[Solaris Urbino 12 + 18 IV Electric] 13+7 autobusów elektrycznych 12m+18m - 30.03.2022

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

[Solaris Urbino 12 + 18 IV Electric] 13+7 autobusów elektrycznych 12m+18m - 30.03.2022

Post autor: Krakowianin » 30 mar 2022, 10:12

Dzisiaj na stronie MPK Kraków pojawił się przetarg na dostawę 20 elektryków w tym 13 solówek oraz 7 przegubowców:

https://www.mpk.krakow.pl/pl/przetargi- ... busow.html

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1230
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Przetarg na 20 elektryków (30.03.2022)

Post autor: GoMeZz391 » 30 mar 2022, 12:31

Kilka szczegółów zamówienia.

Zamówienie podzielone na 2 części i zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.

Kryteria oceny ofert dla obu części takie same:
Kryterium jakości - Nazwa: kryterium techniczne / Waga: 35%
Cena - Waga: 65%

Do 13 autobusów standardowych oraz 7 autobusów przegubowych, MPK wymaga dołączenia ładowarek plug-in.
Są one realizowane przez dofinansowanie z programu priorytetowego nr 3.9 „Ochrona atmosfery Zielony transport publiczny
(Faza I)” w ramach naboru do konkursu prowadzonego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i
Gospodarki Wodnej.

Wadium dla zamówienia wynosi:
Zadanie 1 916 000,00 zł (słownie: dziewięćset szesnaście tysięcy złotych 00/100)
Zadanie 2 682 000,00 zł (słownie: sześćset osiemdziesiąt dwa tysiące złotych 00/100)

Termin składania ofert:
26.04.2022 godz. 12:30.

Otwarcie ofert:
26.04.2022 godz. 13:00.

Oferent jest zobowiązany do utrzymania ofert do dnia 23.08.2022

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1401
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Przetarg na 20 elektryków (30.03.2022)

Post autor: pasazer_mobilisu » 30 mar 2022, 14:35

Termin dostawy do 12 miesięcy od podpisania, ale za szybszą dostawę są dodatkowe punkty przy ocenie.

Poza ceną ocenie podlegają:

okres gwarancji całopojazdowej - 5 pkt
liczba wszystkich miejsc pasażerskich - 6 pkt
termin dostawy autobusów wraz urządzeniami ładującymi - 3 pkt
wyposażenie autobusów w systemy bezpieczeństwa: aktywnego tempomatu oraz asystenta prawej strony pojazdu - 3 pkt
lokalizacja magazynów energii w autobusie - 2 pkt
masa nieresorowana zawieszenia osi napędowej - 3 pkt
wysokość pojazdu z uwzględnieniem urządzeń zamontowanych na dachu - 5 pkt
możliwość wymiany wewnętrznych ogniw modułów w warunkach warsztatowych na pojeździe bez konieczności demontażu całego pakietu baterii z autobusu - 4 pkt
zużycie energii elektrycznej przez autobus wg testu SORT-2 - 4 pkt

Razem 35 punktów, więc różnice w cenie będzie dało się odrobić.

Kto wystartuje? Kto wygra? Może w końcu zamówienie zdobędzie Mercedes? Volvo dostarcza już elektryki na naszym rynku, dziś przekazane zostaną też pierwsze elektryczne MANy dla klienta z Polski. Niedawno testowaliśmy Yutonga i Irizara. A może wystartuje Autosan?

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Przetarg na 20 elektryków (30.03.2022)

Post autor: kucyk » 30 mar 2022, 14:37

Czyli jak się nie mylę te przegubowce zasilą pozostałe spalinowe brygady "503" a 12 metrowce zapewne wylądują na liniach: "124"/"424", "169"/"469". ;)

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Przetarg na 20 elektryków (30.03.2022)

Post autor: damian_krk2 » 30 mar 2022, 14:42

kucyk pisze: 30 mar 2022, 14:37 Czyli jak się nie mylę te przegubowce zasilą pozostałe spalinowe brygady "503" a 12 metrowce zapewne wylądują na liniach: "124"/"424", "169"/"469". ;)
Na 124 i 169 już są. Nie zdziwiłbym się gdyby pojawiły się na 304 po budowie ładowarki na Os. Kurdwanów.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Przetarg na 20 elektryków (30.03.2022)

Post autor: kucyk » 30 mar 2022, 14:45

damian_krk2 pisze: 30 mar 2022, 14:42 Na 124 i 169 już są. Nie zdziwiłbym się gdyby pojawiły się na 304 po budowie ładowarki na Os. Kurdwanów.
Być może. Ale "304" nie jedzie przez Kurdwanów. ;)

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Przetarg na 20 elektryków (30.03.2022)

Post autor: damian_krk2 » 30 mar 2022, 14:54

kucyk pisze: 30 mar 2022, 14:45 Być może. Ale "304" nie jedzie przez Kurdwanów. ;)
Ale 179 tam jeździ i gdy wybudują ładowarkę na Kurdwanowie, zwolnią się stanowiska na dworcu.

mikolaj.boron
Specjalista
Posty: 215
Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa

Re: Przetarg na 20 elektryków (30.03.2022)

Post autor: mikolaj.boron » 30 mar 2022, 15:16

kucyk pisze: 30 mar 2022, 14:37 Czyli jak się nie mylę te przegubowce zasilą pozostałe spalinowe brygady "503" a 12 metrowce zapewne wylądują na liniach: "124"/"424", "169"/"469". ;)
W przypadku 503 pewnie tak będzie, ale myślę że solówki wylądują na 169/469 żeby nie było już sytuacji gdy to na szczytówkach pojawiają się planowe spalinowozy (zimy nie biorę pod uwagę). Moja teoria jest też taka, że MPK może przejąć np. 192 i na nią wpuścić nowe solówki (ale tu znowu pojawia się problem ładowarki na dworcu...).

Swoją drogą liczę na to, że będą to MANy bądź Volvo. Poza tym przetarg jest podzielony, więc solówki mogą być od jednego producenta a przeguby od drugiego.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: [Ogłoszenie] Elektryki: 13 standardowych + 7 przegubowych - 30.03.2022

Post autor: Bayer2003 » 30 mar 2022, 16:14

Jeżeli chodzi o rozdział taboru to moim zdaniem najbardziej prawdopodobnym scenariuszem wydaje się zabranie z linii "169/469" wszystkich autobusów spalinowych oraz elektrycznych 18m (często kursują tam DN001-DN006) i skierowanie solówek właśnie tam. Nowe przegubowce trafią prawdopodobnie na "503", gdzie łącznie z dosyć awaryjnymi DN001-DN006 dopełnią elektryfikację tej linii. Decyzja o przetargu jest jednak moim zdaniem mocno nieprzemyślana. Zarówno w "124/424", jak i "169/469" często zdarzają się kursy przepełnione. Obecnie w Krakowie mamy 19 autobusów elektrycznych o długości 12m. Niezbyt rozumiem decyzję o podniesieniu tej ilości do 32 sztuk, skoro póki co elektryczny tabor jeździ wyłącznie na ważniejszych liniach miejskich, gdzie zwykle panuje tłok i 12m są niewskazane. Zamówionych powinno zostać moim zdaniem 20 przegubowców, jednak najwidoczniej osoby decyzyjne wolą gnieść pasażerów w krótkich autobusach :(.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [Ogłoszenie] Elektryki: 13 standardowych + 7 przegubowych - 30.03.2022

Post autor: Kaszmir » 30 mar 2022, 16:37

Tak "124/424", jak i "169/469" zapewne czekają reformy przy okazji budowy linii tramwajowych (te pierwsze -> Meissnera, te drugie -> Górka Narodowa, choć może i TŁ?). Wiele w rozdziale taboru może się zmienić.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: [Ogłoszenie] Elektryki: 13 standardowych + 7 przegubowych - 30.03.2022

Post autor: Scania_9640 » 30 mar 2022, 17:19

A ja się nie zdziwię jak nowe przeguby elektryczne trafią na 502, nawet na kilka brygad na początek, w końcu linia docelowo ma być całą elektryczna tak jak i 152.
Na 169/469 solówki średnio dają radę bo te linie są przeciążone, no ale gdzieś trzeba upchać te 12 metrowe elektrozlomy. Jak dla mnie 192 to byłby dobry kandydat jeśliby zwolniły się ładowarki.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1014
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: [Ogłoszenie] Elektryki: 13 standardowych + 7 przegubowych - 30.03.2022

Post autor: yosujiro » 30 mar 2022, 17:24

MPK w swoim poście na FB informuje, że nowe elektryki będą kierowane na Aleje. Jak chodzi o przegubowce to sprawa jasna uzupełnienie na 169, 179, 503. A solówki? Może 307?

mikolaj.boron
Specjalista
Posty: 215
Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa

Re: [Ogłoszenie] Elektryki: 13 standardowych + 7 przegubowych - 30.03.2022

Post autor: mikolaj.boron » 30 mar 2022, 17:51

yosujiro pisze: 30 mar 2022, 17:24 MPK w swoim poście na FB informuje, że nowe elektryki będą kierowane na Aleje. Jak chodzi o przegubowce to sprawa jasna uzupełnienie na 169, 179, 503. A solówki? Może 307?
Elektryki na 307 to zły pomysł, biorąc pod uwagę obecne prace budowlane na al. 29 Listopada.
Scania_9640 pisze: 30 mar 2022, 17:19 A ja się nie zdziwię jak nowe przeguby elektryczne trafią na 502, nawet na kilka brygad na początek, w końcu linia docelowo ma być całą elektryczna t
ak jak i 152.
Na 169/469 solówki średnio dają radę bo te linie są przeciążone, no ale gdzieś trzeba upchać te 12 metrowe elektrozlomy. Jak dla mnie 192 to byłby dobry kandydat jeśliby zwolniły się ładowarki.
Myślę, że w przypadku elektryków na 152 i 502 MPK może się jeszcze wstrzymać. Podejrzewam, że chcą poczekać na budowę elekrolizera w Ekospalarni, a kwestia jego budowy jest już dość realna. Wtedy KHK kupi 15 wodorowców.

Kierman
Specjalista
Posty: 350
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: [Ogłoszenie] Elektryki: 13 standardowych + 7 przegubowych - 30.03.2022

Post autor: Kierman » 31 mar 2022, 14:10

Pamiętajmy, że jest jeszcze ładowarka na TR. Był epizod z elektrykami na 135, może właśnie tam albo na jakąś inną linię z tej pętli trafią?

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: [Ogłoszenie] Elektryki: 13 standardowych + 7 przegubowych - 30.03.2022

Post autor: damian_krk2 » 31 mar 2022, 14:23

Kierman pisze: 31 mar 2022, 14:10 Pamiętajmy, że jest jeszcze ładowarka na TR. Był epizod z elektrykami na 135, może właśnie tam albo na jakąś inną linię z tej pętli trafią?
Był przetarg na przeniesienie ładowarki z TR na PW.

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości