Nie wyczułeś ironii. Wiem, że niewykonalne, ale ZTP chyba dostało nożyczki do cięcia marszrut.suchy pisze: ↑27 wrz 2022, 21:14 Niewykonalne - po 1 autobusy elektryczne zostały zakupione ze środków unijnych do obsługi MIĘDZY INNYMI linii 173, więc muszą tam jeździć, inaczej Unia się doczepi, że projekt nie jest realizowany zgodnie z założeniami.
W związku z tym 2 - autobusy muszą mieć się gdzie ładować, a najbliższa ładowarka jest właśnie na pętli NBP.
Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
-
- Pasażer
- Posty: 27
- Rejestracja: 09 wrz 2022, 18:04
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
-
- Ekspert
- Posty: 1805
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Mogą skrócić do ZWD i tam się ładowaćsuchy pisze: ↑27 wrz 2022, 21:14 Niewykonalne - po 1 autobusy elektryczne zostały zakupione ze środków unijnych do obsługi MIĘDZY INNYMI linii 173, więc muszą tam jeździć, inaczej Unia się doczepi, że projekt nie jest realizowany zgodnie z założeniami.
W związku z tym 2 - autobusy muszą mieć się gdzie ładować, a najbliższa ładowarka jest właśnie na pętli NBP.
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Oj tak. A ładowarki na pętli NBP zostaną pozostawione.
A poza tym nie zapominaj o planach w tym wątku:
viewtopic.php?p=25638#p25638
w którym zresztą brałeś udział.
-
- Ekspert
- Posty: 1805
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
144 i 503 będą się ładować tamkucyk pisze: ↑27 wrz 2022, 21:48 Oj tak. A ładowarki na pętli NBP zostaną pozostawione.
A poza tym nie zapominaj o planach w tym wątku:
viewtopic.php?p=25638#p25638
w którym zresztą brałeś udział.
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Skoro na PB mogą stać niewykorzystane to i na Bieżanowie też
A tak BTW już teraz tworzą się korki na NBP. Przez to, że nie można wpuszczać pasażerów na stanowiskach z ładowarkami to wozy kręcą się wokół jak g... w przeręblu. A jak do tego jeszcze jakiś 18 m akurat wysadza pasażerów na końcowym przystanku, inny próbuje się złamać, żeby wjechać pod ładowarkę to reszta czeka już na Aleksandry...
Wczoraj popołudniu była taka sytuacja, że dwa 18 m manewrowały, kolejny czekał do wjazdu na pętlę, następny czekał do oblotu pętli, a jeszcze 12 m nadjechała od strony Ćwiklińskiej... i tak minuta za minutą robią się opóźnienia i korek na z pozoru osiedlowej uliczce.
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Masakra z tym 204/244... Mojej rodzinie to uprzykrza życie, bo akurat połączenie Kurdwanów-Wieliczka jest dość istotne A już wydawało się, że na stałe się przesiedli do komunikacji miejskiej...
Pomijając osobiste powody, to:
- Duże zapełnienia - 204/244 mimo dublowania tramwaju jeździ z dobrą frekwencją. Nawet w szczytach pandemicznych ograniczeń były dobrze zapełnione.
- Pogorszenie połączenia Kurdwanów - Jugowice, przesiadki na Górze Borkowskiej robią się zbyt niepewne przy takiej częstotliwości.
- Jugowicka zostaje tylko z autobusem co 30 minut.
- Szczegół: odpadła kolejna dojazdówka do tramwaju Kurdwanów P+R - "daleki Kurdwanów". Z wieloletnich obserwacji: jak ludzie wysiadali na pętli tramwajowej, to ~50% szła na autobus w stronę Halszki.
- Kolejne dopchanie 301 i 304 i de facto osłabienie alternatywnych do trasy 304 połączeń autobusowych w Wieliczce.
Jak już muszą koniecznie majstrować tutaj, to mogli faktycznie puścić 244 Malborską do Zajezdni Wola Duchacka, czy jakoś tu. Ewentualnie zwiększyć częstotliwość 204 do f=20 minut.
Słabo to wszystko wygląda... Ale cóż, ważne, że na asfalt są pieniądze...
A co do 224 - może przenieść ją na Kosocicką? Zapewniłoby dodatkowe połączenie Kurdwanowa z Piaskami i rejonami Rżąki. Ewentualnie po Witosa i Łużycką do Kosocickiej z obsługą szpitala św. Rafała?
Pomijając osobiste powody, to:
- Duże zapełnienia - 204/244 mimo dublowania tramwaju jeździ z dobrą frekwencją. Nawet w szczytach pandemicznych ograniczeń były dobrze zapełnione.
- Pogorszenie połączenia Kurdwanów - Jugowice, przesiadki na Górze Borkowskiej robią się zbyt niepewne przy takiej częstotliwości.
- Jugowicka zostaje tylko z autobusem co 30 minut.
- Szczegół: odpadła kolejna dojazdówka do tramwaju Kurdwanów P+R - "daleki Kurdwanów". Z wieloletnich obserwacji: jak ludzie wysiadali na pętli tramwajowej, to ~50% szła na autobus w stronę Halszki.
- Kolejne dopchanie 301 i 304 i de facto osłabienie alternatywnych do trasy 304 połączeń autobusowych w Wieliczce.
Jak już muszą koniecznie majstrować tutaj, to mogli faktycznie puścić 244 Malborską do Zajezdni Wola Duchacka, czy jakoś tu. Ewentualnie zwiększyć częstotliwość 204 do f=20 minut.
Słabo to wszystko wygląda... Ale cóż, ważne, że na asfalt są pieniądze...
Nie sądzę, żeby to był dobry pomysł. Dublujemy tramwaj na Wielickiej, gdzie w sumie są duże korki. Ponadto w tę stronę dla Wieliczki to powinniśmy mieć potencjał SKA1.damian_krk2 pisze: ↑27 wrz 2022, 17:03 Albo poprowadzić 244 do Podgórza SKA. Pętla się obecnie marnuje, a myślę że mimo długości byłaby to dobra alternatywa.
A co do 224 - może przenieść ją na Kosocicką? Zapewniłoby dodatkowe połączenie Kurdwanowa z Piaskami i rejonami Rżąki. Ewentualnie po Witosa i Łużycką do Kosocickiej z obsługą szpitala św. Rafała?
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Prędzej spodziewałbym się skrócenia 224 niż 244. I gdyby skrócono właśnie 224, to ta linia mogłaby zyskać lepszą częstotliwość.. no ale cóż. Dziwne działania ZTP. Wieliczka się na to zgodziła?
-
- Ekspert
- Posty: 651
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
No właśnie jak to jest? Wieliczka się zgodziła? Czy na miejskim odcinku trasy nie mają nic do gadania i Ztp może sobie skracać jak chce?
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Nie mogą, bo dofinansowanie unijne wymaga by linie nim objęte nie zmieniały trasy o więcej niż bardzo mały %.
Swojego czasu było blisko skierowania "224" przez Barycz i Kosocice. Nie przeszło, podejrzewam że dojazd do węzłów przesiadkowych na Wielickiej (Prokocim Szpital / Bieżanowska) jest priorytetowy. Z tego względu Kosocicka pewnie też odpada
https://krabok.wordpress.com/2019/07/26 ... -kosocice/
No właśnie - pytanie czy Wieliczka w ogóle była zapytana o zdanie... Podejrzewam, że nie zgodziliby się na tę zmianę.
-
- Ekspert
- Posty: 651
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Jeżeli nie pytali Wieliczki i zrobili po swojemu to znaczy że całkiem w złym kierunku to wszystko idzieKaszmir pisze: ↑27 wrz 2022, 23:21 Nie mogą, bo dofinansowanie unijne wymaga by linie nim objęte nie zmieniały trasy o więcej niż bardzo mały %.
Swojego czasu było blisko skierowania "224" przez Barycz i Kosocice. Nie przeszło, podejrzewam że dojazd do węzłów przesiadkowych na Wielickiej (Prokocim Szpital / Bieżanowska) jest priorytetowy. Z tego względu Kosocicka pewnie też odpada
https://krabok.wordpress.com/2019/07/26 ... -kosocice/
No właśnie - pytanie czy Wieliczka w ogóle była zapytana o zdanie... Podejrzewam, że nie zgodziliby się na tę zmianę.
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
A kierowcy gdzie będą mieli punkt socjalny? Co nie zmienia faktu że jakaś linia powinna jeździć tamtędy. Może 173?
Zależy. Pierwsze elektryki mogą. Mają pantograf w innym miejscu niż nowsze. Więc mogą się lepiej dopasować do kształtu pętli.
Jugowicka pada największą ofiarą tej zmiany. Na Wielickiej, Nowosądeckiej przynajmniej jest jakaś alternatywa. 224 nie przeniosą pewnie. Bo w Krakowie jest mało kreatywnych linii. Wszystko musi jeździć utartymi szlakami. Jednym i tym samym schematem. Tylko główne drogi. Bez wjazdów w osiedla. A jak się wprowadza zmiany? Tnie się coś chaotycznie. Albo przerzuca w przypadkowe miejsca. Bez jakiejkolwiek spójnej wizji całości.
Przecież nikt o zdrowych zmysłach nie czeka 40 minut. Po to żeby wykonać taką relację. Każdy pojedzie tramwajem do Bieżanowskiej. I dalej tramwajem lub autobusem w stronę Wlotowej. Już łatwiej trafić w 133. Który zrobi tą relację od drugiej strony. Chociaż też za często nie jeździ. Niż czekać na 244.Kaszmir pisze: ↑27 wrz 2022, 17:13 Szumne "zwiększenie częstotliwości wieczorami" to prawdopodobnie dołożenie zawrotnych... 2-3 kursów na linię. A co w zamian?
1) Rozdzielenie linii "204+244" na pół. Kurdwanów, który już jest zły o ostatnie cięcia i zmiany, jeszcze dodatkowo obrywa utratą kursów w stronę Prokocimia. W weekendy w ogóle autobus co 40 minut
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Fajnie by było, gdyby pod taką zmianą podpisywał się swym imieniem i nazwiskiem urzędnik, który za to odpowiada. Bo tak wszyscy się chowają za szyldem "ZTP" i rączka rączkę myje... W prywatnej instytucji anonimowości takiej nie ma, a tu w najlepsze...
Myślę też, że całokształt tegorocznego chaosu pokazuje, że nie tylko w MPK kierownictwo już nad niczym nie panuje. Jak przez kilka lat miałem dobre zdanie o dyr. Franku, tak to co teraz pokazuje i to, na co pozwala - szczerze życzę, by dał sobie spokój. Chyba już nic dobrego spodziewać się nie można. Jak śpiewał klasyk - "trzeba wiedzieć, kiedy ze sceny zejść". Dyrektorze, przegapiłeś swój moment...
Ciekawe jaką linię 'ztpotolek' wysoluje w przyszłym tygodniu do zaorania. Proponuję na przykład wrócić do pomysłu podziału 173 w okolicach ICE. Czemu nie? Od południa do "ICE" - koniecznie z pominięciem przynajmniej w jedną stronę przystanków na Rondzie. Od drugiej strony do Cracovii Stadion, tak mało linii tam kończy;-P Jak się punktualność poprawi! No przestanie się dublować z tyloma innymi. No i w związku z otwarciem TŁ przecie trzeba działać. No to co, kiedy można się spodziewać:-D?
Myślę też, że całokształt tegorocznego chaosu pokazuje, że nie tylko w MPK kierownictwo już nad niczym nie panuje. Jak przez kilka lat miałem dobre zdanie o dyr. Franku, tak to co teraz pokazuje i to, na co pozwala - szczerze życzę, by dał sobie spokój. Chyba już nic dobrego spodziewać się nie można. Jak śpiewał klasyk - "trzeba wiedzieć, kiedy ze sceny zejść". Dyrektorze, przegapiłeś swój moment...
Ciekawe jaką linię 'ztpotolek' wysoluje w przyszłym tygodniu do zaorania. Proponuję na przykład wrócić do pomysłu podziału 173 w okolicach ICE. Czemu nie? Od południa do "ICE" - koniecznie z pominięciem przynajmniej w jedną stronę przystanków na Rondzie. Od drugiej strony do Cracovii Stadion, tak mało linii tam kończy;-P Jak się punktualność poprawi! No przestanie się dublować z tyloma innymi. No i w związku z otwarciem TŁ przecie trzeba działać. No to co, kiedy można się spodziewać:-D?
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Sami widzicie, jak strasznie duże jest niezadowolenie z powodu skierowania "244" przez Teligi do Nowego Bieżanowa. Komentarzy negatywnych jest multum, widać coraz większe napięcie w komentarzach pod postem umieszczonym przez ZTP, ludzie dają upust nerwom i nazywają "odpowiednio" urzędników.
W ok 70% komentarzy jest napisane, że "244" powinien co najmniej dojeżdżać do Bieżanowskiej. Odległość od Prokocimia Szpitala będzie porównywalna jak do NBP. Wiem, że na "Os. Na Kozłówce" przeszkodą jest pewnie brak punktu socjalnego, ale w takim razie niech "244" kończy na "Zajezdni Wola Duchacka".
W ok 70% komentarzy jest napisane, że "244" powinien co najmniej dojeżdżać do Bieżanowskiej. Odległość od Prokocimia Szpitala będzie porównywalna jak do NBP. Wiem, że na "Os. Na Kozłówce" przeszkodą jest pewnie brak punktu socjalnego, ale w takim razie niech "244" kończy na "Zajezdni Wola Duchacka".
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Tak, też to zauważam co do dystansów. Też to popieram. I jak kilka postów wcześniej wspomniałem, należałoby przygotować w rejonie przystanków Bieżanowska / Kabel tymczasową pętle do czasu stworzenia tam porządnej. Wtedy mogłyby tam kończyć takie linie, jak "107", "143", "274" czy teraz "244", potencjalnie nawet "164" czy na przykład "169" jadące od Bonarki trasą Kamieńskiego - Sławka - Malborska - omawiana pętla. Zobaczcie ile opcji! A u nas jak zwykle po najmniejszej linii oporu. Szczerze mówiąc mam nadzieję, że ZTP ugnie się pod ciężarem wzburzenia, jakie wywołał - i "244" faktycznie dociągnie minimum do Bieżanowskiej (a z racji braku zaplecza pewnie dalej przez Nowosądecką lub Malborską do Zajezdni). To minimum przyzwoitości, jakie powinno mieć miejsce. Szczerze liczę też, że oficjalnie i nieoficjalnie podziała Wieliczka i w ten sposób trochę wspomoże.
Ktoś po prostu pojechał za daleko...
Ktoś po prostu pojechał za daleko...
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Nie podoba mi się też, że ZTP samo zaczyna ulegać "magii numerka". Przecież "244" to w praktyce po prostu wydzielone kursy "204", dawniej oznaczonego zresztą "104". Czy gdyby dziś kursowała jedna linia, to ZTP by ją pocięło na pół i skróciło połowę kursów do N. Bieżanowa? Nie sądzę. No ale ponieważ była to de facto jedna linia "204+244" pod dwoma numerami to wykorzystano okazję i rozdzielono ją na dwie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 5 gości