fysztof pisze: ↑25 wrz 2022, 16:32
To jest jedna z istotnych kwestii. Po wycięciu "184", liczne duże osiedla jak cały 'nietramwajowy' Kurdwanów oraz część Woli Duchackiej w dojeździe do centrum wiszą na jednym jedynym "179". "174" może czasem posłuży jako podwózka, ale to taka opcja bardzo zapasowa.
O właśnie to. Zwłaszcza, że ostatnio 179 i 174 są de facto zdesynchronizowane ze sobą i jeżdżą notorycznie dosłownie jeden za drugim. Jak dawniej dawały spójny takt co 6 minut, to zapewniało m.in. świetny dojazd z południa Kurdwanowa do tramwaju, lub do Bonarki.
fysztof pisze: ↑25 wrz 2022, 16:32
Zresztą obecnie, przy kolejnych setkach mieszkań budowanych na Woli Duchackiej, wróżę w perspektywie przyszłego roku solidny problem z zabieralnością takiego "179" czy "164". Te linie obsługują za wiele osiedli, by pomogły temu podołać. Cały ten region, tj. Kurdwanów - Wola Duchacka - Piaski Nowe wymaga przemyślenia pod kątem linii autobusowych.
Dokładnie. Jak dawno temu w okolicy zajezdni były tylko stare osiedla z wielkiej płyty, tak teraz tam bardzo dużo nowych bloków, a cały czas się budują nowe. Obecnie ul. Sławka nawet nie ma korków, ale jeśli chcemy, by tak pozostało, to trzeba o to zadbać. Warto by też poprawić przystanek "Wola Duchacka" w stronę centrum, bo korzysta z niego bardzo dużo osób, a jest wręcz niehumanitarny...
fysztof pisze: ↑25 wrz 2022, 16:32
Niestety, ale otwarcie TŁ nic tu póki co nie zmieniło.
A nawet moim zdaniem pogorszyło, bo relacja Witosa-Witosa dostała większy priorytet niż dawniej i sumarycznie ma więcej czasu zielonego, kosztem ul. Halszki i Beskidzkiej...
fysztof pisze: ↑25 wrz 2022, 16:32
Przed Matecznym wciąż nie ma buspasów, które pomogłyby zdecydowanie upłynnić przejazd KMK. Czas na pobudkę!
ZTP i ZDMK mi właśnie odpisali, że przygotowują właśnie buspas przed Matecznym. To już któryś raz, ale mam nadzieję, że tym razem - po otwarciu TŁ i tymczasowym na czas remontu - się uda go wprowadzić na stałe.
Innym miejscem, gdzie na Kurdwanowie autobusy tracą sporo czasu tuż po ruszeniu z pętli, jest dojazd do skrzyżowania z Halszki. Problem jest, że tam "wylewa się" korek do świateł na skrzyżowaniu z Herberta. Na odcinku, gdzie są dwa pasy ruchu, moim zdaniem powinno się przeznaczyć prawy na buspas i tuż przed skrzyżowaniem na prawoskręt w Halszki.
Zgłaszałem to nawet jako projekt dzielnicowy do BO, ale został odrzucony, ze względu na toczące się postępowanie dotyczące tego miejsca:
https://zdmk.krakow.pl/informacje/przet ... 6-vi-2020/