Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

- Linie, trasy, rozkłady
ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: ant_sm » 14 lut 2022, 17:11

Dzisiaj ZTP ogłosiło informację o zamiarze przeprowadzenia w przyszłym roku przetargu na obsługę linii KMK. Co ciekawe przewidywana wielkość pracy przewozowej to 7-10 mln wzkm rocznie. Z tego co udało mi się znaleźć, to w poprzednim przetargu było około 4,5 mln wzkm, które jednak się zwiększyło (nie wiem dokładnie ile ale chyba teraz jest około 5,5 mln, albo i więcej). Wynika z tego, że możemy się spodziewać istotnych wzmocnień w siatce autobusowej już za 2,5 roku.

Przewozy autobusowe w publicznym transporcie zbiorowym na sieci komunikacyjnej obejmującej Kraków i gminy będące stronami porozumień międzygminnych
https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=149857
OGŁOSZENIE o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia na usługi przewozowe
w zakresie publicznego transportu zbiorowego.

Na podstawie art. 23 Ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz.U.
z 2011 Nr 5, poz.13) tj. z dnia 25 czerwca 2021 r. (Dz.U. z 2021 r. poz. 1371) Gmina Miejska
Kraków – Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie ul. Wielopole 1, 31-072 Kraków -
organizator publicznego transportu zbiorowego na obszarze Gminy Miejskiej Kraków oraz Gmin,
które zawarły Porozumienia Międzygminne dotyczące wspólnej realizacji zadań w zakresie
transportu zbiorowego informuje, iż zgodnie z art. 19 ust. 1 pkt 2 Ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r.
o publicznym transporcie zbiorowym zamierza przeprowadzić postępowanie o udzielenie
zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego w oparciu o ustawę z dn. 11 września 2019 r. –
Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2019), tj. z dnia 18 maja 2021 r. (Dz. U. z 2021
r. poz. 1129).

Zakres zamówienia obejmował będzie przewozy autobusowe w publicznym transporcie
zbiorowym na sieci komunikacyjnej obejmującej obszar Miasta Krakowa i Gmin będących stronami
Porozumień Międzygminnych, dla których Gmina Miejska Kraków jest organizatorem publicznego
transportu zbiorowego.

Przewidywana wielkość zamówienia będzie kształtowała się na poziomie ok. od 7 mln do
10 mln wozokilometrów rocznie.


Przewidywana data rozpoczęcia postępowania o udzielenie powyższego zamówienia:
I kwartał 2023 r.

Przewidywany czas trwania umowy: 10 lat (zgodnie z art. 25 ust 2. pkt 1 Ustawy z dnia
16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym), rozpoczęcie świadczenia usługi:
01.08.2024 r.

Dodatkowe informacje: zamówienie będzie spełniać zapisy Ustawy z dnia 11 stycznia
2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz.U. z 2018 r. poz. 317) z późniejszymi
zmianami.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: Scania_9640 » 14 lut 2022, 17:15

ant_sm pisze: 14 lut 2022, 17:11 Nie wiem czy to dobre miejsce, ale to Admini zdecydują.

Dzisiaj ZTP ogłosiło informację o zamiarze przeprowadzenia w przyszłym roku przetargu na obsługę linii KMK. Co ciekawe przewidywana wielkość pracy przewozowej to 7-10 mln wzkm rocznie. Z tego co udało mi się znaleźć, to w poprzednim przetargu było około 4,5 mln wzkm, które jednak się zwiększyło (nie wiem dokładnie ile ale chyba teraz jest około 5,5 mln, albo i więcej). Wynika z tego, że możemy się spodziewać istotnych wzmocnień w siatce autobusowej już za 2,5 roku.

Przewozy autobusowe w publicznym transporcie zbiorowym na sieci komunikacyjnej obejmującej Kraków i gminy będące stronami porozumień międzygminnych
https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=149857
Albo po prostu inny przewoźnik dostanie więcej linii i być może aglomeracyjne.

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Działalność ZTP

Post autor: ant_sm » 14 lut 2022, 17:22

Scania_9640 pisze: 14 lut 2022, 17:15 Albo po prostu inny przewoźnik dostanie więcej linii i być może aglomeracyjne.
Umowa z Mobilisem się kończy, więc jest to naturalne zachowanie ciągłości obsługi linii obecnie obsługiwanych przez Mobilisa. To kto wygra nie jest przesądzone, natomiast do zapisu o przewozach w mieście i aglomeracji nie przywiązywałbym wagi, bo to raczej jest to zabieg, żeby nikt później nie zarzucił że w ramach umowy pojawia się np. linia 352.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: Kaszmir » 14 lut 2022, 17:27

ant_sm pisze: 14 lut 2022, 17:11Co ciekawe przewidywana wielkość pracy przewozowej to 7-10 mln wzkm rocznie. Z tego co udało mi się znaleźć, to w poprzednim przetargu było około 4,5 mln wzkm, które jednak się zwiększyło (nie wiem dokładnie ile ale chyba teraz jest około 5,5 mln, albo i więcej).
W obecnym przetargu na początku było 4,5 km, jednak tak jak piszesz były wzmocnienia - kursy zyskały m.in. "102" czy "178/578". Doszło nowe "189", a i było trochę roszad między MPK a Mobilis. Też obstawiałbym koło 5-6 mln wzkm obecnie.
ant_sm pisze: 14 lut 2022, 17:11Wynika z tego, że możemy się spodziewać istotnych wzmocnień w siatce autobusowej już za 2,5 roku.
Pesymistyczny scenariusz jest taki, że dodatkowe wzkm byłyby po prostu zabrane MPK. Jednak nie sądzę - raz, że Miejski Przewoźnik raczej się tak łatwo nie zgodzi, dwa że dotychczasowe przetargi zawsze oznaczały zwiększenie puli wzkm. W 2014 trochę zabrano MPK, jednak było to stosunkowo mało, a sam Mobilis zyskał ich dużo więcej niż MPK straciło. Zatem jestem (ostrożnym) optymistą :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: Kaszmir » 17 lut 2022, 22:45

ant_sm pisze: 14 lut 2022, 17:11Co ciekawe przewidywana wielkość pracy przewozowej to 7-10 mln wzkm rocznie. Z tego co udało mi się znaleźć, to w poprzednim przetargu było około 4,5 mln wzkm, które jednak się zwiększyło (nie wiem dokładnie ile ale chyba teraz jest około 5,5 mln, albo i więcej).
Nie doszacowaliśmy - PSMKMS podaje, że obecnie Mobilis ma aż 6,5 mln wzkm:
W tej chwili prywatny operator realizuje około 6,5 mln wozokilometrów rocznie.
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... w-krakowie

Ładnie wzrosło. Możliwe, że na początku obecnego przetargu było więcej niż 4,5 mln - początkowo tyle miało być, lecz potem były roszady linii jeszcze zanim Mobilis wystartował. Np. początkowo miał dostać "182/482" - nigdy to się nie stało, w zamian wyjechał na "153/193".

Tak czy owak, możliwy skok będzie z 6,5 na 7-10 mln wzkm. Czyli niewiele wiadomo - różnica waha się od symbolicznej (0,5 mln wzkm) do ponad 50% wzrostu (3,5 mln).

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: Zieleńczanin » 18 lut 2022, 15:40

Ja policzyłem 5,5-5,8 mln wzkm rocznie...

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1014
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: yosujiro » 24 mar 2023, 10:41

No to mamy ogłoszony przetarg:

Ok 9,7mln wzkm Obrazek

151 wozów (!) z rezerwą w tym:

Mini: 12 szt w tym 4 eko
MIDI+: 10 szt bez eko
Maxi: 43 szt w tym 16 eko
Mega: 86 szt w tym 26 eko

Linie do obsługi: 100, 102, 103, 106/136, 109, 110, 113, 120, 129, 140, 142, 152, 159, 160, 163, 184, 192, 193, 196, 413, 501, 511, 612, dwie nowe linie.

Otwarcie ofert 4.05.2023 g. 13

Dane na podstawie posta i komentarzy z profilu KMRT na FB.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 4101157695

Szykuje się naprawdę ciekawy przetarg. Ciekawe na co te 12 busów, pewnie na te dwie nowe tajemnicze linie. Przyznam, że kilka linii do obsługi mnie zaskoczyło jak 100, 140, 163 czy 184, ogólnie rozrzut po mieście jest tak duży, że ciężko będzie wygranemu wybrać dogodną lokalizację dla zajezdni, żeby jak najbardziej skrócić wyjazdy na linię.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: mkm3 » 24 mar 2023, 10:46

100 ma łączenia z 101, czyli będzie połączenie obu tych linii? Z nowych linii to pewnie 702 jako linia stała i ciekawe co jeszcze.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: Kaszmir » 24 mar 2023, 10:54

Szczegóły na stronie BIP, załącznik nr 1 (plik, od razu się pobiera na dysk).

Numery linii są podane tylko jako liczba porządkowa (l.p.), ale można się domyślić ;) Tabor KN to 12m, PN to 18m. W trasach przez "jak obecnie" mam na myśli obecną stałą trasę linii.

l.p.: prawdopodobny numer linii - trasa - częstotliwość (dp, sob, św) - tabor - liczba brygad

1: "100/101" - jak obecnie - 60, 60, 60 - Midi+ - 1

2: "102" - jak obecnie - 20, 30/60, 30/60 - Midi+ - 5

3: "103" - jak obecnie - 30/60, 60, 60 - KN - 2 [tabor niskoemisyjny lub zeroemisyjny]

4: "106/136" - jak obecnie - 12/20, 20/30, 20/30, KN - 5

5: "109" - jak obecnie - 30/60, 60, 60 - KN - 2

6: "110" - jak obecnie - 45/90, 90, 90 - KN - 2

7: "113" - jak obecnie - 30/60, 60, 60 - KN - 2 [tabor niskoemisyjny lub zeroemisyjny]

8: "120" - jak obecnie - 36, 80, 80 - KN - 3

9: "129" - jak obecnie - 15, 20, 20 - PN - 6 [tabor niskoemisyjny lub zeroemisyjny]

10: "140" - jak obecnie - 20/30, 40, 40 - Midi+ - 2

11: "142/442" - jak obecnie - 15/20, 30, 30 - KN - 4 [tabor niskoemisyjny lub zeroemisyjny]

12: "152/352" - trasa znów wydłużona do Cm. Olszanica - 10, 10/20, 10/20 - PN - 16

13: "159" - jak obecnie - 15, 20, 20 - PN - 8

14: "160" - jak obecnie - 45, 90, 90 - KN - 2

15: "163" - jak obecnie (zakładając planowe wydłużenie do MCO) - 20, 40, 40 - PN - 6

16: "178" - jak obecnie - 15/20, 30, 30 - PN - 6

17: "184" - jak obecnie - 15, 30, 30 - PN - 5 [tabor niskoemisyjny lub zeroemisyjny]

18: "192" - trasa znów skrócona do Chełmu (warianty do Olszanicy Borów zostają) - 20, 20, 20 - KN - 5 [tabor niskoemisyjny lub zeroemisyjny]

19: "193" - jak obecnie - 20, 40, 40, KN - 4

20: "196" - jak obecnie lecz kursy wariantowe wydłużone ze Skotnik przez Winnicką do Kostrza - 15/20, 20, 20 - KN - 5

21: "413" - jak obecnie - 30, 30, 0 - KN - 1

22: "501" - jak obecnie - 15, 20, 20 - PN - 10

23: "511" - jak obecnie - 15/0, 20, 0 - PN - 9 [tabor niskoemisyjny lub zeroemisyjny]

24: "578" - jak obecnie - 15/20, 30, 30 - PN - 8

25: "612" - jak obecnie - 0, 90, 90 - Midi+ - 1

26: NOWA LINIA - (Mydlniki Wapiennik - Zakliki z Mydlnik - Podłużna - Al. Kasztanowa - Królowej Jadwigi - 28 Lipca 1943 - Starowolska - Jodłowa - Księcia Józefa - Salwator) - 20/30, 30/60, 30/60 - Mini - 6

27: NOWA LINIA - (Nowy Kleparz - Prądnicka - Pielęgniarek - Prądnicka - Lekarska - Ks. Siemaszki - Jaracza - Żabiniec (powrót: Żabiniec - Zdrowa - Prądnicka - Bratysławska - Doktora Twardego)) - 10/15, 20, 20 - Mini - 4 [tabor niskoemisyjny lub zeroemisyjny]

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: MichalTyniec » 24 mar 2023, 11:12

Kaszmir pisze: 24 mar 2023, 10:54 Szczegóły na stronie BIP, załącznik nr 1 (plik, od razu się pobiera na dysk).

Numery linii są podane tylko jako liczba porządkowa (l.p.), ale można się domyślić ;) Tabor KN to 12m, PN to 18m. W trasach przez "jak obecnie" mam na myśli obecną stałą trasę linii.

l.p.: prawdopodobny numer linii - trasa - częstotliwość (dp, sob, św) - tabor - liczba brygad

1: "100/101" - jak obecnie - 60, 60, 60 - Midi+ - 1

2: "102" - jak obecnie - 20, 30/60, 30/60 - Midi+ - 5

3: "103" - jak obecnie - 30/60, 60, 60 - KN - 2 [tabor niskoemisyjny lub zeroemisyjny]

4: "106/136" - jak obecnie - 12/20, 20/30, 20/30, KN - 5

5: "109" - jak obecnie - 30/60, 60, 60 - KN - 2

6: "110" - jak obecnie - 45/90, 90, 90 - KN - 2

7: "113" - jak obecnie - 30/60, 60, 60 - KN - 2 [tabor niskoemisyjny lub zeroemisyjny]

8: "120" - jak obecnie - 36, 80, 80 - KN - 3

9: "129" - jak obecnie - 15, 20, 20 - PN - 6 [tabor niskoemisyjny lub zeroemisyjny]

10: "140" - jak obecnie - 20/30, 40, 40 - Midi+ - 2

11: "142/442" - jak obecnie - 15/20, 30, 30 - KN - 4 [tabor niskoemisyjny lub zeroemisyjny]

12: "152/352" - jak obecnie - 10, 10/20, 10/20 - PN - 16

13: "159" - jak obecnie - 15, 20, 20 - PN - 8

14: "160" - jak obecnie - 45, 90, 90 - KN - 2

15: "163" - jak obecnie (zakładając planowe wydłużenie do MCO) - 20, 40, 40 - PN - 6

16: "178" - jak obecnie - 15/20, 30, 30 - PN - 6

17: "184" - jak obecnie - 15, 30, 30 - PN - 5 [tabor niskoemisyjny lub zeroemisyjny]

18: "192" - jak obecnie - 20, 20, 20 - KN - 5 [tabor niskoemisyjny lub zeroemisyjny]

19: "193" - jak obecnie - 20, 40, 40, KN - 4

20: "196" - jak obecnie lecz kursy wariantowe wydłużone ze Skotnik do Kostrza - 15/20, 20, 20 - KN - 5

21: "413" - jak obecnie - 30, 30, 0 - KN - 1

22: "501" - jak obecnie - 15, 20, 20 - PN - 10

23: "511" - jak obecnie - 15/0, 20, 0 - PN - 9 [tabor niskoemisyjny lub zeroemisyjny]

24: "578" - jak obecnie - 15/20, 30, 30 - PN - 8

25: "612" - jak obecnie - 0, 90, 90 - Midi+ - 1

26: NOWA LINIA - (Mydlniki Wapiennik - Zakliki z Mydlnik - Podłużna - Al. Kasztanowa - Królowej Jadwigi - 28 Lipca 1943 - Starowolska - Jodłowa - Księcia Józefa - Salwator) - 20/30, 30/60, 30/60 - Mini - 6

27: NOWA LINIA - (Nowy Kleparz - Prądnicka - Pielęgniarek - Prądnicka - Lekarska - Ks. Siemaszki - Jaracza - Żabiniec (powrót: Żabiniec - Zdrowa - Prądnicka - Bratysławska - Doktora Twardego) - 10/15, 20, 20 - Mini - 4 [tabor niskoemisyjny lub zeroemisyjny]
A to akurat interesujące skoro 196 ma do Kostrza dojechać, ale to raczej wróży duże zmiany na wszystkich liniach wtedy.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1014
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: yosujiro » 24 mar 2023, 11:16

@Kaszmir może źle czytam tabelkę, ale mi się wydaje, że 152 i 192 nie są jak obecnie, tylko 152 wraca do Cmentarza Olszanica, a 192 do Chełmu, przy czym 192 nadal wariantowo obsłuży Bory. Nie mam pojęcia kto wpadł na taki dziwaczny pomysł

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: Kaszmir » 24 mar 2023, 11:22

Co do nowych linii to są dwie, a nawet zasadniczo trzy bo warianty "196" będą wydłużone:

1) Pierwsza to następca "702", trasa Mydlniki Wapiennik - Podłużna - Starowolska - Salwator, prawdopodobnie nr "126" (taki miała roboczy numer). A nie wierzyliście mi, że ma zaczynać z Mydlnik ;) Częstotliwość całkiem niezła: co 20 minut w szczycie, co 30 poza i część weekendu też 30. Szkoda jednak, że do Salwatora a nie przez m. Zwierzyniecki do os. Podwawelskiego - byłoby tym lepsze połączenie międzydzielnicowe.

2) Druga pojedzie na krótkiej trasie N. Kleparz - Żabiniec. Numer "1x0", "1x7" albo jakiś zupełnie nowy? Też niezła częstotliwość, co 10 minut w szczycie, co 15 poza i co 20 w weekendy.

3) Dodatkowo, warianty "196" kończące w Skotnikach będą wydłużone do Kostrza (tu jest niedoprecyzowane bo końcówka podana jest "Kostrze", acz na trasie brak wymienionej ul. Dąbrowej, więc może chodzić o "Kostrze OSP"). Numer pewnie "1x6" ("186"?), ew. "496". Niestety, poza szczytem łączna częstotliwość spadnie z 15 do 20 minut (czyli do Kozienickiej i do Kostrza będzie co 30 w szczycie, co 40 poza i co 40 w weekend).

Z większych nowości, jeszcze "152" dostanie dwukrotnie większą częstotliwość, co 10 minut w dni powszednie i nawet w weekendy. To zaskakuje zwłaszcza, że będzie otwarcie tramwaju Wieczysta - Meissnera. Chyba, że docelowo "152" pojedzie przez Bora-Komorowskiego i wchłonie "502"?
yosujiro pisze: 24 mar 2023, 10:41Linie do obsługi: 100, 102, 103, 106/136, 109, 110, 113, 120, 129, 140, 142, 152, 159, 160, 163, 184, 192, 193, 196, 413, 501, 511, 612, dwie nowe linie.
Jeszcze "178", "578" i warianty linii bazowych czyli "352", "442" ;)
mkm3 pisze: 24 mar 2023, 10:46100 ma łączenia z 101, czyli będzie połączenie obu tych linii?
Zabiegamy o to w ZTP, acz przetarg tego nie rozstrzyga. Linie są rozpisane brygadami. Podobnie "106" i "136" mają wspólne brygady (jeżdżą na przemian) więc w przetargu są w jednej, wspólnej pozycji.
MichalTyniec pisze: 24 mar 2023, 11:12A to akurat interesujące skoro 196 ma do Kostrza dojechać, ale to raczej wróży duże zmiany na wszystkich liniach wtedy.
Dlaczego? Po prostu wydłużą połowę "196" bo wzdłuż Winnickiej się pobudowało i "203" to mało.
yosujiro pisze: 24 mar 2023, 11:16@Kaszmir może źle czytam tabelkę, ale mi się wydaje, że 152 i 192 nie są jak obecnie, tylko 152 wraca do Cmentarza Olszanica, a 192 do Chełmu, przy czym 192 nadal wariantowo obsłuży Bory. Nie mam pojęcia kto wpadł na taki dziwaczny pomysł Obrazek
Zapomniałem o tej zmianie, dzięki, poprawione! Wg mnie to jest na plus bo Olszanica odzyskuje dojazd do I obwodnicy. Do tego "152" będzie mieć dwukrotnie więcej kursów niż "192" więc jest to uczciwa rekompensata (dawniej było "152+292" co 10 minut). Zasadniczo, to wreszcie rejon wychodzi na plus bo będą jeszcze warianty "192". Teraz tylko je wydłużyć do lotniska i byłoby nawet ok :)

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: MichalTyniec » 24 mar 2023, 11:28

Kaszmir pisze: 24 mar 2023, 11:22Dlaczego? Po prostu wydłużą połowę "196" bo wzdłuż Winnickiej się pobudowało i "203" to mało.
Akurat na Winnickiej wcale specjalnych potoków nie ma bo jeżdżę tamtędy regularnie do Skotnik, 203 to jest potrzebne częściej właśnie ale na granicy Tyńca i Skawiny.

es.em
Znawca
Posty: 124
Rejestracja: 02 cze 2021, 9:43

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: es.em » 24 mar 2023, 11:42

A ten przetarg jest do zgarnięcia przez jedną tylko firmę? Spory kawałek tortu.

michasss
Miłośnik
Posty: 68
Rejestracja: 25 sie 2022, 20:48

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: michasss » 24 mar 2023, 12:34

Są jakieś kryteria techniczne odnośnie taboru, czy tylko to ile ma być pojazdów konkretnej długości i rodzaju napędu?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 16 gości