No dobra, ale mówimy o godzinach poza szczytem, kiedy korków na Kalwaryjskiej nie ma
Poza tym oficjalnie tam korków i tak nie ma, inaczej byłyby przecież separatory, prawda?
No dobra, ale mówimy o godzinach poza szczytem, kiedy korków na Kalwaryjskiej nie ma
Wtedy ciąg bronowicki zostanie w kierunku Dworca tylko z "4" oraz "14" co 15 minut, podczas gdy w kierunku Filharmonii byłaby aż za mocna nadpodaż ("8", "13" oraz "24"). A to właśnie z informacji, jakie posiadam to właśnie relacja w kierunku Dworca bardziej jest oblegana niż w kierunku Filharmonii.Kowalik pisze: ↑22 sie 2022, 15:27 Generalnie na trasie Łagiewnickiej i tych zmianach oberwali pasażerowie wzdłuż Nowosądeckiej, bo będą musieli się przesiadać by dojechać w okolice Kazimierza, czy Wawelu. Zastanawiałem się, czy nie lepiej byłoby, gdyby 24 skręciła pod Pocztą w lewo i pojechała przez PWŚ.. Bo okolice dworca obsługuje 50 i 10.
Naciski częściowo się udały - "6" będzie w dni powszednie kursować do godz. 22:30 (zamiast do 20 jak to było w planach). Niestety w weekendy dalej tylko do 18.
I co to zmienia - tak jakby w weekend ludzie nie potrzebowali wyskoczyć gdzieś poza dom. No ale tak to się kończy, jak się niepotrzebnie przepycha na siłę dodatkową linię, "bo południowe dzielnice muszą być spięte" - tylko po co, skoro już są spięte w postaci 204/244, a tramwaj powinien jeździć z sypialni do szkół czy prac, a nie łączyć ze sobą 3 sypialnie (Płaszów, Kurdwanów, Maki).
Zmienia to, że w dni powszednie ludzie będą mieć jak wrócić do domów wieczorem. A o weekendy będę lobbował dalej.
Świetnie spinają te "204/244". Tak świetnie, że znajomy ostatnio wracał koło godz. 20 i przez pół godziny nie doczekał się na opóźnione "244". No ale co tam wielominutowe spóźnienia, co tam korki na Jugowickiej, Zawiłej i gdzie jeszcze się da. Na mapie jest świetne połączeniesuchy pisze: ↑24 sie 2022, 15:02No ale tak to się kończy, jak się niepotrzebnie przepycha na siłę dodatkową linię, "bo południowe dzielnice muszą być spięte" - tylko po co, skoro już są spięte w postaci 204/244, a tramwaj powinien jeździć z sypialni do szkół czy prac, a nie łączyć ze sobą 3 sypialnie (Płaszów, Kurdwanów, Maki).
Niesamowite jest dla mnie, jak niektórzy zakładają jakie to wielkie zmiany tras będą/byłyby po otwarciu łącznika. Tymczasem jedyne, których się spodziewam to wydłużenie "11" do Nowego Bieżanowa oraz "10" do Prokocimia. I w urzędach jest zdaje się podobne nastawienie.suchy pisze: ↑24 sie 2022, 15:02Dodatkowo pewnie w weekend nie chcą dać dłużej "bo po co na Cichym Kąciku w soboty i niedziele do 23:00 mają być dwie linie łącznie co 10 minut". A starczyło zostawić 6 i 11 na obecnych trasach i z obecnymi rozkładami, a w zmianę 11tki bawić się dopiero po budowie łącznika z Nowosądecką.
To tak, by zwolnić miejsce na pętli w Kurdwanowie.Zieleńczanin pisze: ↑24 sie 2022, 15:13"10" do Prokocimia - to tak, aby przypadkiem nie była zbyt krótka?
Z pustego i Salomon nie naleje - jak nie znajdą kasy, to ci nic nie dołożą. A też niektórzy proponowali, żeby przekierować tamtędy szczytowo 17tkę (albo chociażby wyłącznie w DP bez weekendów) i obserwować napełnienia - jakby były spore, to wtedy szukać kasy na dodatkowe godziny/dni. A nie radośnie robić od razu 11tkę z Płaszowa do 21:00 w weekendy, a na bardziej obleganym kierunku czyli Podgórze 6tka ma kursy tylko do 18:00.
No to skoro ZTP z powodu opóźnień skraca wiele linii - to rozumiem, że 204/244 też zostanie jakoś skrócone/przekierowane na mniej zakorkowaną trasę (a ewentualne oszczędności pójdą na wzmocnienie 6)?Świetnie spinają te "204/244". Tak świetnie, że znajomy ostatnio wracał koło godz. 20 i przez pół godziny nie doczekał się na opóźnione "244". No ale co tam wielominutowe spóźnienia, co tam korki na Jugowickiej, Zawiłej i gdzie jeszcze się da. Na mapie jest świetne połączenie
Taaaaaak, zróbmy 1,5h tasiemca z linii 10, jak się coś sypnie w Podgórzu, to mieszkańcy Pleszowa będą wniebowzięci (nie wspominając o prowadzących, którzy wysikać się będą mogli raz na 2,5 - 3h na Pleszowie, bo w Prokocimiu nie ma nawet toi-toia, mimo że już teraz często-gęsto stoją tam wagony rezerwowe i nic nie postawiono, w przeciwieństwie do Wieczystej) Chcesz stworzyć z 10tki najbardziej opóźnioną linię w Krakowie?Niesamowite jest dla mnie, jak niektórzy zakładają jakie to wielkie zmiany tras będą/byłyby po otwarciu łącznika. Tymczasem jedyne, których się spodziewam to wydłużenie "11" do Nowego Bieżanowa oraz "10" do Prokocimia. I w urzędach jest zdaje się podobne nastawienie.
Równie dobrze może się okazać, że miejsce samo się zwolni - bo np. ogryzek w postaci 19tki przestanie być atrakcyjny i zostanie wycięty, a w zamian okaże się, że tłumy na Borku walą do 50tki - i ZTP postanowi skierować tam wszystkie kursy.
No to przecież będzie, tyle że z przesiadką - 50tką w obiecane i mające wrócić "co 5 minut" na Kurdwanów i tam heja w 10tkę, kto powiedział że to MUSI BYĆ bezpośrednie?Oraz zapewnić bezkorkowe połączenie całego ciągu kurdwanowskiego z r. Matecznego, a nie tylko pętli.
"204" nie bo tak jak pisałem, linia spina połączenia dla których nie ma alternatywy.
Mieszasz.suchy pisze: ↑24 sie 2022, 15:52Dwa - dopiero co słyszałem, że "nie można zrobić linii 6 z Cichego Kącika przez Łagiewniki, Trasę Łagiewnicką, Kurdwanów do Małego Płaszowa - BO TRASA BĘDZIE ZBYT POKRĘCONA DLA PASAŻERÓW" - a tymczasem 10tka spod Korony zamiast jechać najprostszą trasą w lewo przez Wielicką na Prokocim, miałaby pojechać sobie pokręconym kółeczkiem przez Łagiewniki i Kurdwanów?
Ojezusmario, wielka tragedia narodowa normalnie, bo 6tka cofnęłaby się w stronę Korony CAŁY JEDEN PRZYSTANEK czyli Kabel, po czym skręciła na estakadę i Mały Płaszów.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 9 gości