Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

- Linie, trasy, rozkłady
kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: kot_feliks » 20 sie 2022, 22:37

Kaszmir pisze: 19 sie 2022, 14:53 Jak liczyłem to przejazd "50" będzie parę minut dłuższy niż "19". Rozkładowo, bo w praktyce może wyjść podobnie bo "50" nie stoi w korkach na Kalwaryjskiej.
No dobra, ale mówimy o godzinach poza szczytem, kiedy korków na Kalwaryjskiej nie ma ;)

Poza tym oficjalnie tam korków i tak nie ma, inaczej byłyby przecież separatory, prawda? :mrgreen:

pjetrek
Ekspert
Posty: 630
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: pjetrek » 22 sie 2022, 14:19

Pojawiła się już notka prasowa na stronie krakow.pl na temat otwarcia TŁ i zmian w komunikacji, tymczasem... wciąż brak komunikatu na oficjalnej stronie organizatora komunikacji...

https://www.krakow.pl/aktualnosci/26287 ... ckiej.html

fysztof
Ekspert
Posty: 709
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: fysztof » 22 sie 2022, 14:50

Fajny jest ten fragment:
"W zamian za przekierowanie linii nr 11 z rejonu Starego Podgórza na nową trasę przez Trasę Łagiewnicką, zostanie uruchomiona linia nr 6 na trasie Mały Płaszów – Cichy Kącik. Zmiana ta pozwoli jednocześnie zachować połączenie rejonu Małego Płaszowa ze Starym Podgórzem, a także połączyć Mały Płaszów z centrum miasta od strony zachodniej." [podkreślenie ode mnie]
Zostanie uruchomiona... Tak, jakby wcześniej nie istniała i jakby nikt na tym nie tracił. Wszyscy zyskują, fajnie tak być olanym...

Kowalik
Specjalista
Posty: 313
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kowalik » 22 sie 2022, 15:27

Generalnie na trasie Łagiewnickiej i tych zmianach oberwali pasażerowie wzdłuż Nowosądeckiej, bo będą musieli się przesiadać by dojechać w okolice Kazimierza, czy Wawelu. Zastanawiałem się, czy nie lepiej byłoby, gdyby 24 skręciła pod Pocztą w lewo i pojechała przez PWŚ.. Bo okolice dworca obsługuje 50 i 10.

judash
Ekspert
Posty: 602
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: judash » 22 sie 2022, 15:41

Ciekawe jakby dziś wyglądał układ, gdyby nie przeszła ta durna zmiana w 2012 roku.

Karol1994
Miłośnik
Posty: 74
Rejestracja: 22 sie 2022, 16:54

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Karol1994 » 22 sie 2022, 18:07

Witam na forum. :)
Kowalik pisze: 22 sie 2022, 15:27 Generalnie na trasie Łagiewnickiej i tych zmianach oberwali pasażerowie wzdłuż Nowosądeckiej, bo będą musieli się przesiadać by dojechać w okolice Kazimierza, czy Wawelu. Zastanawiałem się, czy nie lepiej byłoby, gdyby 24 skręciła pod Pocztą w lewo i pojechała przez PWŚ.. Bo okolice dworca obsługuje 50 i 10.
Wtedy ciąg bronowicki zostanie w kierunku Dworca tylko z "4" oraz "14" co 15 minut, podczas gdy w kierunku Filharmonii byłaby aż za mocna nadpodaż ("8", "13" oraz "24"). A to właśnie z informacji, jakie posiadam to właśnie relacja w kierunku Dworca bardziej jest oblegana niż w kierunku Filharmonii.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5791
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kaszmir » 22 sie 2022, 22:15

Napisałem do ZTP by "6" dostała pełnowymiarowy rozkład, od rana do wieczora we wszystkie dni. Dam znać gdy będę miał odpowiedź.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5791
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kaszmir » 24 sie 2022, 14:50

Kaszmir pisze: 22 sie 2022, 22:15Napisałem do ZTP by "6" dostała pełnowymiarowy rozkład, od rana do wieczora we wszystkie dni. Dam znać gdy będę miał odpowiedź.
Naciski częściowo się udały - "6" będzie w dni powszednie kursować do godz. 22:30 (zamiast do 20 jak to było w planach). Niestety w weekendy dalej tylko do 18.

Dlatego też wstrzymywali się z komunikatem - do ostatniej chwili trwały zmiany. Podobnie z autobusami (kwestia "121/151/451").

suchy
Ekspert
Posty: 767
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: suchy » 24 sie 2022, 15:02

Kaszmir pisze: 24 sie 2022, 14:50 Naciski częściowo się udały - "6" będzie w dni powszednie kursować do godz. 22:30 (zamiast do 20 jak to było w planach). Niestety w weekendy dalej tylko do 18.
I co to zmienia - tak jakby w weekend ludzie nie potrzebowali wyskoczyć gdzieś poza dom. No ale tak to się kończy, jak się niepotrzebnie przepycha na siłę dodatkową linię, "bo południowe dzielnice muszą być spięte" - tylko po co, skoro już są spięte w postaci 204/244, a tramwaj powinien jeździć z sypialni do szkół czy prac, a nie łączyć ze sobą 3 sypialnie (Płaszów, Kurdwanów, Maki).

Dodatkowo pewnie w weekend nie chcą dać dłużej "bo po co na Cichym Kąciku w soboty i niedziele do 23:00 mają być dwie linie łącznie co 10 minut". A starczyło zostawić 6 i 11 na obecnych trasach i z obecnymi rozkładami, a w zmianę 11tki bawić się dopiero po budowie łącznika z Nowosądecką.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5791
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kaszmir » 24 sie 2022, 15:09

suchy pisze: 24 sie 2022, 15:02I co to zmienia - tak jakby w weekend ludzie nie potrzebowali wyskoczyć gdzieś poza dom.
Zmienia to, że w dni powszednie ludzie będą mieć jak wrócić do domów wieczorem. A o weekendy będę lobbował dalej.
suchy pisze: 24 sie 2022, 15:02No ale tak to się kończy, jak się niepotrzebnie przepycha na siłę dodatkową linię, "bo południowe dzielnice muszą być spięte" - tylko po co, skoro już są spięte w postaci 204/244, a tramwaj powinien jeździć z sypialni do szkół czy prac, a nie łączyć ze sobą 3 sypialnie (Płaszów, Kurdwanów, Maki).
Świetnie spinają te "204/244". Tak świetnie, że znajomy ostatnio wracał koło godz. 20 i przez pół godziny nie doczekał się na opóźnione "244". No ale co tam wielominutowe spóźnienia, co tam korki na Jugowickiej, Zawiłej i gdzie jeszcze się da. Na mapie jest świetne połączenie :)
suchy pisze: 24 sie 2022, 15:02Dodatkowo pewnie w weekend nie chcą dać dłużej "bo po co na Cichym Kąciku w soboty i niedziele do 23:00 mają być dwie linie łącznie co 10 minut". A starczyło zostawić 6 i 11 na obecnych trasach i z obecnymi rozkładami, a w zmianę 11tki bawić się dopiero po budowie łącznika z Nowosądecką.
Niesamowite jest dla mnie, jak niektórzy zakładają jakie to wielkie zmiany tras będą/byłyby po otwarciu łącznika. Tymczasem jedyne, których się spodziewam to wydłużenie "11" do Nowego Bieżanowa oraz "10" do Prokocimia. I w urzędach jest zdaje się podobne nastawienie.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Zieleńczanin » 24 sie 2022, 15:13

"10" do Prokocimia - to tak, aby przypadkiem nie była zbyt krótka?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5791
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kaszmir » 24 sie 2022, 15:17

Zieleńczanin pisze: 24 sie 2022, 15:13"10" do Prokocimia - to tak, aby przypadkiem nie była zbyt krótka?
To tak, by zwolnić miejsce na pętli w Kurdwanowie.

Oraz zapewnić bezkorkowe połączenie całego ciągu kurdwanowskiego z r. Matecznego, a nie tylko pętli.

suchy
Ekspert
Posty: 767
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: suchy » 24 sie 2022, 15:52

Kaszmir pisze: 24 sie 2022, 15:09 Zmienia to, że w dni powszednie ludzie będą mieć jak wrócić do domów wieczorem. A o weekendy będę lobbował dalej.
Z pustego i Salomon nie naleje - jak nie znajdą kasy, to ci nic nie dołożą. A też niektórzy proponowali, żeby przekierować tamtędy szczytowo 17tkę (albo chociażby wyłącznie w DP bez weekendów) i obserwować napełnienia - jakby były spore, to wtedy szukać kasy na dodatkowe godziny/dni. A nie radośnie robić od razu 11tkę z Płaszowa do 21:00 w weekendy, a na bardziej obleganym kierunku czyli Podgórze 6tka ma kursy tylko do 18:00.

Może więc jak nie ma kasy, to zaproponuj zamianę - 11tka do 18, a 6tka do 21?
Świetnie spinają te "204/244". Tak świetnie, że znajomy ostatnio wracał koło godz. 20 i przez pół godziny nie doczekał się na opóźnione "244". No ale co tam wielominutowe spóźnienia, co tam korki na Jugowickiej, Zawiłej i gdzie jeszcze się da. Na mapie jest świetne połączenie :)
No to skoro ZTP z powodu opóźnień skraca wiele linii - to rozumiem, że 204/244 też zostanie jakoś skrócone/przekierowane na mniej zakorkowaną trasę (a ewentualne oszczędności pójdą na wzmocnienie 6)? :roll:
Niesamowite jest dla mnie, jak niektórzy zakładają jakie to wielkie zmiany tras będą/byłyby po otwarciu łącznika. Tymczasem jedyne, których się spodziewam to wydłużenie "11" do Nowego Bieżanowa oraz "10" do Prokocimia. I w urzędach jest zdaje się podobne nastawienie.
Taaaaaak, zróbmy 1,5h tasiemca z linii 10, jak się coś sypnie w Podgórzu, to mieszkańcy Pleszowa będą wniebowzięci (nie wspominając o prowadzących, którzy wysikać się będą mogli raz na 2,5 - 3h na Pleszowie, bo w Prokocimiu nie ma nawet toi-toia, mimo że już teraz często-gęsto stoją tam wagony rezerwowe i nic nie postawiono, w przeciwieństwie do Wieczystej) :twisted: Chcesz stworzyć z 10tki najbardziej opóźnioną linię w Krakowie?

Dwa - dopiero co słyszałem, że "nie można zrobić linii 6 z Cichego Kącika przez Łagiewniki, Trasę Łagiewnicką, Kurdwanów do Małego Płaszowa - BO TRASA BĘDZIE ZBYT POKRĘCONA DLA PASAŻERÓW" - a tymczasem 10tka spod Korony zamiast jechać najprostszą trasą w lewo przez Wielicką na Prokocim, miałaby pojechać sobie pokręconym kółeczkiem przez Łagiewniki i Kurdwanów? :lol: :lol:
Kaszmir pisze: 24 sie 2022, 15:17 To tak, by zwolnić miejsce na pętli w Kurdwanowie.
Równie dobrze może się okazać, że miejsce samo się zwolni - bo np. ogryzek w postaci 19tki przestanie być atrakcyjny i zostanie wycięty, a w zamian okaże się, że tłumy na Borku walą do 50tki - i ZTP postanowi skierować tam wszystkie kursy.
Oraz zapewnić bezkorkowe połączenie całego ciągu kurdwanowskiego z r. Matecznego, a nie tylko pętli.
No to przecież będzie, tyle że z przesiadką - 50tką w obiecane i mające wrócić "co 5 minut" na Kurdwanów i tam heja w 10tkę, kto powiedział że to MUSI BYĆ bezpośrednie? ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5791
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kaszmir » 24 sie 2022, 16:01

suchy pisze: 24 sie 2022, 15:52No to skoro ZTP z powodu opóźnień skraca wiele linii - to rozumiem, że 204/244 też zostanie jakoś skrócone/przekierowane na mniej zakorkowaną trasę (a ewentualne oszczędności pójdą na wzmocnienie 6)? :roll:
"204" nie bo tak jak pisałem, linia spina połączenia dla których nie ma alternatywy.

Co do "244" trwają dyskusje.
suchy pisze: 24 sie 2022, 15:52Dwa - dopiero co słyszałem, że "nie można zrobić linii 6 z Cichego Kącika przez Łagiewniki, Trasę Łagiewnicką, Kurdwanów do Małego Płaszowa - BO TRASA BĘDZIE ZBYT POKRĘCONA DLA PASAŻERÓW" - a tymczasem 10tka spod Korony zamiast jechać najprostszą trasą w lewo przez Wielicką na Prokocim, miałaby pojechać sobie pokręconym kółeczkiem przez Łagiewniki i Kurdwanów? :lol: :lol:
Mieszasz.

"6" w tej okrężnej propozycji miała skręcać z Nowosądeckiej w Wielicką w lewo, czyli de facto wracać w stronę Korony. Tymczasem "10" skręciłaby w prawo, do Prokocimia.

A że nie jest to najkrótsza trasa? "4" przez Kombinat, "14" przez al. Pokoju itd. też nie jeżdżą najkrótszymi trasami. Nie o to chodzi w km.

suchy
Ekspert
Posty: 767
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: suchy » 24 sie 2022, 16:07

Kaszmir pisze: 24 sie 2022, 16:01"6" w tej okrężnej propozycji miała skręcać z Nowosądeckiej w Wielicką w lewo, czyli de facto wracać w stronę Korony. Tymczasem "10" skręciłaby w prawo, do Prokocimia.
Ojezusmario, wielka tragedia narodowa normalnie, bo 6tka cofnęłaby się w stronę Korony CAŁY JEDEN PRZYSTANEK czyli Kabel, po czym skręciła na estakadę i Mały Płaszów.

Podobno ludzie patrzą na rozkłady i wyświetlacze do czego wsiadają i jaką trasą dana linia jedzie, więc jakie to miałoby mieć znaczenie?

Więc skoro w twojej propozycji 10tka spod Korony może jechać W PRAWO przez Łagiewniki i Kurdwanów do Prokocimia (mimo, że logika podpowiada, że powinna pojechać w lewo na Wielicką jak 13tka) - to dlaczego w mojej propozycji 6tka nie mogłaby (analogicznie) spod Korony jechać przez Łagiewniki i Kurdwanów do Małego Płaszowa? Naprawdę uważasz, że ktokolwiek z pasażerów robiłby rozkminy pod tytułem "ej, ale ta 6tka z Kurdwanowa się wraca w stronę Korony"? :roll:

Masz rozkład jazdy na przystanku / w necie, linia jedzie przez przystanki ABCDEFGH.... - i nikt nie analizuje, czy linia jedzie prosto, w lewo, prawo, czy się cofa - tylko czy z przystanku A dojadę do przystanku L, na którym mam wysiąść.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 9 gości