Mercedes Citaro O530G

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Wonsz_w_pomidorach
Pomiarowiec
Posty: 124
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:56

Mercedes Citaro O530G

Post autor: Wonsz_w_pomidorach » 25 lut 2020, 19:10

Mercedes Citaro O530G


Dane techniczne
Klasa: MEGA, przegubowy, niskopodłogowy
Długość: 17940 mm
Szerokość: 2550 mm
Wysokość: 3007 mm
Masa całkowita: 28000 kg
Liczba miejsc siedzących: 45
Liczba miejsc stojących: 135
Silnik spalinowy: MB OM 457 LA EEV
Moc silnika spalinowego: 260 kW
Skrzynia biegów: ZF 6HP592


Numery taborowe
31x Zajezdnia Wola Duchacka [DC701-DC731]


Zapraszam do dyskusji :)

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Mercedes Conecto G

Post autor: Jamnik » 11 lis 2020, 10:41

O tej rocznicy to nawet nikt mi przypominać nie musi ;)
Citaro jeżdżą po Krakowie od 12 lat. Dzisiaj pewnie odpoczywają na zajezdni, bo "starych" autobusów się w święta nie wypuszcza... W przyszłym roku pewnie je wycofają, bo "stare" i "nieekologiczne"... w zamian będziemy się telepać w nowych złomach IV generacji.
Mimo 12 lat w większości egzemplarzy te wozy komfortem jazdy biją na głowę zarówno wszystkie Solarisy jak i nowe Citaro c2, których jakość po 2 latach eksploatacji mnie po prostu smuci. Od Mercedesa wymagam jednak lepszej jakości.

Będę to powtarzał do znudzenia. Jeśli MPK pozbędzie się starszych Citaro, to będzie to jeszcze większym błędem niż wycofanie Jelczy i starszych Solarisów, też w imię pseudoekologii...
Mam nadzieję, że rozejdą się jak ciepłe bułeczki i będą jeszcze jeździć przynajmniej dopóki będą miały 20 lat.

https://www.facebook.com/14578859212380 ... 432357283/

PS. Prośba o dopisanie do tematu wątku "Citaro".

Tancin
Miłośnik
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2020, 20:11

Re: Mercedes Conecto G

Post autor: Tancin » 11 lis 2020, 20:17

Przecież Citaro G mają swój wątek (pusty wprawdzie, ale mają)
viewtopic.php?f=5&t=136

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mercedes O530G Citaro

Post autor: Kaszmir » 11 lis 2020, 20:29

Posty przeniesione, i dopisałem "Citaro" do tytułu tematu :) (nie było, więc można było przeoczyć wątek)

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Mercedes Citaro O530G

Post autor: Jamnik » 17 lis 2020, 10:41

Widział ktoś ostatnio DC714 i DC731? W systemie się jeszcze w ogóle nie pokazały, na mieście też ich nie widziałem, żeby stwierdzić, że może one nie dostały GPSa. O ile DC714 widziałem ostatnio jakieś 2-3 tygodnie temu to DC731 już naprawdę od dłuższego czasu mi się nie pokazał.

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Mercedes Citaro O530G

Post autor: Jamnik » 19 lis 2020, 18:43

DC714 się pojawił, natomiast DC731 faktycznie już jakiś czas nie jeździ, o czym świadczy komentarz pod tym zdjęciem (badania techniczne ma ważne do przyszłego roku): https://www.facebook.com/26861708022241 ... 460028631/
Właśnie... Co się dzieje z tym wozem :-/ już tyle czasu nie jeździ

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1401
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Mercedes Citaro O530G

Post autor: pasazer_mobilisu » 28 sty 2021, 7:59

Jechałem kilka dni temu DC719 i nie do końca rozumiem ból niektórych osób spowodowany bliskim wycofaniem tych autobusów. O ile z wieży żadne niepokojące odgłosy nie dobiegały tak już z okolic przegubu co chwilę pojawiały się trzaski, a samo wnętrze pojazdu sprawiało wrażenie mocno zużytego. Gdyby nie było możliwości zakupu nówek przy dofinansowaniu sięgającym 2/3 ich ceny to takie Citaro z pewnością trafiłoby na NG i jeździło w Krakowie jeszcze kilka lat, a tak to będzie służyć komuś innemu :)

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Mercedes Citaro O530G

Post autor: Jamnik » 28 sty 2021, 9:01

pasazer_mobilisu pisze: 28 sty 2021, 7:59 Jechałem kilka dni temu DC719 i nie do końca rozumiem ból niektórych osób spowodowany bliskim wycofaniem tych autobusów.
Już kiedyś pisałem, że druga dostawa jest w gorszym stanie niż pierwsza, czy trzecia. Głównie przez te dziwne skrzypienia i tłuczenie się przegubu. Zresztą to, że dostawa z 2008 roku jest całkiem dobra pokazuje fakt, że cała dziesiątka do dziś jeździ, podczas gdy jeden z drugiej dostawy jest odstawiony. Nie wiadomo też co z DC731, bo od dawna nie wyjeżdża, mimo że jest najmłodszy.

Wnętrze w Citaro jest po prostu zaniedbane głównie przez syf na siedzeniach (co zresztą występuje w sporej części wolskich autobusów i szczerze mam już tego dość...).

Po prostu wycofanie tych Mercedesów (przynajmniej w jakiejś części) nie jest konieczne, podczas gdy takie BU851-885 rozpadają się w oczach, o czym sam zresztą pisałeś ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mercedes Citaro O530G

Post autor: Kaszmir » 28 sty 2021, 9:27

Jeszcze czynniki subiektywne - są to chyba moje ulubione autobusy ;)

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1401
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Mercedes Citaro O530G

Post autor: pasazer_mobilisu » 29 sty 2021, 7:37

Jamnik pisze: 28 sty 2021, 9:01 podczas gdy takie BU851-885 rozpadają się w oczach, o czym sam zresztą pisałeś
A no pisałem, bo najczęściej na autobusy z Bieńczyc trafiam. Jak się jednak okazało Citaro G jakoś dużo lepszy nie był, choć może to faktycznie kwestia gorszego egzemplarza/dostawy.
Kaszmir pisze: 28 sty 2021, 9:27 Jeszcze czynniki subiektywne - są to chyba moje ulubione autobusy ;)
Tutaj każdy ma swoją ulubioną serie, ale nie można zwariować i płakać jakie to Ikarusy były świetne itd.

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Mercedes Citaro O530G

Post autor: Jamnik » 08 lut 2021, 23:16

Wczoraj skończyła się ważność badania technicznego DC731 i nie została przedłużona. Pytanie, czy podzieli on los DC711, czy jednak kiedyś powróci do ruchu.

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Mercedes Citaro O530G

Post autor: Jamnik » 18 mar 2021, 23:49

DC713 zostało dziś przedłużone badanie techniczne do września.

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 227
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Mercedes Citaro O530G

Post autor: fistaszek » 19 mar 2021, 9:48

Na lovekrakow.pl pojawił się artykuł dotyczący debiutu elektryków na "179". Nie byłoby w tym nic ciekawego, gdyby nie pewien fragment:
Kolejne dostawy będą się wiązały ze stopniowym wycofywaniem autobusów spełniających normę Euro5, a więc starszych Mercedesów Citaro.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowe- ... 40319.html

Oczywiście, wiele zależy od zrozumienia słów "kolejne dostawy", jednak wygląda na to, że w najbliższym czasie dojdzie jednak do kasacji Citaro. A może to tylko domysły i informacja ta nie jest pewna?

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Mercedes Citaro O530G

Post autor: Jamnik » 19 mar 2021, 10:00

Czemu wy wszyscy używacie słowa kasacja albo piszecie, że Citaro pójdą na złom? Przecież niejeden egzemplarz z pewnością z chęcią zostanie kupiony przez innego przewoźnika. Myślę, że taka Częstochowa wzięłaby je bradzo chętnie.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1230
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Mercedes Citaro O530G

Post autor: GoMeZz391 » 20 mar 2021, 10:06

fistaszek pisze: 19 mar 2021, 9:48 Na lovekrakow.pl pojawił się artykuł dotyczący debiutu elektryków na "179". Nie byłoby w tym nic ciekawego, gdyby nie pewien fragment:
Kolejne dostawy będą się wiązały ze stopniowym wycofywaniem autobusów spełniających normę Euro5, a więc starszych Mercedesów Citaro.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowe- ... 40319.html

Oczywiście, wiele zależy od zrozumienia słów "kolejne dostawy", jednak wygląda na to, że w najbliższym czasie dojdzie jednak do kasacji Citaro. A może to tylko domysły i informacja ta nie jest pewna?
Inne miasta, które mają starsze pojazdy, to chętnie kupią nasze Citara. Dla MPK lepsze bo coś zawsze zarobią, a i inne miasta taniej kupią pojazdy z E5.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 11 gości