Układ linii w czasie rozbiórki wiaduktu nad Grzegórzecką

- Linie, trasy, rozkłady
Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: Kitek » 23 gru 2021, 17:10

Kaszmir pisze: 23 gru 2021, 16:39 Ja przecież nie pisałem o dojeździe do Dworca Gł. czy Poczty Gł., tylko do "Teatru Słowackiego" - przeczytaj proszę mój post. Przy tym przystanku jest niemało obiektów, z których jest daleko do innych przystanków. Choćby dla pracowników hoteli, teatru, sklepów w przejściu podziemnym i na powierzchni, a także północnej części Szpitalnej, itd. ich pasażerowie, jadący do Łagiewnik, Rzemieślniczej itd., mieli dotychczas tylko wysokopodłogową "10". A teraz dostaną niskowejściową "19" - jak to tak można? Jeszcze się przyzwyczają i za trzy tygodnie będą komentarze że "zabrali nowe tramwaje"!
Przez lata operowano tego typu argumentami, że "ludzie się przyzwyczają" - lektura różnych forów to dobitnie pokazuje. A jednak pewna mentalność trwa. A nie tyle zabiorą tramwaje co całą linię za ten dość krótki czas (w końcu ona pojawi się i zniknie na Pawiej). A "7x" (celowo nie użyłem numeru ze względu na używanie różnych w dyskusji) pozostanie do końca remontu torowiska na Ptaszyckiego (może i dłużej), stąd takie manewry byłyby niekorzystne PR-owo. Zresztą, linie "7x" jeżeli nie ma przeszkód (np. Tunel) powinny jeździć w wysokopodłogowym taborze.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1804
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: Scania_9640 » 24 gru 2021, 0:00

Kitek pisze: 23 gru 2021, 17:10
Kaszmir pisze: 23 gru 2021, 16:39 Ja przecież nie pisałem o dojeździe do Dworca Gł. czy Poczty Gł., tylko do "Teatru Słowackiego" - przeczytaj proszę mój post. Przy tym przystanku jest niemało obiektów, z których jest daleko do innych przystanków. Choćby dla pracowników hoteli, teatru, sklepów w przejściu podziemnym i na powierzchni, a także północnej części Szpitalnej, itd. ich pasażerowie, jadący do Łagiewnik, Rzemieślniczej itd., mieli dotychczas tylko wysokopodłogową "10". A teraz dostaną niskowejściową "19" - jak to tak można? Jeszcze się przyzwyczają i za trzy tygodnie będą komentarze że "zabrali nowe tramwaje"!
Przez lata operowano tego typu argumentami, że "ludzie się przyzwyczają" - lektura różnych forów to dobitnie pokazuje. A jednak pewna mentalność trwa. A nie tyle zabiorą tramwaje co całą linię za ten dość krótki czas (w końcu ona pojawi się i zniknie na Pawiej). A "7x" (celowo nie użyłem numeru ze względu na używanie różnych w dyskusji) pozostanie do końca remontu torowiska na Ptaszyckiego (może i dłużej), stąd takie manewry byłyby niekorzystne PR-owo. Zresztą, linie "7x" jeżeli nie ma przeszkód (np. Tunel) powinny jeździć w wysokopodłogowym taborze.
Nie zgadzam się, że linie 7x powinny jeździć tylko wysokopodłogowe.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: Kaszmir » 24 gru 2021, 13:48

Kitek pisze: 23 gru 2021, 17:10Przez lata operowano tego typu argumentami, że "ludzie się przyzwyczają" - lektura różnych forów to dobitnie pokazuje.
Tak, lecz wobec rejonów które w ogóle nie miały ani jednej linii niskowejściowej - np. Piastów dawniej. Na Mistrzejowicach, Placu Centralnym czy nawet os. Zgody są już wozy z niską podłogą więc tu ten argument nie ma zastosowania.
Scania_9640 pisze: 24 gru 2021, 0:00Nie zgadzam się, że linie 7x powinny jeździć tylko wysokopodłogowe.
Też się z tym nie zgadzam. Jak linia "7x" zastępuje bazową która była niskowejściowa to oczywistość, że zastępcza też powinna mieć niską podłogę - jeśli tylko jest możliwość. Przykładowo gdy był zamknięty ciąg do Bronowic, "78" powstałe z połączenia "8" i "20" miało wozy z niską podłogą. I nie wyobrażam sobie by ktoś mógł podjąć inną decyzję.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: Kitek » 24 gru 2021, 14:17

Kaszmir pisze: 24 gru 2021, 13:48 Tak, lecz wobec rejonów które w ogóle nie miały ani jednej linii niskowejściowej - np. Piastów dawniej. Na Mistrzejowicach, Placu Centralnym czy nawet os. Zgody są już wozy z niską podłogą więc tu ten argument nie ma zastosowania.
Ale ogólnie w relacji nie było (na "16"), więc jak najbardziej ten argument ma zastosowanie. Zmiana numeru z "74" na "75" już wyglądałaby lepiej :D
Kaszmir pisze: 24 gru 2021, 13:48 Też się z tym nie zgadzam. Jak linia "7x" zastępuje bazową która była niskowejściowa to oczywistość, że zastępcza też powinna mieć niską podłogę - jeśli tylko jest możliwość.
I tak samo, jak linia wysokopodłogowa jest zastępowana przez "7x" to też powinna być wysokopodłogowa (jeżeli nie ma oczywistych przeszkód infrastrukturalnych). Chyba, że jest pewna umowa mówiąca, że po powrocie stałego układu te wozy zostaną utrzymane na stałych liniach (czyli jak mamy np. "74" to po powrocie "16" również jest na niej niska podłoga - takich gwarancji raczej nikt nie da). Podsumowując: decyzja o zawieszeniu "74" jest kontrowersyjna, ale wydaje się być najlepszą jaką można było podjąć (biorąc pod uwagę potrzeby i budżet).
fistaszek pisze: 23 gru 2021, 16:55 Szalony i być może głupi pomysł: gdyby tak po prostu na czas remontu zmienić trasę "5" w Hucie na Rondo Czyżyńskie - Plac Centralny - trasa "16" - Mistrzejowice?
Jakby oznakować jako "75" to na te 2-3 tygodnie świat by się nie zawalił - podoba mi się :D Jednak uważam, że mój pomysł z "74" Mistrzejowice - PC - Kombinat - Kopiec byłby mniej kontrowersyjny.
judash pisze: 23 gru 2021, 16:59 "12" jak widać w komunikacie wiecznie "żywa" tylko ostatnio jakby tchu jej brakuje 😀
Już zapomniałem o jej istnieniu :lol:
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: Kaszmir » 27 gru 2021, 11:33

Kitek pisze: 24 gru 2021, 14:17Ale ogólnie w relacji nie było (na "16"), więc jak najbardziej ten argument ma zastosowanie.
Nie, nie ma. Najlepszy dowód: próbujesz nas przekonać, że niskowejściowce nie mogą pojechać w relacji Mistrzejowice - Plac Centralny bo jeszcze ludzie by się rzekomo przyzwyczaili. A przecież w przeszłości już tak jeździły w czasie remontów, choćby na "14" w 2018 przy zamknięciu Bieńczyckiej na parę tygodni:
https://www.krakow.pl/aktualnosci/22113 ... waje_.html
Kitek pisze: 24 gru 2021, 14:17I tak samo, jak linia wysokopodłogowa jest zastępowana przez "7x" to też powinna być wysokopodłogowa (jeżeli nie ma oczywistych przeszkód infrastrukturalnych).
Też nieprawda. Kontrprzykładem jest choćby sytuacja gdy "7x" powstaje z połączenia dwóch linii, z których tylko jedna jest niskowejściowa. Wtedy często "7x" jak najbardziej dostaje niskacze i nie ma argumentu, że połowa trasy do tej pory miała tabor wysokopodłogowy. Były takie przykłady w ostatnich latach.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: Kitek » 27 gru 2021, 13:22

Kaszmir pisze: 27 gru 2021, 11:33 Nie, nie ma. Najlepszy dowód: próbujesz nas przekonać, że niskowejściowce nie mogą pojechać w relacji Mistrzejowice - Plac Centralny bo jeszcze ludzie by się rzekomo przyzwyczaili. A przecież w przeszłości już tak jeździły w czasie remontów, choćby na "14" w 2018 przy zamknięciu Bieńczyckiej na parę tygodni:
https://www.krakow.pl/aktualnosci/22113 ... waje_.html
Znowu pudło, bo to nie o tej linii rozmawiamy Proszę Pana :P (chyba, że dla Pana "14" i "16" to to samo :lol:) I wtedy była inna sytuacja (prace na Bieńczyckiej), nieadekwatna do obecnej.
Kaszmir pisze: 27 gru 2021, 11:33 Też nieprawda. Kontrprzykładem jest choćby sytuacja gdy "7x" powstaje z połączenia dwóch linii, z których tylko jedna jest niskowejściowa. Wtedy często "7x" jak najbardziej dostaje niskacze i nie ma argumentu, że połowa trasy do tej pory miała tabor wysokopodłogowy. Były takie przykłady w ostatnich latach.
Niech Pan je odniesie do linii "16" a nie wymyśla... Z racją jest jak z opinią: każdy ma swoją. I tym akcentem należy zamknąć te bezwartościową dyskusję, bo wiadomo kto ma rację.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: Kaszmir » 27 gru 2021, 14:02

O, tu masz rację - tę dyskusję trzeba zakończyć.

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: pjetrek » 02 sty 2022, 21:54

Dzisiaj w nocy pierwsze zmiany w związku z zamknięciem Grzegórzeckiej.
Patrzę jeszcze na te trasy objazdowe i tak się zastanawiam czy jest sens, że 605 również jedzie przez Lubicz, gdzie i tak są już cztery inne linie nocne. Czy nie byłoby lepiej w tym przypadku skierowanie jej od mostu Kotlarskiego przez Podgórską i Starowiślną (z powrotem przez Zabłocie). Przy okazji pomogłaby w obsłudze Kazimierza, a tak to dubluje 601, 611, 662 do Mogilskiego, a 664 nawet do Kotlarskiego. A dodatkowo robi kółko (pewnie w praktyce na pusto) wokół Plant...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: Kaszmir » 03 sty 2022, 10:21

pjetrek pisze: 02 sty 2022, 21:54Patrzę jeszcze na te trasy objazdowe i tak się zastanawiam czy jest sens, że 605 również jedzie przez Lubicz, gdzie i tak są już cztery inne linie nocne. Czy nie byłoby lepiej w tym przypadku skierowanie jej od mostu Kotlarskiego przez Podgórską i Starowiślną (z powrotem przez Zabłocie). Przy okazji pomogłaby w obsłudze Kazimierza, a tak to dubluje 601, 611, 662 do Mogilskiego, a 664 nawet do Kotlarskiego. A dodatkowo robi kółko (pewnie w praktyce na pusto) wokół Plant...
Kółko wokół Plant i tak robi, w każdym wariancie. Być może chodziło o utrzymanie obsługi przez tę linię r. Grzegórzeckiego (?)

PS. Z "662" i "664" na odwrót - dubluje "664" do Mogilskiego, a "662" do Grzegórzeckiego ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: Kaszmir » 12 sty 2022, 16:04

Prace zakończą się szybko - w poniedziałek 17 stycznia tramwaje wrócą na Grzegórzecką. "184" też wraca na stałą trasę, natomiast "605" dalej objazdem (czemu?). Linie "12", "17" i "74" pozostaną zawieszone.
Przywrócenie ruchu Komunikacji Miejskiej w Krakowie pod wiaduktem kolejowym w ciągu ul. Grzegórzeckiej
od 17.01.2022
1, 12, 17, 19, 22, 74, 184, 605

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w ramach przebudowy linii kolejowej Kraków Główny – Podłęże, od dnia 17.01.2022 r. (poniedziałek) zostanie przywrócony ruch pojazdów Komunikacji Miejskiej w Krakowie pod wiaduktem kolejowym w ciągu ul. Grzegórzeckiej.

W związku z tym zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:

* linia 1 – powróci na swoją stałą trasę;
* linie 12, 17 i 74 – w dalszym ciągu będą zawieszone;
* linia 19 – powróci na poprzednią trasę czasowo zmienioną: Łagiewniki – … – Dworzec Towarowy;
* linia 22 – powróci na poprzednią trasę czasowo zmienioną: Kopiec Wandy – … – Łagiewniki;
* linia 184 – powróci na swoją stałą trasę;
* linia 605 – będzie kursować po dotychczasowej trasie czasowo zmienionej: Złocień – … – Kotlarska – Powstania Warszawskiego – Lubicz – Westerplatte – Dominikańska – … – Teatr Słowackiego – Lubicz – Al. Powstania Warszawskiego – Kotlarska – … – Złocień;
--- przystanki pozostawione bez obsługi linią 605: Hala Targowa, Poczta Główna (tylko w kierunku Złocienia), Starowiślna (tylko w kierunku Złocienia);
--- przystanek Rondo Grzegórzeckie w kierunku Teatru Słowackiego zostanie przeniesiony na Al. Powstania Warszawskiego (na pas A+T);
--- na zmienionym odcinku trasy linia będzie obsługiwać przystanki: Rondo Mogilskie (na tzw. „poziomie -1”), Lubicz oraz Teatr Słowackiego (na ul. Lubicz – będzie to przystanek przelotowy w kierunku Teatru Słowackiego);
--- przystanek Poczta Główna w kierunku Teatru Słowackiego zostanie przeniesiony na ul. Westerplatte (będzie funkcjonował w lokalizacji jak przystanek w kierunku Złocienia na stałej trasie);
--- częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/394-2022

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: Adrian14 » 12 sty 2022, 16:08

Może nocami będą coś jeszcze robić. 🤔🤔🤔🤔

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: ant_sm » 12 sty 2022, 18:07

Kaszmir pisze: 12 sty 2022, 16:04 Prace zakończą się szybko - w poniedziałek 17 stycznia tramwaje wrócą na Grzegórzecką. "184" też wraca na stałą trasę, natomiast "605" dalej objazdem (czemu?).
Ponieważ przywrócony zostanie ruch tylko pod jednym przęsłem gdzie kursuje KMK. 184 pewnie wyjedzie z PAT na wysokości Wielopola. 605 normalnie skręca w Wielopole, ale jadąc jezdnią dla samochodów. Nie da się wyjechać z PAT tak aby skręcić w Wielopole. Musiałaby jechać aż do Stradomia i pod Wawelem żeby dojechać do PWŚ.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: Kaszmir » 12 sty 2022, 21:14

ant_sm pisze: 12 sty 2022, 18:07Ponieważ przywrócony zostanie ruch tylko pod jednym przęsłem gdzie kursuje KMK. 184 pewnie wyjedzie z PAT na wysokości Wielopola. 605 normalnie skręca w Wielopole, ale jadąc jezdnią dla samochodów. Nie da się wyjechać z PAT tak aby skręcić w Wielopole. Musiałaby jechać aż do Stradomia i pod Wawelem żeby dojechać do PWŚ.
A, ok, to wyjaśnia sprawę. Acz trochę to wykluczałem, bo z tego co pamiętam, MPK bardzo protestowało przeciwko zjeżdżaniu autobusów z PATa dopiero na wysokości Wielopola. Z tego powodu zresztą wydłużenie "184" do Starowiślnej opóźniło się o parę tygodni - czekano, aż wróci przejazd pod wiaduktem i autobusy będą zjeżdżać przy Hali Targowej.

Choć może teraz MPK to zaakceptowało bo nie będzie ruchu aut od Grzegórzeckiej. A może po prostu nie mieli wyboru bo trudno znów przetrasowywać linię.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 15 gości