Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

- Linie, trasy, rozkłady
lukaszpdg
Pomiarowiec
Posty: 683
Rejestracja: 18 lut 2020, 0:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: lukaszpdg » 13 paź 2022, 13:21

Kaszmir pisze: 11 paź 2022, 14:08 Znajomy dziennikarz rozmawiał dziś z ZTP i powiedziano mu, że "50" od przyszłego tygodnia będzie co 10 minut do Borku i co 10 do Kurdwanowa, czyli pół na pół.

Komunikat ZTP (stan na wtorek 10 X, godz. 14) twierdzi, że do Borku pojedzie tylko co 15, co trzecim kursem.
Niestety pojedzie co trzecim kursem do Borku, tak jest na stronie rozkładów MPK.

Poza tym na przystanku przy skrzyżowaniu TŁ x planowanym 8 Pułku Ułanów w stronę Zakopiańskiej pojawiła się podstawka pod automat biletowy.

suchy
Ekspert
Posty: 775
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: suchy » 13 paź 2022, 13:39

lukaszpdg pisze: 13 paź 2022, 13:21 Niestety pojedzie co trzecim kursem do Borku, tak jest na stronie rozkładów MPK.
Dodatkowo warto zauważyć, że takt nie wynosi równo 5-5-5 tylko 5-6-4.

Parówczak
Specjalista
Posty: 226
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Parówczak » 14 paź 2022, 12:11

yosujiro pisze: 13 paź 2022, 11:23 Powinno się równać ku górze, a nie ku dołowi. Poza tym już były podobne lub ciut szersze miejsca, gdzie ZTP i MPK mówiły, że nie da rady tam jeździć.
Gdyby równać ku górze... To wtedy co trzecią linię miejską i co drugą aglomeracje należy zlikwidować na wielu odcinkach.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1047
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: yosujiro » 14 paź 2022, 12:39

Sytuacja jest taka sama jak z tym, że wiele przystanków nie odpowiada obecnym wymaganiom, które ma ZTP wobec nowych lokalizacji. Ale można powiedzieć, że w ZTP prawo nie działa wstecz i się tych kiepskich przystanków i dyskusyjnych ciasnych przejazdów nie likwiduje, ale z drugiej strony nie mnoży się już kolejnych takich patologii.

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Jaky » 14 paź 2022, 15:50

yosujiro pisze: 14 paź 2022, 12:39 Sytuacja jest taka sama jak z tym, że wiele przystanków nie odpowiada obecnym wymaganiom, które ma ZTP wobec nowych lokalizacji. Ale można powiedzieć, że w ZTP prawo nie działa wstecz i się tych kiepskich przystanków i dyskusyjnych ciasnych przejazdów nie likwiduje, ale z drugiej strony nie mnoży się już kolejnych takich patologii.
Podaj kilka przykładów do swojej tezy.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1817
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Scania_9640 » 14 paź 2022, 16:01

Jaky pisze: 14 paź 2022, 15:50 Podaj kilka przykładów do swojej tezy.
Wystarczy przejechać się na jakąkolwiek aglomerację, na każdej znajdą się przystanki, które nie spełniają wymogów i są niebezpieczne.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1047
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: yosujiro » 14 paź 2022, 16:24

Nie trzeba aglomeracji do tego, żeby znaleźć fatalne, nie spełniające podstawowych standardów dla pasażerów przystanki: Lasek Łęgowski i ogólnie prawie wszystkie przystanki na Najświętszej Marii Panny, Olszanica Kapliczka i Leśmiana w stronę miasta, Olszanica Ogródki działkowe, Rzepichy, do niedawna przystanki na Łokietka od obwodnicy towarowej w stronę Giebułtowa, Powstańców Magazyny, Cmentarz Prądnik Czerwony Wschód w stronę Strzelców, większość przystanków na Księcia Józefa. Mógłbym tak wymieniać jeszcze długo.

Co do tezy o tym, że ZTP nie zgadza się już na byle jakie przystanki to za przykład niech posłużą perypetie przed uruchomieniem 284.

Ze swojej strony kilka razy proponowałem ZTP uruchomienie pary przystanków, ale odmawiali właśnie ze względu na brak miejsca/ niebezpieczeństwo/ trudność w wykonaniu. Najświeższe przykłady: pytałem o Stachiewicza w stronę Łobzowa, to się nie da, bo za wąsko (a moim zdaniem jest spokojnie tyle samo co na istniejącym, ale tu właśnie wracamy do tego, co mówiłem, że prawo nie działa wstecz). Pytałem także o przystanek n/ż na Junackiej w rejonie ul. Wilczy Stok, skąd do przystanków Zielony Dół/ Grabowa/ Chełm jest ponad 500m, to stwierdzili że jak w stronę miasta jest miejsce, tak w stronę Chełmu jest mikro skarpa i tam raczej się nie uda i będą analizować. Także dla nowych przystanków mają obecnie określone standardy i bez nich nie ma szans na nowy postój, a obecnie istniejące fatalne ignorują.


Scania_9640
Ekspert
Posty: 1817
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Scania_9640 » 18 paź 2022, 12:49

https://www.facebook.com/10006707863941 ... DtJPPL3pl/

196 nowa linia z Łagiewnik do Skotniki Szkoła a co drugim kursem do Kozienickiej. A 116 out.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1047
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: yosujiro » 18 paź 2022, 12:49

Autobusem wzdłuż Trasy Łagiewnickiej

Jak informowaliśmy, Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie planuje uruchomić nową linię autobusową, która będzie kursowała wzdłuż Trasy Łagiewnickiej oraz po przebudowanej ul. Czerwone Maki.
Autobus o numerze 196 z częstotliwością co 15 minut będzie kursowała na trasie Łagiewniki – Zakopiańska – Trasa Łagiewnicka – Kobierzyńska – Lubostroń – Czerwone Maki - Skotniki Szkoła,
a co drugi kurs zostanie wydłużony do przystanku Kozienicka w zamian za funkcjonującą tam linię 116.
Nowe połączenie autobusowe umożliwi mieszkańcom ulicy Skotnickiej (w tym dojazd do szkoły), Mochnaniec, Lubostroń, Kobierzyńskiej oraz rejonu Trasy Łagiewnickiej w szybszy oraz wygodniejszy sposób przedostać się do linii tramwajowej wzdłuż ulicy Zakopiańskiej lub Czerwonych Maków P+R, aby dalej kontynuować swoją podróż tramwajem. Dodatkowo pozwoli także na przesiadkę do linii autobusowej w kierunku Nowej Huty na skrzyżowaniu ulicy Tischnera z Zakopiańską.

Zarząd Dróg Miasta Krakowa zlecił wykonanie dwóch przystanków tymczasowych utwardzonych kruszywem kamiennym – na ul. Lubostroń przed skrzyżowaniem z ul. Kobierzyńską. Prace zostaną wykonane w pierwszej połowie listopada br., a ich koszt to ok. 15 tys. zł.
Linia autobusowa zostanie uruchomiona jeszcze w listopadzie.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 7078639410

Podoba mi się pomysł na tę linię, zastanawia mnie tylko jaki jest sens nowego numerka 196? Nie można było po prostu tego zrobić jako nową stałą trasę 116? No i przy takiej linii, to mam wrażenie, że 106 kompletnie traci sens w Skotnikach. Może powinno zostać wchłonięte przez 136?


damian_krk2
Ekspert
Posty: 1570
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: damian_krk2 » 18 paź 2022, 13:19

yosujiro pisze: 18 paź 2022, 12:49 https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 7078639410

Podoba mi się pomysł na tę linię, zastanawia mnie tylko jako jest sens nowego numerka 196? Nie można było po prostu tego zrobić jako nową stałą trasę 116? No i przy takiej linii, to mam wrażenie, że 106 kompletnie traci sens w Skotnikach. Może powinno zostać wchłonięte przez 136?
Propaganda nowej linii :D

Na Kozienickiej oferta się pogorszy teraz f-20 potem f-30

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1817
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Scania_9640 » 18 paź 2022, 13:22

damian_krk2 pisze: 18 paź 2022, 13:19 Propaganda nowej linii :D

Na Kozienickiej oferta się pogorszy teraz f-20 potem f-30
F30 tam w zupełności wystarczy, bo pasażerów jest jak na lekarstwo

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5814
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kaszmir » 18 paź 2022, 13:58

Pasażerowie ze Skotnik i Kozienickiej na pewno się ucieszą, że zamiast autobusu co 20 minut, mają co 30. To tak w ramach promowania częstej km. Dziwne bo z tego co wiem "116" akurat ma wzięcie, zresztą ZTP je już raz wzmacniało od uruchomienia.

I jeszcze pogorszy się punktualność bo korki na Kobierzyńskiej i Zakopiańskiej. ZTP, które jeszcze we wrześniu skracało linie "bo lepsze krótsze i punktualniejsze", teraz inną wydłuża i pcha w korki.

Swoją drogą, zastanawialiśmy się która trasa - po "244", a wcześniej wrześniowych cięciach - będzie następna do rozmontowania. Teraz mamy odpowiedź. Koło kręci się dalej - jak myślicie, co będzie następne? Jeszcze północny zachód mało oberwał. Akurat niebawem przywrócenie Łokietka, może dowiemy się że zamiast "120" co 30 minut tamże, na tym, odcinku zostanie nowa linia co godzinę? A może co dwie? Możliwości są nieograniczone :D

PS. Dołączam grafikę którą wrzuciło ZTP: Obrazek

fysztof
Ekspert
Posty: 713
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: fysztof » 18 paź 2022, 13:59

Dożynając częstotliwość pasażerów na pewno nie przybędzie. No i generalnie nazywanie tego autobusem wzdłuż TŁ jest sporym nadużyciem. Spójne połączenie Ruczaju z Kurdwanowem przez TŁ nadal istnieć nie będzie. Pudrowanie żenady w zakresie komunikacji publicznej.

edek3253
Specjalista
Posty: 238
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: edek3253 » 18 paź 2022, 14:01

@Kaszmir - pamiętam kiedyś robiłeś cykl artykułów "jak oni cięli", chyba pora do tego wrócić :) Ale powiedzcie mi - kierowcy nadal odchodzą z MPK i dlatego te cięcia?

Adrian14
Ekspert
Posty: 813
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Adrian14 » 18 paź 2022, 14:03

No jak to. Teraz następna do cięcia będzie 106 bo 196 przejmie jej pasażerów i będzie naturalny spadek frekwencji.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 19 gości