Jedna jeździ tam awaryjnie "na pusto" a druga ma pojazdy elektryczne tylko w weekendy.
Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Jak dla mnie jest jeszcze jedna opcja kwestii dociągnięcia "244" do Bieżanowskiej - tylko trzeba chcieć:-) Mianowicie ulica Wolska.
W ten sposób "244" obsłuży przystanek "Bieżanowska" w obie strony, wszystko będzie ok - i zostanie zapewnione to, o co najbardziej wszystkim chodzi, czyli możliwość przesiadki na tramwaje 'kurdwanowskie' oraz nadal wspieranie "204" na Bieżanowskiej i pod szpitalem w Prokocimiu. A że trasa Szpital - NBP jest niemal taka sama jak Szpital - Bieżanowska to i ZTP będzie mieć swoje oszczędności na cięciach.
"244" jedzie Wielicką jak dotychczas, lecz zamiast w Nowosądecką skręca w Wolską. Tą ulicą przez lata kursowały przeguby na "174", więc 'dasie'. Na początku Wolskiej można urządzić - nawet na słupku - przystanek dla wysiadających [żółty prostokąt] i przystanek techniczny na postój autobusu. Zaraz obok jest działka Gminy Kraków [niebieski prostokąt], wg portalu nie oddana w żadne władanie itp. Więc można tam postawić kontener i dociągnąć media. Po postoju, przez Wolską, Na Kozłówce i Nowosądecką pętla na pusto i podjazd na przystanek Bieżanowska, gdzie może zabrać pasażerów. W ten sposób "244" obsłuży przystanek "Bieżanowska" w obie strony, wszystko będzie ok - i zostanie zapewnione to, o co najbardziej wszystkim chodzi, czyli możliwość przesiadki na tramwaje 'kurdwanowskie' oraz nadal wspieranie "204" na Bieżanowskiej i pod szpitalem w Prokocimiu. A że trasa Szpital - NBP jest niemal taka sama jak Szpital - Bieżanowska to i ZTP będzie mieć swoje oszczędności na cięciach.
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Zamiast bawić się w takie coś, to powinni po prostu wydłużyć do Osiedla Kurdwanow albo chociaż Zajezdni Wola Duchacka.fysztof pisze: ↑29 wrz 2022, 13:26 Jak dla mnie jest jeszcze jedna opcja kwestii dociągnięcia "244" do Bieżanowskiej - tylko trzeba chcieć:-) Mianowicie ulica Wolska.
Wolska.jpg
"244" jedzie Wielicką jak dotychczas, lecz zamiast w Nowosądecką skręca w Wolską. Tą ulicą przez lata kursowały przeguby na "174", więc 'dasie'. Na początku Wolskiej można urządzić - nawet na słupku - przystanek dla wysiadających [żółty prostokąt] i przystanek techniczny na postój autobusu. Zaraz obok jest działka Gminy Kraków [niebieski prostokąt], wg portalu nie oddana w żadne władanie itp. Więc można tam postawić kontener i dociągnąć media. Po postoju, przez Wolską, Na Kozłówce i Nowosądecką pętla na pusto i podjazd na przystanek Bieżanowska, gdzie może zabrać pasażerów.
W ten sposób "244" obsłuży przystanek "Bieżanowska" w obie strony, wszystko będzie ok - i zostanie zapewnione to, o co najbardziej wszystkim chodzi, czyli możliwość przesiadki na tramwaje 'kurdwanowskie' oraz nadal wspieranie "204" na Bieżanowskiej i pod szpitalem w Prokocimiu. A że trasa Szpital - NBP jest niemal taka sama jak Szpital - Bieżanowska to i ZTP będzie mieć swoje oszczędności na cięciach.
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Wspominano już, że przy Bieżanowskiej nie ma zaplecza socjalnego. Wszelkie dyskusje o skracaniu linii dokładnie tam są zatem czysto akademickie
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Dlatego zaznaczyłem, że "tylko trzeba chcieć" Dziś go nie ma. Ale może być;-)
Zgadzam się natomiast, że powinno jechać do osiedla Kurdwanów, przy okazji wzmacniając wyjazd stamtąd i stanowiąc rekompensatę za wycięcie "184" czy przycięcie "174". Bo argument, że tam nie ma miejsca to chyba tylko w ZTP mógł powstać!!!
Zgadzam się natomiast, że powinno jechać do osiedla Kurdwanów, przy okazji wzmacniając wyjazd stamtąd i stanowiąc rekompensatę za wycięcie "184" czy przycięcie "174". Bo argument, że tam nie ma miejsca to chyba tylko w ZTP mógł powstać!!!
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
BTW ta nowa linia po TŁ - wiadomo że kończyć będzie na Makach ale gdzie będzie zaczynać? Dotąd było dla mnie oczywistą oczywistością że na Bieżanowie a tu wychodzi że niedasie...
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
A to coś się zmieniło? Bo jeszcze miesiąc temu mówiono raczej o linii lokalnej, w rejonach Ruczaju.
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
A dlaczego nie mogłaby kończyć na Piaskach Nowych? Jest tam punkt socjalny. Przecież 12m autobus powinien zawrócić na skrzyżowaniu Nowosądecka - Łużycka.
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Tylko do tego trzeba przebudować układ sygnalizacji. Jest tam kierunkowy w lewo. Nie da się zawracać. Ale na pewno to prostsze. Niż jakiś nowy punkt socjalny na Wolskiej. Może ze wszystkich brygad 204, 224, 244 zbudować jedną linię? Po trasie przez Krzyszkowice.
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
No, punktów socjalnych potrzeba więcej, dobrze że przy MCO robią nowy. Acz na okolice Bieżanowskiej wg mnie nie ma potrzeby, od północy nic tam raczej nie będzie kończyć, a i od południa są inne miejsca. Z "244" to sytuacja tymczasowa, gdy będą brygady to miejsc gdzie można by ją pociągnąć jest sporo
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Z moich ostatnich obserwacji - przystanek ZUS niepotrzebnie został przerobiony ponownie na NŻ, gdyż przez większość dnia zawsze ktoś tam wsiada/wysiada. W szczególności większość z tych osób to przesiadkowicze - z 8/19/22 jadących do Borku przesiadają się na 10 i 11 w stronę Kurdwanowa i vice versa z 10/11 przesiadają się na 8/19/22 jadące do Borku.
Na przystanku Łagiewniki SKA taka przesiadka jest bezsensowna, bo 8/19/22 stają przed skrzyżowaniem, a 10 i 11 dopiero za skrzyżowaniem - więc trzeba byłoby pokonywać całe skrzyżowanie dookoła albo nadrabiać drogi do zejścia w tunel, żeby przejść na drugi przystanek. W związku z tym osobiście uważam, że ZUS powinien ponownie stać się przystankiem stałym (jak w trakcie budowy TŁ).
Druga kwestia to przeprogramowanie sygnalizacji na skrzyżowaniu w Łagiewnikach (wydłużenie cyklów dla tramwaju żeby 2 wagony zdążyły przejechać, zrobienie podwójnego otwarcia, ewentualnie rozsunięcie niektórych kursów od siebie). Dzisiaj jechałem 8 z Borku do Podgórza, tramwaj był punktualny - ale przy skrzyżowaniu z TŁ złapała nas pozioma szczelina, po czym z tunelu w stronę Maków wjechała 11tka (która rozkładowo jest dosłownie 1min po 8). W Łagiewnikach akurat dopiero co zmienił się cykl, więc trzeba było czekać 1,5min na szczelinę w lewo dla 11tki, jednak 8 już nie zdążyła przejechać na drugiego.
W związku z czym trzeba było czekać kolejne 1,5min - jednak w międzyczasie od strony Brożka przyjechała 17tka, która obsłużyła przystanek i skręciła w stronę Matecznego PRZED nami (bo w tej relacji jest podwójne otwarcie dla tramwajów). Na Matecznym oczywiście też trzeba było poczekać na odjazd 17 - skutek tego był taki, że 8ka przyjechała pod Koronę spóźniona -6. A przy TŁ była wręcz punktualnie.
Wypadałoby coś zrobić z tą sygnalizacją, bo dawniej na Zakopiańskiej mieliśmy tylko 3 linie (8,19,22), a obecnie mamy jeszcze dodatkowe 2 linie (10 i 11) i 8 kursów/h więcej.
Na przystanku Łagiewniki SKA taka przesiadka jest bezsensowna, bo 8/19/22 stają przed skrzyżowaniem, a 10 i 11 dopiero za skrzyżowaniem - więc trzeba byłoby pokonywać całe skrzyżowanie dookoła albo nadrabiać drogi do zejścia w tunel, żeby przejść na drugi przystanek. W związku z tym osobiście uważam, że ZUS powinien ponownie stać się przystankiem stałym (jak w trakcie budowy TŁ).
Druga kwestia to przeprogramowanie sygnalizacji na skrzyżowaniu w Łagiewnikach (wydłużenie cyklów dla tramwaju żeby 2 wagony zdążyły przejechać, zrobienie podwójnego otwarcia, ewentualnie rozsunięcie niektórych kursów od siebie). Dzisiaj jechałem 8 z Borku do Podgórza, tramwaj był punktualny - ale przy skrzyżowaniu z TŁ złapała nas pozioma szczelina, po czym z tunelu w stronę Maków wjechała 11tka (która rozkładowo jest dosłownie 1min po 8). W Łagiewnikach akurat dopiero co zmienił się cykl, więc trzeba było czekać 1,5min na szczelinę w lewo dla 11tki, jednak 8 już nie zdążyła przejechać na drugiego.
W związku z czym trzeba było czekać kolejne 1,5min - jednak w międzyczasie od strony Brożka przyjechała 17tka, która obsłużyła przystanek i skręciła w stronę Matecznego PRZED nami (bo w tej relacji jest podwójne otwarcie dla tramwajów). Na Matecznym oczywiście też trzeba było poczekać na odjazd 17 - skutek tego był taki, że 8ka przyjechała pod Koronę spóźniona -6. A przy TŁ była wręcz punktualnie.
Wypadałoby coś zrobić z tą sygnalizacją, bo dawniej na Zakopiańskiej mieliśmy tylko 3 linie (8,19,22), a obecnie mamy jeszcze dodatkowe 2 linie (10 i 11) i 8 kursów/h więcej.
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
W sumie się z tym nie zgadzam:-) Po pierwsze, linie "143" i "274" według mnie kompletnie bez sensu dublują wzdłuż Wielickiej tramwaje i marnują wzkm, które można lepiej wykorzystać. Więc mamy już dwoje kandydatów. Wcale niezłe byłoby też dociągnięcie tam np. "107", przywracające możliwość przesiadki z tej linii na tramwaje bieżanowskie. Kolejna kwestia - takie "169". Obecnie robi cyrkowy zawijas, żeby z jednej strony obsłużyć Malborską a z drugiej gdzieś zakończyć w okolicy bieg. Gdyby w rejonie Bieżanowskiej była końcówka, to "169" (czy alternatywna linia od centrum) mogłaby pojechać z Kamieńskiego w Sławka i potem przez Malborską zakończyć na Bieżanowskiej. Wydaje się to naturalniejsze. Kolejna sprawa - "244". Ja osobiście nie wierzę w tymczasowość tej zmiany, bo już za dużo tych zmian tymczasowych widziałem (ot, choćby "184"). Więc tu też byłoby w porządku.
Podsumowując, już na dziś na takiej końcówce mogłoby kończyć trasę pięć linii: "107", "143", "169", "244", "274".
W dalszej przyszłości potencjalnie może dojść np. linia z Gdowa, jeśli się kiedyś zdecyduje, czy z innych rejonów południowo-wschodnich.
Prawdę mówiąc, ja nie widzę tych miejsc od południa, o których wspominasz. Nowy Bieżanów i Rżąka są dobrymi lokalizacjami, ale z perspektywy linii od centrum. Z perspektywy linii z obrzeży Krakowa lub linii aglo nie zapewniają dotarcia i obsługi głównych węzłów przesiadkowych. Podobnie powstające MCO. Znowu dworzec przy Powstańców Wlkp. jest za bardzo wpakowany w głąb miasta, bo puszczanie tam linii to korki na Wielickiej i kilkukilometrowe dublowanie tramwaju.
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2022, 9:11 przez fysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
fysztof pisze: ↑30 wrz 2022, 9:05 W sumie się z tym nie zgadzam:-) Po pierwsze, linie "143" i "274" według mnie kompletnie bez sensu dublują wzdłuż Wielickiej tramwaje i marnują wzkm, które można lepiej wykorzystać. Więc mamy już dwoje kandydatów. Wcale niezłe byłoby też dociągnięcie tam np. "107", przywracające możliwość przesiadki z tej linii na tramwaje bieżanowskie. Kolejna kwestia - takie "169". Obecnie robi cyrkowy zawijas, żeby z jednej strony obsłużyć Malborską a z drugiej gdzieś zakończyć w okolicy bieg. Gdyby w rejonie Bieżanowskiej była końcówka, to "169" (czy alternatywna linia od centrum) mogłaby pojechać z Kamieńskiego w Sławka i potem przez Malborską zakończyć na Bieżanowskiej. Wydaje się to naturalniejsze. Kolejna sprawa - "244". Ja osobiście nie wierzę w tymczasowość tej zmiany, bo już za dużo tych zmian tymczasowych widziałem (ot, choćby "184"). Więc tu też byłoby w porządku.
Podsumowując, już na dziś na takiej końcówce mogłoby kończyć trasę pięć linii: "107", "143", "169", "244", "274".
W dalszej przyszłości potencjalnie może dojść np. linia z Gdowa, jeśli się kiedyś zdecyduje, czy z innych rejonów południowo-wschodnich. Prawdę mówiąc, ja nie widzę tych miejsc od południa: Nowy Bieżanów i Rżąka są dobrymi lokalizacjami, ale z perspektywy linii od centrum. Z perspektywy linii z obrzeży Krakowa lub linii aglo nie zapewniają dotarcia i obsługi głównych węzłów przesiadkowych. Podobnie powstające MCO. Znowu dworzec przy Powstańców Wlkp. jest za bardzo wpakowany w głąb miasta, bo puszczanie tam linii to korki na Wielickiej i kilkukilometrowe dublowanie tramwaju.
Na Podgórze SKA jest dogodna przesiadka na pociągi SKA i autobusy w stronę Huty czy Maków. A 2.5km to nie jest niewiadomo jak długi odcinek.
107 ma dogodne przesiadki na tramwaje na Nowosądeckiej, nie ma potrzeby dwóch przesiadek na tramwaje.
A gdzie wtedy 169 ładowałoby się? Musi jeździć na ZWD bo tam są ładowarki.
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Ile osób z tego korzysta...??? Jest to chociaż 1% pasażerów?
Tak, to prawda. Ale nadal pozostanie możliwość przesiadki na tramwaje w stronę Huty. Poza tym, w tym przypadku mówimy o liniach "143" i "274", bo tylko one do Podgórze SKA docierają teraz. I widując czasem te autobusy - pierwsza grupa pasażerów wysiada na Bieżanowskiej na autobusy alejowe, druga na Kablu na tramwaje. Dalej jadą raczej pojedyncze osoby i dużo powietrza.
A co do Maków, to przecież idealne propagandowo byłoby - macie fantastyczną linię "11"!
Powiedz to samo pasażerom "142", "163" albo "193", gdzie przycięto z jakiegoś powodu marszruty. Powiedz też tym pasażerom, gdzie 'niedasie' dołożyć jednego czy dwóch kursów, bo nie ma pieniędzy.
Dlatego właśnie pasażerowie "244" i Wieliczki są zachwyceni, że ta linia już nie pozwoli przesiadać się na tramwaje od Nowosądeckiej. Faktycznie, nie ma potrzeby:-) A tak konkretniej co do "107" - przez lata zapewniała połączenie Malborskiej z liniami bieżanowskimi i po jej skróceniu było sporo pretensji o to.Scania_9640 pisze: ↑30 wrz 2022, 9:11 107 ma dogodne przesiadki na tramwaje na Nowosądeckiej, nie ma potrzeby dwóch przesiadek na tramwaje.
A to nie można zrobić pętli z ładowarkami?Scania_9640 pisze: ↑30 wrz 2022, 9:11 A gdzie wtedy 169 ładowałoby się? Musi jeździć na ZWD bo tam są ładowarki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Semrush [Bot] i 30 gości