Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ

Vanilos
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 27 sie 2020, 18:24

Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ

Post autor: Vanilos » 08 lut 2022, 8:05

Apropo 155/165 jeśli rada dzielnicy jest za likwidacją to niech się dogadają z ztp i puszczą na podobnej lub takiej samej co 165 linię 114, lepsza częstotliwość (w tyg 6 brygad) więc mogła by jeździć np 3 brygady do Borku, pozostałe 3 do Swoszowic (od marca pod stację kolejową) natomiast w weekend (4 brygady) całość do Swoszowic bądź 2 brygady na Borek a pozostałe dwie do Swoszowic, tylko teraz pozostaje pytanie czy zostałyby na niej przeguby w tygodniu 🤔😏 (w sumie też nr nie muszą zmieniać na 114 tylko zostawić obecny nr czyli 165).

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ

Post autor: Kaszmir » 08 lut 2022, 10:12

Dla Swoszowic z tego co kojarzę plan jest by zrezygnować z linii dalekosiężnej ("165") na rzecz mocnej dowozówki do Kurdwanowa. Przy okazji raczej wyleci też "155". Wg mnie pójdzie to w stronę "135" z Golkowic + uzupełniającego "435" ze Swoszowic (SKA?), docelowo po otwarciu TŁ kończących na Kurdwanowie P&R albo na najbliższej dostępnej pętli.

Trzeba jednak uważać z koordynacją. "135" ma takt z "254", a ten z "214". Wszystkie bazują na f40. Zatem rozwiązania są dwa:

1) Zmiana na bazowe f30 na wszystkich liniach, wtedy "435" też f30 co dałoby f15 między Swoszowicami a Kurdwanowem. Tu są dwie komplikacje: Wieliczka musiałaby się zgodzić na dopłacenie do kilku dodatkowych kursów "214", oraz nie jestem pewny czy postoje "214" w Grabówkach / Podstolicach się zepną.

2) Alternatywnie, zostawić f40 i wtedy "435" mogłoby wykonywać dwa kursy między każdym "135", tj. takt "135+435+435". Między Swoszowicami a Kurdwanowem zostałoby f13, tak jak obecnie.

Zastanawiam się tylko, czy poczekają z tym do otwarcia TŁ, czy raczej wprowadzą już przy oddaniu Swoszowice P&R :?:

WDZ
Specjalista
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ

Post autor: WDZ » 08 lut 2022, 12:56

Na dzień dzisiejszy nie ma możliwości, żeby jakakolwiek linia autobusowa kończyła na Kurdwanowie P+R chyba, żeby na potrzeby pętli autobusowej wydzielić część parkingu, co jednak raczej nie wchodzi w rachubę.

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ

Post autor: lukasmaj » 08 lut 2022, 12:58

Wiecie na kiedy obecnie przewidywanie jest otwarcie TŁ?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ

Post autor: Kaszmir » 08 lut 2022, 15:21

WDZ pisze: 08 lut 2022, 12:56Na dzień dzisiejszy nie ma możliwości, żeby jakakolwiek linia autobusowa kończyła na Kurdwanowie P+R chyba, żeby na potrzeby pętli autobusowej wydzielić część parkingu, co jednak raczej nie wchodzi w rachubę.
Nie doprecyzowałem, nie chodziło mi o sam parking a o przystanek, i potem nawrotka gdziekolwiek się da. Tak jak dawniej "135".

Kowalik
Specjalista
Posty: 303
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ

Post autor: Kowalik » 08 lut 2022, 16:19

Witam wszystkich użytkowników, jestem czytelnikiem forum od dłuższego czasu i w końcu postanowiłem włączyć się do dyskusji. Zważywszy na konieczność zmian tras autobusowych pozwolę sobie przedstawić kilka swoich przemyśleń. W tym roku również mają zostać przedstawione projekty przebudowy kilku ulic i skrzyżowań na osiedlu Piaski Nowe. Mam tu na myśli ulicę Podedworze, oraz Bochenka. W planach jest również poprowadzenie linii autobusowej po tych ulicach. Dlatego może warto by się zastanowić nad przerzuceniem linii 2x4 na Malborską. Można by jedną z tych linii poprowadzić od Podmokłej przez Stojałowskiego, Cechową. Wtedy po dostosowaniu ulic Bochenka i Podedworze linia mogłaby wyjechać na Nowosądecką przy pętli Piaski Nowe. Dodatkowo powstałoby połączenie dwóch Szpitali Uniwersyteckiego i Św Rafała. Ponadto licznie powstałe osiedla i obecnie budowane nowe bloki zyskałyby dostęp do komunikacji miejskiej. Ponadto po przebudowie skrzyżowania Bochenka /Szpakowej wydaje mi się, że jakaś linia mogłaby dotrzeć bezpośrednio do pętli na Piaskach Wielkich.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ

Post autor: Kaszmir » 08 lut 2022, 17:00

Po przebudowie Bochenka i Podedworze, raczej skierowałbym przez ten rejon "169/469" albo "164". Tam powstało duże osiedle, zasługuje na linię dalekobieżną.

Skręt Łużycka -> Cechowa jest chyba zbyt ostry dla autobusów. Choć... czy tam nie będzie ronda?

Kowalik
Specjalista
Posty: 303
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ

Post autor: Kowalik » 08 lut 2022, 17:36

Kaszmir pisze: 08 lut 2022, 17:00 Po przebudowie Bochenka i Podedworze, raczej skierowałbym przez ten rejon "169/469" albo "164". Tam powstało duże osiedle, zasługuje na linię dalekobieżną.

Skręt Łużycka -> Cechowa jest chyba zbyt ostry dla autobusów. Choć... czy tam nie będzie ronda?
Dokładnie tak, ma tam powstać rondo, tak samo jak na skrzyżowaniu Bochenka/Łużycka/Kijanki. Dlatego myślę, że prócz linii dalekobieżnej, któraś z linii mogłaby być przedłużona do pętli w Kurdwanowie, bądź Borku Fałęckiego i obsługując np. Galerię Dekada.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ

Post autor: Kaszmir » 10 lut 2022, 10:52

Kowalik pisze: 08 lut 2022, 17:36Dokładnie tak, ma tam powstać rondo, tak samo jak na skrzyżowaniu Bochenka/Łużycka/Kijanki. Dlatego myślę, że prócz linii dalekobieżnej, któraś z linii mogłaby być przedłużona do pętli w Kurdwanowie, bądź Borku Fałęckiego i obsługując np. Galerię Dekada.
Można by połączyć jedno z drugim i np. skierować "169/469" przez Nowosądecką - Podedworze - Bochenka, a potem jedną z nich zakończyć na Piaskach Wielkich, a drugą na Kurdwanowie :)

Albo - gdyby były środki i zapotrzebowanie - w ogóle przedłużyć przez Nowosądecką - Podedworze - Bochenka tak "169/469" jak i "164". A potem np. "164" do Kurdwanowa, a "169/469" do Piasków Wielkich :D

Kowalik
Specjalista
Posty: 303
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ

Post autor: Kowalik » 10 lut 2022, 14:44

Kaszmir pisze: 10 lut 2022, 10:52
Kowalik pisze: 08 lut 2022, 17:36Dokładnie tak, ma tam powstać rondo, tak samo jak na skrzyżowaniu Bochenka/Łużycka/Kijanki. Dlatego myślę, że prócz linii dalekobieżnej, któraś z linii mogłaby być przedłużona do pętli w Kurdwanowie, bądź Borku Fałęckiego i obsługując np. Galerię Dekada.
Można by połączyć jedno z drugim i np. skierować "169/469" przez Nowosądecką - Podedworze - Bochenka, a potem jedną z nich zakończyć na Piaskach Wielkich, a drugą na Kurdwanowie :)

Albo - gdyby były środki i zapotrzebowanie - w ogóle przedłużyć przez Nowosądecką - Podedworze - Bochenka tak "169/469" jak i "164". A potem np. "164" do Kurdwanowa, a "169/469" do Piasków Wielkich :D
Jeśli tylko znalazłyby się środki to dlaczego nie. Myślę, że powietrza by te linie nie woziły, a z pewnością 169/469 miałaby wyższą frekwencję niż obecnie jadąc tylko Łużycką. Ponadto mieszkańcy Cechowej, oraz uczniowie Szkół Odzieżowych zyskaliby połączenie z Centrum. Obecnie mają marną ofertę w postaci 133, która w tym rejonie bardziej ma charakter dowozówki. Ponadto planowane jest w niedalekiej przyszłości poszerzenie ulicy Obronnej, co z kolei otwiera możliwość przedłużenia którejś z linii pod Szpital Uniwersytecki.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ

Post autor: fysztof » 22 mar 2022, 13:41

Nie miałem sposobności wcześniej wrócić do tematu, ale teraz jest chwila. Punkty wyjścia dla moich pomysłów dotyczących zmian układu linii autobusowych po otwarciu TŁ opisałem już tutaj.
a. Jednym z podstawowych wątków było dokonanie zmian w siatce autobusowej w ramach dotychczasowych środków. Niemniej, dużo osób popiera i widzi sens utworzenia linii przyspieszonej łączącej Wieliczkę z Ruczajem. Stąd pójdę i ja ten krok dalej. Czyli zaproponuję 311:-)
b. Druga zmiana to aktualizacja dokonana na podstawie części opinii dotyczących propozycji zmian dla 107 i 143. W przypadku tej pierwszej linii, cześć osób jest sceptyczna wobec jej skrócenia. W przypadku tej drugiej, mój pomysł zakładał że pojedzie ona do Bonarki, co może być trudne do przeforsowania. Wobec tego przyszedł mi do głowy nowy pomysł i wydaje mi się on najciekawszy! Ich połączenie:-)
c. Trzecia sprawa to uwzględnienie świeżo zaanonsowanego tematu, czyli likwidacji 165. Tutaj trochę się dziwię, bo wydaje się, że śladowe poprawienie częstotliwości w szczycie dla 155 w ogóle nie rekompensuje wycięcia 165. Ot, tradycyjne ztp-owskie wygaszanie popytu? Już nie mówiąc o tym, że względem dawnego 184 to śmiech na sali... Według mnie koniecznością jest wreszcie wzmocnienie 179.

Podsumowując, kompletne zmiany jakie proponuję po otwarciu TŁ to:
Propozycja_02.jpg
Propozycja_02.jpg (114.28 KiB) Przejrzano 1915 razy
1. Utworzenie linii 311 w miejsce dotychczasowej 204: Trasa: od Wieliczki do Kurdwanów P+R jak obecnie 204, dalej przez TŁ - Grota-Roweckiego i Bobrzyńskiego do CM. Przystanki: Do Bieżanowskiej jak obecnie 301, potem proponuję "Nowosądecka", "Kurdwanów P+R", "Łagiewniki SKA", "Rostworowskiego" i dalej jak 578. Linia zapewni szybkie połączenie Wieliczki, Bieżanowa, Prokocimia, Piasków, Kurdwanowa, Ruczaju i Czerwonych Maków. Jestem pewien, że potencjał będzie mieć!
2. Przetrasowanie 224 i 244 przez Malborską: Jak wcześniej pisałem, dystans Bieżanowska - Kurdwanów P+R jest ten sam przez Malborską-Klonowica oraz przez Nowosądecka. Stąd przeniesienie tych linii na Malborską. 244 powinno według mnie zostać, bo Jugowicka nie może z dnia na dzień stracić wszystkich kursów komunikacji miejskiej! 224 natomiast, jeśli już musi jechać do CJPII (ktoś wspominał, że tak życzy sobie Wieliczka) - to warto je puścić na obecnej trasie objazdowej, czyli od Kurdwanów P+R przez Witosa i Herberta do CJPII, a z powrotem przez Bujaka i Halszki (też z tego względu, że lewoskrętu Witosa - Beskidzka nie ma).
3. Zmiana tras 169/469: Wyprostowanie przez Puszkarską i Sławka. Tutaj nadal uważam, że to ma sens. Obecny zawijas przez Malborską dla obu tych linii jest sporym bagażem kilometrowym, który można według mnie zdecydowanie lepiej wykorzystać! Linie powinny kursować następująco: 169 przez Puszkarską, W. Sławka i dalej do Piasków Wielkich oraz 469 przez Puszkarską do Zajezdni Wola Duchacka. Tu jeszcze jeden istotny punkt - na wysokości wybudowanej kładki przy stacji kolejowej Kraków Bonarka niezbędne jest w mojej opinii utworzenie nowej pary przystanków "Bonarka SKA", na której zatrzymywały by się właśnie 169/469 oraz już kursujące tamtędy 164. Nowy przystanek zapewni dzięki temu wygodną przesiadkę do KM z linii SKA od południa w kierunku Matecznego, Grunwaldzkiego i Alej. W tym momencie ta stacja jest oderwana od KM, a nowy przystanek wraz z liniami 164 i 169/469 dałby naprawdę wygodną relację. Uruchomienie tego przystanku może nawet odbyć się kosztem zatrzymania na "Kamieńskiego Wiadukt", który i tak działa tylko w jedną stronę.
4. Połączenie linii 107 i 143: Ponownie, 143 toczące się w korkach na Wielickiej do Podgórze SKA to marnowanie wzkm. O ile pierwotne przekierowanie do Bonarki ma nadal rację bytu, o tyle jeszcze ciekawszy pomysł to połączenie 107 i 143. Mam nadzieję, że taborowo to możliwe. Co istotne, z racji znacznego skrócenia trasy takiego "nowego" 143 względem obecnych 107 i 143, posiadane już teraz przez te linie wzkm praktycznie wystarczą na zaproponowanie dla połączenia:
- w dni powszednie przyjęcie f=15/20 z obecnego 143 (co dla pasażerów 107 będzie znaczną poprawą z obecnego f=20/30)
- w weekendy przyjęcie f=30 z obecnego 107 (co znów dla pasażerów 143 będzie poprawą z obecnego f=40 i da możliwość połowicznej synchronizacji z 234 o f=60)
Trasa, aby utrzymać możliwość przesiadki na linie tramwajowe "bieżanowskie" poprowadzona byłaby od Bieżanowskiej jak dla 143 pod skrzyżowanie przy "Kablu", tam skręt Wielicka-Malborska i dalej przez Malborską jak 107. Dzięki temu pasażerowie 143 będą mieć nadal możliwość przesiadki pod Kablem, a odzyskają ją też pasażerowie obecnej linii 107 i mieszkańcy ulicy Malborskiej (o co długo wnioskowali). Dopuszczenie lewoskrętu Wielicka - Malborska dla komunikacji nie powinno być problemem. Myślę, że zorganizowanie przystanków w obrębie skrzyżowania też raczej nie. W kierunku Soboniowic może funkcjonować na chodniku na wysokości centrum ogrodniczego, w stronę Bieżanowa albo przed albo za skrętem (tam gdzie czasowy przystanek często jest organizowany).
5. Zwiększenie częstotliwości dla 179: Po zapowiedzianym usunięciu linii 165, częściową rekompensatą ma być szczytowe zwiększenie f dla 155. Jednak linia ta z perspektywy Kurdwanowa w zasadzie prowadzi donikąd. Według mnie powinna zostać wzmocniona linia 179 i tu proponuję przejście z obecnego f=12 przez cały dzień powszedni do układu f=7,5/10. Linia i tak jest jedną z bardziej obleganych w mieście, liczba pasażerów rośnie. W okolicy Klonowica czy Sławka powstają kolejne setki mieszkań. Zaraz się zapcha całkowicie. Wspomniane f=7,5/10 da też możliwość połowicznej koordynacji ze 174, które ma f=15/20 oraz poza szczytem ze 164 (wtedy również f=20). Obecnych f=12 z f=15/20 skoordynować nijak się nie da. W weekend również marzę o wzmocnieniu 179 do f=15, według mnie to granica przyzwoitości dla magistralnych linii i do tego należy dążyć. Przy okazji ponownie pozwoli to połowicznie skoordynować linie 179 i 174, bo ta druga ma weekendami f=30. Może też być punktem wyjścia do poprawy kolejnych linii (na przykład wzmocnienia w weekend 164 do f=15) itd i generalnej synchronizacji f w KMK (o czym wspominał Kaszmir).

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1807
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ

Post autor: Scania_9640 » 22 mar 2022, 15:04

fysztof pisze: 22 mar 2022, 13:41 Nie miałem sposobności wcześniej wrócić do tematu, ale teraz jest chwila. Punkty wyjścia dla moich pomysłów dotyczących zmian układu linii autobusowych po otwarciu TŁ opisałem już tutaj.
a. Jednym z podstawowych wątków było dokonanie zmian w siatce autobusowej w ramach dotychczasowych środków. Niemniej, dużo osób popiera i widzi sens utworzenia linii przyspieszonej łączącej Wieliczkę z Ruczajem. Stąd pójdę i ja ten krok dalej. Czyli zaproponuję 311:-)
b. Druga zmiana to aktualizacja dokonana na podstawie części opinii dotyczących propozycji zmian dla 107 i 143. W przypadku tej pierwszej linii, cześć osób jest sceptyczna wobec jej skrócenia. W przypadku tej drugiej, mój pomysł zakładał że pojedzie ona do Bonarki, co może być trudne do przeforsowania. Wobec tego przyszedł mi do głowy nowy pomysł i wydaje mi się on najciekawszy! Ich połączenie:-)
c. Trzecia sprawa to uwzględnienie świeżo zaanonsowanego tematu, czyli likwidacji 165. Tutaj trochę się dziwię, bo wydaje się, że śladowe poprawienie częstotliwości w szczycie dla 155 w ogóle nie rekompensuje wycięcia 165. Ot, tradycyjne ztp-owskie wygaszanie popytu? Już nie mówiąc o tym, że względem dawnego 184 to śmiech na sali... Według mnie koniecznością jest wreszcie wzmocnienie 179.

Podsumowując, kompletne zmiany jakie proponuję po otwarciu TŁ to:
Propozycja_02.jpg
1. Utworzenie linii 311 w miejsce dotychczasowej 204: Trasa: od Wieliczki do Kurdwanów P+R jak obecnie 204, dalej przez TŁ - Grota-Roweckiego i Bobrzyńskiego do CM. Przystanki: Do Bieżanowskiej jak obecnie 301, potem proponuję "Nowosądecka", "Kurdwanów P+R", "Łagiewniki SKA", "Rostworowskiego" i dalej jak 578. Linia zapewni szybkie połączenie Wieliczki, Bieżanowa, Prokocimia, Piasków, Kurdwanowa, Ruczaju i Czerwonych Maków. Jestem pewien, że potencjał będzie mieć!
2. Przetrasowanie 224 i 244 przez Malborską: Jak wcześniej pisałem, dystans Bieżanowska - Kurdwanów P+R jest ten sam przez Malborską-Klonowica oraz przez Nowosądecka. Stąd przeniesienie tych linii na Malborską. 244 powinno według mnie zostać, bo Jugowicka nie może z dnia na dzień stracić wszystkich kursów komunikacji miejskiej! 224 natomiast, jeśli już musi jechać do CJPII (ktoś wspominał, że tak życzy sobie Wieliczka) - to warto je puścić na obecnej trasie objazdowej, czyli od Kurdwanów P+R przez Witosa i Herberta do CJPII, a z powrotem przez Bujaka i Halszki (też z tego względu, że lewoskrętu Witosa - Beskidzka nie ma).
3. Zmiana tras 169/469: Wyprostowanie przez Puszkarską i Sławka. Tutaj nadal uważam, że to ma sens. Obecny zawijas przez Malborską dla obu tych linii jest sporym bagażem kilometrowym, który można według mnie zdecydowanie lepiej wykorzystać! Linie powinny kursować następująco: 169 przez Puszkarską, W. Sławka i dalej do Piasków Wielkich oraz 469 przez Puszkarską do Zajezdni Wola Duchacka. Tu jeszcze jeden istotny punkt - na wysokości wybudowanej kładki przy stacji kolejowej Kraków Bonarka niezbędne jest w mojej opinii utworzenie nowej pary przystanków "Bonarka SKA", na której zatrzymywały by się właśnie 169/469 oraz już kursujące tamtędy 164. Nowy przystanek zapewni dzięki temu wygodną przesiadkę do KM z linii SKA od południa w kierunku Matecznego, Grunwaldzkiego i Alej. W tym momencie ta stacja jest oderwana od KM, a nowy przystanek wraz z liniami 164 i 169/469 dałby naprawdę wygodną relację. Uruchomienie tego przystanku może nawet odbyć się kosztem zatrzymania na "Kamieńskiego Wiadukt", który i tak działa tylko w jedną stronę.
4. Połączenie linii 107 i 143: Ponownie, 143 toczące się w korkach na Wielickiej do Podgórze SKA to marnowanie wzkm. O ile pierwotne przekierowanie do Bonarki ma nadal rację bytu, o tyle jeszcze ciekawszy pomysł to połączenie 107 i 143. Mam nadzieję, że taborowo to możliwe. Co istotne, z racji znacznego skrócenia trasy takiego "nowego" 143 względem obecnych 107 i 143, posiadane już teraz przez te linie wzkm praktycznie wystarczą na zaproponowanie dla połączenia:
- w dni powszednie przyjęcie f=15/20 z obecnego 143 (co dla pasażerów 107 będzie znaczną poprawą z obecnego f=20/30)
- w weekendy przyjęcie f=30 z obecnego 107 (co znów dla pasażerów 143 będzie poprawą z obecnego f=40 i da możliwość połowicznej synchronizacji z 234 o f=60)
Trasa, aby utrzymać możliwość przesiadki na linie tramwajowe "bieżanowskie" poprowadzona byłaby od Bieżanowskiej jak dla 143 pod skrzyżowanie przy "Kablu", tam skręt Wielicka-Malborska i dalej przez Malborską jak 107. Dzięki temu pasażerowie 143 będą mieć nadal możliwość przesiadki pod Kablem, a odzyskają ją też pasażerowie obecnej linii 107 i mieszkańcy ulicy Malborskiej (o co długo wnioskowali). Dopuszczenie lewoskrętu Wielicka - Malborska dla komunikacji nie powinno być problemem. Myślę, że zorganizowanie przystanków w obrębie skrzyżowania też raczej nie. W kierunku Soboniowic może funkcjonować na chodniku na wysokości centrum ogrodniczego, w stronę Bieżanowa albo przed albo za skrętem (tam gdzie czasowy przystanek często jest organizowany).
5. Zwiększenie częstotliwości dla 179: Po zapowiedzianym usunięciu linii 165, częściową rekompensatą ma być szczytowe zwiększenie f dla 155. Jednak linia ta z perspektywy Kurdwanowa w zasadzie prowadzi donikąd. Według mnie powinna zostać wzmocniona linia 179 i tu proponuję przejście z obecnego f=12 przez cały dzień powszedni do układu f=7,5/10. Linia i tak jest jedną z bardziej obleganych w mieście, liczba pasażerów rośnie. W okolicy Klonowica czy Sławka powstają kolejne setki mieszkań. Zaraz się zapcha całkowicie. Wspomniane f=7,5/10 da też możliwość połowicznej koordynacji ze 174, które ma f=15/20 oraz poza szczytem ze 164 (wtedy również f=20). Obecnych f=12 z f=15/20 skoordynować nijak się nie da. W weekend również marzę o wzmocnieniu 179 do f=15, według mnie to granica przyzwoitości dla magistralnych linii i do tego należy dążyć. Przy okazji ponownie pozwoli to połowicznie skoordynować linie 179 i 174, bo ta druga ma weekendami f=30. Może też być punktem wyjścia do poprawy kolejnych linii (na przykład wzmocnienia w weekend 164 do f=15) itd i generalnej synchronizacji f w KMK (o czym wspominał Kaszmir).
Zasadnicze pytanie brzmi: Skąd weźmiesz elektryki na 179, przy F7.5 + nie ma odpowiedniej infrastruktury do tego, 2 ładowarki na dworcu, a często działa tylko 1 to jest stanowczo za mało już przy obecnej częstotliwości. Brakuje ładowarek na Kurdwanowie, powinny być tam co najmniej 2.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ

Post autor: fysztof » 22 mar 2022, 15:19

Linia 179 nie musi być 100% elektryczna. Te brygady co są teraz mogą takie zostać, reszta brygad jeśli nie ma elektryków to tradycyjna. Z perspektywy pasażera nie ma to znaczenia.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1807
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ

Post autor: Scania_9640 » 22 mar 2022, 15:29

fysztof pisze: 22 mar 2022, 15:19 Linia 179 nie musi być 100% elektryczna. Te brygady co są teraz mogą takie zostać, reszta brygad jeśli nie ma elektryków to tradycyjna. Z perspektywy pasażera nie ma to znaczenia.
No niestety, ale musi być.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Korekty tras linii autobusowych po uruchomieniu TŁ

Post autor: damian_krk2 » 22 mar 2022, 15:44

Scania_9640 pisze: 22 mar 2022, 15:29
fysztof pisze: 22 mar 2022, 15:19 Linia 179 nie musi być 100% elektryczna. Te brygady co są teraz mogą takie zostać, reszta brygad jeśli nie ma elektryków to tradycyjna. Z perspektywy pasażera nie ma to znaczenia.
No niestety, ale musi być.
To co za problem uruchomić 479

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości