Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Nowa umowa będzie obowiązywać 12 miesięcy od podpisania czyli 10/2024? Ktoś wie jakie autobusy kupią?
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Nie do końca. Najpewniej zawarliby aneks z Mobilisem z wolnej ręki.
To jest tylko ogłoszenie wyniku postępowania. Podpisanie umowy to odrębna rzecz. Najpewniej będą cisnęli żeby zrobić to jak najszybciej, pewnie jeszcze w październiku.pasazer_mobilisu pisze: ↑04 paź 2023, 17:10 Nowa umowa będzie obowiązywać 12 miesięcy od podpisania czyli 10/2024? Ktoś wie jakie autobusy kupią?
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Teraz jeszcze jest okres, bodajże 14 dni, gdzie może wpłynąć odwołanie od rozstrzygnięcia.pasazer_mobilisu pisze: ↑04 paź 2023, 17:10 Nowa umowa będzie obowiązywać 12 miesięcy od podpisania czyli 10/2024? Ktoś wie jakie autobusy kupią?
Jak wszystko dobrze pójdzie, to zapewne koło 20 zapewne nastąpi podpisanie.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Tak się składa, że rozróżniam te dwie czynności, mając jednak na uwadze 3,5 tygodnia bieżącego miesiąca i zapał ze strony Mobilisu:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3775021414
myślę że podpiszą tak szybko jak będzie się dało i 10/2024 wyjadą nowymi wozami za nową stawkę.
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Z tego co mi mówiono, to i tak jest spora szansa, że będzie aneks
-
- Specjalista
- Posty: 218
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Jutro podpisanie umowy z Mobilsem:
https://www.krakow.pl/zaproszenia/27631 ... 0_lat.html
https://www.krakow.pl/zaproszenia/27631 ... 0_lat.html
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Czyli nawet zakładając pozostawienie w eksploatacji wszystkich obecnych autobusów Mobilisu, w 9 miesięcy przewoźnik ten pozyskać będzie musiał 72 nowe egzemplarze. Jest to z pewnością spore wyzwanie i ciekawi mnie jaki producent będzie w stanie temu podołać.mikolaj.boron pisze: ↑18 paź 2023, 11:36 Jutro podpisanie umowy z Mobilsem:
https://www.krakow.pl/zaproszenia/27631 ... 0_lat.html
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Zawsze można zrobić taki myk jak Mercedes zrobił w GZM, że producent podstawi tymczasowo jakieś pojazdy zastępcze - testery, bardzo młode używki.
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Nie wiem czemu w powyższym linku jest wpisany sierpień, skoro w przetargu było zapisane rozpoczęcie 12 miesięcy od podpisania umowy. Moim zdaniem wdarł się tam jakiś chochlik, bo wątpię żeby Mobilis się zgodził na aż takie skrócenie czasu na przygotowania.
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Pytanie czy uda się w ten sposób zorganizować aż 72 egzemplarze? Wiem, że Mobilis potrafi na szybko pozyskać autobusy, jednak mam wątpliwości czy aż w takiej skali.
Obecnie trwająca umowa kończy się chyba właśnie 31 lipca 2024, więc raczej chochlik to nie jest.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Gdy rozmawiałem z urzędnikami kilka tygodni temu to powiedziano mi, że spóźnienie jest możliwe i oczywiście w zaistniałych warunkach nie będzie za to kar. Gdyby do tego doszło, nie zdziwiłbym się gdyby zaczekano ze zmianami w układzie linii aż do przybycia nowych wozów. W takim układzie, 1 sierpnia nie potrzeba byłoby dodatkowych wozów.
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Mówiłem?„Umowa zacznie obowiązywać od 19 października 2024 roku. Kwota, którą miasto zamierza przeznaczyć na sfinansowanie całego zamówienia to blisko 1,384 mld zł brutto, natomiast może ona ulec zmianie w związku z waloryzacjami w przyszłych latach” - przekazał dyrektor ZTP.
https://transinfo.pl/infobus/mobilis-z- ... jadI0Vid6sZgodnie z umową operator będzie obsługiwał 29 linii autobusowych (aktualnie obsługuje 19) i miał 151 autobusów, w tym: 91 z nich to pojazdy przegubowe na gaz ziemny (CNG Euro 6), 43 szt. standardowych klasy MAXI (CNG Euro 6), 6 szt. klasy MIDI MIDI+ (CNG Euro 6), 6 szt. spalinowych minibusów (diesel Euro 6) 5 szt. elektrycznych minibusów.
Na lovekrakow za to podają, że przeguby będą od MANa
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Pojawił się artykuł: https://lovekrakow.pl/aktualnosci/umowa ... 53453.html
Najważniejsze informacje:
- start za rok,
- udział Mobilis w kmk wzrośnie z 13 do 20%,
- rocznie przejedzie ok. 9,5 mln wzkm,
- zwolnione brygady MPK będą przeznaczone w inne rejony,
- 140 ze 151 pojazdów będzie zasilane CNG, pozostałe to elektryki i diesle,
- 91 autobusów przegubowych, będą to MANy, pozostałych modeli na razie nie podano acz będą to wozy produkowane w UE,
- ok. 80% taboru dotrze miesiąc wcześniej, reszta do końca 2024 i w międzyczasie Mobilis będzie posiłkować się obecnym taborem,
- rozważane są trzy lokalizacje zajezdni, w tym obecna.
Najważniejsze informacje:
- start za rok,
- udział Mobilis w kmk wzrośnie z 13 do 20%,
- rocznie przejedzie ok. 9,5 mln wzkm,
- zwolnione brygady MPK będą przeznaczone w inne rejony,
- 140 ze 151 pojazdów będzie zasilane CNG, pozostałe to elektryki i diesle,
- 91 autobusów przegubowych, będą to MANy, pozostałych modeli na razie nie podano acz będą to wozy produkowane w UE,
- ok. 80% taboru dotrze miesiąc wcześniej, reszta do końca 2024 i w międzyczasie Mobilis będzie posiłkować się obecnym taborem,
- rozważane są trzy lokalizacje zajezdni, w tym obecna.
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Mam rozumieć, że takie gazowe MANY będą np. na takiej linii "163" która ma przejść pod obsługę Mobilisa zarówno w dni powszednie jak i w weekendy?
Coś nie bardzo w to wierzę.
Coś nie bardzo w to wierzę.
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Część się uda wyprodukować, a w części właśnie można postawić na pojazdy tymczasowe-zastępcze. Myślę, że to jest do spięcia ze sobą.
Nie mogę wyjść z podziwu, że komercyjny przewoźnik na 10 lat pakuje się w CNG na taką skalę. Patrząc na przykład ostatnich lat - sytuację na Ukrainie, obecną w Izraelu, a w perspektywie kilku lat to aż strach myśleć - oby nie wykończyło to Mobilisa i nie zakończyło wcześniej kontraktu. Jak w zeszłym roku CNG wystrzeliło z cenami w górę to takie miasta jak Tychy czy Gdynia - mimo że tam sprawa tyczyła się komunalnych przewoźników - miały niezły orzech do zgryzienia. Masowo odstawiano gazowce i próbowano do ruchu włączać jak największą ilość diesli. W przypadku Mobilisa, nie będzie on miał takiej alternatywy, gdyby coś znów się na światowych rynkach wydarzyło.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości