Długa

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Długa

Post autor: Kaszmir » 01 paź 2020, 14:58

Separatory pomogły :D Pandemia i spowodowane tym zmniejszenie ruchu na drogach też pewnie miały w tym swój udział.

Wrzesień bez zatrzymania ruchu na ul. Długiej! Tak nie było od lat
https://cowkrakowie.pl/2020/10/wrzesien ... lo-od-lat/
Na potwierdzenie klika statystyk z minionych lat – w 2017 r. pojazd MPK nie mógł przejechać torowiskiem 82 razy, rok później – 131 razy, w ubiegłym roku – 94 razy a w tym (do tej pory) 28 razy. Do ostatniego zatrzymania doszło 7 sierpnia.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Długa

Post autor: prezes » 01 paź 2020, 15:51

Kaszmir pisze: 01 paź 2020, 14:58 Separatory pomogły :D Pandemia i spowodowane tym zmniejszenie ruchu na drogach też pewnie miały w tym swój udział.

Wrzesień bez zatrzymania ruchu na ul. Długiej! Tak nie było od lat
https://cowkrakowie.pl/2020/10/wrzesien ... lo-od-lat/
Na potwierdzenie klika statystyk z minionych lat – w 2017 r. pojazd MPK nie mógł przejechać torowiskiem 82 razy, rok później – 131 razy, w ubiegłym roku – 94 razy a w tym (do tej pory) 28 razy. Do ostatniego zatrzymania doszło 7 sierpnia.
Czyli wygląda na to, że pewna niechlubna krakowska tradycja dobiegła końca ;)
Świetny pomysł z tymi separatorami, szkoda, że nie dało się tego wcześniej zrobić. Być może wtedy mniej osób ucierpiałoby przez te zatrzymania na Długiej.

mateuszwon94
Pasażer
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:24

Re: Długa

Post autor: mateuszwon94 » 11 sie 2021, 19:25

Na ul. Długiej w Krakowie powstanie strefa ograniczonego ruchu

https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,444 ... ruchu.html [Niestety płatny artykuł, ale najważniejsze widać]
Na ul. Długiej na odcinku od ul. Szlak do ul. Słowiańskiej zostanie utworzona strefa ograniczonego ruchu. Urzędnicy decyzję tłumaczą dużą liczbą zatrzymań tramwajów, które powodują nieprawidłowo zaparkowane samochody.
Teoretycznie to może pomóc... Tylko czy nowe przepisy będą jakkolwiek egzekwowane? Śmiem wątpić.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Długa

Post autor: Kaszmir » 28 sty 2022, 12:26

To wstępne wyniki, pewnie trzeba więcej czasu, jednak na razie wychodzi że wprowadzenie strefy na odcinku Długiej dodatkowo zmniejszyło liczbę zatrzymań :)

Ograniczenia na Długiej poskutkowały. Kierowcy rzadziej blokują przejazd tramwajów
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/ogran ... 44579.html
Do sierpnia – średnio 5,5 zatrzymania miesięcznie. Od września – średnio dwa. Wprowadzenie strefy ograniczonego ruchu na części ulicy Długiej spowodowało wyraźny spadek liczby zatrzymań w ruchu tramwajów przez źle zaparkowane samochody.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Długa

Post autor: Kaszmir » 21 wrz 2022, 13:39

Wzrost opłat za odholowanie pojazdów. Wg mnie mógłby być nawet większy. Kierowcy osobówek zapłacą 580 zamiast 503 zł.

Kolejne podwyżki. Tym razem dla zawalidróg
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/kolej ... 47819.html
Propozycja prezydenta wygląda następująco:

* motocykl – 265 zł (podwyżka z 228 zł), każdy dzień przechowywania – 32 złote;
* pojazd o dmc do 3,5 tony – 580 zł (wcześniej 503 zł, stawka maksymalna 606 zł), każdy dzień przechowywania 42 złote;
* pojazd o dmc od 3,5 t do 7,5 t – 740 zł (wcześniej 628 zł), każdy dzień przechowywania – 58 złotych;
* pojazd o dmc od 7,5 t do 16 t – 1020 zł (wcześniej 887 zł), każdy dzień przechowywania – 85 złotych;
* pojazdu o dmc powyżej 16 t – 1500 zł (wcześniej 1308 zł), każdy dzień przechowywania – 153 złote.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Długa

Post autor: Kaszmir » 21 gru 2022, 11:13

Spadł śnieg, liczba zatrzymań na Długiej z powodu źle zaparkowanych aut skoczyła mocno do góry - ostatnio praktycznie codziennie dochodziło do zatrzymań, nieraz kilku dziennie. Maciej Fijak ze SmogLab przygotował petycję by zlikwidować na Długiej miejsca parkingowe. Wg mnie likwidacja parkowania to zbyt mocne rozwiązanie bo mieszkańcy Długiej umieją parkować, to "przyjezdni" którzy tam nie mieszkają na co dzień zwykle powodują zatrzymania. Wspominali o tym i sami mieszkańcy. Zakaz zatem odbiłby się przede wszystkim na tych, którzy nie są sprawcami. Ludzie, którzy parkują poprawnie, straciliby możliwość parkowania pod własnym domem. Natomiast warto rozważyć petycję jako zalążek do dyskusji, że potrzeba co zmienić. Tu link: https://www.petycjeonline.com/pynny_prz ... rkingowych

Kierman
Specjalista
Posty: 350
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Długa

Post autor: Kierman » 21 gru 2022, 11:40

Co za debil. Czy on serio nie dostrzega problemu złego parkowania z powodu PRZEDEWSZYSTKIM zasp i nawału śniegu, które zalegają na chodniku oraz miejscach parkingowych i ograniczają przestrzeń do parkowania?

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Długa

Post autor: yosujiro » 21 gru 2022, 11:48

No i co z tego? Nie ma miejsca, aby samochód się zmieścił, to się nie parkuje Poza tym wystarczyłoby, żeby straż miejska zaczęła częściej tam stawać i wyłapywać kierowców, którzy za nic mają stojący tam zakaz ruchu. Mogę się założyć, że liczba zatrzymań tramwajowych spadłaby tam niemal do zera...

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Długa

Post autor: suchy » 21 gru 2022, 12:43

yosujiro pisze: 21 gru 2022, 11:48 No i co z tego? Nie ma miejsca, aby samochód się zmieścił, to się nie parkuje Obrazek Poza tym wystarczyłoby, żeby straż miejska zaczęła częściej tam stawać i wyłapywać kierowców, którzy za nic mają stojący tam zakaz ruchu. Mogę się założyć, że liczba zatrzymań tramwajowych spadłaby tam niemal do zera...
A może zamiast stawiać znaki (które i tak większość kierowców ma gdzieś), wysyłać ciągłe patrole SM czy Policji (przez co może ich zabraknąć w innych potrzebnych miejscach), warto byłoby pomyśleć o fizycznych blokadach - takich jak np. wjazd na parking PWŚ pod Urzędem Miasta? Albo jak na zachodzie (np. Niderlandy) szlabany - wjazd miałyby wyłącznie pojazdy KM oraz mieszkańcy/użytkownicy posesji posiadający pilot do otwierania.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Długa

Post autor: kot_feliks » 21 gru 2022, 13:04

Nawet nie potrzeba szlabanów, wystarczą... kamery :)

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Długa

Post autor: suchy » 21 gru 2022, 13:16

kot_feliks pisze: 21 gru 2022, 13:04 Nawet nie potrzeba szlabanów, wystarczą... kamery :)
Ale nagrania z kamer ktoś musi przeglądać, weryfikować, potem wystawić wezwanie, wysłać... Czytałem kiedyś artykuł na temat GITD, że z fotoradarów wpływa im tyle wykroczeń, że jedynie jakieś kilkanaście % kierowców otrzymuje mandaty, a sama GITD podobno zawyża próg "zrobienia zdjęcia" nawet o 20-30km/h, tak żeby fotoradar robił ich mniej (czytaj - na drodze z vmax=50km/h radar cyka zdjęcia nie przy 60km/h, ale np. dopiero powyżej 80km/h).

A szlaban masz właściwie bezobsługowy - kto potrzebuje pilota (pojazdy KM oraz mieszkańcy - tych będzie może kilkaset/kilka tysięcy), zgłasza się do Urzędu, dostaje pilot do ręki i już ;)

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Długa

Post autor: kot_feliks » 21 gru 2022, 13:34

Ale co ktoś musi przeglądać? :) Przecież wystarczy weryfikować po numerze rejestracyjnym i wystawiać mandaty tylko na te auta, które nie mają prawa tam wjechać. Owszem, do tego jest potrzebna kolejna osoba w SM, ale powiedzmy sobie szczerze, przy tej skali wykroczeń taki etat zwróci się zapewne kilkukrotnie...

I serio uważasz, że montaż szlabanu + dystrybucja pewnie KILKUSET lub KILKU TYSIĘCY pilotów, ich zwroty, wydawanie nowych itd. byłoby mniej czasochłonne, od montażu kamer i zatrudnieniu kogoś do wystawiania mandatów...? Piloty się same wydadzą, odbiorą itp.? ;)

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Długa

Post autor: suchy » 21 gru 2022, 14:50

kot_feliks pisze: 21 gru 2022, 13:34 Ale co ktoś musi przeglądać? :) Przecież wystarczy weryfikować po numerze rejestracyjnym i wystawiać mandaty tylko na te auta, które nie mają prawa tam wjechać. Owszem, do tego jest potrzebna kolejna osoba w SM, ale powiedzmy sobie szczerze, przy tej skali wykroczeń taki etat zwróci się zapewne kilkukrotnie...

I serio uważasz, że montaż szlabanu + dystrybucja pewnie KILKUSET lub KILKU TYSIĘCY pilotów, ich zwroty, wydawanie nowych itd. byłoby mniej czasochłonne, od montażu kamer i zatrudnieniu kogoś do wystawiania mandatów...? Piloty się same wydadzą, odbiorą itp.? ;)
Ale wydanie pilotów to czynność jednokrotna - wydałeś i już, dany mieszkaniec nie wróci do ciebie 4-5-6 razy po kolejnego pilota (no chyba, że sobie kupi kolejne auto). Więc gdyby trzeba było wydać np. 1000 pilotów, to bierzemy JEDNEGO urzędnika na 1-2 miesiące kalendarzowe - i będzie się zajmował wyłącznie pierwszorazowym wydaniem pilotów dla wszystkich. Późniejsze wymiany/zwroty/dodatkowe piloty to już będą zapewne ilości rzędu kilkunastu-kilkudziesięciu w ciągu miesiąca.

A na upartego jak nie chcemy się bawić w piloty i ich wydawanie, to zrobić system taki jak na bramkach A4 do Katowic - czyli również kamery, ale odczytujące tablice i sprawdzające uprawnienia. Masz w systemie UMK zezwolenie na wjazd - szlaban się podnosi i możesz jechać.

A kamery "mandatowe" musisz weryfikować non stop 24h/dobę, 7 dni w tygodniu - bo w nocy o 23:00 czy 4:00 nad ranem również samochody mogą tamtędy przejechać. W dodatku patrząc na ilość aut jeżdżących przez Długą, to kilka tysięcy mandatów do wystawienia byłoby ale DZIENNIE - więc jeden strażnik w ciągu 8h zmiany tego nie ogarnie (sprawdzić w systemie numery tablic, potem wystawić mandat w systemie, wydrukować, wpakować do koperty). Załóżmy, że przygotowanie takiego 1 mandatu to sumarycznie 4-5 minut = w ciągu 1h przygotujesz więc 12-15 sztuk, a w ciągu 8h = 100-120 sztuk. Więc gdybyś dziennie miał chociażby 1000 wykroczeń, to potrzebujesz 8-10 etatów, żeby je wszystkie obrobić.

W dodatku - co zrobisz gdy kierowcy nauczą się, że "tam nie wolno wjeżdżać, bo stoją kamery i będzie mandat" - i przestaną wjeżdżać w to miejsce? Zwolnisz tych wszystkich strażników "bo teraz nie macie już co do roboty"? To za chwilę ludzie się zorientują, że już nie ma mandatów za wjazd - i na nowo zaczną łamać przepisy. I koło się zamyka.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Długa

Post autor: kot_feliks » 21 gru 2022, 19:40

suchy pisze: 21 gru 2022, 14:50 Ale wydanie pilotów to czynność jednokrotna - wydałeś i już, dany mieszkaniec nie wróci do ciebie 4-5-6 razy po kolejnego pilota (no chyba, że sobie kupi kolejne auto). Więc gdyby trzeba było wydać np. 1000 pilotów, to bierzemy JEDNEGO urzędnika na 1-2 miesiące kalendarzowe - i będzie się zajmował wyłącznie pierwszorazowym wydaniem pilotów dla wszystkich. Późniejsze wymiany/zwroty/dodatkowe piloty to już będą zapewne ilości rzędu kilkunastu-kilkudziesięciu w ciągu miesiąca.

A na upartego jak nie chcemy się bawić w piloty i ich wydawanie, to zrobić system taki jak na bramkach A4 do Katowic - czyli również kamery, ale odczytujące tablice i sprawdzające uprawnienia. Masz w systemie UMK zezwolenie na wjazd - szlaban się podnosi i możesz jechać.
No nie, to nie będzie kilkanaście pilotów w skali miesiąca, bo masz dojazdy do firm, nowe firmy, nowe auta, zmiany aut, wymiany pilotów (bo awaria) itd. Zresztą obstawiam, że przy krakowskim utrzymaniu, to taki szlaban powodowałby w skali m-ca... więcej zatrzymań w ruchu tramwajowym, niż obecne nieprawidłowe parkowanie :mrgreen:
suchy pisze: 21 gru 2022, 14:50A kamery "mandatowe" musisz weryfikować non stop 24h/dobę, 7 dni w tygodniu - bo w nocy o 23:00 czy 4:00 nad ranem również samochody mogą tamtędy przejechać. W dodatku patrząc na ilość aut jeżdżących przez Długą, to kilka tysięcy mandatów do wystawienia byłoby ale DZIENNIE - więc jeden strażnik w ciągu 8h zmiany tego nie ogarnie (sprawdzić w systemie numery tablic, potem wystawić mandat w systemie, wydrukować, wpakować do koperty). Załóżmy, że przygotowanie takiego 1 mandatu to sumarycznie 4-5 minut = w ciągu 1h przygotujesz więc 12-15 sztuk, a w ciągu 8h = 100-120 sztuk. Więc gdybyś dziennie miał chociażby 1000 wykroczeń, to potrzebujesz 8-10 etatów, żeby je wszystkie obrobić.
Ale co weryfikować 24h/dobę i co niby sprawdzać w systemie? :D Czy każdy fotoradar też jest "weryfikowany 24h na dobę"? :>

Kamera ma podgląd na przejeżdżające auta, do systemu trafiają zdjęcia tylko tych, które nie mają zezwolenia na przejazd, cała dokumentacja jest generowana automatycznie na podstawie CEPIK, wystarczy to zapakować do koperty i wysłać... I w odróżnieniu od bramek, pilotów itd. etaty są w sumie finansowane z wpływów z tego systemu.

1000 wykroczeń dziennie nie będziesz miał, ludzie też nie są idiotami, jak będą wiedzieć, że są kamery, to w większości tam nie będą wjeżdżać.

Kierman
Specjalista
Posty: 350
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Długa

Post autor: Kierman » 21 gru 2022, 20:19

yosujiro pisze: 21 gru 2022, 11:48 No i co z tego? Nie ma miejsca, aby samochód się zmieścił, to się nie parkuje Obrazek Poza tym wystarczyłoby, żeby straż miejska zaczęła częściej tam stawać i wyłapywać kierowców, którzy za nic mają stojący tam zakaz ruchu. Mogę się założyć, że liczba zatrzymań tramwajowych spadłaby tam niemal do zera...
Winni są kierowcy, którzy na siłę się tam wciskają i blokują tramwaj. Zgadzam się w 100%. Ale takie populistyczne petycje jakie ten Pan tam tworzy, to nadają się do śmieci, a nie do poważnej dyskusji i analizy. A co do SM? Wolą pod szpitalem w Prokocimiu stać i walić mandaty, bo ktoś z osobą starszą lub niepełnosprawną śmiał podjechać, aby miała bliżej do szpitala na zabieg.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości