15 sty 2024, 16:59

impuls pisze: 14 sty 2024, 18:49 Ostatnie Jelcze jeździły tylko osiem lat.
Które dokładnie?

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1817
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Scania_9640 » 15 sty 2024, 19:00

pasazer_mobilisu pisze: 15 sty 2024, 16:59 Które dokładnie?
Gazowce

Awatar użytkownika
stefan
Znawca
Posty: 156
Rejestracja: 10 sie 2022, 13:57
Lokalizacja: WNH

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: stefan » 15 sty 2024, 19:11

No nie, DJ201-205 jeździły 12 lat, 2006-2018.
Jelcze Libero jeździły najkrócej bo w latach 2008-2018, a ostatnie Tantusy były w eksploatacji 11 lat, 2007-2018. Najkrócej ekpsloatowanym Jelczem w XXI w. był DJ645, bo 6 lat, ale ten to się spalił w 2005.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1817
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Scania_9640 » 15 sty 2024, 22:37

stefan pisze: 15 sty 2024, 19:11 No nie, DJ201-205 jeździły 12 lat, 2006-2018.
Jelcze Libero jeździły najkrócej bo w latach 2008-2018, a ostatnie Tantusy były w eksploatacji 11 lat, 2007-2018. Najkrócej ekpsloatowanym Jelczem w XXI w. był DJ645, bo 6 lat, ale ten to się spalił w 2005.
Rzeczywiście gazowce jeździły dłużej, jednak nie od 2006 a od 2007r

Awatar użytkownika
stefan
Znawca
Posty: 156
Rejestracja: 10 sie 2022, 13:57
Lokalizacja: WNH

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: stefan » 16 sty 2024, 7:21

Debiut można rozważać dwojako, bo pierwszy raz na linii pojawił się 23.11.2006 na 192, ale oficjalny debiut całej piątki z nr bocznymi nastąpił już w styczniu 2007. 😉

No ale dość tego offtopu autobusowego. 😉

Grzechu
Pasażer
Posty: 21
Rejestracja: 02 lut 2021, 22:33

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Grzechu » 24 sty 2024, 15:03

RF328 jest gotowy, ostatnio jeździł po PT.

Michajlo
Specjalista
Posty: 396
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:34

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Michajlo » 24 lut 2024, 9:09

Ktoś wie czy #RF328 zadebiutował już liniowo czy jeszcze czeka??

Wysłane z mojego CPH2481 przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości