MAN DÜWAG N8S/C
MAN DÜWAG N8S/C
MAN DÜWAG N8S/C
INFORMACJE OGÓLNE
Producent
MAN DÜWAG (modernizacja: VAG, MPK Kraków)
Długość
26 080 mm
Układ członów i wózków
B'+2'+2'+B'
Masa własna
35 300 kg
Masa całkowita
50 000 kg (wyliczona)
Odbierak prądu
Stemmann BS 80/V
WÓZKI
Konstrukcja
MAN DÜWAG
Rozstaw osi w wózku
1800 mm
Rozstaw osi czopów wózków
6200/6500/6200 mm
Silnik
Siemens, 2x 125 kW
Przekładnia
b/d
Koła
b/d
Hamulec szynowy
b/d
Hamulec hydrauliczny
b/d
CZĘŚĆ ELEKTRYCZNA
Przetwornica statyczna
Kiepe Elektrik/Siemens/Cegelec (N8C)
Przetwornica trakcyjna
Kiepe Elektrik/Siemens/Cegelec (N8C)
Nastawnik
Kiepe Elektrik/Siemens/Cegelec (N8C)
Komputer pokładowy
Kiepe Elektrik/Siemens/Cegelec (N8C)
PRZEDZIAŁ PASAŻERSKI
Drzwi
Składane/Odskokowo-przesuwne TAMWARE (N8C)
Liczba miejsc dla pasażerów
207 = 46 (siedzących) + 161 (stojących)
Urządzenia wentylacyjno-grzewcze (N8C)
Kiepe Elektrik, 4x HKL 309 4,0 kW (moc chłodnicza) 4,0 kW (moc grzewcza) + wewnętrzne urządzenia grzewcze umieszczone pod siedzeniami pasażerskimi
INFORMACJE OGÓLNE
Producent
MAN DÜWAG (modernizacja: VAG, MPK Kraków)
Długość
26 080 mm
Układ członów i wózków
B'+2'+2'+B'
Masa własna
35 300 kg
Masa całkowita
50 000 kg (wyliczona)
Odbierak prądu
Stemmann BS 80/V
WÓZKI
Konstrukcja
MAN DÜWAG
Rozstaw osi w wózku
1800 mm
Rozstaw osi czopów wózków
6200/6500/6200 mm
Silnik
Siemens, 2x 125 kW
Przekładnia
b/d
Koła
b/d
Hamulec szynowy
b/d
Hamulec hydrauliczny
b/d
CZĘŚĆ ELEKTRYCZNA
Przetwornica statyczna
Kiepe Elektrik/Siemens/Cegelec (N8C)
Przetwornica trakcyjna
Kiepe Elektrik/Siemens/Cegelec (N8C)
Nastawnik
Kiepe Elektrik/Siemens/Cegelec (N8C)
Komputer pokładowy
Kiepe Elektrik/Siemens/Cegelec (N8C)
PRZEDZIAŁ PASAŻERSKI
Drzwi
Składane/Odskokowo-przesuwne TAMWARE (N8C)
Liczba miejsc dla pasażerów
207 = 46 (siedzących) + 161 (stojących)
Urządzenia wentylacyjno-grzewcze (N8C)
Kiepe Elektrik, 4x HKL 309 4,0 kW (moc chłodnicza) 4,0 kW (moc grzewcza) + wewnętrzne urządzenia grzewcze umieszczone pod siedzeniami pasażerskimi
Re: MAN DÜWAG N8S/C
HK462 widziany dziś w zajezdni Podgórze. Wie ktoś może dlaczego tam się znalazł?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: MAN DÜWAG N8S/C
Drugi dzień z rzędu na "5" wszystkie zmodernizowane N8C:
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: MAN DÜWAG N8S/C
Powrócił dziś do ruchu HK460. Wie ktoś co dzieje się z wagonem HK458?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: MAN DÜWAG N8S/C
Może powoli sprawdzają co się nadaje na wyjazd. W końcu jak w sierpniu ma wyjechać ~250 brygad to trzeba uruchamiać odstawione wozy.
Re: MAN DÜWAG N8S/C
Czy HK462 wyjeżdża na miasto?
Re: MAN DÜWAG N8S/C
Był okres jak robili Ujastek Mogilski, że się pojawiał regularnie ale w TTSS nie był widoczny. Linia "21" ma trzy niskie brygady 01, 03, 05. Jeśli się pojawiają w systemie trzy wagony z udziałem niskiej podłogi to na pewno nie ma na "21" HK462.
Re: MAN DÜWAG N8S/C
HK458 stoi "pod płotem" w towarzystwie HW167, HB503 i tramwajów zabytkowych (dobrze widoczne od przystanku Elektromontaż).
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Specjalista
- Posty: 220
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Re: MAN DÜWAG N8S/C
Ogólnie to miejsce rokuje, że wagony pozostaną. Skasowane i zdjęte z eksploatacji HW167 i HB503 wydaje mi się pozostawiono na zabytkowe. Chodzi tu o skład z oryginalnymi oknami. HK458 nie ma zdjętego biletomatu od wielu miesięcy, raczej kasacja na dziś mu nie grozi. Może czeka na miejsce w TR i środki na remont.
Re: MAN DÜWAG N8S/C
Jako zabytkowy pozostanie też HW101 oraz prawdopodobnie jakiś skład po "modernizacji" (będzie to jeden z ostatnich wycofanych składów). Nie za dużo tych wiedeńskich zabytków?
Mimo wszystko podejście MPK do tego (jednak niskowejściowego) wagonu, jak i do wszystkich niezmodernizowanych N8S jest tragiczne. Efekt tego niestety widać - 20 września linia "21" straciła jedną ze swoich niskowejściowych brygad z powodu braku możliwości ich obsłużenia (mimo posiadania sześciu dwukierunkowych tramwajów N8, nigdy nie ma pewności że wyjedzie chociaż jeden). Obecnie tylko HK457 względnie trzyma poziom, cała reszta jest niestety w stanie przypominającym złom. HK459 po kolizji stoi w TR od prawie pół roku - w tym czasie przywrócono już kilka wagonów, rozbitych w późniejszym czasie. Od 15 lat o niezmodernizowane N8S nie dbano i właśnie skończył się czas, kiedy mogły one w tym stanie jeździć. Jeszcze rok temu dwukierunkowe N8 regularnie były wykorzystywane na poziomie 4/6 (1x1 i 3x21), dziś wygląda to niestety czterokrotnie gorzej. Ten tabor obecnie tak naprawdę nie nadaje się do eksploatacji - wagon HK458 można już moim zdaniem śmiało uznać za odstawiony. N8S uratować może tylko modernizacja, do której mam nadzieję dojdzie zaraz po zakończeniu tematu GT8S. W przeciwnym razie niestety wagony te czekać będzie kasacja, co będzie dla MPK sporą porażką taborową, ale przede wszystkim wizerunkową (kasacji niskowejściowców pasażerowie nie przebaczą). Niestety, ale zamiast naprawiać N8S, krakowskie MPK postanowiło przywrócić do ruchu po wybuchu wagon HW140 ...
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: MAN DÜWAG N8S/C
Osobiście wolałbym, żeby zamiast składu "po modernizacji" został właśnie któryś ze starymi oknami. Nowe okna już trochę odebrały klimat tym wozom. Się takie plastikowe to wnętrze zrobiło.
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: MAN DÜWAG N8S/C
Na zdjęciu z posta widać N8S w TR w naprawie/modernizacji
https://www.facebook.com/21458191861083 ... 079453543/
https://www.facebook.com/21458191861083 ... 079453543/
Re: MAN DÜWAG N8S/C
Czy HK462 jeździ? Bo dawno go nie widziałem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Majestic-12 [Bot] i 1 gość