Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ

Awatar użytkownika
Ruppert
Pasażer
Posty: 37
Rejestracja: 16 cze 2021, 10:44

Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ

Post autor: Ruppert » 15 wrz 2022, 18:22

Kaszmir pisze: 23 mar 2022, 11:40 Lepiej wzmocnić "179" niż wydłużać z powrotem "184" na Kurdwanów. Przede wszystkim, teraz znacznie poprawiła się punktualność linii. Dawniej rozkład był loterią, nawet wieczorami i w weekendy. Do tego, o ile 15-20 lat temu "184" było kluczowe dla Kurdwanowa bo zapewniało połączenie z r. Mogilskim i Grzegórzeckim, tak "50" przejęła tę rolę, a skierowanie przez estakadę jeszcze wzmocniło tę przewagę. "184" straciło sporo swoich pasażerów, na Dietla większość kursów miała niskie zapełnienia.
Przepraszam Cię, ale kompletne bzdury wypisujesz, z Twojej wypowiedzi wynika, że zupełnie nie korzystałeś z tej linii. Ja w przeciwieństwie do Ciebie - codziennie korzystałem ze 184 celem dojazdu do/z pracy, doskonale wiem jakie zapełnienie było na ul. Dietla (i tam właśnie było największe). Rozkład był mozaiką, ale to w szczególności w trakcie remontu Dietla/Krakowska, wcześniej linia łapała normalne opóźnienia, tak jak każda inna dłuższa linia w naszym mieście. Nie ma tu żadnego "za" aby linia nadal pozostawała skrócona.
Kaszmir pisze: 23 mar 2022, 11:40Przede wszystkim, teraz znacznie poprawiła się punktualność linii.
Ważniejsze było połączenie bezpośrednie, punktualność jest drugorzędna.
Kaszmir pisze: 23 mar 2022, 11:40o ile 15-20 lat temu "184" było kluczowe dla Kurdwanowa bo zapewniało połączenie z r. Mogilskim i Grzegórzeckim, tak "50" przejęła tę rolę
Świetnie, z Kurdwanowa ile jest linii tramwajowych do centrum? Jest 179, a z Prądnika? Z okolic Majora/Powstańców są dwie linie - 105 do Dworca i 184 też kończące po północnej stronie Wisły.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ

Post autor: Zieleńczanin » 15 wrz 2022, 18:36

Ruppert pisze: 15 wrz 2022, 18:22 Przepraszam Cię, ale kompletne bzdury wypisujesz, z Twojej wypowiedzi wynika, że zupełnie nie korzystałeś z tej linii. Ja w przeciwieństwie do Ciebie - codziennie korzystałem ze 184 celem dojazdu do/z pracy, doskonale wiem jakie zapełnienie było na ul. Dietla (i tam właśnie było największe).
Z tego co mi wiadomo, główny potok z Prądnika kończył się na Starowiślnej. Zresztą do dosłownie każdego przystanku dalej jest jedna przesiadka.
Ruppert pisze: 15 wrz 2022, 18:22 Nie ma tu żadnego "za" aby linia nadal pozostawała skrócona.
Punktualność? Naprawdę miała ogromne opóźnienia.
Ruppert pisze: 15 wrz 2022, 18:22 Ważniejsze było połączenie bezpośrednie, punktualność jest drugorzędna.
Z pewnością tak było dla osoby, która miała z jej pomocą bezpośrednie połączenie. Ale nie sądzę, żeby ktoś jadący na Grzegórzeckie zgodził się z tą opinią.
Ruppert pisze: 15 wrz 2022, 18:22 Świetnie, z Kurdwanowa ile jest linii tramwajowych do centrum? Jest 179, a z Prądnika? Z okolic Majora/Powstańców są dwie linie - 105 do Dworca i 184 też kończące po północnej stronie Wisły.
Porównujesz? Rób to uczciwie.
Skoro mówisz o dosłownie czterech przystankach na Prądniku, to porównuj je do podobnego obszaru na Kurdwanowie. W tym wypadku przy pętli Os. Kurdwanów masz... dwie linie, z czego jedna na Aleje, a druga do Huty.
Jeśli chcesz dodać do wyliczeń tramwaje, to dodaj też autobusy na Dobrego Pasterza, które są w bardzo podobnej odległości od pętli na Prądniku co tramwaje na autobusowym Kurdwanowie. Ale chyba wtedy nie będzie się to zgadzać z tezą, cóż.

Parówczak
Specjalista
Posty: 225
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ

Post autor: Parówczak » 15 wrz 2022, 22:50

184 powinien jeździć jak dawniej. Dietla, Kamieńskiego, Malborska. Została po nim dziura jak po 125 w Hucie. Tym bardziej, że jego proteza 165 zniknie niebawem. Ale skoro tam nie jeździ, to powinien z Hali Targowej jechać Daszyńskiego. Potem Podgórską do Krakowskiej. Przez most i Rollego do Placu Serkowskiego.

WDZ
Specjalista
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ

Post autor: WDZ » 16 wrz 2022, 9:01

Może zamiast kosztownego wzmacniania 179 jako pozłacany półśrodek po taniości :twisted: przedłużyć na Kurdwanów 124/424? Wymagałoby to zapewne wymiany taboru na przegubowy i nie elektryczny (hybrydy?) ale i tak wyjdzie taniej niż dołożenie brygad na 179 (plus zjazdy na ładowanie na zajezdnię). Przy okazji zwolni się miejsce na Podwawelskim - w sam raz dla jakiegoś agloekspresu...

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ

Post autor: Scania_9640 » 16 wrz 2022, 9:09

WDZ pisze: 16 wrz 2022, 9:01 Może zamiast kosztownego wzmacniania 179 jako pozłacany półśrodek po taniości :twisted: przedłużyć na Kurdwanów 124/424? Wymagałoby to zapewne wymiany taboru na przegubowy i nie elektryczny (hybrydy?) ale i tak wyjdzie taniej niż dołożenie brygad na 179 (plus zjazdy na ładowanie na zajezdnię). Przy okazji zwolni się miejsce na Podwawelskim - w sam raz dla jakiegoś agloekspresu...
Nie ma tylu hybryd to raz, żeby obsłużyć 124/424 + 502. A poza tym uważam, że to słaby pomysł i lepiej wzmocnić 179 w postaci brygad spalinowych.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ

Post autor: yosujiro » 16 wrz 2022, 9:21

Jakby można było pofantazjować, to 189, które się marnuje na Nowym Kleparzu bym wysłał do Kurdwanowa jako wzmocnienie 179. Tylko pewnie Mobilisowi brakłoby przegubów, a i pojawiłby się problem punktualności

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ

Post autor: fysztof » 16 wrz 2022, 10:12

Co do 179, to przed wakacjami podrzucałem pod rozwagę pomysł utworzenia pary 179+579 na wzór 172+572 / 178+578. Cytując z tamtego posta:
Przyszła mi do głowy propozycja zrealizowania układu: 179 z f=15 w dni robocze oraz póki co pozostawienie f=20 w weekendy w parze z 579 z f=15 w dni robocze w godzinach szczytów. Plusy (w mojej opinii znacznie przeważające) oraz minusy, które zauważam - zawarłem w poście. Według mnie to najlepsza opcja, bo Kurdwanów czy Wola są jednymi z nielicznych już dużych osiedli pozostających bez przyspieszonej linii.

Awatar użytkownika
Ruppert
Pasażer
Posty: 37
Rejestracja: 16 cze 2021, 10:44

Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ

Post autor: Ruppert » 19 wrz 2022, 18:05

Parówczak pisze: 15 wrz 2022, 22:50 184 powinien jeździć jak dawniej. Dietla, Kamieńskiego, Malborska. Została po nim dziura jak po 125 w Hucie. Tym bardziej, że jego proteza 165 zniknie niebawem. Ale skoro tam nie jeździ, to powinien z Hali Targowej jechać Daszyńskiego. Potem Podgórską do Krakowskiej. Przez most i Rollego do Placu Serkowskiego.
Rozważałem podobny wariant, z dalszym dojazdem do os. Podwawelskiego, jednak skręt z Mostu Piłsudskiego w Rollego wydaje się za ostry dla przeguba.

Awatar użytkownika
Ruppert
Pasażer
Posty: 37
Rejestracja: 16 cze 2021, 10:44

Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ

Post autor: Ruppert » 19 wrz 2022, 18:10

WDZ pisze: 16 wrz 2022, 9:01 Może zamiast kosztownego wzmacniania 179 jako pozłacany półśrodek po taniości :twisted: przedłużyć na Kurdwanów 124/424? Wymagałoby to zapewne wymiany taboru na przegubowy i nie elektryczny (hybrydy?) ale i tak wyjdzie taniej niż dołożenie brygad na 179 (plus zjazdy na ładowanie na zajezdnię). Przy okazji zwolni się miejsce na Podwawelskim - w sam raz dla jakiegoś agloekspresu...
124 kończyło na Kurdwanowie, kiedy jeszcze nie było tramwaju. Wracając - z Podwawelskiego znika 165, zatem miejsce pojawia się dla 184.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ

Post autor: Scania_9640 » 19 wrz 2022, 19:05

Ruppert pisze: 19 wrz 2022, 18:10 124 kończyło na Kurdwanowie, kiedy jeszcze nie było tramwaju. Wracając - z Podwawelskiego znika 165, zatem miejsce pojawia się dla 184.
165 ma wspólny peron z 307, więc dla 18m 184 zabraknie miejsca pomimo zabrania 165, i przegub blokowałby wjazd na pętlę na inne perony, a też przy krawężniku stanąłby tylko 1 i 2 drzwiami. Poza tym dalej nie rozumiem po co chcesz ją pchać w korki. Zwłaszcza że przesiadka na tramwaje na Grunwaldzkie jest bardzo dobra.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ

Post autor: Kaszmir » 25 wrz 2022, 11:20

Ruppert pisze: 15 wrz 2022, 18:22z Twojej wypowiedzi wynika, że zupełnie nie korzystałeś z tej linii. Ja w przeciwieństwie do Ciebie - codziennie korzystałem ze 184 celem dojazdu do/z pracy, doskonale wiem jakie zapełnienie było na ul. Dietla (i tam właśnie było największe).
Korzystałem z tej linii regularnie w latach 2007-2021 w szczycie (głównie popołudniowym), wieczorami i w weekendy. Nie wiem, może 14 lat to za mało by się wypowiadać.
Ruppert pisze: 15 wrz 2022, 18:22Rozkład był mozaiką, ale to w szczególności w trakcie remontu Dietla/Krakowska, wcześniej linia łapała normalne opóźnienia, tak jak każda inna dłuższa linia w naszym mieście.
Słowo kluczowe - przed. Niestety zmiany na Dietla (przekształcenie jednego pasa w parking) zwiększyły korki tamże.

Plus nie mogę się po prostu zgodzić że łapała "zwykłe" opóźnienia. Może miałeś szczęście do korzystania w porach gdy korki są mniejsze. Popołudniu Kamieńskiego potrafiło stać, jeśli ludzie nam pisali i wysyłali zdjęcia, że autobusy jadą jeden przystanek do r. Matecznego po 20 i więcej minut, to jak "184" miało mieć "zwykłe" opóźnienia? Przeskakiwało nad tym korkiem?

Do dziś pamiętam jak w któryś wtorkowy wieczór potrzebowałem dostać się z Pilotów do Bonarki na godz. 20. Na Pilotów "184" przyjechało punktualnie, do Bonarki dojechał z 10-minutowym opóźnieniem.

Wg mnie dla Prądnika Czerwonego obecna trasa jest lepsza bo linia jeździ dużo bardziej punktualnie. Można by wydłużyć do os. Podwawelskiego i też uważam to za przydatne, acz to będzie kosztem punktualności.

Tak czy owak, zostawienie Kurdwanowa bez żadnej rekompensaty za zabranie "184" uważam za skandaliczne.

lukaszpdg
Pomiarowiec
Posty: 680
Rejestracja: 18 lut 2020, 0:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ

Post autor: lukaszpdg » 25 wrz 2022, 15:19

Kaszmir pisze: 25 wrz 2022, 11:20 Korzystałem z tej linii regularnie w latach 2007-2021 w szczycie (głównie popołudniowym), wieczorami i w weekendy. Nie wiem, może 14 lat to za mało by się wypowiadać.
Chyba tak. Sam wiele razy jeździłem "184" i było czasami przepełnione tak, że tabor w weekendy zostały podmienione z 12m na 18m.
Kaszmir pisze: 25 wrz 2022, 11:20 Plus nie mogę się po prostu zgodzić że łapała "zwykłe" opóźnienia. Może miałeś szczęście do korzystania w porach gdy korki są mniejsze. Popołudniu Kamieńskiego potrafiło stać, jeśli ludzie nam pisali i wysyłali zdjęcia, że autobusy jadą jeden przystanek do r. Matecznego po 20 i więcej minut, to jak "184" miało mieć "zwykłe" opóźnienia? Przeskakiwało nad tym korkiem?
Na Kamieńskiego nie było buspasa i stąd korki...
A skoro piszesz, że autobusy jechały jeden przystanek 20 i więcej minut, to powinni w takim razie wszystkie linie zlikwidować i po problemie.
Kaszmir pisze: 25 wrz 2022, 11:20 Wg mnie dla Prądnika Czerwonego obecna trasa jest lepsza bo linia jeździ dużo bardziej punktualnie. Można by wydłużyć do os. Podwawelskiego i też uważam to za przydatne, acz to będzie kosztem punktualności.
Można byłoby puścić w weekendy jako "484" do os. Podwawelskiego, podobnie tak jak ma działać "442".

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ

Post autor: fysztof » 25 wrz 2022, 16:32

Kaszmir pisze: 25 wrz 2022, 11:20 Tak czy owak, zostawienie Kurdwanowa bez żadnej rekompensaty za zabranie "184" uważam za skandaliczne.
To jest jedna z istotnych kwestii. Po wycięciu "184", liczne duże osiedla jak cały 'nietramwajowy' Kurdwanów oraz część Woli Duchackiej w dojeździe do centrum wiszą na jednym jedynym "179". "174" może czasem posłuży jako podwózka, ale to taka opcja bardzo zapasowa. Na "169/469" trudno na Woli polegać, bo jeździ jak chce obecnie. TŁ w tym przypadku praktycznie nic nie zmienia, bo przyzwyczajeń tak łatwo się nie zmienia... Może mnie poprawcie, ale jakichś tłumów działających na zasadzie - złapię "174", żeby przesiąść się na "10" to chyba nie ma. Zresztą tu problem jest jak zwykle ten sam - przesiadka "174" -> "10" (zakładając, że ktoś chce jechać do centrum) wcale wygodna nie jest. Przystanki są daleko, trzeba pokonać kilka sygnalizacji itd.
Zresztą obecnie, przy kolejnych setkach mieszkań budowanych na Woli Duchackiej, wróżę w perspektywie przyszłego roku solidny problem z zabieralnością takiego "179" czy "164". Te linie obsługują za wiele osiedli, by pomogły temu podołać. Cały ten region, tj. Kurdwanów - Wola Duchacka - Piaski Nowe wymaga przemyślenia pod kątem linii autobusowych. Niestety, ale otwarcie TŁ nic tu póki co nie zmieniło. Zniknęło "184", "169/469" przez krążenie przez Malborską marnuje swój potencjał, w ogóle "169" zawijające do Zajezdni aż kłuje w oczy. Przed Matecznym wciąż nie ma buspasów, które pomogłyby zdecydowanie upłynnić przejazd KMK. Czas na pobudkę!

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ

Post autor: kbieniu7 » 25 wrz 2022, 20:38

fysztof pisze: 25 wrz 2022, 16:32 To jest jedna z istotnych kwestii. Po wycięciu "184", liczne duże osiedla jak cały 'nietramwajowy' Kurdwanów oraz część Woli Duchackiej w dojeździe do centrum wiszą na jednym jedynym "179". "174" może czasem posłuży jako podwózka, ale to taka opcja bardzo zapasowa.
O właśnie to. Zwłaszcza, że ostatnio 179 i 174 są de facto zdesynchronizowane ze sobą i jeżdżą notorycznie dosłownie jeden za drugim. Jak dawniej dawały spójny takt co 6 minut, to zapewniało m.in. świetny dojazd z południa Kurdwanowa do tramwaju, lub do Bonarki.
fysztof pisze: 25 wrz 2022, 16:32 Zresztą obecnie, przy kolejnych setkach mieszkań budowanych na Woli Duchackiej, wróżę w perspektywie przyszłego roku solidny problem z zabieralnością takiego "179" czy "164". Te linie obsługują za wiele osiedli, by pomogły temu podołać. Cały ten region, tj. Kurdwanów - Wola Duchacka - Piaski Nowe wymaga przemyślenia pod kątem linii autobusowych.
Dokładnie. Jak dawno temu w okolicy zajezdni były tylko stare osiedla z wielkiej płyty, tak teraz tam bardzo dużo nowych bloków, a cały czas się budują nowe. Obecnie ul. Sławka nawet nie ma korków, ale jeśli chcemy, by tak pozostało, to trzeba o to zadbać. Warto by też poprawić przystanek "Wola Duchacka" w stronę centrum, bo korzysta z niego bardzo dużo osób, a jest wręcz niehumanitarny...
fysztof pisze: 25 wrz 2022, 16:32 Niestety, ale otwarcie TŁ nic tu póki co nie zmieniło.
A nawet moim zdaniem pogorszyło, bo relacja Witosa-Witosa dostała większy priorytet niż dawniej i sumarycznie ma więcej czasu zielonego, kosztem ul. Halszki i Beskidzkiej...
fysztof pisze: 25 wrz 2022, 16:32 Przed Matecznym wciąż nie ma buspasów, które pomogłyby zdecydowanie upłynnić przejazd KMK. Czas na pobudkę!
ZTP i ZDMK mi właśnie odpisali, że przygotowują właśnie buspas przed Matecznym. To już któryś raz, ale mam nadzieję, że tym razem - po otwarciu TŁ i tymczasowym na czas remontu - się uda go wprowadzić na stałe.
Obrazek

Innym miejscem, gdzie na Kurdwanowie autobusy tracą sporo czasu tuż po ruszeniu z pętli, jest dojazd do skrzyżowania z Halszki. Problem jest, że tam "wylewa się" korek do świateł na skrzyżowaniu z Herberta. Na odcinku, gdzie są dwa pasy ruchu, moim zdaniem powinno się przeznaczyć prawy na buspas i tuż przed skrzyżowaniem na prawoskręt w Halszki.
Obrazek

Zgłaszałem to nawet jako projekt dzielnicowy do BO, ale został odrzucony, ze względu na toczące się postępowanie dotyczące tego miejsca:
https://zdmk.krakow.pl/informacje/przet ... 6-vi-2020/

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ

Post autor: Kaszmir » 26 wrz 2022, 12:22

lukaszpdg pisze: 25 wrz 2022, 15:19Sam wiele razy jeździłem "184" i było czasami przepełnione tak, że tabor w weekendy zostały podmienione z 12m na 18m.
Też przecież krytykowałem solówki na "184" w weekendy. Jednak tłok tam był ze względu na starsze osoby dojeżdżające do Hali Targowej oraz Cm. Rakowickiego. Tego chyba nikt z nas nie neguje. Jednak tutaj odnosiłem się do zapełnień na odcinku Starowiślna - R. Grunwaldzkie.
lukaszpdg pisze: 25 wrz 2022, 15:19Można byłoby puścić w weekendy jako "484" do os. Podwawelskiego, podobnie tak jak ma działać "442".
W soboty też jest korek. Wg mnie jak przedłużać, to cały tydzień i sam zgadzam się, że brakuje tego połączenia.
kbieniu7 pisze: 25 wrz 2022, 20:38Zwłaszcza, że ostatnio 179 i 174 są de facto zdesynchronizowane ze sobą i jeżdżą notorycznie dosłownie jeden za drugim. Jak dawniej dawały spójny takt co 6 minut, to zapewniało m.in. świetny dojazd z południa Kurdwanowa do tramwaju, lub do Bonarki.
Dokładnie. Było "174" z f12, a potem ścięli na f15 (dostosowanie do f15 na "178"), czyli kolejne cięcia na Kurdwanowie i właśnie zaniechanie taktu ze "179" :( To kolejny argument za f7,5 na tej ostatniej. Raz że jest tłoczno, dwa że wtedy można zrobić przynajmniej połowiczą koordynację.
fysztof pisze: 25 wrz 2022, 16:32Na "169/469" trudno na Woli polegać, bo jeździ jak chce obecnie.
"169/469" wypada tym gorzej, że tylko połowa kursów dojeżdża w rejony Kurdwanowa. To zdecydowanie jest do poprawy.
fysztof pisze: 25 wrz 2022, 16:32Po wycięciu "184", liczne duże osiedla jak cały 'nietramwajowy' Kurdwanów oraz część Woli Duchackiej w dojeździe do centrum wiszą na jednym jedynym "179". "174" może czasem posłuży jako podwózka, ale to taka opcja bardzo zapasowa.
fysztof pisze: 25 wrz 2022, 16:32Może mnie poprawcie, ale jakichś tłumów działających na zasadzie - złapię "174", żeby przesiąść się na "10" to chyba nie ma. Zresztą tu problem jest jak zwykle ten sam - przesiadka "174" -> "10" (zakładając, że ktoś chce jechać do centrum) wcale wygodna nie jest. Przystanki są daleko, trzeba pokonać kilka sygnalizacji itd.
Tu akurat nie tylko "174" bo można też podjechać "179". Przesiadka z obu na "10" to 250 m i dwie sygnalizacje - nie jest super, jednak to też nie koniec świata, bywają gorsze węzły. Jest też "133/433", z których przesiadka na "10" jest wygodniejsza.

Co oczywiście nie zmienia faktu, że Kurdwanów mocno oberwał i czas cofnąć cięcia.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości