Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

- Linie, trasy, rozkłady
NowaHutaWschód
Znawca
Posty: 180
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: NowaHutaWschód » 27 sie 2022, 8:14

Jak będziecie próbować wydłużać dalej 10 to na jeden kurs będzie trzeba dać dwóch motorniczych bo tachograf nie puści jednego operatora pojazdu na takim dystansie :lol: z czasem może powstanie trasa do Wieliczki, a i są dalekosiężne plany na torowisko do ul. Szymańskiego i dalej wzdłuż Igołomskiej, także trasa Branice-Wieliczka byłaby możliwa w przyszłości.
Słoiki won!!!

Awatar użytkownika
Cyjan
Pasażer
Posty: 10
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Cyjan » 27 sie 2022, 11:39

pawel200020 pisze: 26 sie 2022, 13:47 Jest zaplanowany jakiś inauguracyjny przejazd tramwaju przez TŁ jutro bądź w niedzielę?
Obawiam się, że jak dziś nie puszczą komunikatu to nie zorganizują czegoś takiego :/
Jak się nie mylę to pierwszy nieceremonialny kurs jaki tam pojedzie to będzie 10 w stronę Kurdwanowa o ~4:50

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3572
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kaszmir » 27 sie 2022, 11:53

NowaHutaWschód pisze: 27 sie 2022, 8:14 Jak będziecie próbować wydłużać dalej 10 to na jeden kurs będzie trzeba dać dwóch motorniczych bo tachograf nie puści jednego operatora pojazdu na takim dystansie :lol: z czasem może powstanie trasa do Wieliczki, a i są dalekosiężne plany na torowisko do ul. Szymańskiego i dalej wzdłuż Igołomskiej, także trasa Branice-Wieliczka byłaby możliwa w przyszłości.
Może trzeba będzie wrócić do tematu rozdzielania "10". Nie jestem tego fanem, jednak rzeczywiście może być potrzeba wydłużenia z obu stron linii. Tylko od razu zaznaczę, zamiana z "2" nie przejdzie.

Osobiście chyba byłbym fanem pociągnięcia wtedy "10" z południa przez Pawią w stronę Krowodrzy (skoro i tak przyda się tam więcej linii po otwarciu trasy do GN), a linii z Huty jako nowe "15" do Salwatora, i wtedy zostawić "6" na Cichym Kąciku.
Cyjan pisze: 27 sie 2022, 11:39Obawiam się, że jak dziś nie puszczą komunikatu to nie zorganizują czegoś takiego :/
W podanych oficjalnie planach nie ma nic o przejeździe tramwajem. Jest możliwość pieszego zwiedzania do godz. 14, tyle. Chyba że jakiś nieoficjalny przejazd?
Cyjan pisze: 27 sie 2022, 11:39Jak się nie mylę to pierwszy nieceremonialny kurs jaki tam pojedzie to będzie 10 w stronę Kurdwanowa o ~4:50
Chyba nawet odrobinę wcześniej. O 4:28 rusza pierwsze "24" z Kurdwanowa. Podejrzewam że wyjazd na linię będzie przez TŁ i będzie zbierał pasażerów ;)

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 479
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Łukasz » 27 sie 2022, 12:44

Kaszmir pisze: 27 sie 2022, 11:53 W podanych oficjalnie planach nie ma nic o przejeździe tramwajem. Jest możliwość pieszego zwiedzania do godz. 14, tyle. Chyba że jakiś nieoficjalny przejazd?
Pierwszy przejazd Trasą Łagiewnicką [ZDJĘCIA, VIDEO]
https://lovekrakow.pl/galeria/pierwszy- ... _6075.html
Tuż po oficjalnym otwarciu Trasy Łagiewnickiej prezydent, ministrowie, przedstawiciele urzędu miasta, politycy, radni i inni goście mieli okazję po raz pierwszy przejechać tramwajem i autobusami przez Trasę Łagiewnicką.

kucyk
Ekspert
Posty: 958
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: kucyk » 27 sie 2022, 14:30

Łukasz pisze: 27 sie 2022, 12:44 Pierwszy przejazd Trasą Łagiewnicką [ZDJĘCIA, VIDEO]
https://lovekrakow.pl/galeria/pierwszy- ... _6075.html
I jak widać na zdjęciach pierwsze protesty. :lol:

kot_feliks
Specjalista
Posty: 448
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: kot_feliks » 27 sie 2022, 15:47

NowaHutaWschód pisze: 27 sie 2022, 8:14 Jak będziecie próbować wydłużać dalej 10 to na jeden kurs będzie trzeba dać dwóch motorniczych bo tachograf nie puści jednego operatora pojazdu na takim dystansie :lol: z czasem może powstanie trasa do Wieliczki, a i są dalekosiężne plany na torowisko do ul. Szymańskiego i dalej wzdłuż Igołomskiej, także trasa Branice-Wieliczka byłaby możliwa w przyszłości.
Spokojnie, przy tempie obecnych cięć, do tego czasu tramwaje będą już jeździć pewnie co 30 minut w szczycie i co 40 min w weekendy, więc motorowych na podwójną obsadę nie zabraknie.
Kaszmir pisze: 27 sie 2022, 11:53 Tylko od razu zaznaczę, zamiana z "2" nie przejdzie.
A z czego to wynika?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3572
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kaszmir » 27 sie 2022, 15:48

kot_feliks pisze: 27 sie 2022, 15:47A z czego to wynika?
Linia na obecnej trasie ma swoje lobby ;)

Wojciech
Pasażer
Posty: 36
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Wojciech » 28 sie 2022, 10:34

Ciekawe tylko, gdzie jest to lobby, gdy "2" jest pod byle pretekstem zawieszana ;)

abuk
Miłośnik
Posty: 69
Rejestracja: 30 gru 2020, 14:28

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: abuk » 28 sie 2022, 13:04

Wojciech pisze: 28 sie 2022, 10:34 Ciekawe tylko, gdzie jest to lobby, gdy "2" jest pod byle pretekstem zawieszana ;)
Być może już dawno ich na tym świecie nie ma. Widać po frekwencji tej linii, jaki jest sens jej utrzymywania (oczywiście na obecnej trasie).
Problem płacowy w MPK, to nie jeden czynnik składający się na cięcia.

kot_feliks
Specjalista
Posty: 448
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: kot_feliks » 28 sie 2022, 14:10

Kaszmir pisze: 27 sie 2022, 15:48 Linia na obecnej trasie ma swoje lobby ;)
No tylko przez to "lobby" mamy debilny układ linii tramwajowych ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3572
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kaszmir » 28 sie 2022, 18:19

Tu się nie zgodzę do końca. Zamiana końcówek "2" i "10" miałaby swoje zalety, lecz i wady. "10" spina Podgórze z T. Słowackiego czy Hutą. Wspiera też "52" czy "17/19". Obecna trasa się przydaje i ile razy jest zawieszana, pojawiają się głosy "brak dojazdu z Wawelu do Huty", "brak dojazdu z Podgórza do Huty" itd. ;)

kot_feliks
Specjalista
Posty: 448
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: kot_feliks » 28 sie 2022, 20:09

No tak, tylko z drugiej strony na głównej kiedyś relacji NH - Mogilska - Basztowa - Teatr Bagatela masz obecnie 4 poc./h ;) Za to jadąc w kierunku Poczty Głównej masz '52' + '10', czyli 3x więcej kursów.

Tak miałbyś wzdłuż '52' 8 poc/h, i w wzdłuż relacji '4' również 8 poc/h, pewnie w takcie 7/8.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3572
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kaszmir » 28 sie 2022, 22:17

Z Mogilskiej w stronę Basztowej jest jeszcze "44", przynajmniej w szczycie. Jeśli byłaby potrzeba, zawsze można przekierować je np. do Cichego Kącika i wtedy obsłuży Teatr Bagatela ;) Wtedy będzie 8 poc./h. No i jest też "14", która wprawdzie jedzie odrobinę naokoło, jednak ma bardzo duży potok od Bieńczyc i dalej.

Choć na pewno mocniejsze połączenie w tej relacji by się przydało. Pytanie, czy taka linia (powiedzmy "15") nie byłaby gwoździem do trumny dla "44". Nawet obecnie "10" w dużej mierze uzupełnia się z "4", a przy różnych objazdach i przetrasowaniach przejmuje potoki "44".

kot_feliks
Specjalista
Posty: 448
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: kot_feliks » 29 sie 2022, 8:54

Pewnie taka trasa byłaby gwoździem do trumny, tylko... kiedy ostatni raz widzieliśmy to '44'? ;) A tak mielibyśmy mocne połączenie wzdłuż relacji obsługiwanej przez '4' przez cały tydzień.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3572
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kaszmir » 29 sie 2022, 10:32

kot_feliks pisze: 29 sie 2022, 8:54Pewnie taka trasa byłaby gwoździem do trumny, tylko... kiedy ostatni raz widzieliśmy to '44'? ;) A tak mielibyśmy mocne połączenie wzdłuż relacji obsługiwanej przez '4' przez cały tydzień.
Nie chodzi o numer, bardziej o kursy ;) Teraz jednak są między Kombinatem a T. Słowackiego, nawet jeśli jako "74". Natomiast czuć, że dy zwiększa się dublowanie "10" z "4", to "44" idzie do wylotu - np. wyleciało z al. Solidarności podczas zamknięcia Ptaszyckiego.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 1 gość