Układ linii w czasie rozbiórki wiaduktu nad Grzegórzecką

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: sorig » 23 gru 2021, 10:23

Kitek pisze: 23 gru 2021, 10:14 Tylko problem jest taki, że musiałaby być to linia szczytowa niskopodłogowa - potem mieszkańcy Huty mogliby oczekiwać takiego taboru na stałe.
"74" jest całodzienne podobnie jak "16". Chcesz powiedzieć, że lepiej zlikwidować linię, bo jeszcze komuś będzie za dobrze i się zrobi zbyt roszczeniowy? Bez przesady :D Zresztą ZTP sobie umie radzić z ewentualnym oporem społecznym.
Dużo ważniejsze jest to czy tramwaj pojedzie, a nie jaki konkretnie będzie.

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: Krakowianin » 23 gru 2021, 10:24

Pojawił się oficjalny Komunikat ZTP odnośnie utrudnień
Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w ramach przebudowy linii kolejowej Kraków Główny – Podłęże, od dnia 3.01.2022 r. (poniedziałek) na okres około 2-3 tygodni zostanie wyłączony ruch pojazdów pod wiaduktem kolejowym w ciągu ul. Grzegórzeckiej.

W tym czasie zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:

linia 1 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Wzgórza Krzesławickie – … – Rondo Grzegórzeckie – Powstania Warszawskiego – Lubicz – Westerplatte – Poczta Główna – … – Salwator;
częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
linia 12 – w dalszym ciągu będzie zawieszona;
linie 17 i 74 – będą zawieszone (zawieszenie kursowania, które wprowadzono na okres świąteczno-noworoczny, zostanie przedłużone na cały okres trwania powyższego wyłączenia);
linia 19 – będzie kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej: Łagiewniki – … – skrzyżowanie Starowiślna/Dietla – Starowiślna – Westerplatte – Pawia – Dworzec Towarowy;
częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
linia 22 – będzie kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej: Kopiec Wandy – … – Rondo Grzegórzeckie – Powstania Warszawskiego – Lubicz – Westerplatte – Starowiślna – Dietla – … – Łagiewniki;
częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
linia 184 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Prądnik Czerwony – … – Grzegórzecka – przystanek Hala Targowa – Daszyńskiego – Podgórska – Starowiślna – Dietla – Starowiślna;
przystanek Hala Targowa w kierunku Starowiślnej będzie przeniesiony na ul. Grzegórzecką, na jezdnię dla ruchu ogólnego i zostanie umieszczony na wysokości przystanków autobusowo-tramwajowych, w kierunku Ronda Grzegórzeckiego (autobusy będą zawracać na skrzyżowaniu z ul. Blich);
przystanek Hala Targowa w kierunku Prądnika Czerwonego będzie przeniesiony na Al. Daszyńskiego, przed skrzyżowanie z ul. Metalowców;
przystanek końcowo-początkowy Starowiślna będzie funkcjonował w stałej lokalizacji, na ul. Dietla w kierunku Mostu Grunwaldzkiego, natomiast przystanek w kierunku ul. Grzegórzeckiej będzie funkcjonował jako przelotowy w kierunku końcówki Starowiślna;
na zmienionym odcinku trasy linia będzie w obu kierunkach obsługiwać przystanki św. Wawrzyńca i Miodowa;
częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
linia 605 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej (od nocy 3/4.01.2022 r.): Złocień – … – Kotlarska – Powstania Warszawskiego – Lubicz – Westerplatte – Dominikańska – … – Teatr Słowackiego – Lubicz – Al. Powstania Warszawskiego – Kotlarska – … – Złocień;
przystanki pozostawione bez obsługi linią 605: Hala Targowa, Poczta Główna (tylko w kierunku Złocienia), Starowiślna (tylko w kierunku Złocienia);
przystanek Rondo Grzegórzeckie w kierunku Teatru Słowackiego zostanie przeniesiony na Al. Powstania Warszawskiego (na pas A+T);
na zmienionym odcinku trasy linia będzie obsługiwać przystanki: Rondo Mogilskie (na tzw. „poziomie -1”), Lubicz oraz Teatr Słowackiego (na ul. Lubicz – będzie to przystanek przelotowy w kierunku Teatru Słowackiego);
przystanek Poczta Główna w kierunku Teatru Słowackiego zostanie przeniesiony na ul. Westerplatte (będzie funkcjonował w lokalizacji jak przystanek w kierunku Złocienia na stałej trasie);
częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian.


Za utrudnienia przepraszamy!

Zasady zachowania ważności biletów


Bilety okresowe wykupione na linie, których trasy zostały tymczasowo zmienione zachowują ważność na trasach stałych i zmienionych.

Bilety okresowe wykupione na linie zawieszone zachowują ważność na ich stałych trasach.

Dodatkowo:



Bilety okresowe wykupione na linię 1 zachowują ważność:

na trasie linii 184na odcinku Rondo Mogilskie – Starowiślna.


Bilety okresowe wykupione na linię 17 zachowują ważność:

na całej trasie linii 19;
na trasie linii 52na odcinku Czerwone Maki P+R – Rondo Mogilskie;
na trasie linii 184 na odcinku Rondo Mogilskie – Starowiślna.


Bilety okresowe wykupione na linię 19 zachowują ważność:

na trasie linii 10na odcinku Łagiewniki – Rondo Mogilskie;
na trasie linii 22na odcinku Łagiewniki – Rondo Grzegórzeckie;
na trasie linii 184 na odcinku Rondo Mogilskie – Starowiślna.


Bilety okresowe wykupione na linię 22 zachowują ważność:

na trasie linii 184 na odcinku Rondo Mogilskie – Starowiślna.

https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/372-2021

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: Kitek » 23 gru 2021, 10:26

sorig pisze: 23 gru 2021, 10:23 "74" jest całodzienne podobnie jak "16".
Tylko poza szczytem nie zmieściłaby się taka "74" (przez Tunel) na Towarowym :P
sorig pisze: 23 gru 2021, 10:23 Chcesz powiedzieć, że lepiej zlikwidować linię
Linia będzie zawieszona, nie zlikwidowana.
sorig pisze: 23 gru 2021, 10:23bo jeszcze komuś będzie za dobrze i się zrobi zbyt roszczeniowy? Bez przesady :D Zresztą ZTP sobie umie radzić z ewentualnym oporem społecznym.
Dużo ważniejsze jest to czy tramwaj pojedzie, a nie jaki konkretnie będzie.
Ale jak się ludzie przyzwyczają to później będą niepochlebne artykuły/interpelacje/komentarze, że "zabrali nowe tramwaje i przywrócili stare".
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: Kaszmir » 23 gru 2021, 11:17

Kitek pisze: 23 gru 2021, 10:14Tylko problem jest taki, że musiałaby być to linia szczytowa niskopodłogowa - potem mieszkańcy Huty mogliby oczekiwać takiego taboru na stałe.
Mistrzejowice i tak mają niskacze na "9" i "14", a rejony Placu Centralnego na "4". Nie twórzmy problemów tam, gdzie ich nie ma.
Kitek pisze: 23 gru 2021, 10:26Tylko poza szczytem nie zmieściłaby się taka "74" (przez Tunel) na Towarowym :P
Myślę że by się zmieściła. Z "17" na co dzień jest inaczej bo ona obie końcówki ma "ciasne" - nie ma gdzie zrobić porządnych postojów. Tymczasem "74" spokojnie mogłoby odpocząć na Mistrzejowicach, a na DT mieć jedynie chwilowe przerwy.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: Kitek » 23 gru 2021, 11:18

Kaszmir pisze: 23 gru 2021, 11:17 Mistrzejowice i tak mają niskacze na "9" i "14", a rejony Placu Centralnego na "4". Nie twórzmy problemów tam, gdzie ich nie ma.
Ale bezpośredni dojazd Mistrzejowice - Plac Centralny (i do Os. Zgody) już niskopodłogowy nie jest a byłby.
Kaszmir pisze: 23 gru 2021, 11:17 Myślę że by się zmieściła. Z "17" na co dzień jest inaczej bo ona obie końcówki ma "ciasne" - nie ma gdzie zrobić porządnych postojów. Tymczasem "74" spokojnie mogłoby odpocząć na Mistrzejowicach, a na DT mieć jedynie chwilowe przerwy.
Ale poza szczytem tam jest jeszcze "3" i "19" a teraz "19" ma dwie "ciasne" końcówki :P
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: Kaszmir » 23 gru 2021, 11:35

Kitek pisze: 23 gru 2021, 11:18Ale bezpośredni dojazd Mistrzejowice - Plac Centralny (i do Os. Zgody) już niskopodłogowy nie jest a byłby.
Idąc tym tokiem, nigdy żadnej linii nie można byłoby zmienić trasy bo zawsze ktoś zyska jakieś tymczasowe niskowejściowe połączenie. No bo jak to kierować "19" przez T. Słowackiego? Przecież Łagiewniki, Rzemieślnicza czy r. Matecznego nie miały niskowejściowego połączenia z tym przystankiem. A teraz będą mieć na dwa tygodnie! Jeszcze się ludzie przyzwyczają!
Kitek pisze: 23 gru 2021, 11:18Ale poza szczytem tam jest jeszcze "3" i "19" a teraz "19" ma dwie "ciasne" końcówki :P
Do sprawdzenia czy dałoby się ułożyć rozkład tak by "74" nie blokowało "19", oraz ile brygad "19" musi stać na DT.
Były też bardziej odważne rozwiązania - np. skierowanie "19" przez Długą dzięki czemu przejęłaby wolny tor po "44/74". Dalej obsługiwałaby rejon Dworca, przez Teatr Słowackiego.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: Kitek » 23 gru 2021, 11:40

Kaszmir pisze: 23 gru 2021, 11:35 Idąc tym tokiem, nigdy żadnej linii nie można byłoby zmienić trasy bo zawsze ktoś zyska jakieś tymczasowe niskowejściowe połączenie. No bo jak to kierować "19" przez T. Słowackiego? Przecież Łagiewniki, Rzemieślnicza czy r. Matecznego nie miały niskowejściowego połączenia z tym przystankiem. A teraz będą mieć na dwa tygodnie! Jeszcze się ludzie przyzwyczają!
Akurat beznadziejny przykład (jak zawsze z twej strony), bo jednak Huta wiadomo jak jest traktowana :P A tutaj realne roszczenia nie są wyimaginowane tylko mogą stać się faktem.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: Kaszmir » 23 gru 2021, 11:47

Kitek pisze: 23 gru 2021, 11:40Akurat beznadziejny przykład (jak zawsze z twej strony), bo jednak Huta wiadomo jak jest traktowana :P
Co Ci się ostatnio dzieje? Znowu argumenty personalne. Sorry ale to nie jest Kitek którego zdążyliśmy poznać na forum. Nie wiem czy ktoś Ci się włamał na konto, czy masz zły okres, ale w takim tonie rozmawiać się nie da.

Napisałeś rzecz która jawnie jest nieprawdą, a gdy pokazałem Ci kontrprzykład, jedyne co potrafisz napisać to argument "ad personam". Jakbyś nie zauważył, to jedyne rejony Huty które dalej są/były traktowane gorzej, to Pleszów oraz Ptaszyckiego (przed remontem) - a przez żaden z nich "74" nie przejeżdża.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: Kitek » 23 gru 2021, 12:05

Kaszmir pisze: 23 gru 2021, 11:47 Napisałeś rzecz która jawnie jest nieprawdą, a gdy pokazałem Ci kontrprzykład, jedyne co potrafisz napisać to argument "ad personam". Jakbyś nie zauważył, to jedyne rejony Huty które dalej są/były traktowane gorzej, to Pleszów oraz Ptaszyckiego (przed remontem) - a przez żaden z nich "74" nie przejeżdża.
Po kolei: linia "19" obsłuży przy remoncie inne przystanki, ale między Pocztą a Gertrudy jest na tyle krótki dystans, że zawsze jest do dyspozycji "8" (bez względu na remont) a obsługa szeroko pojętego Dworca pozostanie tylko z innej strony, więc linia nie będzie wysłana w kompletnie inny rejon. I do wagonów niskopodłogowych na "19" już każdy przywykł. A przy proponowanym "74" (które popieram, żeby nie było) niskopodłogowy tabor pojawiłby się w zupełnie nowej relacji, dotychczas obsługiwanej przez wagony wysokopodłogowe, czyli Mistrzejowice - Plac Centralny (i Os. Zgody). Przypomnę też, że zwykli pasażerowie nie orientują się we wszystkich zmianach i nie rozumieją ich przyczyn - widząc na wyświetlaczu "Dworzec Towarowy" założą, że linia nadal jedzie na Długą i ten tabor niskopodłogowy już z nimi pozostanie na stałe. A tutaj nie dość, że korekta trasy to jeszcze "nowy" tabor. Pasażerowie się ucieszą a za 2-3 tygodnie przeżyliby rozczarowanie, że "co się stało, że znów wysoka podłoga?" Na pewno byłyby niewybredne opinie i komentarze oraz przy okazji mogłoby wystąpić zniechęcenie tych, którzy może akurat przesiedliby się na zbiorkom. Nie chodzi o to kto ma lepiej a kto gorzej tylko do "luksusu" łatwo się przyzwyczaić.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: sorig » 23 gru 2021, 12:29

Kitek pisze: 23 gru 2021, 11:40 A tutaj realne roszczenia nie są wyimaginowane tylko mogą stać się faktem.
A pamiętasz "73" w Krakowiakach podczas remontu ciągu Bronowickiego zamiast "13" w 105Na i innym złomie? To był dopiero przeskok, a nie awans z wiedeńców na EU8N, które się w zasadzie nie różnią niczym w komforcie podróżowania poza tym kawałkiem niskiej podłogi, przy której jest zaledwie kilka miejsc siedzących.

PS skoro coś nie jest faktem i pozostaje w sferze twoich przypuszczeń, to jest wyimaginowane ;)
Kaszmir pisze:Do sprawdzenia czy dałoby się ułożyć rozkład tak by "74" nie blokowało "19", oraz ile brygad "19" musi stać na DT.
Były też bardziej odważne rozwiązania - np. skierowanie "19" przez Długą dzięki czemu przejęłaby wolny tor po "44/74". Dalej obsługiwałaby rejon Dworca, przez Teatr Słowackiego.
Na pewno pozwoliłoby to na zbliżenie się do status quo jeśli chodzi o ilość kursów w tunelu i na Długiej podczas tego remontu.
Pasażerowie się ucieszą a za 2-3 tygodnie przeżyliby rozczarowanie, że "co się stało, że znów wysoka podłoga?" Na pewno byłyby niewybredne opinie i komentarze oraz przy okazji mogłoby wystąpić zniechęcenie tych, którzy może akurat przesiedliby się na zbiorkom.
Myślę że bardziej się zniechęcą w momencie, kiedy ich tramwaj którym dojeżdżają codziennie do roboty nie zjawi się na przystanku.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: Adrian14 » 23 gru 2021, 12:42

To przecież można zmienić 74 na 77 i problem narzekań pasażerów masz z głowy.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: Kitek » 23 gru 2021, 12:43

sorig pisze: 23 gru 2021, 12:29 A pamiętasz "73" w Krakowiakach podczas remontu ciągu Bronowickiego zamiast "13" w 105Na i innym złomie? To był dopiero przeskok, a nie awans z wiedeńców na EU8N, które się w zasadzie nie różnią niczym w komforcie podróżowania poza tym kawałkiem niskiej podłogi, przy której jest zaledwie kilka miejsc siedzących.
Do dziś pamiętam jak starszy Pan na Placu Centralnym wzruszył się głęboko nie wierząc, że na "21" podjechał tabor z kawałkiem niskiej podłogi. Ten lepszy tabor byłby ciepło przyjęty tylko szkoda, że na tak krótko :( A na "13" jednak tabor niskopodłogowy był w przeszłości, więc nie było takiego szoku.
sorig pisze: 23 gru 2021, 12:29PS skoro coś nie jest faktem i pozostaje w sferze twoich przypuszczeń, to jest wyimaginowane ;)
A to akurat racja, ale nigdy nie wiadomo ;)
sorig pisze: 23 gru 2021, 12:29 Myślę że bardziej się zniechęcą w momencie, kiedy ich tramwaj którym dojeżdżają codziennie do roboty nie zjawi się na przystanku.
Dlatego proponowałem "74" przez Kombinat do Kopca :P
Adrian14 pisze: 23 gru 2021, 12:42 To przecież można zmienić 74 na 77 i problem narzekań pasażerów masz z głowy.
Też można tak zrobić, ale nikt nie pomyślał o tym.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: Kaszmir » 23 gru 2021, 16:39

Adrian14 pisze: 23 gru 2021, 12:42To przecież można zmienić 74 na 77 i problem narzekań pasażerów masz z głowy.
O tym samym pomyślałem - dać po prostu inny tymczasowy numer na te 2-3 tygodnie. Może "75", wszak linia mocno dublowałaby się z "5".
Kaszmir pisze: 23 gru 2021, 11:35No bo jak to kierować "19" przez T. Słowackiego? Przecież Łagiewniki, Rzemieślnicza czy r. Matecznego nie miały niskowejściowego połączenia z tym przystankiem.
Kitek pisze: 23 gru 2021, 12:05Po kolei: linia "19" obsłuży przy remoncie inne przystanki, ale między Pocztą a Gertrudy jest na tyle krótki dystans, że zawsze jest do dyspozycji "8" (bez względu na remont) a obsługa szeroko pojętego Dworca pozostanie tylko z innej strony, więc linia nie będzie wysłana w kompletnie inny rejon. I do wagonów niskopodłogowych na "19" już każdy przywykł. A przy proponowanym "74" (które popieram, żeby nie było) niskopodłogowy tabor pojawiłby się w zupełnie nowej relacji, dotychczas obsługiwanej przez wagony wysokopodłogowe, czyli Mistrzejowice - Plac Centralny (i Os. Zgody).
Ja przecież nie pisałem o dojeździe do Dworca Gł. czy Poczty Gł., tylko do "Teatru Słowackiego" - przeczytaj proszę mój post. Przy tym przystanku jest niemało obiektów, z których jest daleko do innych przystanków. Choćby dla pracowników hoteli, teatru, sklepów w przejściu podziemnym i na powierzchni, a także północnej części Szpitalnej, itd. ich pasażerowie, jadący do Łagiewnik, Rzemieślniczej itd., mieli dotychczas tylko wysokopodłogową "10". A teraz dostaną niskowejściową "19" - jak to tak można? Jeszcze się przyzwyczają i za trzy tygodnie będą komentarze że "zabrali nowe tramwaje"!

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 227
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: fistaszek » 23 gru 2021, 16:55

Kaszmir pisze: 23 gru 2021, 16:39 O tym samym pomyślałem - dać po prostu inny tymczasowy numer na te 2-3 tygodnie. Może "75", wszak linia mocno dublowałaby się z "5".
Szalony i być może głupi pomysł: gdyby tak po prostu na czas remontu zmienić trasę "5" w Hucie na Rondo Czyżyńskie - Plac Centralny - trasa "16" - Mistrzejowice?

Nie zrozumcie mnie źle: wiadomo, dodatkowa linia zawsze się przyda, ale:
1. Zawsze to trochę taniej - a pandemiczne realia są jakie są :( .
2. Dla Wzgórz połączenie z Mogilskim oraz szeroko pojętym Dworcem (Tunel/TS) przejmie "1".
3. Pozostałe rejony raczej wyszłyby na 0 - chyba (zaznaczam: chyba) niewiele osób podróżuje "5" do samych Wzgórz.
4. Linia "dworcowa" wreszcie zaliczy także centrum Huty.

Oczywiście, są też wady, by wymienić choćby czas przejazdu oraz "przycięcie" Wzgórz Krzesławickich, jednak zastanawiam się, na ile te wady dyskwalifikują ten pomysł. Ostatecznie jest to - jakby nie patrzeć - dużo taniej, a wcale niewiele gorzej.

Co sądzicie? Upadłem na głowę czy może niegłupi pomysł?

judash
Ekspert
Posty: 574
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: judash » 23 gru 2021, 16:59

"12" jak widać w komunikacie wiecznie "żywa" tylko ostatnio jakby tchu jej brakuje 😀

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] i 13 gości