Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

- Linie, trasy, rozkłady
tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: tomta1 » 31 mar 2022, 20:49

mikolaj.boron pisze: 31 mar 2022, 14:45 W takim razie co z Wiedeńcami na 10? Po otwarciu TŁ jeszcze przez dobre kilka miesięcy będą na tej linii jeździć, nie ma na tyle taboru nadającego się na wjazd do tunelu. Roszady taborowe między liniami to byłby zły pomysł.
Tak jak pisali przedmówcy – nie wiemy*, jakie parametry ma budowalny tunel i nie wiemy jakie będą dopuszczenia dla określonego typu taboru. Bez względu na to, wizerunkowo E1+c3 w najnowszym krako(w)skim tunelu nie będzie wyglądał reprezentacyjnie.

BTW, kiedyś nawet popełniłem mema w sprawie :D

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 213
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: pawel200020 » 31 mar 2022, 21:13

Można by też bardziej "ekstremalnie" i zrobić 23 na Bieżanów przy wykorzystaniu trójkąta na Dworcowej który w tej relacji jest nawet przejezdny :lol:

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: impuls » 31 mar 2022, 22:44

Na pewno jest ciśnienie zmiany taboru na "10" na MPK od strony Zarządu jak i zwykłych pasażerów. Przed oddanie TŁ "10" powróci na wyremontowany odcinek Ptaszyckiego, więc tym bardziej. Ale sprawę może uratować przebudowa pętli na Krowodrzy G. Przebudowa pętli musi wreszcie ruszyć i zwolni się sporo wagonów 32 metrowych na długie miesiące. Prawdopodobnie będą spięte dwie linie w jedną z 3, 18, lub 50. Po oddaniu Krowodrzy G będą już nowe wagony Lajkoniki II serii. Ta sytuacja może pomóc w tym, że na "10" pojawi się tabor niskopodłogowy już za kilka miesięcy. Tramwajowy tunel Trasy Łagiewnickiej jest wybudowany z szerokimi pasami po obu stronach torowiska i bez krawężników. Ułatwia to szybką ewakuację oraz wjazd wozów bojowych w razie potrzeby. Dlatego Wiednie według słów osoby na stanowisku będą miały możliwość wjazdu do tunelu. Niemniej będzie to obciach jak pozostawią Wiednie na "10". Osobiście prognozuję tą pierwszą wersję o której pisałem powyżej.

lukaszpdg
Pomiarowiec
Posty: 680
Rejestracja: 18 lut 2020, 0:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: lukaszpdg » 31 mar 2022, 22:52

Niedawno słyszałem w radiu Eska 97,7 w magazynie lokalnym o zmianach na TŁ. Z wypowiedzi wynika jakby miały być trzy linie tramwajowe średnio co 5 minut, choć jak powiedział dwie linie co 15 minut, to już będzie dużo. Czy to oznacza, że nie będzie powrotu f~5?

Po TŁ ma jeździć też linia autobusowa. Jak mówił będzie raczej na trasie od Ruczaju przez TŁ, Kurdwanów, Prokocim i Bieżanów - ta linia miałaby być hitem.

Całej wypowiedzi nie słyszałem, gdyż przełączałem radio i trafiłem na ten moment.

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: tomek_m » 01 kwie 2022, 1:22

Kaszmir pisze: 31 mar 2022, 15:14 A to nie jest tak, że nowy tunel jest budowany w innej technologii i E1+c3 będą mogły nim jeździć?
To należy zadać pytanie, dlaczego tunel pod dworcem wybudowano w technologii umożliwiającej wjazd tylko określonym typem taboru tramwajowego?

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 213
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: pawel200020 » 01 kwie 2022, 15:51

tomek_m pisze: 01 kwie 2022, 1:22 To należy zadać pytanie, dlaczego tunel pod dworcem wybudowano w technologii umożliwiającej wjazd tylko określonym typem taboru tramwajowego?
Ten tunel był budowany bliksko 38 lat... Wtedy wymagania techniczne było nieco inne

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: tomek_m » 01 kwie 2022, 17:15

To nie jest główny powód, bo gdyby go oddano w pierwszym planowanym terminie jeszcze za PRLu, wówczas by mim jeździły Konstale 102N/Na, 105Na a może nawet N`ki. Zresztą nie budowano go tak długo, tylko krótko po rozpoczęciu inwestycji budowę po prostu zawieszono na ponad 20 lat, po czym wznowiono po 2000 roku.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Bayer2003 » 04 kwie 2022, 16:56

https://gazetakrakowska.pl/krakow-planu ... 1-16210995
- Wstępnie planujemy, by kursy tramwajów na linii 50 zostały wydłużone. Tramwaje nr 50 nie kończyłyby przejazdu na Kurdwanowie, a jechały stamtąd dalej nową trasą do ul. Zakopiańskiej, a następnie do pętli w Borku Fałęckim. Pozostałaby częstotliwość kursów co 7 minut. Natomiast pojazdy linii nr 10 nie kończyłyby kursów w Łagiewnikach, tylko dalej jechałyby nową trasą do pętli w Kurdwanowie - mówi Sebastian Kowal z Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie.
Osobiście zwolennikiem f~5 nie jestem, jednak jest to zwyczajna zapowiedź cięć bez żadnej rekompensaty. Ponadto mam spore wątpliwości czy linia "50" wyrobi na tej trasie w taborze głównie 32m co 7,5 minuty.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: ant_sm » 04 kwie 2022, 17:13

Bayer2003 pisze: 04 kwie 2022, 16:56 https://gazetakrakowska.pl/krakow-planu ... 1-16210995

Osobiście zwolennikiem f~5 nie jestem, jednak jest to zwyczajna zapowiedź cięć bez żadnej rekompensaty. Ponadto mam spore wątpliwości czy linia "50" wyrobi na tej trasie w taborze głównie 32m co 7,5 minuty.
Ja bym się nie sugerował wypowiedziami rzecznika, bo chyba nie wie co mówi zresztą nie pierwszy raz :twisted:

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: kucyk » 04 kwie 2022, 17:26

Bayer2003 pisze: 04 kwie 2022, 16:56 https://gazetakrakowska.pl/krakow-planu ... 1-16210995

Osobiście zwolennikiem f~5 nie jestem, jednak jest to zwyczajna zapowiedź cięć bez żadnej rekompensaty. Ponadto mam spore wątpliwości czy linia "50" wyrobi na tej trasie w taborze głównie 32m co 7,5 minuty.
Ja się tam o wyrobienie nie martwię. Spokojnie 32 metrowe tramwaje wystarczą. Potok z Borku będzie się kończył na takiej trasie na estakadzie (maksymalnie na Saskiej). Nikt o zdrowych zmysłach nie będzie jechał okrężną trasą z Borku do Ronda Grzegórzeckiego czy Mogilskiego mając szybszą i krótszą "19". ;)

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Bayer2003 » 04 kwie 2022, 19:42

kucyk pisze: 04 kwie 2022, 17:26 Ja się tam o wyrobienie nie martwię. Spokojnie 32 metrowe tramwaje wystarczą. Potok z Borku będzie się kończył na takiej trasie na estakadzie (maksymalnie na Saskiej). Nikt o zdrowych zmysłach nie będzie jechał okrężną trasą z Borku do Ronda Grzegórzeckiego czy Mogilskiego mając szybszą i krótszą "19". ;)
Nawet zakładając że tak będzie, jeżeli 32m tramwaje już na "50" czasem nie wyrabiają, nie zaczną one nagle mieścić więcej pasażerów niż dziś. Ponadto nie byłbym taki pewien, że części potoków np. do Mogilskiego nie przejmie "50" - zależy to od rozkładów. Jeżeli ktoś będzie miał czekać 14 minut na "19", a za minutę pojedzie "50", to pasażer taki na pewno wybierze "50". Niestety taboru 40m+ na tej linii coraz mniej.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: impuls » 04 kwie 2022, 23:03

"50" z Kurdwanowa do Ronda G. jedzie 22 min a "19" z Łagiewniki SKA do Ronda G. 20 min. Nowa trasa ok. 6 min. Czyli "50" z Łagiewniki SKA do Ronda G będzie jechać ok. 28 min. Osiem może nawet dziewięć minut dłużej od "19" to sporo.

brovar
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: brovar » 05 kwie 2022, 8:51

Linia "10" może uzyskać dodatkowy potok, będzie bezkonkurencyjna z Kurdwanowa do Stradom, Poczty Gł czy Dworca Gł od tramwajów "6", "24 i "50", czy też w dojeździe do Ronda Matecznego od linii autobusowej.
20.11.2023 awarii doznały #RZ213, #RZ237, #RZ255 i #RZ264. Sprawność techniczna stozłomek spadła poniżej 50% :!:

outofrange
Pasażer
Posty: 38
Rejestracja: 18 lip 2020, 10:59

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: outofrange » 05 kwie 2022, 9:56

impuls pisze: 04 kwie 2022, 23:03 "50" z Kurdwanowa do Ronda G. jedzie 22 min a "19" z Łagiewniki SKA do Ronda G. 20 min. Nowa trasa ok. 6 min. Czyli "50" z Łagiewniki SKA do Ronda G będzie jechać ok. 28 min. Osiem może nawet dziewięć minut dłużej od "19" to sporo.
Ten rozkład często był fikcją przez odcinek od Matecznego do Korony.

19 dublująca 50 na początkowym i końcowym odcinku Rondo G.-Dworzec Tow. z Borku na pewno się nie utrzyma. Pewnie pójdzie na Cmentarz R., CKącik albo Salwator.

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Jaky » 05 kwie 2022, 12:02

Ciekawa sprawa miałaby również miejsce w przypadku linii "10" i "50" jadących z Kurdwanowa do R. Mogilskiego. Jest to swego rodzaju dowód na choć minimalną "szybkość" KST, nie tylko z nazwy. Linia 10 miałaby do pokonania dystans o 1km krótszy niż linia 50, a mimo to rozkładowo jechałaby dłużej o kilka minut.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości