Strona 6 z 12

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 14 cze 2022, 21:16
autor: Adrian14
kot_feliks pisze: 14 cze 2022, 18:03 Ale chodzi o coś ale EU8N (zbudowane przecież z E6+c6).

Z 3ch wagonów GT8 robisz dwa dłuższe wagony, dodając niskopodłogowy człon i po jednym wózku :) Pytanie o moc silników i czy coś takiego uciągnie.
Ale dalej napęd masz tylko na dwóch zewnętrznych wózkach. Czyli za mała moc.

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 14 cze 2022, 23:10
autor: suchy
Adrian14 pisze: 14 cze 2022, 21:16 Ale dalej napęd masz tylko na dwóch zewnętrznych wózkach. Czyli za mała moc.
I to znacznie za mała. Według rozpiski taboru wagony GT8 mają 2 silniki po 150kW = razem 300kW. A jak rozumiem, wagon po przebudowie (wg rysunków jak wyżej) miałby mieć 6 wózków oraz 5 członów (czyli długość około 35m).
Dla porównania - 26metrowy wagon NGT6 ma 4 silniki po 125kW (razem 600kW), 30metrowe NGT8 oraz Lajkonik - 4x105kW (razem 420kW), a Pesa 6x105kW (630kW).
https://www.mpk.krakow.pl/pl/tabor/tramwaje/

Zatem nowe GT8 musiałoby mieć co najmniej 450-500kW mocy silników - zatem trzeba byłoby dodać kolejny wózek napędowy. A w takim przypadku tuż obok nie mogłoby być niskiego członu. Więc na 5 członów jedynie 1 - tak jak obecnie - mógłby być niskopodłogowy (otoczony wózkami tocznymi z obu stron).

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 15 lip 2022, 17:22
autor: pawel200020
Dziś chyba zrozumiałem dlaczego jeżdżą / jeździły 105Na na 11. Stan GT8N niektórych jest katastrofalny. Nie mówiąc o klimatyzacji bo jej brak to norma... dziś jeden wóz jechał na tylnym pantografie, dopiero pogotowie na Makach go naprawiło a gdy już jechał to nie stwierdziłem innego hamulca niż szynowe... kto taki szrot puszcza na linię :?: :roll:

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 17 lis 2022, 21:11
autor: Łukasz
Będą kolejne wagony GT8N w Krakowie
https://www.psmkms.krakow.pl/16-aktualn ... w-krakowie
Krakowskie MPK ogłosiło wczoraj przetarg na dostawę 3 niskopodłogowych, środkowych członów do wagonów tramwajowych typu GT8S. Ponieważ wszystkie wozy tego typu sprowadzone z Dusseldorfu do naszego miasta zostały już zmodernizowane, wiele wskazuje na to, że do Krakowa trafią kolejne używane, dwukierunkowe tramwaje z Niemiec, gdzie pozostało ich 30 sztuk.

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 18 lis 2022, 17:03
autor: pawel200020
Łukasz pisze: 17 lis 2022, 21:11 Będą kolejne wagony GT8N w Krakowie
https://www.psmkms.krakow.pl/16-aktualn ... w-krakowie
Ale po co, nie można w następnym przetargu kupić nowe niskopodłogowce dwukierunkowe? Tak swoją drogą komu by zaszkodziło gdyby kilka lajkoników 2 było dwukierunkowe? Wszyscy się śmieją jak jakieś miasto kupuje Moderusy Beta a tu? Są to przecież najmniej pojemne wagony 26m jakie mamy...

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 18 lis 2022, 17:08
autor: Jaky
pawel200020 pisze: 18 lis 2022, 17:03 Ale po co, nie można w następnym przetargu kupić nowe niskopodłogowce dwukierunkowe? Tak swoją drogą komu by zaszkodziło gdyby kilka lajkoników 2 było dwukierunkowe? Wszyscy się śmieją jak jakieś miasto kupuje Moderusy Beta a tu? Są to przecież najmniej pojemne wagony 26m jakie mamy...
Potrzebują szybko czegoś, co będzie dwukierunkowe. A z Moderusów Beta się śmieją, bo jest to kupowanie w zasadzie fabrycznie nowych składów za duże pieniądze.

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 18 lis 2022, 20:28
autor: Tramwajolog14
pawel200020 pisze: 18 lis 2022, 17:03 Ale po co, nie można w następnym przetargu kupić nowe niskopodłogowce dwukierunkowe?
Ależ będą, tylko że... też 26m :lol: :cry:

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 19 lis 2022, 22:01
autor: impuls
Sprowadzenie GT8SU i ich dalsza przebudowa na tabor z niskim członem, pozwoli na zwiększenie udziału taboru niskopodłogowego. To tabor uzupełniający na liniach o niższym potoku i zastąpi głównie składy 105Na i miejmy nadzieję że E1 solo. Jeśli zostanie sprowadzona pokaźna ich ilość co najmniej kilkanaście sztuk. Na razie wiemy o 3 sztukach i bardzo ekspresowym przetargu, który chce MPK zrealizować na dostawę 3 członów niskich. Zatem ewidentnie brakuje na "przysłowiowe już" taboru dwukierunkowego. Zbliżają się zamknięcia na pewno co najmniej trzech miejsc. Pierwsze związane z budową S7 i prawdopodobnie skróceniem linii "1" do przystanku Wańkowicza. Drugie z zamknięciem skrzyżowania pod Bagatelą i przeróbką rozjazdów, które muszą zostać wymienione do maja w ramach Igrzysk Europejskich i obsługą ciągu Bronowickiego,. Trzecie to Kościuszki i Zwierzyniecka. Tutaj też mogą zamknąć tylko Kościuszki a Zwierzyniecką remontować później ze względu na Konserwatora. We wszystkich trzech zadaniach zaplanowanych do realizacji może być potrzebny tabor dwukierunkowy, którego mamy mało. Ponadto na pewno opóźnia się budowa linii Azory i pewnie nie wystartuje jeszcze w 2023 ale już w 2024 raczej tak. Jeśli ją ukończą na przełomie 2024-25 to znów taboru dwukierunkowego będzie za mało. Nowego przetargu na tramwaje w tym dwukierunkowe do tego czasu jeszcze nie uda się zrealizować. Wobec powyższego GT8SU mogą część szybko dostosować i wprowadzać do ruchu inne sukcesywnie przebudowywać. Raczej na trzech sztukach się nie skończy.

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 23 lis 2022, 13:41
autor: LLoan
W tym tygodniu do Krakowa trafi z Düsseldorfu pierwszy z pięciu dwukierunkowych wagonów GT8S. To dobrze znane mieszkańcom wagony, których w sumie kursuje już w stolicy Małopolski 28. Ich najważniejszymi zaletami jest możliwość jazdy w dwóch kierunkach.
👉Trzy wagony GT8S, które trafią do MPK, w najbliższych latach zostaną poddane gruntowanej modernizacji, dzięki której analogicznie jak wszystkie pozostałe kursujące już w Krakowie tego typu wagony, zyskają niską podłogę, klimatyzację oraz elektroniczny system informacji pasażerskiej. Pozostałe dwa wagony będą wykorzystywane jako źródło części zamiennych do już eksploatowanych dwukierunkowych tramwajów.
👉 Przypomnijmy, że w grudniu 2021 roku zakończył się projekt modernizacji 28 wagonów GT8S, które zaczęły trafiać do Krakowa od 2009 roku. Mają długość ponad 26 m i ważą niemal 50 ton. Jednocześnie mogą przewieźć prawie 200 pasażerów. Zostały zbudowane przez firmę Duewag dla przedsiębiorstwa Rheinbahn, a po latach pracy zostały odkupione przez MPK SA w Krakowie, a następie zdecydowano się na ich modernizację. Pierwszą próbę unowocześnienia podjęto w 2014 roku, a od 2017 roku systematycznie, według przyjętego schematu, dostosowywano je do oczekiwań pasażerów, w tym tych z ograniczoną mobilnością. Zachowana została natomiast funkcja dwukierunkowej jazdy, która może być wykorzystywana podczas remontów lub budowy nowych torowisk, gdy nie ma możliwości dojazdu do pętli.
👉 Modernizacja wagonów GT8S to jeden ze sposobów na zwiększenie liczby tramwajów z niską podłogą. Oczywiście MPK SA cały czas inwestuje w zakupy nowych tramwajów. W latach 2020-2023 są realizowane dostawy 110 nowych Lajkoników. Na lata 2025-2026 zaplanowano zakup kolejnych 60 nowych tramwajów, w tym m.in. o długości ponad 40 metrów.
fot. J. Kołodziej
https://www.facebook.com/11843936483580 ... YfjtrzdAl/

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 23 lis 2022, 13:48
autor: Scania_9640
Kolejne złomy mało pojemne

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 23 lis 2022, 14:00
autor: Bayer2003
Tabor niepotrzebny, za mały, a jego modernizacja raczej nie jest opłacalna. Czy w MPK ktokolwiek w ogóle prowadzi politykę taborową, bo jakoś nie wydaje mi się, żeby ten zakup był przemyślany ani uzasadniony.

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 23 lis 2022, 14:04
autor: Adrian14
Jeśli to tylko 3szt to nie ma co siać paniki. Modernizację wraz z dokumentacją mają już gotową więc myślę, że koszt nie jest wielki. Wozy może nie są jakieś wspaniałe ale są dwukierunkowe, a to ich duży plus. Aczkolwiek szkoda, że nie pokusili się o coś nowszego z drugiej ręki.

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 23 lis 2022, 14:15
autor: Bayer2003
Adrian14 pisze: 23 lis 2022, 14:04 Jeśli to tylko 3szt to nie ma co siać paniki. Modernizację wraz z dokumentacją mają już gotową więc myślę, że koszt nie jest wielki. Wozy może nie są jakieś wspaniałe ale są dwukierunkowe, a to ich duży plus. Aczkolwiek szkoda, że nie pokusili się o coś nowszego z drugiej ręki.
Każdy kolejny egzemplarz GT8N jest szkodliwy, ponieważ sprawia on, że wzrasta ilostan taboru 26m, a w MPK jest coś takiego jak "równomierne wykorzystanie". Gdyby istniało dużo linii, gdzie GT8N wystarczą to można byłoby taką decyzję jeszcze usprawiedliwiać, ale po likwidacji "12" chyba nikt nie ma wątpliwości, że z czasem tabor taki będzie coraz mniej przydatny.

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 23 lis 2022, 15:55
autor: impuls
Muszą też dać pracę ludziom w TR, bo modernizacja NGT6, NGT8 skończona a Pesy też już dużo nie zostało. Wolą chyba włożyć kasę w GT8SU niż swoje N8S które są bardzo awaryjne nawet po głębokiej modernizacji.

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 23 lis 2022, 15:58
autor: impuls
I jeszcze jedna sprawa. MPK pisze zgodnie z prawdą że pierwszy GT8SU "trafi" w tym tygodniu, a dziennikarz z lovekrakow.pl zmienił sobie na "trafił" co jest nieprawdą.