Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

- Linie, trasy, rozkłady
kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: kot_feliks » 29 wrz 2022, 0:37

Z kolei ZTP tłumaczy skierowanie 244 na pętlę „Nowy Bieżanów Południe” przede wszystkim uruchomieniem Trasy Łagiewnickiej, gdzie droga linii 244 pokrywa się na długim odcinku i z trasą autobusu 204, i liniami tramwajowymi
A ktoś z ZTP jest w stanie powiedzieć, w jaki sposób ze skróconej 244 przesiąść się na tramwaj jadący TŁ (10, 11, 50), skoro... nic z NBN tam nie jedzie, bo nikt nie pomyślał o łukach na Bieżanowskiej? :lol:

W sensie: skracamy linię autobusową, gdyż dubluje się z tramwajem, ale w taki sposób, aby na ten tramwaj... nie dało się przesiąść :lol: :lol: :lol:

edek3253
Specjalista
Posty: 234
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: edek3253 » 29 wrz 2022, 8:13

Szukają oszczędności tam, gdzie nie trzeba. 224 radośnie jeździ nie wiem po co pod CJPII, może jeździć do os. Na Kozłówku. 310 mogłoby jeździć pod Cracovię, 301 do Podwawelskiego, 307 i 337 obie do Kleparza.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kaszmir » 29 wrz 2022, 9:10

edek3253 pisze: 29 wrz 2022, 8:13Szukają oszczędności tam, gdzie nie trzeba. 224 radośnie jeździ nie wiem po co pod CJPII, może jeździć do os. Na Kozłówku.
Zmiany na "244" są bo szukano brygad. Z kolei na "224" po ostatniej roszadzie kursuje jedna brygada, mniej się nie da. Skrócenie jej gdziekolwiek nic by nie zmieniło.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: damian_krk2 » 29 wrz 2022, 9:28

Kaszmir pisze: 29 wrz 2022, 9:10 Zmiany na "244" są bo szukano brygad. Z kolei na "224" po ostatniej roszadzie kursuje jedna brygada, mniej się nie da. Skrócenie jej gdziekolwiek nic by nie zmieniło.
Skoro ucinają 244 to powinni od 3 października uruchomić też linię miejską przez TŁ. Było obiecywane w tamtym tygodniu że podadzą do jego końca szczegóły. I g***o podali.

naruszewicz
Pasażer
Posty: 27
Rejestracja: 09 wrz 2022, 18:04

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: naruszewicz » 29 wrz 2022, 10:04

Dziś o 6:57 z 301 i 304, które równocześnie zatrzymały się na Bieżanowskiej kier. centrum, wysiadło łącznie minimum 60-70 osób. Z tramwaju jadącego na Bieżanów obserwowałem tłum idący na całej długości od wjazdu na przystanek do końca przystanku i jeszcze przez chwilę wysiadali. Po zatrzymaniu tramwaju oba autobusy jeszcze chwilę stały.

To tak w temacie dociągnięcia linii 244 co najmniej do Bieżanowskiej i możliwego dopchania wyżej wymienionych linii.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: kbieniu7 » 29 wrz 2022, 11:12

kot_feliks pisze: 29 wrz 2022, 0:37 A ktoś z ZTP jest w stanie powiedzieć, w jaki sposób ze skróconej 244 przesiąść się na tramwaj jadący TŁ (10, 11, 50), skoro... nic z NBN tam nie jedzie, bo nikt nie pomyślał o łukach na Bieżanowskiej? :lol:

W sensie: skracamy linię autobusową, gdyż dubluje się z tramwajem, ale w taki sposób, aby na ten tramwaj... nie dało się przesiąść :lol: :lol: :lol:
naruszewicz pisze: 29 wrz 2022, 10:04 Dziś o 6:57 z 301 i 304, które równocześnie zatrzymały się na Bieżanowskiej kier. centrum, wysiadło łącznie minimum 60-70 osób. Z tramwaju jadącego na Bieżanów obserwowałem tłum idący na całej długości od wjazdu na przystanek do końca przystanku i jeszcze przez chwilę wysiadali. Po zatrzymaniu tramwaju oba autobusy jeszcze chwilę stały.

To tak w temacie dociągnięcia linii 244 co najmniej do Bieżanowskiej i możliwego dopchania wyżej wymienionych linii.
No właśnie, jeśli zapewniać przesiadki na tramwaje, to powinno się to 244 skierować do Bieżanowskiej. Z punktu widzenia wygody pasażera, najlepiej by chyba było by autobus tutaj nie kończył i czekał, tylko jechał od razu z powrotem do Wieliczki. Tylko właśnie no warunki pracy kierowców...

W takiej wersji, 244 mógłby:

A) skręcać w ul. Wlotową i na Kozłówce (pytanie, czy wyrobiłby na skręcie?), dojeżdżać do Nowosądeckiej i zatrzymywać się na przystanku w stronę Wieliczki. Przesiadka na tramwaje Kurdwanowskie byłaby prostsza (brak przechodzenia przez jezdnię) oraz 204/244 do Wieliczki odjeżdżałyby z tego samego przystanku - czyli można by je traktować jako jedną linię już od tego węzła. Minus: prawdopodobnie nie dałoby się obsłużyć przystanku "Wlotowa" w stronę centrum, bo od razu wyjeżdżając z zatoki, kierowcy musieliby wskakiwać na lewoskręt w osiedle.
Obrazek

B) Jechać na Bieżanowską i skręcać w Nowosądecką. Obsługuje przystanek na ul. Nowosądeckiej w stronę Kurdwanowa, potem skręca w ul. Na Kozłówce i przez Wlotową wjeżdża na Wielicką. Na przystanku "Wlotowa" można wygodnie przesiąść się na tramwaj do centrum, na "Bieżanowskiej" można przekroczyć jezdnie Nowosądeckiej i złapać tramwaj do Kurdwanowa. Niestety, przesiadka Kurdwanów->Wieliczka wtedy jest trudna, bo 204/244 odjeżdżają z różnych przystanków i wspólną trasę mają dopiero od "Wlotowej".
Obrazek

W ogóle należałoby pomyśleć nad zespołem przystanków "Bieżanowska", bo ani to wygodne do przesiadania się, ani warunki na przystankach nie są zbyt humanitarne...
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2022, 11:24 przez kbieniu7, łącznie zmieniany 1 raz.

Kowalik
Specjalista
Posty: 303
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kowalik » 29 wrz 2022, 11:16

Kiepskie zapełnienia 11 robią swoje. Urzędnicy chcą decydować za pasażerów gdzie i czym mają dojeżdżać. Następna zapewne będzie linia 224 bo będzie koliła w oczy urzędasów jadąc obok pustej 11. Od 2019 roku, to ta super komunikacja się zwija, a nie rozwija. Więcej pożytku byłoby z wydłużenia 244 minimum do Piasków. Jakoś ZTP nie przeszkadza stado linii wożących powietrze między przystankami Prokocim Szpital - Nowy Prokocim, gdzie poza 173 są tramwaje. Zresztą urzędnicy znają KM z pracy bo poruszają się samochodami, więc problemów nie widzą. Szkoda płacić podatki w tym mieście.

naruszewicz
Pasażer
Posty: 27
Rejestracja: 09 wrz 2022, 18:04

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: naruszewicz » 29 wrz 2022, 11:22

Zatoka, która kiedyś była końcówką Na Kozłówce, jest obecnie osłupkowana.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Adrian14 » 29 wrz 2022, 11:26

kbieniu7 pisze: 29 wrz 2022, 11:12 No właśnie, jeśli zapewniać przesiadki na tramwaje, to powinno się to 244 skierować do Bieżanowskiej. Z punktu widzenia wygody pasażera, najlepiej by chyba było by autobus tutaj nie kończył i czekał, tylko jechał od razu z powrotem do Wieliczki. Tylko właśnie no warunki pracy kierowców...

W takiej wersji, 244 mógłby:

A) skręcać w ul. Wlotową i na Kozłówce (pytanie, czy wyrobiłby na skręcie?), dojeżdżać do Nowosądeckiej i zatrzymywać się na przystanku w stronę Wieliczki. Przesiadka na tramwaje Kurdwanowskie byłaby prostsza (brak przechodzenia przez jezdnię) oraz 204/244 do Wieliczki odjeżdżałyby z tego samego przystanku - czyli można by je traktować jako jedną linię już od tego węzła. Minus: prawdopodobnie nie dałoby się obsłużyć przystanku "Wlotowa" w stronę centrum, bo od razu wyjeżdżając z zatoki, kierowcy musieliby wskakiwać na lewoskręt w osiedle.
Obrazek

B) Jechać na Bieżanowską i skręcać w Nowosądecką. Obsługuje przystanek na ul. Nowosądeckiej w stronę Kurdwanowa, potem skręca w ul. Na Kozłówce i przez Wlotową wjeżdża na Wielicką. Na przystanku "Wlotowa" można wygodnie przesiąść się na tramwaj do centrum, na "Bieżanowskiej" można przekroczyć jezdnie Nowosądeckiej i złapać tramwaj do Kurdwanowa. Niestety, przesiadka Kurdwanów->Wieliczka wtedy jest trudna, bo 204/244 odjeżdżają z różnych przystanków i wspólną trasę mają dopiero od "Wlotowej".
Obrazek

W ogóle należałoby pomyśleć nad zespołem przystanków "Bieżanowska", bo ani to wygodne do przesiadania się, ani warunki na przystankach nie są zbyt humanitarne...
Jest proste rozwiązanie.... 244 Bieżanowksa - Wieliczka. A rozkład ustawić tak żeby dana brygada jeździła na zmianę. Raz 204 raz 244 i wtedy nie ma problemu z punktem dla kierowcy. Tak w ogóle to dziwię się, że w Wieliczce nie ma jakiegoś punktu na pętli.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: kot_feliks » 29 wrz 2022, 11:41

A nie mogłoby to jeździć do dworca w Płaszowie? Obsługuj wtedy i Bieżanowską i Kabel, gdzie nie trzeba tyle chodzić przy przesiadkach.

Jeśli są korki na Wielickiej, to trzeba tam zrobić buspas i tyle, po coś budowano TŁ...

Poza samym skróceniem linii kuriozalny jest też sposób informowania o tym pasażerów. Informacja o skróceniu linii od 1.10 pojawia się oficjalnie... 27.09. Naprawdę, trzeba mieć ludzi głęboko, głęboko, głęboko w d.... :evil:

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: suchy » 29 wrz 2022, 11:46

kot_feliks pisze: 29 wrz 2022, 11:41 A nie mogłoby to jeździć do dworca w Płaszowie? Obsługuj wtedy i Bieżanowską i Kabel, gdzie nie trzeba tyle chodzić przy przesiadkach.

Jeśli są korki na Wielickiej, to trzeba tam zrobić buspas i tyle, po coś budowano TŁ...

Poza samym skróceniem linii kuriozalny jest też sposób informowania o tym pasażerów. Informacja o skróceniu linii od 1.10 pojawia się oficjalnie... 27.09. Naprawdę, trzeba mieć ludzi głęboko, głęboko, głęboko w d.... :evil:
Przecież nie po to budowali dworzec na Powstańców Wlkp i wydłużali wszystkie linie, żeby stały w korkach na Wielickiej, żeby teraz na nowo kierować coś do Dworca Płaszów :D

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: kot_feliks » 29 wrz 2022, 12:01

W sumie tak sobie pomyślałem z tym 244, że i tak pasażerowie powinni się cieszyć, że jest jakakolwiek informacja o zmianach i że zmienią rozkłady na przystankach :D

WDZ
Specjalista
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: WDZ » 29 wrz 2022, 12:27

A nie mógłby "244" kończyć na Bieżanowskiej skręcając w Nowosądecką i nawracając na skrzyżowaniu z Na Kozłówce?

naruszewicz
Pasażer
Posty: 27
Rejestracja: 09 wrz 2022, 18:04

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: naruszewicz » 29 wrz 2022, 12:31

Linia 204 - 5 brygad
Linia 244 - 6 brygad

Gdyby zrobić jedną linię 204 z wjazdem do Krzyszkowic i spadkiem częstotliwości (w porównaniu do obecnej co 12 minut) do 18 minut w szczycie byłoby potrzebne 9 brygad.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Zieleńczanin » 29 wrz 2022, 12:32

Co do przerw - dlatego nie weźmiemy przykładu z Olkusza?
Tam jest linia ("470" w wakacje), która robi jedno, okrężne kółko przez dokładnie 126 minut bez przerwy, po czym kierowca ma... 4 minuty przerwy, a następnie kolejne, już nieco krótsze kółko.
Przy tych warunkach przerwy w Krakowie trwają całą wieczność.
A zdarzają też się 0-minutowe postoje na niektórych pętlach.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości