Strona 1 z 3

Solaris Urbino 18 III

: 25 lut 2020, 19:05
autor: Wonsz_w_pomidorach
Solaris Urbino 18 III


Dane techniczne
Klasa: MEGA, przegubowy, niskopodłogowy
Długość: 18000 mm
Szerokość: 2550 mm
Wysokość: 2850 mm
Masa całkowita: 26000 kg
Liczba miejsc siedzących: 44
Liczba miejsc stojących: 130
Układ drzwi: 2-2-2-2 (pneumatyczne, dwuskrzydłowe, otwierane do wewnątrz)
Silnik spalinowy: DAF PE228C
Moc silnika spalinowego: 228 kW
Skrzynia biegów: Voith D 864.3
Zawieszenie: pneumatyczne na miechach powietrznych z regulowaną wysokością
Koła: 275/70 R 22,5 (przód solo, środek i tył bliźniak)
Prędkość maksymalna: 72 km/h


Numery taborowe
5x Zajezdnia Bieńczyce [BR737-BR741]
19x Zajezdnia Płaszów [PR746-PR764]
9x Zajezdnia Wola Duchacka [DR742-DR745; DR765-DR768; DR777]


Zapraszam do dyskusji :)

Re: Solaris Urbino 18 III

: 13 paź 2022, 15:35
autor: damian_krk2
DR743 stoi na PW bez wyświetlaczy...

Re: Solaris Urbino 18 III

: 13 paź 2022, 15:56
autor: Justforfun
damian_krk2 pisze: 13 paź 2022, 15:35 DR743 stoi na PW bez wyświetlaczy...
On już raz stał kilka miesięcy na PW bez wyświetlaczy, kasowników, automatu biletowego, z pościąganymi plastikami i obudowami chociażby silnika porozrzucanymi po całej jego przestrzeni :D

Re: Solaris Urbino 18 III

: 13 paź 2022, 16:32
autor: damian_krk2
Justforfun pisze: 13 paź 2022, 15:56 On już raz stał kilka miesięcy na PW bez wyświetlaczy, kasowników, automatu biletowego, z pościąganymi plastikami i obudowami chociażby silnika porozrzucanymi po całej jego przestrzeni :D
Ale wrócił. Zobaczymy co będzie teraz.

Re: Solaris Urbino 18 III

: 13 paź 2022, 20:20
autor: Kierman
Najbardziej awaryjny z całej czwórki i najwięcej stoi na placu popsuty. Teraz to już na pewno grubo ponad tydzień nie wyjeżdzał. Może już przyszedł na niego czas

Re: Solaris Urbino 18 III

: 13 paź 2022, 20:34
autor: damian_krk2
Kierman pisze: 13 paź 2022, 20:20 Najbardziej awaryjny z całej czwórki i najwięcej stoi na placu popsuty. Teraz to już na pewno grubo ponad tydzień nie wyjeżdzał. Może już przyszedł na niego czas
Najbardziej awaryjny bo gnił kilka miesięcy na placu. Jakby go zrobili od razu po tej poważnej awarii przez którą był unieruchomiony to by śmigał bez problemu.

Re: Solaris Urbino 18 III

: 13 paź 2022, 22:22
autor: Scania_9640
damian_krk2 pisze: 13 paź 2022, 20:34 Najbardziej awaryjny bo gnił kilka miesięcy na placu. Jakby go zrobili od razu po tej poważnej awarii przez którą był unieruchomiony to by śmigał bez problemu.
Niekoniecznie tak by musiało być, DR743 od dawna jest bardzo awaryjny (już przed tym jak stal długo na placu) i nawet jak był na rezerwach to często się psuł.

Re: Solaris Urbino 18 III

: 13 paź 2022, 23:39
autor: damian_krk2
Scania_9640 pisze: 13 paź 2022, 22:22 Niekoniecznie tak by musiało być, DR743 od dawna jest bardzo awaryjny (już przed tym jak stal długo na placu) i nawet jak był na rezerwach to często się psuł.
Ogólnie 742-745 są bardziej awaryjne choćby od wozów z tej samej serii na PP. Przypadek? Nie sądzę

Re: Solaris Urbino 18 III

: 13 paź 2022, 23:46
autor: Jamnik
Scania_9640 pisze: 13 paź 2022, 22:22 Niekoniecznie tak by musiało być, DR743 od dawna jest bardzo awaryjny (już przed tym jak stal długo na placu) i nawet jak był na rezerwach to często się psuł.
Twój bodajże znajomy kierowca (były właściciel 743) pisał w zeszłym roku w komentarzu na YT, że było to prawie bezawaryjne auto...

Re: Solaris Urbino 18 III

: 14 paź 2022, 0:18
autor: Scania_9640
Jamnik pisze: 13 paź 2022, 23:46 Twój bodajże znajomy kierowca (były właściciel 743) pisał w zeszłym roku w komentarzu na YT, że było to prawie bezawaryjne auto...
Były znajomy w gwoli ścisłości, ale on to auto bardzo wychwalał, fakt jak miał to na stanie to jeździł dość często bo mechanicy od razu naprawiali drobne usterki i dbał o to aby faktycznie tak było. Ale przed nim i po nim to auto średnio jest zdatne do jazdy.

Re: Solaris Urbino 18 III

: 02 lis 2022, 16:14
autor: Kowalik
W PR749 ostatnie dwie pary drzwi zamykają się z takim impetem, że aż kilku podróżnych się wystraszyło huku. Pasowałoby żeby mechanicy je wyregulowali na zajezdni. Dosłownie jak "do teściowej" trzaskają.

Re: Solaris Urbino 18 III

: 02 lis 2022, 16:30
autor: Scania_9640
Kowalik pisze: 02 lis 2022, 16:14 W PR749 ostatnie dwie pary drzwi zamykają się z takim impetem, że aż kilku podróżnych się wystraszyło huku. Pasowałoby żeby mechanicy je wyregulowali na zajezdni. Dosłownie jak "do tesciowej" trzaskają.
PR784 ma tak samo, właściciele sobie tak ustawili

Re: Solaris Urbino 18 III

: 02 lis 2022, 17:10
autor: szakal
Pierwsze słyszę, żeby "właściciel" ustawiał/regulował drzwi, według swojego uznania.

Wysłane przy użyciu Tapatalka


Re: Solaris Urbino 18 III

: 02 lis 2022, 17:25
autor: Scania_9640
szakal pisze: 02 lis 2022, 17:10 Pierwsze słyszę, żeby "właściciel" ustawiał/regulował drzwi, według swojego uznania.

Wysłane przy użyciu Tapatalka
Mechanicy na polecenie kierowców* nie doprecyzowałem

Re: Solaris Urbino 18 III

: 03 lis 2022, 0:04
autor: Adrian14
Może bardziej chodzi o to, że jak się wolno zamykają to wtedy częściej mogą odbijać, a tak z impetem ale przynajmniej się zamykają. Pytanie czy aby na pewno tego nie da się inaczej wyregulować. Szkoda elementów.