- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
-
Łukasz
- Moderator fb pkk
- Posty: 673
- Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
- Lokalizacja: Rondo Matecznego
Post
autor: Łukasz » 29 mar 2022, 18:34
Igrzyska Europejskie. Kraków ma gwarancje na 16 inwestycji [LISTA]
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/igrzy ... 45414.html
Inwestycje infrastrukturalne:
Rozbudowa ul. Igołomskiej
Rozbudowa al. 29 Listopada
Rozbudowa ul. Łokietka (od ul. Kaczorówka do ul. Na Zielonki)
Modernizacja torowisk tramwajowych
Przebudowa ul. Fatimskiej
Przebudowa ul. Królowej Jadwigi
Przebudowa ul. Czerwone Maki wraz z budową chodnika od ul. Lubostroń do skrzyżowania z ulicą Bobrzyńskiego/Bunscha
Przebudowa ul. Glinik
Przebudowa ul. Fortecznej
Budowa układu komunikacyjnego dla obsługi Szpitala Uniwersyteckiego
Budowa kładki pieszo-rowerowej łączącej Grzegórzki z Zabłociem
Rozbudowa ulic: Rogozińskiego i al. Pokoju
Rozbudowa ul. Ważewskiego (etap I wraz z rozbudowa ul. Zakarczmie)
Program modernizacji dróg i chodników
Program budowy ścieżek rowerowych
-
mikolaj.boron
- Specjalista
- Posty: 218
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Post
autor: mikolaj.boron » 22 maja 2023, 18:49
Do Igrzysk został miesiąc. Można narzekać na zasadność organizacji tej imprezy w Krakowie, ale jednak mogą one przyciągnąć dużo fanów sportu. Zastanawiam się jak może wyglądać siatka połączeń do różnych miejsc. Organizacyjnie będzie to chyba druga największa impreza w mieście po ŚDMach. Głośno myśląc, uważam że ZTP i Województwo powinny już planować wzmocnienia oferty komunikacyjnej. Główną rolę powinna odegrać kolej w dojeździe na rozgrywki z Krakowa do Oświęcimia, Tarnowa, Nowego Sącz, Krzeszowic, Chorzowa, Bielska-Białej i Rzeszowa. Tutaj zaangażować powinny się KMŁ, KŚ i PR. Do Wrocławia dojazd to bardziej w gestii PKP. Do Zakopanego, Nowego Targu i Krynicy można by uruchomić jakieś pospieszne ALD. Do Myślenic wzmocnić linię A1, a u nas lokalnie przydałyby się linie do Kryspinowa i na Kolną. Takie przemyślenia na szybko.
-
ant_sm
- Specjalista
- Posty: 379
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45
Post
autor: ant_sm » 22 maja 2023, 20:36
mikolaj.boron pisze: ↑22 maja 2023, 18:49
Głośno myśląc, uważam że ZTP i Województwo powinny już planować wzmocnienia oferty komunikacyjnej.
A masz informację aby tego nie robili?
Biorąc pod uwagę "ogromne" zainteresowanie ze strony kibiców jestem przekonany, że w Krakowie wzmocnienia sprowadzą się co najwyżej właśnie do przytoczonych połączeń w kierunku Kryspinowa i Kolnej.
-
pjetrek
- Ekspert
- Posty: 630
- Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31
Post
autor: pjetrek » 22 maja 2023, 22:55
Imprezy w Krakowie to Suche Stawy, Hala Cracovii, Kolna, stadion Płaszowianki, Tauron Arena, AWF, Stadion Wisły, Zalew Nowohucki i Rynek Główny. Z czego imprezy odbywają się w jednym miejscu zaledwie 2-3 dni. Właściwie wszystkie do spięcia liniami tramwajowymi...
W aglomeracji to Krzeszowice i Kryspinów. To pierwsze obejmie pewnie KMł, a do Kryspinowa puszczą 352, zwłaszcza, że to weekend wypada...
https://www.european-games.org/wp-conte ... etinfo.pdf
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5799
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 22 maja 2023, 23:25
Parę tygodni temu było mi mówione (z pobocznych źródeł, nie od ZTP) że będą tylko dwie dodatkowe linie, w tym jedna do Kolnej.
-
MichalTyniec
- Ekspert
- Posty: 651
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Post
autor: MichalTyniec » 23 maja 2023, 12:44
Przy tak ciasnym parkingu jaki jest na Kolnej i spodziewanym ruchu to nie wiem czy ta linia w ogóle tam wjedzie i czy jest sens uruchamiania takiego połączenia, a jeśli znowu puszczą go z Czerwonych Maków jak lata temu to będzie jeździł na pusto bo nikt przez pół miasta nie będzie jechał żeby tam ją łapać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] i 4 gości