Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kaszmir » 27 wrz 2022, 17:13

Łuu, chyba mamy dalsze rozkładanie km :( Dostałem przecieki, że ZTP planuje zmiany na "2x4" by były częściowym dawcą brygad na nową linię wzdłuż TŁ, jednak chyba nikt się nie spodziewał tak drastycznego ruchu.

Szumne "zwiększenie częstotliwości wieczorami" to prawdopodobnie dołożenie zawrotnych... 2-3 kursów na linię. A co w zamian?

1) Rozdzielenie linii "204+244" na pół. Kurdwanów, który już jest zły o ostatnie cięcia i zmiany, jeszcze dodatkowo obrywa utratą kursów w stronę Prokocimia. W weekendy w ogóle autobus co 40 minut :D

2) W stronę Wieliczki, "204" i "244" na Prokocimiu będą mieć przystanki w różnych miejscach. W praktyce więc "244" będzie pomijane i tym bardziej wzrośnie tłok w "301" i może też pośrednio "304".

3) Brak możliwości przesiadki z "244" na jakikolwiek tramwaj w stronę TŁ bo linia ominie "Bieżanowską".

Dla mnie jedyny plus jest taki że nowa trasa tak niszczy tę linię, że już bez przeszkód można wrócić do dyskusji nt. przekształcenia któregoś "2x4" w "311" do centrum.

Dr2
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 01 maja 2021, 18:15

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Dr2 » 27 wrz 2022, 17:18

Mogli też połączyć ze "155", bo niemało osób przesiadało się z 204/244 na Górze Borkowskiej. Teraz część z nich mogłaby dojechać do Swoszowic i tam przesiadać się w kilku kierunkach. Trasa Prokocim Szpital<>Nowosądecka jest niewiele dłuższa niż sumarycznie odcinki Zajezdnia Wola<>Nowosądecka oraz Prokocim Szpital<>NBP.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kaszmir » 27 wrz 2022, 17:25

"155" ma docelowo pojechać do Bonarki by zapewnić dojazd do centrum handlowego oraz przesiadkę na autobusy na Kamieńskiego.

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: pjetrek » 27 wrz 2022, 17:29

Wiem, że ten pomysł ze 155 do Bonarki już tu padł, ale czy to na pewno dobre rozwiązanie? Tamta zatoka nie jest zbyt długa, do tego postój taksówek prawie na środku ronda a i często tworzą się kolejki autobusów do obsłużenia przystanku...

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1806
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: Scania_9640 » 27 wrz 2022, 17:30

damian_krk2 pisze: 27 wrz 2022, 17:03 Albo poprowadzić 244 do Podgórza SKA. Pętla się obecnie marnuje, a myślę że mimo długości byłaby to dobra alternatywa.
Lepiej w okolice Kurdwanowa bo znów oberwał niestety.

maszynista
Pasażer
Posty: 24
Rejestracja: 16 lis 2020, 15:40

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: maszynista » 27 wrz 2022, 17:31

Czy ktoś wie na jakim etapie jest przygotowanie do budowy brakujących łuków tramwajowych na skrzyżowaniu Wielickiej z Nowosądecką, bo to byłoby rozwiązaniem problemów w tym rejonie.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kaszmir » 27 wrz 2022, 17:35

pjetrek pisze: 27 wrz 2022, 17:29Wiem, że ten pomysł ze 155 do Bonarki już tu padł, ale czy to na pewno dobre rozwiązanie? Tamta zatoka nie jest zbyt długa, do tego postój taksówek prawie na środku ronda a i często tworzą się kolejki autobusów do obsłużenia przystanku...
Właściwie to nie wiadomo gdzie będzie stacjonował. Być może autobusy będą zjeżdżać do zajezdni? Albo wygospodarują inne miejsce i dlatego muszą dogadać się z Bonarką?
maszynista pisze: 27 wrz 2022, 17:31Czy ktoś wie na jakim etapie jest przygotowanie do budowy brakujących łuków tramwajowych na skrzyżowaniu Wielickiej z Nowosądecką, bo to byłoby rozwiązaniem problemów w tym rejonie.
W IV kwartale (czyli październik - grudzień) ma być ogłoszenie przetargu na opracowanie dokumentacji:
viewtopic.php?p=22995#p22995

Tancin
Miłośnik
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2020, 20:11

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: Tancin » 27 wrz 2022, 17:46

LLoan pisze: 27 wrz 2022, 16:31 Zmiany podyktowane są faktem uruchomienia Trasy Łagiewnickiej, gdzie linia 244 na długim odcinku w Krakowie pokrywa się z liniami tramwajowymi oraz linią 204.
Linia 244 ani metra nie pokonuje po Trasie Łagiewnickiej, piszący te słowa chyba jeszcze po weekendzie nie doszedł do siebie :roll: A z linią 204 trudno, żeby się nie pokrywała skoro to wydzielone z niej kursy przez wielickie Krzyszkowice. To tak jakby likwidować 424, bo trasa pokrywa się ze 124.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: fysztof » 27 wrz 2022, 17:50

No ręce opadają. Pomyślałem dokładnie to samo, co Kaszmir - w zamian za wycięcie połowy kursów przez cały tydzień (i w dni robocze i w weekendy), dodane zostaną całe 2-3 kursy wieczorem? Czy to kpina czy żart? W tym "ZTP" jeszcze w ogóle jest jakiś pilot??? Czy już kompletnie wolna amerykanka?
"244" można wobec tego właściwie do piachu powoli wysyłać, to kolejna zmiana w cyklu - wygaszanie popytu.
No i jak to z ZIKiT bywało - zabierzemy Wam jedną linię ("6"), ale w zamian zabierzemy Wam też drugą "244". Żeby za tą pierwszą tylko nie płakać.
Realnie rzecz biorąc słaby też pretekst, bo jedyne co zmalało w funkcji "244" po przedłużeniu "50" do Borku to połączenie do pętli. Wszystko inne to unikalne relacje. Więc taki na poziomie ZTP argument.
Absolutne minimum jakie powinno być zapewnione, to dociągnięcie "244" do Bieżanowskiej z zapewnieniem wygodnej tam przesiadki. Zresztą dystans od skrzyżowania pod szpitalem do pętli NBP jest właśnie taki, jak stamtąd do Bieżanowskiej. Można zatem znacząco lepiej wykorzystać te wzkm. Coraz bardziej widać, jak bardzo brakuje pętli autobusowej w tamtym regionie, bo właściwie nigdzie w pobliżu linii tramwajowych czy to na Bieżanów czy na Kurdwanów nie ma gdzie zakończyć sensownie linii aglo. I jest takie sztukowanie albo ubijanie. W okolicy Kabla powinna powstać porządna pętla. Parę lat temu popełniono solidny błąd lokując "dworzec" przy Powstańców Wielkopolskich. Dojazd od południa jest tam tonięciem w korkach, dublowaniem tramwaju i nabijaniem pustych kilometrów (i praktycznie dlatego nic z aglo tam nie jeździ).
Kończąc ten przydługi wywód - kolejna skandaliczna decyzja "ZTP" będąca niczym innym niż prymitywnym cięciem w krakowskiej komunikacji. Ile jeszcze takich kwiatków w tym roku?
A co do "244" - według mnie w absolutnym minimum powinna kursować do przystanku "Bieżanowska". I gdzieś w okolicy dogadać się na zrobienie kontenera socjalnego i miejsca na postój.

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: lukasmaj » 27 wrz 2022, 17:58

To już o niebo lepiej by było, gdyby "244" zostało skrócone do "Os. Na Kozłówce"! Osoby starsze z tego osiedla otrzymałyby dostęp do KM, teraz zmuszone są dochodzić do ul. Wielickiej. To tak na szybko przyszło mi do głowy.

Co za tępa osoba wymyśliła ten Nowy Bieżanów dla "244"!!! I jeszcze tłumaczenie, gdzie należy się przesiadać - dno! To ludzie sami wybiorą, gdzie się będą przesiadać!!! Nikt z "244" nie przesiądzie się na Jerzmanowskiego w "144" czy "204" bo linie te jadą "dookoła" przez Szpital Uniwersytecki. Efekt może być jeden, pasażerowie dopchają przepełnione "301", "304" kiedy nie trafią na "503". "244" powinien dojeżdżać do Bieżanowskiej - to jest minimum!

naruszewicz
Pasażer
Posty: 27
Rejestracja: 09 wrz 2022, 18:04

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: naruszewicz » 27 wrz 2022, 19:02

Ja bym połączył 244 ze 125 i Wieliczka zyskałaby połączenie z Płaszowem.

A co do nadmiaru linii na NBP, to kiedy można spodziewać się otwarcia pętli przy Miejskim Centrum Opieki i przekierowania 153 i 163?

Po drugie, czy można ładować 144 na Prądniku białym?

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1806
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Scania_9640 » 27 wrz 2022, 19:15

naruszewicz pisze: 27 wrz 2022, 19:02 Ja bym połączył 244 ze 125 i Wieliczka zyskałaby połączenie z Płaszowem.

A co do nadmiaru linii na NBP, to kiedy można spodziewać się otwarcia pętli przy Miejskim Centrum Opieki i przekierowania 153 i 163?

Po drugie, czy można ładować 144 na Prądniku białym?
Ładowanie na Prądniku Białym nie wchodzi w grę, bo musiałyby mieć długie postoje i nie byłoby przejazdu dla 154

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: kucyk » 27 wrz 2022, 19:44

naruszewicz pisze: 21 wrz 2022, 21:36 ZTP obwieścił, że po Trasie pojedzie nowa linia autobusowa, a nie będzie to korekta istniejącej linii.

Pewne są przystanki przy Kobierzyńskiej i 8 Pułku Ułanów.

Z tym, że szybka ekspresówka pomiędzy Grota-Roweckiego a Zakopiańską zapewni dostęp do komunikacji niewielu osobom.

Może lepiej spróbować puścić autobus w głąb całego obszaru będącego białą plamą, bardzo oddalonego od tych przystanków, a tym bardziej od tramwaju, czy to w Borku, czy na Makach, jak wspomniano wyżej.
Tak. Obwieścili. :lol:
Obiecywali do końca minionego tygodnia informację jaka to linia i ..... no właśnie. :twisted:

Mamy wtorek i nadal wiemy wielkie "G". Żałośni są Ci ludzie w tym ZTP. :evil:

naruszewicz
Pasażer
Posty: 27
Rejestracja: 09 wrz 2022, 18:04

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: naruszewicz » 27 wrz 2022, 20:58

Scania_9640 pisze: 27 wrz 2022, 16:32 Jakim cudem oni chcą zmieścić 8 linii na NBP? Już teraz jest przeładowana do granic możliwości, a oni wpychają jeszcze kolejną. I jak dla mnie skrócenie jej to kiepski pomysł bo na Kurdwanowie miała nienajgorsze napełnienie.
Coś czuję, że kolejną linią do skrócenia jest 173.
ZTP miałby niezbite argumenty:
- zatłoczenie pętli na Nowym Bieżanowie
- opóźnienia podobne jak na 125 na starej trasie
- pokrywanie z tramwajami od Bieżanowskiej

A tak na serio, to zamiast popatrzeć na mapę Krakowa i zobaczyć, że południe Krakowa jest słabo spięte komunikacja miejską, to ogranicza się o połowę kursy na trasie, która jeszcze w miarę funkcjonowała. Szczególnie, że 244 zapewniało możliwość wykonania mieszkańcom Wieliczki tylko jednej przesiadki w drodze do Skawiny lub Libertowa. Teraz osoby jadące dalej dobiją 204.

Idąc po mapie od południa, to mamy Kosocicką ze 133 co pół godziny, potem dopiero ciąg Nowosądecka- Witosa. Za to samochodem mamy A4 i przedłużenie wyżej wymienionego ciągu przez Trasę Łagiewnicką.

A podsumowując poprzednie posty, można lepiej wykorzystać 244:
- zostawić do Bieżanowskiej i dalej puścić albo do Podwawelskiego by wspomóc 304, lub do Podgórze Ska.
- od Kurdwanowa skierować przez Trasę łagiewnicką zamiast tworzenia nowej linii.
- skierować na Rybitwy i Mały Płaszów lub do Nowej Huty.
- ewentualnie przy zachowaniu obsługi Prokocimia Szpitala, zawrócić i skierować Kosocicką do Borku.

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: suchy » 27 wrz 2022, 21:14

naruszewicz pisze: 27 wrz 2022, 20:58 Coś czuję, że kolejną linią do skrócenia jest 173.
Niewykonalne - po 1 autobusy elektryczne zostały zakupione ze środków unijnych do obsługi MIĘDZY INNYMI linii 173, więc muszą tam jeździć, inaczej Unia się doczepi, że projekt nie jest realizowany zgodnie z założeniami.
W związku z tym 2 - autobusy muszą mieć się gdzie ładować, a najbliższa ładowarka jest właśnie na pętli NBP.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości