Mercedes Citaro O530G
-
- Pomiarowiec
- Posty: 124
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:56
Mercedes Citaro O530G
Mercedes Citaro O530G
Dane techniczne
Klasa: MEGA, przegubowy, niskopodłogowy
Długość: 17940 mm
Szerokość: 2550 mm
Wysokość: 3007 mm
Masa całkowita: 28000 kg
Liczba miejsc siedzących: 45
Liczba miejsc stojących: 135
Silnik spalinowy: MB OM 457 LA EEV
Moc silnika spalinowego: 260 kW
Skrzynia biegów: ZF 6HP592
Numery taborowe
31x Zajezdnia Wola Duchacka [DC701-DC731]
Zapraszam do dyskusji
Dane techniczne
Klasa: MEGA, przegubowy, niskopodłogowy
Długość: 17940 mm
Szerokość: 2550 mm
Wysokość: 3007 mm
Masa całkowita: 28000 kg
Liczba miejsc siedzących: 45
Liczba miejsc stojących: 135
Silnik spalinowy: MB OM 457 LA EEV
Moc silnika spalinowego: 260 kW
Skrzynia biegów: ZF 6HP592
Numery taborowe
31x Zajezdnia Wola Duchacka [DC701-DC731]
Zapraszam do dyskusji
Re: Mercedes Conecto G
O tej rocznicy to nawet nikt mi przypominać nie musi
Citaro jeżdżą po Krakowie od 12 lat. Dzisiaj pewnie odpoczywają na zajezdni, bo "starych" autobusów się w święta nie wypuszcza... W przyszłym roku pewnie je wycofają, bo "stare" i "nieekologiczne"... w zamian będziemy się telepać w nowych złomach IV generacji.
Mimo 12 lat w większości egzemplarzy te wozy komfortem jazdy biją na głowę zarówno wszystkie Solarisy jak i nowe Citaro c2, których jakość po 2 latach eksploatacji mnie po prostu smuci. Od Mercedesa wymagam jednak lepszej jakości.
Będę to powtarzał do znudzenia. Jeśli MPK pozbędzie się starszych Citaro, to będzie to jeszcze większym błędem niż wycofanie Jelczy i starszych Solarisów, też w imię pseudoekologii...
Mam nadzieję, że rozejdą się jak ciepłe bułeczki i będą jeszcze jeździć przynajmniej dopóki będą miały 20 lat.
https://www.facebook.com/14578859212380 ... 432357283/
PS. Prośba o dopisanie do tematu wątku "Citaro".
Citaro jeżdżą po Krakowie od 12 lat. Dzisiaj pewnie odpoczywają na zajezdni, bo "starych" autobusów się w święta nie wypuszcza... W przyszłym roku pewnie je wycofają, bo "stare" i "nieekologiczne"... w zamian będziemy się telepać w nowych złomach IV generacji.
Mimo 12 lat w większości egzemplarzy te wozy komfortem jazdy biją na głowę zarówno wszystkie Solarisy jak i nowe Citaro c2, których jakość po 2 latach eksploatacji mnie po prostu smuci. Od Mercedesa wymagam jednak lepszej jakości.
Będę to powtarzał do znudzenia. Jeśli MPK pozbędzie się starszych Citaro, to będzie to jeszcze większym błędem niż wycofanie Jelczy i starszych Solarisów, też w imię pseudoekologii...
Mam nadzieję, że rozejdą się jak ciepłe bułeczki i będą jeszcze jeździć przynajmniej dopóki będą miały 20 lat.
https://www.facebook.com/14578859212380 ... 432357283/
PS. Prośba o dopisanie do tematu wątku "Citaro".
Re: Mercedes Conecto G
Przecież Citaro G mają swój wątek (pusty wprawdzie, ale mają)
viewtopic.php?f=5&t=136
viewtopic.php?f=5&t=136
Re: Mercedes O530G Citaro
Posty przeniesione, i dopisałem "Citaro" do tytułu tematu (nie było, więc można było przeoczyć wątek)
Re: Mercedes Citaro O530G
Widział ktoś ostatnio DC714 i DC731? W systemie się jeszcze w ogóle nie pokazały, na mieście też ich nie widziałem, żeby stwierdzić, że może one nie dostały GPSa. O ile DC714 widziałem ostatnio jakieś 2-3 tygodnie temu to DC731 już naprawdę od dłuższego czasu mi się nie pokazał.
Re: Mercedes Citaro O530G
DC714 się pojawił, natomiast DC731 faktycznie już jakiś czas nie jeździ, o czym świadczy komentarz pod tym zdjęciem (badania techniczne ma ważne do przyszłego roku): https://www.facebook.com/26861708022241 ... 460028631/
Właśnie... Co się dzieje z tym wozem :-/ już tyle czasu nie jeździ
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Mercedes Citaro O530G
Jechałem kilka dni temu DC719 i nie do końca rozumiem ból niektórych osób spowodowany bliskim wycofaniem tych autobusów. O ile z wieży żadne niepokojące odgłosy nie dobiegały tak już z okolic przegubu co chwilę pojawiały się trzaski, a samo wnętrze pojazdu sprawiało wrażenie mocno zużytego. Gdyby nie było możliwości zakupu nówek przy dofinansowaniu sięgającym 2/3 ich ceny to takie Citaro z pewnością trafiłoby na NG i jeździło w Krakowie jeszcze kilka lat, a tak to będzie służyć komuś innemu
Re: Mercedes Citaro O530G
Już kiedyś pisałem, że druga dostawa jest w gorszym stanie niż pierwsza, czy trzecia. Głównie przez te dziwne skrzypienia i tłuczenie się przegubu. Zresztą to, że dostawa z 2008 roku jest całkiem dobra pokazuje fakt, że cała dziesiątka do dziś jeździ, podczas gdy jeden z drugiej dostawy jest odstawiony. Nie wiadomo też co z DC731, bo od dawna nie wyjeżdża, mimo że jest najmłodszy.pasazer_mobilisu pisze: ↑28 sty 2021, 7:59 Jechałem kilka dni temu DC719 i nie do końca rozumiem ból niektórych osób spowodowany bliskim wycofaniem tych autobusów.
Wnętrze w Citaro jest po prostu zaniedbane głównie przez syf na siedzeniach (co zresztą występuje w sporej części wolskich autobusów i szczerze mam już tego dość...).
Po prostu wycofanie tych Mercedesów (przynajmniej w jakiejś części) nie jest konieczne, podczas gdy takie BU851-885 rozpadają się w oczach, o czym sam zresztą pisałeś
Re: Mercedes Citaro O530G
Jeszcze czynniki subiektywne - są to chyba moje ulubione autobusy
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Mercedes Citaro O530G
A no pisałem, bo najczęściej na autobusy z Bieńczyc trafiam. Jak się jednak okazało Citaro G jakoś dużo lepszy nie był, choć może to faktycznie kwestia gorszego egzemplarza/dostawy.
Tutaj każdy ma swoją ulubioną serie, ale nie można zwariować i płakać jakie to Ikarusy były świetne itd.
Re: Mercedes Citaro O530G
Wczoraj skończyła się ważność badania technicznego DC731 i nie została przedłużona. Pytanie, czy podzieli on los DC711, czy jednak kiedyś powróci do ruchu.
Re: Mercedes Citaro O530G
DC713 zostało dziś przedłużone badanie techniczne do września.
Re: Mercedes Citaro O530G
Na lovekrakow.pl pojawił się artykuł dotyczący debiutu elektryków na "179". Nie byłoby w tym nic ciekawego, gdyby nie pewien fragment:
Oczywiście, wiele zależy od zrozumienia słów "kolejne dostawy", jednak wygląda na to, że w najbliższym czasie dojdzie jednak do kasacji Citaro. A może to tylko domysły i informacja ta nie jest pewna?
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowe- ... 40319.htmlKolejne dostawy będą się wiązały ze stopniowym wycofywaniem autobusów spełniających normę Euro5, a więc starszych Mercedesów Citaro.
Oczywiście, wiele zależy od zrozumienia słów "kolejne dostawy", jednak wygląda na to, że w najbliższym czasie dojdzie jednak do kasacji Citaro. A może to tylko domysły i informacja ta nie jest pewna?
Re: Mercedes Citaro O530G
Czemu wy wszyscy używacie słowa kasacja albo piszecie, że Citaro pójdą na złom? Przecież niejeden egzemplarz z pewnością z chęcią zostanie kupiony przez innego przewoźnika. Myślę, że taka Częstochowa wzięłaby je bradzo chętnie.
Re: Mercedes Citaro O530G
Inne miasta, które mają starsze pojazdy, to chętnie kupią nasze Citara. Dla MPK lepsze bo coś zawsze zarobią, a i inne miasta taniej kupią pojazdy z E5.fistaszek pisze: ↑19 mar 2021, 9:48 Na lovekrakow.pl pojawił się artykuł dotyczący debiutu elektryków na "179". Nie byłoby w tym nic ciekawego, gdyby nie pewien fragment:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowe- ... 40319.htmlKolejne dostawy będą się wiązały ze stopniowym wycofywaniem autobusów spełniających normę Euro5, a więc starszych Mercedesów Citaro.
Oczywiście, wiele zależy od zrozumienia słów "kolejne dostawy", jednak wygląda na to, że w najbliższym czasie dojdzie jednak do kasacji Citaro. A może to tylko domysły i informacja ta nie jest pewna?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości