Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Przestańcie histeryzować.
1) Linie objęte dofinansowaniem z Unii nie mogą zmienić tras przez najbliższe kilka lat, bo takie wymogi sobie wpisano (pomijam sensowność tego) do projektu unijnego. Ba, nawet nowe elektryki nie mogą jeździć na innych niż te 4 linie, bo tylko one zostały wpisane do projektu. Absurd, ale tak ułomnie skonstruowano projekt. Więc żadne 144 i 173 wam nie skrócą, bo się z czymś dubluje albo utyka w korkach. A na pewno nie najbliższe parę lat, póki nie zakończy się unijny projekt.
2) Ostatnimi dniami/tygodniami widziałem 204 i 244 obsadzone full kartonami. Wniosek nasuwa się jeden - liczyli pasażerów. Wyszło im, że na Jugowickiej nie potrzeba aż dwóch autobusów, więc można jeden z nich (naturalnie 244) zabrać stamtąd i skrócić. I nie ma co marnować wozokilometrów w miejsca, gdzie potoki są znikome. Ludzie z Kurdwanowa jeżdżą teraz na Borek 50-tką, a nie czekają specjalnie na 204/244. I kropka. Natomiast uważam, że skrócenie 244 do NBP jest błędem, powinien jechać np. do Piasków Nowych czy jak padła tu propozycja do Kozłówka, aby obsłużyć węzeł Bieżanowska.
1) Linie objęte dofinansowaniem z Unii nie mogą zmienić tras przez najbliższe kilka lat, bo takie wymogi sobie wpisano (pomijam sensowność tego) do projektu unijnego. Ba, nawet nowe elektryki nie mogą jeździć na innych niż te 4 linie, bo tylko one zostały wpisane do projektu. Absurd, ale tak ułomnie skonstruowano projekt. Więc żadne 144 i 173 wam nie skrócą, bo się z czymś dubluje albo utyka w korkach. A na pewno nie najbliższe parę lat, póki nie zakończy się unijny projekt.
2) Ostatnimi dniami/tygodniami widziałem 204 i 244 obsadzone full kartonami. Wniosek nasuwa się jeden - liczyli pasażerów. Wyszło im, że na Jugowickiej nie potrzeba aż dwóch autobusów, więc można jeden z nich (naturalnie 244) zabrać stamtąd i skrócić. I nie ma co marnować wozokilometrów w miejsca, gdzie potoki są znikome. Ludzie z Kurdwanowa jeżdżą teraz na Borek 50-tką, a nie czekają specjalnie na 204/244. I kropka. Natomiast uważam, że skrócenie 244 do NBP jest błędem, powinien jechać np. do Piasków Nowych czy jak padła tu propozycja do Kozłówka, aby obsłużyć węzeł Bieżanowska.
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Myślę, że tu większość z nas się zgadza. Jugowicka to nie problem, ta ulica generuje minimalne potoki i "204" tam starczy. Chodzi natomiast właśnie o:
1) zabranie dojazdu "244" do Bieżanowskiej,
2) kolejne pogorszenie km na ciągu kurdwanowskim.
Pomysłów na "244" było wiele (przez TŁ do Cz. Maków, skrócenie do os. Kurdwanów, skrócenie przez Nowosądecką do Zaj. WD, albo nawet przez Kamieńskiego tamże), natomiast żaden nie był tak drastyczny i ingerujący w potoki jak ten zaproponowany przez urzędników.
1) zabranie dojazdu "244" do Bieżanowskiej,
2) kolejne pogorszenie km na ciągu kurdwanowskim.
Pomysłów na "244" było wiele (przez TŁ do Cz. Maków, skrócenie do os. Kurdwanów, skrócenie przez Nowosądecką do Zaj. WD, albo nawet przez Kamieńskiego tamże), natomiast żaden nie był tak drastyczny i ingerujący w potoki jak ten zaproponowany przez urzędników.
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Tylko czy mając f120 można faktycznie traktować ją jako opcję z przesiadką...?Kaszmir pisze: ↑27 wrz 2022, 23:21 Swojego czasu było blisko skierowania "224" przez Barycz i Kosocice. Nie przeszło, podejrzewam że dojazd do węzłów przesiadkowych na Wielickiej (Prokocim Szpital / Bieżanowska) jest priorytetowy. Z tego względu Kosocicka pewnie też odpada
https://krabok.wordpress.com/2019/07/26 ... -kosocice/
Tylko to będzie wydłużenie podróży dla pasażerów z Nowego Bieżanowa. Może to przerzucić pasażerów do 503 albo - co gorsza - 304. Już 144 robi wjazd pod szpital. Jest to dość ważny punkt, ale dodaje to minut. Nie wiem jak się Rżączanie na to zapatrywali?
Właśnie jechałem 244 z Góry Borkowskiej na Kurdwanów. W środku 13 osób. Niby niewiele, ale godzina międzyszczytowa 12:40. Będę musiał sobie ogarnąć nowe opcje dojazdu.Kierman pisze: ↑28 wrz 2022, 11:38 2) Ostatnimi dniami/tygodniami widziałem 204 i 244 obsadzone full kartonami. Wniosek nasuwa się jeden - liczyli pasażerów. Wyszło im, że na Jugowickiej nie potrzeba aż dwóch autobusów, więc można jeden z nich (naturalnie 244) zabrać stamtąd i skrócić. I nie ma co marnować wozokilometrów w miejsca, gdzie potoki są znikome. Ludzie z Kurdwanowa jeżdżą teraz na Borek 50-tką, a nie czekają specjalnie na 204/244. I kropka. Natomiast uważam, że skrócenie 244 do NBP jest błędem, powinien jechać np. do Piasków Nowych czy jak padła tu propozycja do Kozłówka, aby obsłużyć węzeł Bieżanowska.
Mnie zaś smuci kolejne osłabianie ciągu obwodowego. Jest dużo relacji, na których ciężko jest jechać km, bo albo linie rzadko jeżdżą, albo "węzeł przesiadkowy" jest koszmarkiem.Kaszmir pisze: ↑28 wrz 2022, 11:44 Myślę, że tu większość z nas się zgadza. Jugowicka to nie problem, ta ulica generuje minimalne potoki i "204" tam starczy. Chodzi natomiast właśnie o:
1) zabranie dojazdu "244" do Bieżanowskiej,
2) kolejne pogorszenie km na ciągu kurdwanowskim.
Pomysłów na "244" było wiele (przez TŁ do Cz. Maków, skrócenie do os. Kurdwanów, skrócenie przez Nowosądecką do Zaj. WD, albo nawet przez Kamieńskiego tamże), natomiast żaden nie był tak drastyczny i ingerujący w potoki jak ten zaproponowany przez urzędników.
Najbardziej mnie bolało ucinanie 133. Łączyło dużo punktów, które były dla mnie istotne: Kurdwanów (na którym mieszkam), okolice Fredry i Sanktuarium, Łagiewniki (i przesiadka na Ruczaj), Rżąka, Obi oraz Bieżanów. Jak osiągnęło częstotliwość 30 minut, to już nie opłacało mi się w ogóle to używać...
Tutaj podobnie, mamy w miarę silną linię, która zapewnia unikatową relację i odciąża 304 i ją tniemy, kończąc w nieadekwatnym miejscu... To już lepiej ją dociągnąć do Zajezdni przez Malborską (o ile zgodziliby się na lewoskręt z Kamieńskiego). Malborska by miała dodatkową obsługę.
Przy okazji, będąc na konsultacjach nt. Białych Mórz poruszany był też temat dojazdu. Ja zaproponowałem by zrobić wygodne zejście na skrzyżowanie Herberta/Podmokła/Stojałowskiego, bo to jedyna silna linia w zasięgu pieszego dojścia. No i masz...
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
A czemu nie? Dla części pasażerów to jedyna linia. Nieważne jak często jeździ, pewnie przesiadają się z niej na inne do centrum.
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Ze strony oficjalnej wydziału ochrony środowiska w Wieliczce, który ma nadzór nad transportem w gminie. Mnie też zastanawia dlaczego wydłużono linię 224 do godz. 23 z częstotliwością co koło 120min. W Krzyszkowicach domagali się dodatkowych kursów bo w okolicy znajduje się SP4 a dostali teraz tylko jeden autobus.Od soboty (1.10) linia 244 oraz 204 zyska więcej kursów, tymczasowo zmianie ulega trasa linii 244.
Nowy rozkłady jazdy dostępny na: https://rozklady.mpk.krakow.pl/
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Możecie wklejać linki, tak do WIKa jak i innych stron, to nie problem
https://www.facebook.com/ekowieliczka/p ... V7Zt1GQj8l
Podejrzewam, że szukali dawców brygad gdzie mogli.
Są nowe rozkłady: 204, 244.
Przyrost liczby kursów raczej symboliczny (dp / sob / św) ->
"204" kier. Wieliczka: 3 / 1 / 1
"204" kier. Kraków: 2 / 0 / 0
"244" kier. Wieliczka: 4 / 3 / 3
"244" kier. Kraków: 3 / 3 / 3
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Z 224 na coś innego - tak. Z czegoś innego na 224 - ja bym nie miał ochoty na taką loterię.
Poza tym jakakolwiek linia jadąca przez gęsto zaludnione tereny z częstotliwością mniejszą niż 60 minut, to moim zdaniem nie przystoi. Zwłaszcza że brakuje jakiejś normalnej komunikacji w okolicach Solnego Miasta w Wieliczce (w okolicy jest sporo bloków). 224 co 120 minut i wielicka G3 co 80minut raczej odstraszają...
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Wypowiedzi Urzędu Miasta i Gminy Wieliczka oraz ZTP w sprawie skrócenia trasy linii 244:
https://dziennikpolski24.pl/wieliczka-a ... 1-16917613
https://dziennikpolski24.pl/wieliczka-a ... 1-16917613
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Miałem jeszcze nie komentować, ale aż mnie nosi aby odpowiedzieć na ta farsę
- Na pętli os. Kurdwanów nie ma miejsca? A na Nowym Bieżanowie Południu jest Czy oni wiedzą, co piszą? Przecież na os. Kurdwanów kończy obecnie 174 i 179, zabrano kilka dni temu z tego miejsca 433. Z kolei na NBP jest: 133, 153, 163, 173, 234, 284, 503 i dojdzie jeszcze 244.
- Do Podgórza SKA autobus ugrzęźnie w korkach Przecież kursuje tam 274 i jest punktualne. Na trasie nie występują większe opóźnienia.
- Powód to braki w taborze No litości! Przecież tabor jest, ewentualnie brakuje kierowców...
Co tu więcej powiedzieć..
- Na pętli os. Kurdwanów nie ma miejsca? A na Nowym Bieżanowie Południu jest Czy oni wiedzą, co piszą? Przecież na os. Kurdwanów kończy obecnie 174 i 179, zabrano kilka dni temu z tego miejsca 433. Z kolei na NBP jest: 133, 153, 163, 173, 234, 284, 503 i dojdzie jeszcze 244.
- Do Podgórza SKA autobus ugrzęźnie w korkach Przecież kursuje tam 274 i jest punktualne. Na trasie nie występują większe opóźnienia.
- Powód to braki w taborze No litości! Przecież tabor jest, ewentualnie brakuje kierowców...
Co tu więcej powiedzieć..
-
- Ekspert
- Posty: 1816
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Ja du*ce jacy kłamcy w tym ZTP. Wcale nie ma miejsca na Osiedlu Kurdwanów... Zabrali 433 stamtąd i jest wolny peron, a pętla ma na tyle miejsca, że pomieści jeszcze dwie linie. I jak to jest z tymi brakami taborowymi i? Ponoć nie ma, a z artykułu wynika że są.. Piękny kit wciskają pasażerom. Pewnie dlatego 139 i 194 nie jeżdżą z F7.5lukasmaj pisze: ↑28 wrz 2022, 17:37 Wypowiedzi Urzędu Miasta i Gminy Wieliczka oraz ZTP w sprawie skrócenia trasy linii 244:
https://dziennikpolski24.pl/wieliczka-a ... 1-16917613
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2022, 18:06 przez Scania_9640, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
lukasmaj pisze: ↑28 wrz 2022, 17:37 Wypowiedzi Urzędu Miasta i Gminy Wieliczka oraz ZTP w sprawie skrócenia trasy linii 244:
https://dziennikpolski24.pl/wieliczka-a ... 1-16917613
Przecież 244 powstało dawno temu z podzielenia 204! Powoływanie się na dublowanie się, to kpina... Jak widać od dziś trzeba koniecznie walczyć z dzieleniem jakiejkolwiek linii na dwa numery...- Szukamy optymalizacji. Chcemy maksymalnie wykorzystać możliwości taboru, a przejazd autobusów 244 i 204 w dużej części po tej samej trasie to niegospodarność, choćby pod względem wozokilometrów. Po skróceniu trasy 244, jej pasażerowie będą mieli liczne możliwości przesiadki: na przystanku „Jerzmanowskiego” na autobusy, a na przystanku „Prokocim Szpital” na tramwaje – twierdzi Sebastian Kowal z Zespołu ds. Public Relations ZTP w Krakowie.
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Jeżeli chodzi o cięcia, nigdy nie ma technicznych przeszkód. Przy próbie jakichkolwiek wzmocnień niemal zawsze takowe się znajdują. Ciąg kurdwanowski niestety po raz kolejny obrywa - minął dopiero miesiąc od usunięcia stamtąd popularnej linii "6", a teraz przyszedł czas na "244". W takim tempie w maksymalnie dwa lata zniknie stamtąd całkowicie komunikacja miejska .
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Szukają brygad pod nową linię na TŁ. Tak czy owak, decyzja i argumentacja bardzo słaba.
Z tą pętlą na Kurdwanowie to w szczególności. "433" to raz, a przecież wcześnie tam przez wiele lat kończyło "184" z f12.
I potwierdziło się, że zmiana w ogóle nie była konsultowana z Wieliczką
Z tą pętlą na Kurdwanowie to w szczególności. "433" to raz, a przecież wcześnie tam przez wiele lat kończyło "184" z f12.
I potwierdziło się, że zmiana w ogóle nie była konsultowana z Wieliczką
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
A takie np. 703, które kursowało z Bieżanowa jak były jakieś remonty torowiska, to jak niby zawracało na Bieżanowskiej?"Wydłużenie trasy 244 tylko do przystanku „Bieżanowska” nie wchodzi w grę, bo autobus nie ma tam gdzie zawrócić"
Dziwnym trafem wydaje mi się, że robił kryterium uliczne: od przystanku Bieżanowska w stronę centrum => Kamieńskiego do stacji BP => w prawo Malborską do Kabla => w prawo Wielicką do przystanku Bieżanowska.
No ale to trzeba chcieć pomyśleć...
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Święta racja. Przykładów dzielenia linii na 2 i następnie likwidacji tej drugiej nie brakuje. Najbardziej spektakularne to chyba podział "4" na 4 i 44 i następnie przeróżne nowe wcielenia tej 44, a to 49, a to 74 w różnych odmianach... I z bardzo mocnej linii zrobiono taką z f-15. Na szczęście nikomu nie przyszło do głowy rozbijanie 50tki na 2 linie, w związku z kończeniem co 2 kursu na Kurdwanowie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 5 gości