Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

- Linie, trasy, rozkłady
naruszewicz
Pasażer
Posty: 27
Rejestracja: 09 wrz 2022, 18:04

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: naruszewicz » 27 wrz 2022, 21:24

suchy pisze: 27 wrz 2022, 21:14 Niewykonalne - po 1 autobusy elektryczne zostały zakupione ze środków unijnych do obsługi MIĘDZY INNYMI linii 173, więc muszą tam jeździć, inaczej Unia się doczepi, że projekt nie jest realizowany zgodnie z założeniami.
W związku z tym 2 - autobusy muszą mieć się gdzie ładować, a najbliższa ładowarka jest właśnie na pętli NBP.
Nie wyczułeś ironii. Wiem, że niewykonalne, ale ZTP chyba dostało nożyczki do cięcia marszrut.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1807
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: Scania_9640 » 27 wrz 2022, 21:44

suchy pisze: 27 wrz 2022, 21:14 Niewykonalne - po 1 autobusy elektryczne zostały zakupione ze środków unijnych do obsługi MIĘDZY INNYMI linii 173, więc muszą tam jeździć, inaczej Unia się doczepi, że projekt nie jest realizowany zgodnie z założeniami.
W związku z tym 2 - autobusy muszą mieć się gdzie ładować, a najbliższa ładowarka jest właśnie na pętli NBP.
Mogą skrócić do ZWD i tam się ładować 😂😂

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: kucyk » 27 wrz 2022, 21:48

Scania_9640 pisze: 27 wrz 2022, 21:44 Mogą skrócić do ZWD i tam się ładować 😂😂
Oj tak. A ładowarki na pętli NBP zostaną pozostawione. ;)

A poza tym nie zapominaj o planach w tym wątku:

viewtopic.php?p=25638#p25638

w którym zresztą brałeś udział. :lol:

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1807
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: Scania_9640 » 27 wrz 2022, 21:52

kucyk pisze: 27 wrz 2022, 21:48 Oj tak. A ładowarki na pętli NBP zostaną pozostawione. ;)

A poza tym nie zapominaj o planach w tym wątku:

viewtopic.php?p=25638#p25638

w którym zresztą brałeś udział. :lol:
144 i 503 będą się ładować tam 🙈

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: pjetrek » 27 wrz 2022, 21:58

kucyk pisze: 27 wrz 2022, 21:48 Oj tak. A ładowarki na pętli NBP zostaną pozostawione. ;)
Skoro na PB mogą stać niewykorzystane to i na Bieżanowie też ;)
A tak BTW już teraz tworzą się korki na NBP. Przez to, że nie można wpuszczać pasażerów na stanowiskach z ładowarkami to wozy kręcą się wokół jak g... w przeręblu. A jak do tego jeszcze jakiś 18 m akurat wysadza pasażerów na końcowym przystanku, inny próbuje się złamać, żeby wjechać pod ładowarkę to reszta czeka już na Aleksandry...
Wczoraj popołudniu była taka sytuacja, że dwa 18 m manewrowały, kolejny czekał do wjazdu na pętlę, następny czekał do oblotu pętli, a jeszcze 12 m nadjechała od strony Ćwiklińskiej... i tak minuta za minutą robią się opóźnienia i korek na z pozoru osiedlowej uliczce.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: kbieniu7 » 27 wrz 2022, 22:00

Masakra z tym 204/244... Mojej rodzinie to uprzykrza życie, bo akurat połączenie Kurdwanów-Wieliczka jest dość istotne :( A już wydawało się, że na stałe się przesiedli do komunikacji miejskiej...

Pomijając osobiste powody, to:
- Duże zapełnienia - 204/244 mimo dublowania tramwaju jeździ z dobrą frekwencją. Nawet w szczytach pandemicznych ograniczeń były dobrze zapełnione.
- Pogorszenie połączenia Kurdwanów - Jugowice, przesiadki na Górze Borkowskiej robią się zbyt niepewne przy takiej częstotliwości.
- Jugowicka zostaje tylko z autobusem co 30 minut.
- Szczegół: odpadła kolejna dojazdówka do tramwaju Kurdwanów P+R - "daleki Kurdwanów". Z wieloletnich obserwacji: jak ludzie wysiadali na pętli tramwajowej, to ~50% szła na autobus w stronę Halszki.
- Kolejne dopchanie 301 i 304 i de facto osłabienie alternatywnych do trasy 304 połączeń autobusowych w Wieliczce.

Jak już muszą koniecznie majstrować tutaj, to mogli faktycznie puścić 244 Malborską do Zajezdni Wola Duchacka, czy jakoś tu. Ewentualnie zwiększyć częstotliwość 204 do f=20 minut.

Słabo to wszystko wygląda... Ale cóż, ważne, że na asfalt są pieniądze...
damian_krk2 pisze: 27 wrz 2022, 17:03 Albo poprowadzić 244 do Podgórza SKA. Pętla się obecnie marnuje, a myślę że mimo długości byłaby to dobra alternatywa.
Nie sądzę, żeby to był dobry pomysł. Dublujemy tramwaj na Wielickiej, gdzie w sumie są duże korki. Ponadto w tę stronę dla Wieliczki to powinniśmy mieć potencjał SKA1.

A co do 224 - może przenieść ją na Kosocicką? Zapewniłoby dodatkowe połączenie Kurdwanowa z Piaskami i rejonami Rżąki. Ewentualnie po Witosa i Łużycką do Kosocickiej z obsługą szpitala św. Rafała?
Obrazek

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: mkm3 » 27 wrz 2022, 22:09

Prędzej spodziewałbym się skrócenia 224 niż 244. I gdyby skrócono właśnie 224, to ta linia mogłaby zyskać lepszą częstotliwość.. no ale cóż. Dziwne działania ZTP. Wieliczka się na to zgodziła?

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: MichalTyniec » 27 wrz 2022, 22:23

mkm3 pisze: 27 wrz 2022, 22:09 Prędzej spodziewałbym się skrócenia 224 niż 244. I gdyby skrócono właśnie 224, to ta linia mogłaby zyskać lepszą częstotliwość.. no ale cóż. Dziwne działania ZTP. Wieliczka się na to zgodziła?
No właśnie jak to jest? Wieliczka się zgodziła? Czy na miejskim odcinku trasy nie mają nic do gadania i Ztp może sobie skracać jak chce?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: Kaszmir » 27 wrz 2022, 23:21

Scania_9640 pisze: 27 wrz 2022, 21:44Mogą skrócić do ZWD i tam się ładować 😂😂
Nie mogą, bo dofinansowanie unijne wymaga by linie nim objęte nie zmieniały trasy o więcej niż bardzo mały %.
kbieniu7 pisze: 27 wrz 2022, 22:00A co do 224 - może przenieść ją na Kosocicką?
Swojego czasu było blisko skierowania "224" przez Barycz i Kosocice. Nie przeszło, podejrzewam że dojazd do węzłów przesiadkowych na Wielickiej (Prokocim Szpital / Bieżanowska) jest priorytetowy. Z tego względu Kosocicka pewnie też odpada ;)
https://krabok.wordpress.com/2019/07/26 ... -kosocice/
MichalTyniec pisze: 27 wrz 2022, 22:23No właśnie jak to jest? Wieliczka się zgodziła?
No właśnie - pytanie czy Wieliczka w ogóle była zapytana o zdanie... Podejrzewam, że nie zgodziliby się na tę zmianę.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: MichalTyniec » 28 wrz 2022, 1:23

Kaszmir pisze: 27 wrz 2022, 23:21 Nie mogą, bo dofinansowanie unijne wymaga by linie nim objęte nie zmieniały trasy o więcej niż bardzo mały %.


Swojego czasu było blisko skierowania "224" przez Barycz i Kosocice. Nie przeszło, podejrzewam że dojazd do węzłów przesiadkowych na Wielickiej (Prokocim Szpital / Bieżanowska) jest priorytetowy. Z tego względu Kosocicka pewnie też odpada ;)
https://krabok.wordpress.com/2019/07/26 ... -kosocice/


No właśnie - pytanie czy Wieliczka w ogóle była zapytana o zdanie... Podejrzewam, że nie zgodziliby się na tę zmianę.
Jeżeli nie pytali Wieliczki i zrobili po swojemu to znaczy że całkiem w złym kierunku to wszystko idzie

Parówczak
Specjalista
Posty: 225
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Parówczak » 28 wrz 2022, 2:16

lukasmaj pisze: 27 wrz 2022, 17:58 To już o niebo lepiej by było, gdyby "244" zostało skrócone do "Os. Na Kozłówce"! Osoby starsze z tego osiedla otrzymałyby dostęp do KM, teraz zmuszone są dochodzić do ul. Wielickiej. To tak na szybko przyszło mi do głowy.
A kierowcy gdzie będą mieli punkt socjalny? Co nie zmienia faktu że jakaś linia powinna jeździć tamtędy. Może 173?
naruszewicz pisze: 27 wrz 2022, 19:02 Po drugie, czy można ładować 144 na Prądniku białym?
Zależy. Pierwsze elektryki mogą. Mają pantograf w innym miejscu niż nowsze. Więc mogą się lepiej dopasować do kształtu pętli.
kbieniu7 pisze: 27 wrz 2022, 22:00 - Jugowicka zostaje tylko z autobusem co 30 minut.
A co do 224 - może przenieść ją na Kosocicką? Zapewniłoby dodatkowe połączenie Kurdwanowa z Piaskami i rejonami Rżąki. Ewentualnie po Witosa i Łużycką do Kosocickiej z obsługą szpitala św. Rafała?
Jugowicka pada największą ofiarą tej zmiany. Na Wielickiej, Nowosądeckiej przynajmniej jest jakaś alternatywa. 224 nie przeniosą pewnie. Bo w Krakowie jest mało kreatywnych linii. Wszystko musi jeździć utartymi szlakami. Jednym i tym samym schematem. Tylko główne drogi. Bez wjazdów w osiedla. A jak się wprowadza zmiany? Tnie się coś chaotycznie. Albo przerzuca w przypadkowe miejsca. Bez jakiejkolwiek spójnej wizji całości.
Kaszmir pisze: 27 wrz 2022, 17:13 Szumne "zwiększenie częstotliwości wieczorami" to prawdopodobnie dołożenie zawrotnych... 2-3 kursów na linię. A co w zamian?
1) Rozdzielenie linii "204+244" na pół. Kurdwanów, który już jest zły o ostatnie cięcia i zmiany, jeszcze dodatkowo obrywa utratą kursów w stronę Prokocimia. W weekendy w ogóle autobus co 40 minut :D
Przecież nikt o zdrowych zmysłach nie czeka 40 minut. Po to żeby wykonać taką relację. Każdy pojedzie tramwajem do Bieżanowskiej. I dalej tramwajem lub autobusem w stronę Wlotowej. Już łatwiej trafić w 133. Który zrobi tą relację od drugiej strony. Chociaż też za często nie jeździ. Niż czekać na 244.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: fysztof » 28 wrz 2022, 10:05

Fajnie by było, gdyby pod taką zmianą podpisywał się swym imieniem i nazwiskiem urzędnik, który za to odpowiada. Bo tak wszyscy się chowają za szyldem "ZTP" i rączka rączkę myje... W prywatnej instytucji anonimowości takiej nie ma, a tu w najlepsze...
Myślę też, że całokształt tegorocznego chaosu pokazuje, że nie tylko w MPK kierownictwo już nad niczym nie panuje. Jak przez kilka lat miałem dobre zdanie o dyr. Franku, tak to co teraz pokazuje i to, na co pozwala - szczerze życzę, by dał sobie spokój. Chyba już nic dobrego spodziewać się nie można. Jak śpiewał klasyk - "trzeba wiedzieć, kiedy ze sceny zejść". Dyrektorze, przegapiłeś swój moment...
Ciekawe jaką linię 'ztpotolek' wysoluje w przyszłym tygodniu do zaorania. Proponuję na przykład wrócić do pomysłu podziału 173 w okolicach ICE. Czemu nie? Od południa do "ICE" - koniecznie z pominięciem przynajmniej w jedną stronę przystanków na Rondzie. Od drugiej strony do Cracovii Stadion, tak mało linii tam kończy;-P Jak się punktualność poprawi! No przestanie się dublować z tyloma innymi. No i w związku z otwarciem TŁ przecie trzeba działać. No to co, kiedy można się spodziewać:-D?

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: lukasmaj » 28 wrz 2022, 10:45

Sami widzicie, jak strasznie duże jest niezadowolenie z powodu skierowania "244" przez Teligi do Nowego Bieżanowa. Komentarzy negatywnych jest multum, widać coraz większe napięcie w komentarzach pod postem umieszczonym przez ZTP, ludzie dają upust nerwom i nazywają "odpowiednio" urzędników.

W ok 70% komentarzy jest napisane, że "244" powinien co najmniej dojeżdżać do Bieżanowskiej. Odległość od Prokocimia Szpitala będzie porównywalna jak do NBP. Wiem, że na "Os. Na Kozłówce" przeszkodą jest pewnie brak punktu socjalnego, ale w takim razie niech "244" kończy na "Zajezdni Wola Duchacka".

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: fysztof » 28 wrz 2022, 11:30

Tak, też to zauważam co do dystansów. Też to popieram. I jak kilka postów wcześniej wspomniałem, należałoby przygotować w rejonie przystanków Bieżanowska / Kabel tymczasową pętle do czasu stworzenia tam porządnej. Wtedy mogłyby tam kończyć takie linie, jak "107", "143", "274" czy teraz "244", potencjalnie nawet "164" czy na przykład "169" jadące od Bonarki trasą Kamieńskiego - Sławka - Malborska - omawiana pętla. Zobaczcie ile opcji! A u nas jak zwykle po najmniejszej linii oporu. Szczerze mówiąc mam nadzieję, że ZTP ugnie się pod ciężarem wzburzenia, jakie wywołał - i "244" faktycznie dociągnie minimum do Bieżanowskiej (a z racji braku zaplecza pewnie dalej przez Nowosądecką lub Malborską do Zajezdni). To minimum przyzwoitości, jakie powinno mieć miejsce. Szczerze liczę też, że oficjalnie i nieoficjalnie podziała Wieliczka i w ten sposób trochę wspomoże.
Ktoś po prostu pojechał za daleko...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kaszmir » 28 wrz 2022, 11:35

Nie podoba mi się też, że ZTP samo zaczyna ulegać "magii numerka". Przecież "244" to w praktyce po prostu wydzielone kursy "204", dawniej oznaczonego zresztą "104". Czy gdyby dziś kursowała jedna linia, to ZTP by ją pocięło na pół i skróciło połowę kursów do N. Bieżanowa? Nie sądzę. No ale ponieważ była to de facto jedna linia "204+244" pod dwoma numerami to wykorzystano okazję i rozdzielono ją na dwie :(

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 15 gości