Strona 1 z 1

Mercedes Citaro O530 C2

: 25 lut 2020, 19:16
autor: Wonsz_w_pomidorach
Mercedes O530 C2


Dane techniczne
Klasa: MAXI, niskopodłogowy
Długość: 12140 mm
Szerokość: 2550 mm
Wysokość: 3300 mm
Masa całkowita: 18745 kg
Liczba miejsc siedzących: 29
Liczba miejsc stojących: 65
Silnik spalinowy: Mercedes-Benz OM 936 LA
Moc silnika spalinowego: 220 kW
Skrzynia biegów: ZF 6 AP620 EcoLife
Prędkość maksymalna: 65 km/h
Silnik elektryczny: Daimler Hybrid Drive (DHD)*


Numery taborowe
40x Zajezdnia Bieńczyce [BO260-BO299]
30x Zajezdnia Płaszów [PO206-PO210; PO219-PO243]*
16x Zajezdnia Wola Duchacka [DO244-DO259]

*Wersja Hybrydowa

Zapraszam do dyskusji :)

Re: Mercedes Citaro O530 C2

: 07 sie 2021, 13:45
autor: es.em
Od ponad roku, gdy kręcę się w okolicach Ofiar Dąbia, za każdym razem widuję co najmniej jednego Mercedesa na terenie tamtejszego serwisu. Wczoraj naliczyłem pięć sztuk C2 i w związku z czym mam pytanie dlaczego? Czy one się tak psują, czy wykonywane są jakieś prace serwisowe, czy przeglądy w ramach umowy? Conecto tam nie widuję, jedynie C2.

Re: Mercedes Citaro O530 C2

: 07 sie 2021, 13:56
autor: damian_krk2
es.em pisze: 07 sie 2021, 13:45 Od ponad roku, gdy kręcę się w okolicach Ofiar Dąbia, za każdym razem widuję co najmniej jednego Mercedesa na terenie tamtejszego serwisu. Wczoraj naliczyłem pięć sztuk C2 i w związku z czym mam pytanie dlaczego? Czy one się tak psują, czy wykonywane są jakieś prace serwisowe, czy przeglądy w ramach umowy? Conecto tam nie widuję, jedynie C2.
Ogólnie tam jest chyba serwis dla nich. DC732 też tam kiedyś był

Re: Mercedes Citaro O530 C2

: 08 sie 2021, 17:33
autor: Lw25
Tam jest ASO Mercedesa i Evobusa, chyba serwisują wszystko co Daimler produkuje, wliczając w to ciężarówki Mercedesa i Unimogi.

Re: Mercedes Citaro O530 C2

: 26 mar 2024, 14:21
autor: Kowalik
Dziś miałem przyjemność jazdy PO209 na linii 204, wył niemiłosiernie z 200 metrów było go słychać. Pod górkę z wielkim trudem się zbierał.. :| szybko sie wozy zjeżdżają.

Re: Mercedes Citaro O530 C2

: 26 mar 2024, 14:22
autor: yosujiro
Egzemplarz egzemplarzowi nierówny. Ale fakt 209 szału nie robi Jednak trzeba wziąć pod uwagę, że to już 6 lat dość intensywnej eksploatacji.
Do tego dodam, że jak się nie używa "kickdowna", to ogólnie Mercedesy nieśpiesznie się rozpędzają.

Re: Mercedes Citaro O530 C2

: 26 mar 2024, 17:21
autor: Kowalik
yosujiro pisze: 26 mar 2024, 14:22 Egzemplarz egzemplarzowi nierówny. Ale fakt 209 szału nie robi Obrazek Jednak trzeba wziąć pod uwagę, że to już 6 lat dość intensywnej eksploatacji.
Do tego dodam, że jak się nie używa "kickdowna", to ogólnie Mercedesy nieśpiesznie się rozpędzają.
Użył tego zabiegu podczas jazdy pod górę na Halszki, chyba pół Kurdwanowa słyszało ten zabieg.. Choć szczerze mówiąc z takim wyciem do tej pory spotykałem się w Solarisach.

Re: Mercedes Citaro O530 C2

: 26 mar 2024, 17:25
autor: yosujiro
Niedługo po tym jak pisałeś spotkałem go na Jakubowskiego, brzmiał jak mój merc kiedy wypala DPF i od temperatury załączy wentylatory. Pytanie czy u niego właśnie przypadkiem się nie wypalało, czy po prostu silnik się grzeje sam z siebie

Re: Mercedes Citaro O530 C2

: 26 mar 2024, 17:33
autor: Kowalik
Jechałem nim 20 minut i cały czas tak jęczał. Oby w przyszłości sie nie przegrzał.

Re: Mercedes Citaro O530 C2

: 26 mar 2024, 17:56
autor: yosujiro
W Mercedesie DPF nawet na tak długiej linii jak 204 może się i 2 kursy wypalać. Wszystko zależy od tego ile jest jazdy, a ile stania jak zacznie.

Re: Mercedes Citaro O530 C2

: 26 mar 2024, 17:57
autor: Kowalik
W każdym bądź razie został podmieniony, bo na tej brygadzie jest PO206.

Re: Mercedes Citaro O530 C2

: 26 mar 2024, 18:09
autor: yosujiro
Czyli w tym wypadku wziął i się przegrzewał z jakiegoś innego powodu. Więc pozostaje wrócić do tego, że 209 był jednym z gorszych Mercedesów jakimi jeździłem