Strona 3 z 12

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 28 kwie 2021, 19:49
autor: Lw25
pasazer_mobilisu pisze: 28 kwie 2021, 17:05
Mr. Passenger pisze: 27 kwie 2021, 15:59 Obawiam się, że gdyby MPK chciało zostawiać każdy wariant eksploatowanego tramwaju jako obiekt muzealny to okazałoby się, że potrzebna do tego jest zupełnie nowa zajezdnia.
Prawda. Każdy pojazd ma jakichś "swoich miłośników", którzy uważają go za wyjątkowy i domagają się pozostawienia ale tak się nie da.
Mr. Passenger pisze: 27 kwie 2021, 15:59 Z całego "składakowego" parku taborowego jedynymi kandydatami na potencjalne wagony muzealne są dla mnie EU8N, GT8N i 405N.
Te są faktycznie mega wyjątkowe nie do spotkania w innym mieście.
Kaszmir pisze: 28 kwie 2021, 10:56 Wg mnie ciemną są wiedeńce, których od początku nikt nie lubił.
Wiedeńce mają swój smrodek, ale nie taki jak GT8S. No i pojemnością przez pewien czas przebijały wszystko oprócz Ufoków, od których przez wielu uważane są za wygodniejsze.
Kaszmir pisze: 28 kwie 2021, 10:56 cały czas nie rozumiem, czemu Kraków tak skrupulatnie pozbywa się ostatnich wagonów dwukierunkowych
Jakich się pozbywa? Zmodernizowano trochę N8S ucinając im kabinę i więcej nie kojarzę.
Wszystkie EU8N były pierwotnie ZR.

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 05 maja 2021, 16:27
autor: Kitek
RF302 (czyli popularny Lewiatan) stracił reklamę.

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 11 maja 2021, 23:23
autor: krakus
Kitek pisze: 05 maja 2021, 16:27 RF302 (czyli popularny Lewiatan) stracił reklamę.
Wagon już jest w TR.

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 12 maja 2021, 6:00
autor: tomta1
Czyli #RF304 jest i będzie ostatnim niezmodernizowanym GT8S? Czy też trafił do TR-u? Też się nie pojawiał (przynajmniej wg GPS-a) od paru dni na mieście, choć TR nie jest przecież jedynym możliwym tego powodem ;)

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 12 maja 2021, 10:49
autor: fistaszek
tomta1 pisze: 12 maja 2021, 6:00 Też się nie pojawiał (przynajmniej wg GPS-a) od paru dni na mieście, choć TR nie jest przecież jedynym możliwym tego powodem ;)
Wczoraj RF304 był na "11".

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 12 maja 2021, 12:07
autor: damian_krk2
Dzisiaj również na 11

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 28 lip 2021, 12:23
autor: kucyk
Ostatnia możliwość jazdy wysokopodłogowym wagonem GT8S #RF 304. MPK kończy modernizację tych wagonów:

https://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosc ... -gt8s.html

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 28 lip 2021, 16:01
autor: Dr2
Po zajezdni kręcił się odpicowany RF301.

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 29 lip 2021, 13:46
autor: Kitek
Dr2 pisze: 28 lip 2021, 16:01 Po zajezdni kręcił się odpicowany RF301.
Tak, jest widoczny na jednym ze zdjęć ;)

MPK S.A. w Krakowie kończy proces modernizacji wagonów GT8S

https://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosc ... -gt8s.html

Nie wiedziałem tylko, że do tych wagonów wejdzie aż 200 osób :o

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 29 lip 2021, 15:34
autor: Jaky
Kitek pisze: 29 lip 2021, 13:46 Nie wiedziałem tylko, że do tych wagonów wejdzie aż 200 osób :o
Nie podano tylko jakiego przelicznika osób na m² użyto... ;)

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 30 lip 2021, 14:25
autor: mateuszwon94
Ostatni przejazd wagonu GT8S z wysoką podłogą

https://www.youtube.com/watch?v=LIaid-yv5Kw

W zasadzie w tym filmiku nie ma chyba nic nowego względem pozostałych artykułów, które na ten temat były publikowane, poza jedną informacją. Około 1:16 pan Mariusz Szałkowski (v-ce prezes zarządu MPK) zdradza ile jeszcze GT8N pojeżdżą po Krakowie. Wcześniej nie spotkałem się z taką deklaracja ze strony urzędników.
Zakładamy, że jeszcze 10 lat [tramwaje GT8N - przyp.] pojeżdżą na naszych torach, po modernizacji. Taki jest przynajmniej plan w tej chwili.

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 30 lip 2021, 14:30
autor: Bayer2003
mateuszwon94 pisze: 30 lip 2021, 14:25
Zakładamy, że jeszcze 10 lat [tramwaje GT8N - przyp.] pojeżdżą na naszych torach, po modernizacji. Taki jest przynajmniej plan w tej chwili.
Biorąc pod uwagę, że pierwotnie wszystkie Konstale miały zostać wycofane tuż po zakończeniu Światowych Dni Młodzieży, nie wierzyłbym w takie deklaracje.

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 30 lip 2021, 16:18
autor: pasazer_mobilisu
mateuszwon94 pisze: 30 lip 2021, 14:25 Zakładamy, że jeszcze 10 lat [tramwaje GT8N - przyp.] pojeżdżą na naszych torach, po modernizacji. Taki jest przynajmniej plan w tej chwili.
Ja tam słyszę "z 10 lat" a nie samo "10 lat" czyli takie "około 10 lat" :)
Bayer2003 pisze: 30 lip 2021, 14:30 Biorąc pod uwagę, że pierwotnie wszystkie Konstale miały zostać wycofane tuż po zakończeniu Światowych Dni Młodzieży, nie wierzyłbym w takie deklaracje.

Wtedy chodziło o Konstale czy tylko o Ufoki? To była oficjalna wypowiedź czy plotki? Pytam bo nie pamiętam. Później ktoś to tłumaczył wzmocnieniem linii "9" w szczycie, a następnie miała miejsce remarszrutyzacja. Teraz też ciężko wróżyć z fusów jakie będzie zapotrzebowanie na transport zbiorowy, ile nowych tras uda się oddać przez następne 10 lat i ile nowych tramwajów uda się kupić.

Jak w ogóle podróżuje się Wam tymi GT8C/N? Sam jechałem jedynie kilka razy, więc ciężko mi coś powiedzieć o klimie czy resetowaniu wagonu.

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 30 lip 2021, 16:28
autor: Lw25
Bayer2003 pisze: 30 lip 2021, 14:30
mateuszwon94 pisze: 30 lip 2021, 14:25
Zakładamy, że jeszcze 10 lat [tramwaje GT8N - przyp.] pojeżdżą na naszych torach, po modernizacji. Taki jest przynajmniej plan w tej chwili.
Biorąc pod uwagę, że pierwotnie wszystkie Konstale miały zostać wycofane tuż po zakończeniu Światowych Dni Młodzieży, nie wierzyłbym w takie deklaracje.
Tu jednak jest inna kwestia. Czas po naprawie głównej. Plus w 10 lat nawet taki bankrut jak Berlin był w stanie kupić z 200 tramwajów.

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 30 lip 2021, 17:49
autor: Bayer2003
pasazer_mobilisu pisze: 30 lip 2021, 16:18 Jak w ogóle podróżuje się Wam tymi GT8C/N? Sam jechałem jedynie kilka razy, więc ciężko mi coś powiedzieć o klimie czy resetowaniu wagonu.
Jestem dosyć częstym pasażerem linii "6" (niestety z niewiadomych przyczyn na wakacje zawieszonej) i poza jedną awarią drzwi na Limanowskiego (która spowodowała kilkunastominutowy postój i zator na liniach "6", "11", "13" i "19") oceniam te wagony bardzo dobrze. Nie nadają się one wprawdzie na linie bardziej napełnione, jednak na "6" czy "12" to wręcz idealny tabor. Klimatyzacja działa w nich momentami aż za dobrze (niestety, ale motorniczowie "6" mają tendencję do załączania jej przy nawet 14°C na zewnątrz, co już dla pasażera przyjemne nie jest). Z resetowaniem wagonu nigdy się nie spotkałem, a bywały miesiące kiedy GT8N na "6" jeździłem prawie codziennie, więc problem ten raczej w ogóle nie występuje. Generalnie z perspektywy pasażera są to bardzo przyjemne tramwaje i mam nadzieję, że pojeżdżą w Krakowie jeszcze dłużej niż te deklarowane 10 lat.