Strona 4 z 5

Re: MAN DÜWAG N8S/C

: 28 sty 2023, 19:15
autor: Bayer2003
Dziś mijają dokładnie dwa lata od kiedy HK458 pojawił się liniowo po raz ostatni. 28 stycznia 2021 roku zjechał on przedwcześnie z linii "21", żeby już nigdy później nie opuścić zajezdni. Od tego czasu tramwaj stoi tam odstawiony na bocznym torze, a pasażerowie wspomnianej już linii ciągle są wożeni wiedeńskim złomem. Zdecydowanie nie tak powinno to wyglądać...

Re: MAN DÜWAG N8S/C

: 28 sty 2023, 21:19
autor: kucyk
Bayer2003 pisze: 28 sty 2023, 19:15 Dziś mijają dokładnie dwa lata od kiedy HK458 pojawił się liniowo po raz ostatni. 28 stycznia 2021 roku zjechał on przedwcześnie z linii "21", żeby już nigdy później nie opuścić zajezdni. Od tego czasu tramwaj stoi tam odstawiony na bocznym torze, a pasażerowie wspomnianej już linii ciągle są wożeni wiedeńskim złomem. Zdecydowanie nie tak powinno to wyglądać...
Ponoć dawca części. :o

Re: MAN DÜWAG N8S/C

: 28 sty 2023, 23:11
autor: Bayer2003
kucyk pisze: 28 sty 2023, 21:19 Ponoć dawca części. :o
Niskacz :o? Czy to potwierdzona informacja i czy pasażerowie "21" wiedzą jak bardzo MPK ich nie lubi?

Re: MAN DÜWAG N8S/C

: 29 sty 2023, 8:24
autor: Michajlo
Z tego co mówił mi znajomy motorniczy z Huty podobno czekają na środki i części do HK458... Wagon jest w stanie poruszać się samoczynnie po zajezdni. Padła mu podobno elektronika.

Wysłane z mojego SM-A336B przy użyciu Tapatalka

Re: MAN DÜWAG N8S/C

: 29 sty 2023, 11:11
autor: kucyk
Bayer2003 pisze: 28 sty 2023, 23:11 Niskacz :o? Czy to potwierdzona informacja i czy pasażerowie "21" wiedzą jak bardzo MPK ich nie lubi?
A co to za różnica niskacz czy wysokopodłogowy? :shock:
Cały czas robią tak, że jak brakuje jakiejś części powiedzmy do wagonu E1 (nie ma na chwilę obecną w magazynach MPK) a są odstawione na dłuższy czas takie same wagony (z różnych powodów) to zabierają z nich te części aby ten konkretny wagon mógł dalej jeździć na liniach. Po dostarczeniu brakujących części są one montowane albo w tych odstawionych na dłużej wagonach (nie tak często) albo wagon który "pożyczył organy z innych wagonów po zjeździe ma wymieniane na te które dostarczono (tak robi się w MPK najczęściej). Żadna filozofia. :D

Re: MAN DÜWAG N8S/C

: 09 mar 2023, 16:11
autor: Michajlo
HK 452 po dłużej trwającym postoju powrócił do ruchu dzisiaj i jezdzi na "17"

Wysłane z mojego SM-A336B przy użyciu Tapatalka


Re: MAN DÜWAG N8S/C

: 23 kwie 2023, 13:07
autor: pawel200020
N8S pod płotem dostał nowe drzwi

Obrazek

wiecie z jakiego wagonu?

Re: MAN DÜWAG N8S/C

: 23 kwie 2023, 18:10
autor: Bayer2003
pawel200020 pisze: 23 kwie 2023, 13:07 N8S pod płotem dostał nowe drzwi

Obrazek

wiecie z jakiego wagonu?
Malowanie przypomina trochę elbląskiego M8C sprowadzonego z Mülheim. Z tego co wiem tramwaje te od pewnego czasu już nie kursują, a jeden z nich został nawet przewieziony do Bygdoszczy i postawiony przed tamtejszym parkiem trampolin, gdzie dawniej znajdowała się zajezdnia tramwajowa (egzemplarz o numerze 876). Podobne malowanie miał jeszcze tylko 871 - być może drzwi pochodzą właśnie z tego tramwaju (M8C to wąskotorowa i chopperowa wersja N8S, w przypadku Elbląga/Mülheim dodatkowo wysokopodłogowa)?

Re: MAN DÜWAG N8S/C

: 23 kwie 2023, 23:55
autor: impuls
Góra drzwi owszem pasuje do Mülheim, ale spód nie. Ważne, że jak mają drzwi, to może razem z nimi przywieźli inne elementy do przeprowadzenia modernizacji.

Re: MAN DÜWAG N8S/C

: 21 maja 2023, 10:11
autor: Michajlo
Wczoraj i dzisiaj coś mocno dwóch Panów pracowało przy HK 458. Nie ruszył się z miejsca ale elektronika była otwarta i coś robili. Czyżby szykował się remont który pozwoli go wrócić na tory liniowo?

Wysłane z mojego CPH2481 przy użyciu Tapatalka

Re: MAN DÜWAG N8S/C

: 15 lip 2023, 12:16
autor: Michajlo
Od ponad dwóch tygodni żaden z N8C nie wyjechał liniowo.

Wysłane z mojego CPH2481 przy użyciu Tapatalka


Re: MAN DÜWAG N8S/C

: 17 wrz 2023, 21:58
autor: Bayer2003
Jak co roku, parada tramwajów jest najlepszą okazją do zobaczenia obydwóch zajezdni i stacjonujących w nich wagonów z bliska. Niestety tramwaj HK458 wygląda zdecydowanie gorzej niż rok temu - "pierwszy" człon jest zauważalnie podniesiony, a wagon coraz bardziej przypomina wrak. Dodatkowo na torze z tym tramwajem znalazła się przed nim doczepa c3, chyba HB503, co dodatkowo potęguje wrażenie, że w najbliższych latach tramwaj ten na krakowskie torowiska nie powróci. Od ostatniego liniowego kursu tego egzemplarza (na linii "21") minęło 961 dni. Od tego czasu niebezpieczne dla pasażerów tramwaje E1 wyjeździły na tej linii niezliczone ilości pociągokilometrów, a HK458 jak stał tak stoi. Dlaczego MPK prowadzi tak skrajnie antypasażerską politykę i dlaczego niskowejściowy tramwaj został doprowadzony do tego stanu, podczas gdy nawet 60-letnie tramwaje wysokopodłogowe, pozbawione jakiejkolwiek wartości utrzymywane są we względnej sprawności? Na to pytanie chyba nikt nie potrafi odpowiedzieć...

Re: MAN DÜWAG N8S/C

: 18 wrz 2023, 6:57
autor: kucyk
Bayer2003 odpowiedź jest tak prosta jak budowa cepa.
MPK nie ma możliwości sprowadzenia identycznych wagonów aby móc mieć magazyn części zamiennych więc najgorszy w posiadaniu wagon przeznaczony zostaje na powolną rozbiórkę aby zapewnić możliwość wymiany części do innych wagonów będących w ruchu liniowym. :)

Re: MAN DÜWAG N8S/C

: 18 wrz 2023, 8:20
autor: impuls
Proces kanibalizmu nie jest niczym dziwnym w przedsiębiorstwach komunikacyjnych. HK458 (rocznik 1977) wymaga ogromnych funduszy, których na razie brakuje. Tam padła elektryka, która powodowała awarię baterii. Bardzo długo odstawione są już HK452 i HK453. I to jest większy problem, bo te tramwaje przeszły kosztowny remont. I dlatego po nieudanych modernizacjach N8C, MPK nie chce z drugiej strony wpompować ogromnych kwot w wagony N8S. Uważam, że jest szansa sprowadzenia czegoś lepszego w dobrym stanie i nowszego. Mają też alternatywę kolejnych GT8SU poza tymi trzema, które są zaplanowane. A modernizację EU8N i GT8N okazały się udanymi i dobrze uzupełniają flotę MPK.

Re: MAN DÜWAG N8S/C

: 18 wrz 2023, 9:13
autor: Kaszmir
impuls pisze: 18 wrz 2023, 8:20Uważam, że jest szansa sprowadzenia czegoś lepszego w dobrym stanie i nowszego.
Co by to mogło być - są jacyś kandydaci?

Z drugiej strony, po tylu zakupach nowych tramwajów w ostatnich latach, zastanawiam się czy sprowadzenie używanych wagonów, nawet jeśli w świetnym stanie, nie będzie postrzegane przez publikę jako "dziadowanie"?