Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

- Linie, trasy, rozkłady
tomaszep42
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: tomaszep42 » 12 cze 2022, 9:14

Całodzienna i całotygodniowa 17 na pewno zyska nowych pasażerów - np przywrócenie połączenia rejonu ul. Borsuczej z Dworcem Głównym który dawno temu zapewniała 19 sprzed reformy 2012 roku no i odciążenie pękającej w szwach w niedzielne popołudnie 52 gdy wiele studentów wraca po weekendzie do swoich domów

WDZ
Specjalista
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: WDZ » 13 cze 2022, 9:16

Coraz bardziej mam wrażenie, że będziemy mieć replay z Nowohuckiej - po zaangażowaniu całkiem sporych środków stratni będą (prawie) wszyscy... A jeśli rzeczywiście jakaś linia autobusowa pojedzie z Ruczaju przez TŁ - Witosa - Nowosądecką to całe te roszady z 11 tracą nawet pozory sensu.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: fysztof » 13 cze 2022, 9:24

Według mnie niestety żadna linia autobusowa po całej TŁ nie pojedzie... właśnie dlatego, że przepchnięta zostanie zmiana trasy "11". Bo efekt byłby dokładnie taki, jak napisałeś...
Co do zmiany układu, że to "17" miałoby się stać całodziennie i całotygodniowe - argument z niedzielnymi powrotami ok, jest za. Ale z drugiej strony dokładnie to samo stracą aktualni pasażerowie "19" spoza trasy "17", więc jak zawsze by ktoś miał lepiej inny musi mieć gorzej... Niemniej tu swoje zrobi wydłużenie "50" (o ile w weekendy też będzie mieć to miejsce, bo wcale nie byłbym taki pewny).
Trudno jednak nie zgodzić mi się z opinią Bayer2003, że obecny układ "11", "17" i "19" jest optymalny i rozwalanie go delikatnie mówiąc nie jest fortunne.
A jeśli chodzi 'pękające w szwach w niedzielne popołudnia 52' - to może niech wreszcie ZTP przestanie uprawiać manianę w kwestii tej linii i również w niedzielę obdarzy ją f=10!

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Zieleńczanin » 13 cze 2022, 10:57

Autobus przez TŁ po prostu jest zbyt drogi.
Ogólnie w ciągu najbliższych dni postaram się odpowiedzieć na główne zarzuty.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: fysztof » 13 cze 2022, 11:06

Jak to zbyt drogi...??? Kurs autobusu jest 2-2,5x tańszy niż kurs tramwaju. W dodatku kilometraż też jest mniejszy.
Ba! Przejazd po TŁ będzie też zdecydowanie krótszy niż obecna trasa 204 - ponad 2 km mniejszy przebieg na kurs. To jakim cudem drożej? Samo przetrasowanie 204 zamiast przez Jugowicką, Borek Fałęcki i Zawiłą da oszczędności. Więc z nich można nawet pokryć częściowe wzmocnienie oferty*. A gdzie dopiero do kosztów tramwaju... Jaki wariant porównujesz, że jest w Twojej opinii zbyt drogi?
Wydłużenie "10", wydłużenie "50", autobus 204 przetrasowany przez TŁ i ewentualnie wzmocniony na krakowskim odcinku - to chyba najtańszy wariant.
Swoją drogą, samo przetrasowanie "11" to wydłużenie jej trasy o ponad 2 km na kurs. Przekierowanie "6" na Płaszów to skrócenie tylko o ~1 km na kurs. Ewentualna zamiana roli "17" i "19" to też kolejne solidne wydatki, bo "17" ma trasę ponad 2 km dłuższą niż "19". Więc jeśli "17" miałaby zacząć kursować w międzyszczycie oraz w weekendy zamiast "19", to to są solidne koszty.
Uważam zatem, że jest wręcz przeciwnie - najprostszy i najmniej problematyczny wariant jest w mojej opinii też zdecydowanie TAŃSZY niż ten, przy którym upiera się ZTP i część z tutejszych forumowiczów. Więc nie dość, że na silę i z problemami dla wielu obecnych pasażerów, to jeszcze drożej. 'Zastaw się a postaw się' ;-) Ale na poprawę gdzie indziej pieniędzy brak...

* Pisałem o tym np. tu. Nie upieram się, że w tej formie musi być - ale pokazuje o ile lepiej może być w tych samych kosztach, co obecnie:
Trasa Łagiewnicka zapewni szybkie połączenie południowych dzielnic z Ruczajem, więc w takiej sytuacji bezzasadne wydaje się robienie takiej trasy jako 204 przez Jugowicką i Zawiłą. Tym samym, 244 od Kurdwanów P+R pozostawiłbym na Jugowickiej do Borku, dla obsługi tamtych okolic - ale 204 proponuję od Kurdwanów P+R przekierować przez Trasę Łagiewnicką, Rostworowskiego i Bobrzyńskiego do Czerwonych Maków. Zapewni to wygodne i sprawne połączenie naprawdę dużych generatorów ruchu. Taka relacja będzie też o ok. 2,8km na kurs krótsza od obecnej, dzięki czemu z zaoszczędzonych wzkm proponuję uruchomić nową linię 104 wzmacniającą 204 w relacji Bieżanów Nowy - Teligi - Wielicka - Malborska - Klonowica - TŁ -Bobrzyńskiego - Czerwone Maki. Oszczędności starczy na 11 kursów w dni powszednie, co wobec zgrania z f=24 na 204 może dać wypadkowe f=12 w szczytach przez ok. 4,5 godziny. Jak to może wyglądać przykładowo, to poniżej (podkreśleniem kursy 104).
204akt.jpg
204akt.jpg (109.39 KiB) Przejrzano 1315 razy

Kowalik
Specjalista
Posty: 303
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kowalik » 13 cze 2022, 13:32

Jako mieszkaniec korzystający z przystanku Piaski Nowe, wyrażę swoją opinię. Zaproponowana zmiana 6 za 11. Tracę bezpośredni dojazd na Koronę, Plac Wolnica, Wawel. Pozostają mi przesiadka na mocno zapełnioną 13, bądź przejazd 11 i kombinować w Łagiwenikach. O ile Kurdwanów nie straci na likwidacji 6, bo będzie 10, o tyle raczej całe Piaski i Kozłówek dopełni 13, ponieważ mało kto pojedzie przez Kurdwanów np na Stradom. Dlatego ze swojej perspektywy bliższa mi propozycja Fysztofa, ponieważ uruchomienie linii autobusowej po TŁ, pozwoliłoby realnie utworzyć i zbadać potok pod przyszłą linię 23. Ponadto proponowana linia 104 pozwoliłaby na poprawę punktualności, zwazywszy że linie 2x4, są mocno opóźnione w godzinach szczytu.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: yosujiro » 13 cze 2022, 13:55

A taki zupełnie absurdalny pomysł- może puścić tam 578? Wiem, że na około, ale na obecnej trasie się marnuje i prawda taka, że od Podgórza to mało kto tym jeździ.

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Jaky » 13 cze 2022, 13:57

Kowalik pisze: 13 cze 2022, 13:32 Jako mieszkaniec korzystający z przystanku Piaski Nowe, wyrażę swoją opinię. Zaproponowana zmiana 6 za 11. Tracę bezpośredni dojazd na Koronę, Plac Wolnica, Wawel. Pozostają mi przesiadka na mocno zapełnioną 13, bądź przejazd 11 i kombinować w Łagiwenikach. O ile Kurdwanów nie straci na likwidacji 6, bo będzie 10, o tyle raczej całe Piaski i Kozłówek dopełni 13, ponieważ mało kto pojedzie przez Kurdwanów np na Stradom. Dlatego ze swojej perspektywy bliższa mi propozycja Fysztofa, ponieważ uruchomienie linii autobusowej po TŁ, pozwoliłoby realnie utworzyć i zbadać potok pod przyszłą linię 23. Ponadto proponowana linia 104 pozwoliłaby na poprawę punktualności, zwazywszy że linie 2x4, są mocno opóźnione w godzinach szczytu.
Mam pytanie, co złego jest w 1 przesiadce w sytuacji, gdy wsiadasz w następny pojazd na tym samym peronie, z którego wysiadłeś? Rozumiałbym, gdyby ktoś protestował mając się przesiadać na Grzegórzeckim.
Chcąc zapewnić z każdej pętli osobną linię pod Wawel, osobną pod Pocztę, osobną do dworca, będziemy mieć w sumie kilkadziesiąt linii, które się zajeżdżają wzajemnie.

Kowalik
Specjalista
Posty: 303
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kowalik » 13 cze 2022, 15:10

Chciałem tylko podkreślić, że zamiana 6 na 11, może spotęgować tłok w 13, a ta nie świeci pustkami.

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 278
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: LLoan » 13 cze 2022, 16:09

Kowalik pisze: 13 cze 2022, 15:10 Chciałem tylko podkreślić, że zamiana 6 na 11, może spotęgować tłok w 13, a ta nie świeci pustkami.
Zawsze można rozważyć zwiększenie taboru, nawet kosztem wysokiej podłogi (do niedawna linia ta była obsługiwana również przez tabor tego typu).

Kowalik
Specjalista
Posty: 303
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kowalik » 13 cze 2022, 19:37

Pytanie co w takim układzie z 433, miało być ponoć wydłużone do Piasków Wielkich. Mam nadzieję, że po otwarciu nie pójdzie do piachu. I kiedy można spodziewać się jakiegoś oficjalnego komunikatu?

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1806
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Scania_9640 » 14 cze 2022, 17:25

Co z autobusem?

O ile nic się nie zmieni, obsługę komunikacją miejską ma zyskać również ten odcinek Trasy Łagiewnickiej, wzdłuż którego nie ma linii tramwajowej. Linia 136 jadąca z os. Kliny ma dojechać do Łagiewnik nie przez ul. Brożka, lecz przez Trasę Łagiewnicką i ul. Zakopiańską.

LoveKraków https://www.facebook.com/20139759990466 ... 172863954/

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: mkm3 » 14 cze 2022, 17:34

Które tramwaje pojadą Trasą Łagiewnicką? Wiadomo coraz więcej
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/ktore ... 3BvS4I_nCI
– Nie jesteśmy w stanie wszystkiego zmieścić, ponieważ pętla na Kurdwanowie nie przyjmie już więcej tramwajów – tłumaczy dyrektor Zarządu Transportu Publicznego Łukasz Franek.
W innym układzie się też zmieści i nie trzeba aż tak mącić pasażerom w głowach. Wystarczy wydłużyć 10 do Kurdwanowa i całe 50 do Borku, zaś skrócić 19 do Łagiewnik. I tyle.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: fysztof » 14 cze 2022, 18:02

Ale tak na szybko licząc:
- było w szczytowym okresie 20 kursów/h do pętli (12 na linii "50" oraz po 4 na "6" i "24")
- teraz będzie całe... 12 kursów/h!!! (4 na linii "50", 4 na linii "24" oraz 4 na linii "10")
Panie Franek, jak pana szanuję, niech pan takich bzdur nie opowiada. "Nie przyjmie więcej tramwajów" - ??? Macie w tym przypadku wyjątkowo w nosie głosy mieszkańców, ale żeby aż takie brednie przy tej okazji produkować...? Powiedz pan lepiej wprost - mamy przykaz z góry i basta.

A z tym 136 to już w ogóle masakra... Mam wrażenie, że to ruch by zamknąć usta wołające o autobus wzdłuż TŁ. Będzie odpowiedź, że przecież już jedzie...

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Bayer2003 » 14 cze 2022, 18:14

WDZ, fysztof, Kowalik - w pełni się z Wami zgadzam ;)
Jaky pisze: 13 cze 2022, 13:57 Mam pytanie, co złego jest w 1 przesiadce w sytuacji, gdy wsiadasz w następny pojazd na tym samym peronie, z którego wysiadłeś? Rozumiałbym, gdyby ktoś protestował mając się przesiadać na Grzegórzeckim.
Chcąc zapewnić z każdej pętli osobną linię pod Wawel, osobną pod Pocztę, osobną do dworca, będziemy mieć w sumie kilkadziesiąt linii, które się zajeżdżają wzajemnie.
Z tym, że połączenie ciągu kurdwanowskiego z Koroną jest chętnie wybierane przez sporą grupę pasażerów i moim zdaniem należy akurat im zapewnić połączenie bezpośrednie. Przez prawie 22 lata nie było z tym problemów - teraz nagle nie wiadomo czemu problem się pojawił, co będzie tragiczne w skutkach. Z ciągu kurdwanowskiego do Centrum pozostanie tylko linia "24" co 15 minut - przepełnienia gwarantowane, nawet w taborze 40m+ pusto nie będzie.
fysztof pisze: 14 cze 2022, 18:02 Ale tak na szybko licząc:
- było w szczytowym okresie 20 kursów/h do pętli (12 na linii "50" oraz po 4 na "6" i "24")
- teraz będzie całe... 12 kursów/h!!! (4 na linii "50", 4 na linii "24" oraz 4 na linii "10")
Panie Franek, jak pana szanuję, niech pan takich bzdur nie opowiada. "Nie przyjmie więcej tramwajów" - ??? Macie w tym przypadku wyjątkowo w nosie głosy mieszkańców, ale żeby aż takie brednie przy tej okazji produkować...? Powiedz pan lepiej wprost - mamy przykaz z góry i basta.
Wynika z tego, że maksymalna pojemność pętli na Kurdwanowie to 20 kursów/h. Nawet jeżeli "50" wróci do f~5, w proponowanym przez ZTP układzie będzie ich tylko 14 (6 na "50", 4 na "24" i 4 na "10"). Dodając do tego "6", wychodzi nam 18 kursów/h - w dalszym ciągu mniej niż jeszcze poprzedniej jesieni. Niestety słowa Franka są mitem, który jest dziecinnie prosty do obalenia. Petycję dotyczącą zachowania linii 6 oraz 11 na stałych trasach podpisało już (stan na teraz) 191 osób. Każda z nich jest pasażerem, który na nowym układzie linii straci. Faktycznie ZTP jest na te głosy ślepe, jednak z przykrością muszę też stwierdzić, że chyba po raz pierwszy przeciwko pasażerom staje także administracja PKK, która mimo wyraźnego sprzeciwu uważa nowy układ linii za lepszy od starego :(.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości