Skoro nie ma potrzeby wzmacniać i że musi być linia eko, to wystarczy żeby 184 wrócił na os. Kurdwanów, a że "niedasię" na Dietla, to może skierować przez Starowiślną i Kalwaryjską (ewentualnie przez Krakowską)?Scania_9640 pisze: ↑22 mar 2022, 17:44 Ja nie widzę na razie potrzeby wzmacniania 179, z Kurdwanowa powinni wzmocnić z powrotem 50 do F5 bo tam faktycznie jest tłoczno.
Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ
Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ
Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ
Lepiej wzmocnić "179" niż wydłużać z powrotem "184" na Kurdwanów. Przede wszystkim, teraz znacznie poprawiła się punktualność linii. Dawniej rozkład był loterią, nawet wieczorami i w weekendy. Do tego, o ile 15-20 lat temu "184" było kluczowe dla Kurdwanowa bo zapewniało połączenie z r. Mogilskim i Grzegórzeckim, tak "50" przejęła tę rolę, a skierowanie przez estakadę jeszcze wzmocniło tę przewagę. "184" straciło sporo swoich pasażerów, na Dietla większość kursów miała niskie zapełnienia.
Dla Kurdwanowa ważniejsze jest wg mnie wzmocnienie "179". Z tego co wiem linia ta od dawna pęka w szwach. Do tego jedzie w rejony gdzie nie ma tramwaju, no i zapewnia szybsze połączenie do centrum (krótszą drogą) niż zapewniało "184".
Dla Kurdwanowa ważniejsze jest wg mnie wzmocnienie "179". Z tego co wiem linia ta od dawna pęka w szwach. Do tego jedzie w rejony gdzie nie ma tramwaju, no i zapewnia szybsze połączenie do centrum (krótszą drogą) niż zapewniało "184".
-
- Znawca
- Posty: 190
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ
Tylko że "179" nie obsługuje tych samych przystanków co dawne "184". Wschodnia część Kurdwanowa, wschodnia część Woli Zachód i cała Wola Wschód zostały z niczym, a wzmocnienie "179" i tak im nic nie da skoro ten w stronę Kurdwanowa nawet nie zatrzymuje się na przystanku przy skrzyżowaniu Klonowica i Sławka. Niby są "164" i "469", ale obie notują ogromne opóźnienia i w związku z tym często jeżdżą stadnie. O ile obecnie raz na jakiś czas trafi się jakieś "165" to po jego zlikwidowaniu zniknie i ta opcja. Zarówno Kurdwanów, jak i Wola są na tyle dużymi osiedlami, że obsługiwanie ich tylko jedną linią "magistralną" w stronę Alej to zdecydowanie zbyt mało. A na wzmacnianie "164" albo "169" raczej nie ma co liczyć, bo po otwarciu tramwaju na GN jedyne co je może czekać to kolejne cięcia
Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ
Jeśli chodzi o rejony Nowosądeckiej, wg mnie trzeba iść w scalenie "169" z "469", czyli wszystkimi kursami w tym kierunku. Wtedy od Nowosądeckiej byłyby mocne "164" i "169", razem autobus co 6 minut.
Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ
Z tą koordynacją to tak lekko, łatwo i przyjemnie nie będzie skoro 164 jedzie przez Puszkarską a 169 przez Malborską...
Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ
Myślisz o f=12 na całej trasie obecnego 469? Według mnie trudno będzie, by przy obecnej trasie znalazły się na to środki skoro np. na 50 nie ma wciąż f=5 czy 179 nadal z f=12 biduje. Ale... (cnd.)
Stąd ja obstaję przy wersji, by 169/469 też jechało przez Puszkarską. Wtedy wiele rzeczy łatwiej można zrobić! Na przykład skoordynować powyższe linie lub wydłużyć 169 do Piasków Wielkich przypuszczalnie w większości z zaoszczędzonych na wyprostowaniu trasy wozokilometrów:-)
Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ
Ale wtedy Malborska traci bezpośrednie połączenie z centrum które miała "od zawsze" (znaczy tak od połowy lat 80-tych). Tambylcy zadowoleni nie będą...
Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ
Nie, chodzi o to że po skierowaniu wszystkich "169" w stronę Piasków Wielkich, na Nowosądeckiej już będą dwie linie z f12 ("164", "169"). Średnio f6, choć WDZ ma rację że z powodu objazdu Malborską takt się posypie. Różnica przejazdu wynosi 4 minuty, czyli da się zrobić takt 4+8 (który w centrum przechodzi w 8+4). Nieidealnie, jednak przez wiele lat Nowosądecka opierała się dokładnie na tym ("164" przez Puszkarską, dawne "184" przez Malborską).
Czyli nie trzeba nic dodawać, jedynie wydłużyć połowę kursów "169" o 2 km. Co zresztą i tak stanie się wcześniej czy później bo szpital i bloki przy Bochenka czekają na km.
Coś przez Malborską w stronę centrum jechać musi. "164" i "179" odpadają, zostaje tylko "169/469".
Mnie też taka obsługa Malborskiej nie przekonuje. "107" i "143" to różne potoki, różne cele itd. więc czemu je łączyć? ZTP w ostatnich latach specjalnie rozdzielał potoki i jest to wg mnie słuszny kierunek, nawet jeśli czasem trzeba dołożyć wzkm. Rejony podmiejskiej potrzebują krótszych, za to punktualniejszych i częstszych linii.
Z tą propozycją jest więcej kłopotów. Lewoskręt z Wielickiej w Malborską - nawet jeśli km dostanie dopuszczenie - jest trudny, a robienie przystanku za skrzyżowaniem nie wchodzi w grę bo zablokuje skrzyżowanie w czasie fazy. Czyli trzeba by robić zatokę.
Do tego, dla Malborskiej to oferta, która odcina ich od dojazdu do centrum, do Alej, r. Matecznego, nawet sąsiedniej Bonarki.
Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ
Dlaczego? "179" jest mocno zatłoczone i wymaga wzmocnień. Samo ZTP jest pozytywnie nastawione do pomysłu zwiększenia f tej linii. "184" dzięki obecnej trasie wreszcie jeździ punktualnie i pasażerowie z północy to doceniają.
Co do wzmocnień na Kurdwanowie, pewnie otwarcie TŁ i zmiany tramwajowe będą uznane za swego rodzaju rekompensatę za wcześniejsze cięcia.
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ
To skoro ZTP jest pozytywnie nastawione to powinno zacząć działać.Kaszmir pisze: ↑15 kwie 2022, 8:40 Dlaczego? "179" jest mocno zatłoczone i wymaga wzmocnień. Samo ZTP jest pozytywnie nastawione do pomysłu zwiększenia f tej linii. "184" dzięki obecnej trasie wreszcie jeździ punktualnie i pasażerowie z północy to doceniają.
Co do wzmocnień na Kurdwanowie, pewnie otwarcie TŁ i zmiany tramwajowe będą uznane za swego rodzaju rekompensatę za wcześniejsze cięcia.
Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ
Jako pasażer z północy, nie doceniam tej zmiany. Nie dość, że obcięto połowę (jak nie więcej) trasy, to jeszcze popsuto częstotliwość w szczycie (z f12 do f15). W zamian poprawiono międzyszczyt (z f20 do f15), jednakże sumarycznie wychodzi mniej kursów. Promocja rodem z ZIKITu - mniej kursów, ale w zamian na krótszej trasie. Kiedyś z pętli na Prądniku były linia do centrum i dalekosiężna, teraz są tylko dwie do centrum. Z Ronda Barei nie jeździ teraz nic do Ronda Grunwaldzkiego, Matecznego czy do Bonarki. Trzeba się przesiadać, mimo że przez wiele lat takiej konieczności nie było.Kaszmir pisze: ↑15 kwie 2022, 8:40 Dlaczego? "179" jest mocno zatłoczone i wymaga wzmocnień. Samo ZTP jest pozytywnie nastawione do pomysłu zwiększenia f tej linii. "184" dzięki obecnej trasie wreszcie jeździ punktualnie i pasażerowie z północy to doceniają.
Co do wzmocnień na Kurdwanowie, pewnie otwarcie TŁ i zmiany tramwajowe będą uznane za swego rodzaju rekompensatę za wcześniejsze cięcia.
Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ
Nie obcięto kursów. Przeliczyłem w kier. Prądnika - w 2019 było 430 tygodniowo (dp 69, sob 43, św 42), obecnie też 430 (dp 68, sob 45, św 45). Jest mniej w szczycie, za to przybyło we wszystkich innych porach (międzyszczyt, wieczory, soboty, święta) z f24 do f20.
f15 wprowadzono pewnie by dać linii taki takt jaki ma większość innych w rejonie NH i Olszy. Dzięki temu udało się też skoordynować ją z "19" (poza szczytem, gdy nie ma "17") między Starowiślną a r. Mogilskim - w stronę ronda takt 7+8, a w drugą 6+9.
Rozumiem Cię. Zawsze jest grupa pasażerów, która woli połączenie bezpośrednie, nawet kosztem punktualności. Z drugiej strony jest też sporo osób, które potrzebują "184" po prostu by podjechać z centrum na Prądnik. Dla nich było to trudne bo ciężko polegać na linii która jeździ losowo.
Jeździłem "184" przez kilkanaście lat i było wiecznie spóźnione. Pamiętam nawet pewien wtorkowy wieczór (godz. 20) - z r. Młyńskiego odjechało punktualnie, do Bonarki dotarło... z 10-minutowym opóźnieniem. W szczycie często i tak wybierałem alternatywne połączenia - do r. Grunwaldzkiego, Bonarki czy na Kurdwanów lepiej było jechać czymkolwiek innym, nawet z przesiadką.
Urzędnicy z tego co wiem mierzyli napełnienia i na Dietla "184" jeździło mało osób. Uznali więc, że lepiej by większość (potoki centrum - Prądnik Cz.) dostała sensowne połączenie, nawet kosztem mniejszości która będzie musiała się przesiąść.
Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ
Jakich zmian poza wspomnianym "136" możemy się spodziewać? Wiecie coś?
Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ
Dalej nic nie wiadomo? mamy 16.08...
Żenada naprawdę...
Żenada naprawdę...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości