Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

- Linie, trasy, rozkłady
Kolec
Znawca
Posty: 104
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kolec » 03 wrz 2022, 15:37

Z racji opóźnień na odcinku Łagiewnickim linia 50 na odcinku Kurdwanów -Dworzec Towarowy kursuje w nieregularnym takcie.

impuls
Ekspert
Posty: 728
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: impuls » 03 wrz 2022, 16:28

Potwierdzam, w dni powszednie nawet parami. Najpierw ta z Borku a za nią ta z Kurdwanowa. Dzisiaj może nie ma jazdy parami, ale też są nierówne odstępy. Źle obliczono czasy, zbyt krótkie, na odcinku Łagiewnickim. No i przez to jedzie "50" pełna a za nią średnio zapełniona. Ta z Borku dość, że ma swoich pasażerów przez opóźnienie zbiera pasażerów następnego tramwaju. Zepsuli linię.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3573
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kaszmir » 03 wrz 2022, 16:46

W rejonie skrzyżowania z Zakopiańską są problemy z sygnalizacją i zwrotnicami. Mają to usprawniać.

Awatar użytkownika
sorig
Znawca
Posty: 182
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: sorig » 03 wrz 2022, 16:47

A na Turowicza tramwaj potrafi stać 3 minuty czekając na pionową szczelinę.

Dr2
Specjalista
Posty: 360
Rejestracja: 01 maja 2021, 18:15

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Dr2 » 03 wrz 2022, 17:01

impuls pisze: 03 wrz 2022, 16:28 Potwierdzam, w dni powszednie nawet parami. Najpierw ta z Borku a za nią ta z Kurdwanowa. Dzisiaj może nie ma jazdy parami, ale też są nierówne odstępy. Źle obliczono czasy, zbyt krótkie, na odcinku Łagiewnickim. No i przez to jedzie "50" pełna a za nią średnio zapełniona. Ta z Borku dość, że ma swoich pasażerów przez opóźnienie zbiera pasażerów następnego tramwaju. Zepsuli linię.
Nie dość, że zepsuli linię to jeszcze zmniejszyli tabor, a organizacyjnie w przypadku zatrzymań to też będzie leżeć, bo ostatnio tramwaje które nie mogły pojechać w stronę Borku to zawracano w Prokocimiu bo jeszcze by się brygadki pomieszały gdyby wszystko zawracało na jednym torze na Kurdwanowie :twisted: :mrgreen:
Pętla po przebudowie nadal nie nadaje się do jakichkolwiek manewrów, chociaż miejsce na zawrotkę, mijankę przy PKR lub osobny tor wyjazdowy w stronę Łagiewnik było.

suchy
Znawca
Posty: 147
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: suchy » 03 wrz 2022, 21:44

Ja jeszcze dodam w kwestii przetrasowania 11tki oraz sprowadzenia 19tki do roli szczytówki, że na ciągu podgórskim Korona - Mateczny - Łagiewniki w weekendy zostały nam jedynie TRZY linie (8,10,17), gdzie wcześniej były CZTERY (8,10,11,19) = ubyło aż 25% kursów.

W dodatku obecne kursy spod Korony są tak genialnie ustawione, że mamy 12 minutowe dziury:
Linia 8 - 02, 22, 42
Linia 17 - 05, 25, 45
Linia 10 - 10, 30, 50

A w niedzielne poranki nawet 17 minutowe:
Linia 8 - 00, 30
Linia 17 - 10, 40
Linia 10 - 27, 57

Milczeniem już pominę koordynację pomiędzy 8 a 10, które jadą wspólną trasą od Gertrudy aż do Łagiewnik SKA (3+27) :?
Kaszmir pisze: 03 wrz 2022, 16:46 W rejonie skrzyżowania z Zakopiańską są problemy z sygnalizacją i zwrotnicami. Mają to usprawniać.
No bo przecież nie można było przed otwarciem TŁ sprawdzić, czy wszystko działa jak należy - i odkryć zawczasu, że czujnik podczerwieni od strony Borku jest ustawiony za daleko, przez co tramwaj musi wjechać za sygnalizator na środek skrzyżowania, żeby zablokować zwrotnicę w prawo do tunelu (bo oczywiście sygnał "czekaj" oraz pionowa szczelina załączą się TYLKO po zablokowaniu zwrotnicy :lol: ).

Więc teraz wszystkie 50tki z Borku stoją sobie radośnie przed skrzyżowaniem i kwitną, czekając aż łaskawie program sygnalizacji załączy "stałoczasowo" w którymś tam momencie cyklu szczelinę w prawo.

I nie chcę być złośliwy i przypominać oraz pokazywać paluchem, kto tutaj twierdził, że 50tka między SKA a Kurdwanowem będzie miała 4 minuty przelotu i że tyle wystarczy, bo "jeśli tramwaj będzie miał priorytet, to pokona skrzyżowanie sprawnie" - teraz widać, CO w Krakowie ma priorytet, bo na pewno nie jest to tramwaj (podpowiadam - to auta) :D

suchy
Znawca
Posty: 147
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: suchy » 03 wrz 2022, 22:38

A w kwestii 50tki zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz... Każda, ale to KAŻDA linia w Krakowie ma różne czasy przelotu w zależności od "pory roku" (dni szkolne / wakacje), dnia tygodnia (powszednie / weekendy), pory dnia (wczesny ranek / szczyt / późny wieczór). Zwykle te przeloty różnią się o kilka minut (3-4min), czasem tylko o 1min.

Ale jedna jedyna 50tka - niezależnie od tego czy mamy rok szkolny, wakacje, poniedziałek godz 5:00, piątek godz. 16:00 czy niedzielę godz 23:00 - ZAWSZE MA TAKI SAM CZAS PRZELOTU (obecnie między Towarowym a Kurdwanowem to 29min, gdy jeździła do Krowodrzy było to 34min).

Ktoś mi to wytłumaczy? Jakim cudem tramwaj w wakacyjną niedzielę o godz. 5:00 lub 23:00 (gdy na pokładzie wagonu jedzie 10 osób, a na przystankach stoją po 1-2 osoby) ma TAKI SAM przelot jak w środku roku szkolno-akademickiego, o godzinie 16:00 w dzień powszedni (gdy wagony są zawalone po sufit, a na każdym przystanku wsiada i wysiada po kilkadziesiąt osób)?

I niech nikt nie wciska propagandowych urzędowych farmazonów jak dawniejszy ZIKiT, że "50 ma wydzielone torowiska, że priorytet na skrzyżowaniach" - a gdzie czas na wymianę pasażerską? Wydaje mi się, że chyba w tygodniu w godzinach szczytu trwa ona o wiele dłużej, niż w weekendowe poranki lub noce = zatem moim zdaniem w szczycie przeloty na trasie 50tki powinny zostać urealnione (wydłużone).

Pierwszy na taśmę rzuciłbym odcinek Grzegórzeckie - Zabłocie, gdzie na pokonanie 900 metrów rozkład jazdy zakłada całą JEDNĄ MINUTĘ.
Dla porównania, na odcinku Estakada - Kabel 50tka ma do przejechania 1000m w ciągu 2min (czyli prawie ta sama droga, a 2x więcej czasu).
Za to dla porównania z 50tką - 6tka z Estakady do Dworcowej RÓWNIEŻ ma 2min, a do pokonania jedynie 600m, czyli prawie połowę krócej :lol:

Adrian14
Specjalista
Posty: 398
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Adrian14 » 03 wrz 2022, 23:01

Fakt różnice w przelotach są często nieznaczne, nijak mające się do rzeczywistości. W przypadku autobusów różnice są dużo większe i bardziej odczuwalne. I zgadzam się z Tobą, że to ma duży wpływ na punktualność. Natomiast nie do końca masz rację patrząc na czas pomiędzy jednym przystankiem. Trzeba patrzeć na to szerzej. Bo tak jak podałeś Grzegórzeckie - Zabłocie 1min (w rzeczywistości ok 1:30), ale następny przystanek tramwaj jedzie ok 30-40sek, a ma kolejna całą minutę. I tutaj częściowo się wyrównuje, a nawet jeśli to mało to na jeszcze kolejnym odcinku do Kuklińskiego masz aż 2min, gdzie jak dostanie wagon od strzała światła to jest idealnie o czasie. Fakt, faktem, że na trasie KST czasy są bardzo napięte. One się ładnie wyrównują pod warunkiem, że nic nie wyjdzie niespodziewanego (a przez ruch innych wozów, opóźnienia. Czy choćby złe zadziałanie priorytetu i już zgubiona minuta czy dwie są nie do odrobienia, nie mówiąc już o zwiększonym ruchu pasażerskim itp).

Wszedłem, jeszcze na szybko na Wrocław oraz Gdańsk i tam też nie widzę różnic w przelotach pomiędzy tygodniem, a sobotą.

suchy
Znawca
Posty: 147
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: suchy » 03 wrz 2022, 23:54

Adrian14 pisze: 03 wrz 2022, 23:01 Fakt różnice w przelotach są często nieznaczne, nijak mające się do rzeczywistości. W przypadku autobusów różnice są dużo większe i bardziej odczuwalne. I zgadzam się z Tobą, że to ma duży wpływ na punktualność. Natomiast nie do końca masz rację patrząc na czas pomiędzy jednym przystankiem. Trzeba patrzeć na to szerzej. Bo tak jak podałeś Grzegórzeckie - Zabłocie 1min (w rzeczywistości ok 1:30), ale następny przystanek tramwaj jedzie ok 30-40sek, a ma kolejna całą minutę. I tutaj częściowo się wyrównuje, a nawet jeśli to mało to na jeszcze kolejnym odcinku do Kuklińskiego masz aż 2min, gdzie jak dostanie wagon od strzała światła to jest idealnie o czasie. Fakt, faktem, że na trasie KST czasy są bardzo napięte. One się ładnie wyrównują pod warunkiem, że nic nie wyjdzie niespodziewanego (a przez ruch innych wozów, opóźnienia. Czy choćby złe zadziałanie priorytetu i już zgubiona minuta czy dwie są nie do odrobienia, nie mówiąc już o zwiększonym ruchu pasażerskim itp).
No ale właśnie patrzę na to szerzej - i problem zaczyna się od samej pętli, gdzie motorniczowie nie zawsze ruszają idealnie 0.00, tylko często np. -0.30 -0.40sek (bo kończyli papierosa/kanapkę, wracali z toalety, albo zagadali się z kolegą obok). Jak na innych liniach te 30-40 sekund gdzieś zaraz odrobisz, tak na 50tce już je masz i nie zgubisz.

Warto też tu wspomnieć obecnie zamknięty odcinek od Krowodrzy - na samej pętli 50tce ciężko było odjechać, bo notorycznie co chwila ktoś dobiegał z autobusów (i np. blokował nogą drzwi, bo kolega/koleżanka jeszcze leci z tyłu). Na Bratysławskiej też często stało sporo osób - zanim wsiedli, to szczelina już zgasła i czekało się na kolejną. Tu można było do Towarowego zrobić już koło 1 - 1,5min spóźnienia.

No ale weźmy obecną trasę od Towarowego, wjeżdżamy 50 od tunelu, gdzie odcinek Politechnika - Dworzec Główny ma tylko 1min w rozkładzie, a w godzinach szczytu w roku szkolnym przystanek na Dworcu jest zawalony ludźmi (a gdy tramwaj jechał jeszcze z Krowodrzy - również był zawalony). Więc wysiadanie i wsiadanie około 1 minuty.

Następnie z Dworca do Mogilskiego masz 2min - byłoby to wystarczające GDYBY 50 z Dworca ruszyła 0.00, ale przez wyżej opisane wsiadanie tłumów ruszy spóźniona co najmniej -1, więc na Mogilskie wpadnie na takim spóźnieniu.

Teraz wszystko zależy, czy na Mogilskim tuż przed wyjeżdżającą z tunelu 50tką nie wepcha się jakaś inna linia np. 9 czy 20 - jak tak, to cię prowadzi aż do Lipskiej (20) lub Kabla (9) i nie nadrobisz opóźnienia, a wręcz je jeszcze możesz zwiększyć (bo 9 będzie zbierać twoich pasażerów do Kabla). Dodatkowo na Mogilskim również masz ogromną wymianę pasażerską (czasem prawie cały wagon ludzi wysiada, a drugie tyle ludzi wsiada). Więc już masz koło 1,5 - 2 minut spóźnienia.

Na Grzegórzeckim bywa różnie - jak przed tobą stoi np. 14tka lub autobus do skrętu w lewo, a z przeciwka jeszcze jakiś inny tramwaj czeka na wjazd na przystanek (np. 9,20,17,19) to na 99% nie wjedziesz na tym cyklu na rondo, bo najpierw przejedzie tramwaj z przeciwka, potem 14tka/autobus dostanie skręt w lewo, i zaraz potem zgaśnie szczelina. Więc tracisz kolejne kilkadziesiąt sekund na kolejny cykl (i dokładasz je do opóźnienia) - a wg rozkładu masz tylko 1 minutę na przejazd CAŁEGO ronda (różnica przelotów wynosi 2min Grzegórzeckie-Mogilskie vs 3min Mogilskie-Grzegórzeckie).

Co do Kuklińskiego - ile to razy mi się zdarzało, że tramwaj leci rozpędzony w stronę skrzyżowania, po czym musi hamować, bo szczelina zgasła. No i tak czeka sobie jakieś koło 1min (a poza szczytem nawet zdarzało się nawet i do 2 minut, bo wtedy nie ma podwójnego otwarcia dla tramwajów). To ile już mamy tego spóźnienia - tak ze 3-4 minuty co najmniej?

No i teraz na Lipskiej masz 2min odstępu między 50 a 11 - nie zdążysz przed 11, to cię prowadzi do Kurdwanowa (lub aż do Zakopiańskiej, jeśli to wydłużona 50tka do Borku). Analogicznie różnica między 24 i 50 na Kablu wynosi 3-4 minuty = też jak nie zdążysz, to cię poprowadzi do Kurdwanowa.

O to głównie chodzi, co sam zresztą zauważyłeś - że na 50 masz wyżyłowany na maksa czas, wyliczony na IDEALNE warunki (bez innych opóźnionych wagonów przed tobą, ze światłami zapalającymi się od kopa, 10 pasażerami na krzyż wsiadającymi grzecznie w 5 sekund i nie dobiegającymi na ostatnią chwilę). No sory, ale tak nie działa miasto w godzinach szczytu.

Czemu na innych liniach można dołożyć w szczycie dodatkowe minuty, np.
- 1 w szczycie ma 55 min. przelotu, a poza szczytem 52 min,
- 14 w szczycie 51min, poza szczytem 48-49min,
- 52 w szczycie 57min, poza szczytem 53min.

Więc skoro wiemy, że np. 50 na Mogilskim i Grzegórzeckim ma ogromną wymianę pasażerską, to nie możemy się tłumaczyć, że "do Zabłocia jest tylko 1 minuta, ALE DALEJ SIĘ TO ODROBI", tylko powinniśmy dołożyć tą 1 minutę. Bo właśnie pasażerowie czy dłużej załączająca się szczelina nie pozwolą nic nadrobić (no chyba, że akurat jedzie motorniczy, który "daje po garach", nie patrząc na ograniczenia prędkości i rozkład**)

Naprawdę zachęcam zrobić sobie kiedyś kilka takich testów - wsiąść popołudniu do różnych 50tek na Towarowym, odnotować sobie rozkładową godzinę odjazdu, po czym zobaczyć, ile opóźnienia będzie mieć na Kablu.

**Kiedyś kilka lat temu trafiło mi się wracać z takim 13tką z centrum na Prokocim, co prawda było to już wieczorem, a nie w szczycie. Ale jak z PWŚ ruszył na 0, tak pod szpitalem w Prokocimiu wysiadłem chyba +6 czy +7. Tylko że np. przez stary Stradom (wszyscy chyba pamiętają, w jakim agonalnym stanie było to skrzyżowanie) przejechał chyba ze 30/h, a pod Koroną to myślałem, że tył wagonu wyleci z łuku :shock:

suchy
Znawca
Posty: 147
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: suchy » 04 wrz 2022, 0:42

Adrian14 pisze: 03 wrz 2022, 23:01 Wszedłem, jeszcze na szybko na Wrocław oraz Gdańsk i tam też nie widzę różnic w przelotach pomiędzy tygodniem, a sobotą.
Wiesz, trzeba też popatrzeć na budowę miasta - np. w Gdańsku tramwaje nie jeżdżą jak u nas po jezdni (Zwierzyniecka, Karmelicka, Długa, Gertrudy, Starowiślna, Krakowska), tylko w większości po wydzielonych torowiskach. Z torowisk w jezdni kojarzę trasę na Stogi (chociaż teraz po remoncie nie wiem, czy dalej jest tak ciasno jak dawniej) oraz Nowy Port (ale to bardziej osiedlowe uliczki na peryferiach, a nie centrum miasta).

Po 2 - z tego co wiem, to Gdańsk nie ma priorytetów dla tramwaju (dopiero chyba zaczynają się do nich zabierać). Tutaj masz przykład węzła Hucisko - pokaż mi takie skrzyżowanie w Krakowie :D
https://pulsgdanska.pl/artykul/kiedy-zn ... we/1060682
https://www.youtube.com/watch?v=7YxcOyJRiEU
https://www.youtube.com/watch?v=f5a0VQ1e_U8

Co do różnic w przelotach, ja znalazłem na przykład w dni powszednie w Gdańsku:
Linia 2 Jelitkowo - Łostowice: 15:19 - 16:16 (57min), 22:19 - 23:14 (55min),
Linia 12 Zaspa - Lawendowe Wzgórze 15:23 - 16:40 (1h17min), 22:05 - 23:19 (1h 14min).

We Wrocławiu zwróć uwagę, że nie ma żadnego komunikatu o przywróceniu rozkładu szkolnego (w zakładce z rozkładami jest tylko jakiś enigmatyczny link - "od 5.09 zmiana rozkładu"). Prawdopodobnie więc jeszcze w dalszym ciągu obowiązują u nich rozkłady wakacyjne :lol:

Ale nawet i w wakacje znalazłem różnice - nie tylko od pory dnia ale i w tygodniu/weekend:
Linia 4 Oporów - Stadion Olimpijski, niedziela 5:01 - 5:37 (36min), poniedziałek 4:50 - 5:27 - (37min), pon. 16:01 - 16:39 (38min).

Adrian14
Specjalista
Posty: 398
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Adrian14 » 04 wrz 2022, 7:43

No dobra, ale nie możesz mówić tutaj o zaniedbaniu ze strony motorniczego. Bo skoro się zagapił i nie odjechał 0.00 to już jakoby trochę jego wina. Trafi się któryś co pojedzie punktualnie i będzie odczekiwał na plusie co jest moim zdaniem jeszcze gorsze. Na Grzegórzeckim nie wiem czy już, ale ma być tak ustawiona sygnalizacja, że wagon płynnie przejeżdża przez środek w relacji 50. Problem w tym jest jeszcze inny. Taka 9 na Mogilskim w stronę BN jest w miarę punktualnie i teraz jak np ona zajdzie 50 to czy jej dołożysz 1,2 czy 3min nic to nie da, bo 9 też dostanie. Ale i tak dalej twierdzę, że czas jest jednak trochę za bardzo napięty, bo tych czynników opóźniających w szczycie jest za dużo, żeby większe opóźnienie dotyczyło tylko kilku kursów.

Co do minutowych różnic to przecież w Krakowie takie też znajdziemy: np. Smółki - Matecznego przelot 3/2min, Lubicz - Teatr Słowackiego 3/2min, Lubicz - Mogilskie 3/2min, AWF - Stella 2/1min, Dunikowskiego - Kleeberga 2/1min. Ale na trasie 50 nie ma.

suchy
Znawca
Posty: 147
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: suchy » 04 wrz 2022, 11:34

Adrian14 pisze: 04 wrz 2022, 7:43 No dobra, ale nie możesz mówić tutaj o zaniedbaniu ze strony motorniczego. Bo skoro się zagapił i nie odjechał 0.00 to już jakoby trochę jego wina. Trafi się któryś co pojedzie punktualnie i będzie odczekiwał na plusie co jest moim zdaniem jeszcze gorsze. Na Grzegórzeckim nie wiem czy już, ale ma być tak ustawiona sygnalizacja, że wagon płynnie przejeżdża przez środek w relacji 50. Problem w tym jest jeszcze inny. Taka 9 na Mogilskim w stronę BN jest w miarę punktualnie i teraz jak np ona zajdzie 50 to czy jej dołożysz 1,2 czy 3min nic to nie da, bo 9 też dostanie. Ale i tak dalej twierdzę, że czas jest jednak trochę za bardzo napięty, bo tych czynników opóźniających w szczycie jest za dużo, żeby większe opóźnienie dotyczyło tylko kilku kursów.

Co do minutowych różnic to przecież w Krakowie takie też znajdziemy: np. Smółki - Matecznego przelot 3/2min, Lubicz - Teatr Słowackiego 3/2min, Lubicz - Mogilskie 3/2min, AWF - Stella 2/1min, Dunikowskiego - Kleeberga 2/1min. Ale na trasie 50 nie ma.
Według ciebie czekanie, aż drzwi się zamkną, bo 5 sekund przed odjazdem dobiegło 20 osób, które teraz wsiadają i ktoś trzyma drzwi "bo kolega biegnie" to wina motorniczego, że się zagapił? Nie, nie zagapił się - te 5 sekund wcześniej nie mógł zablokować drzwi i ruszyć, bo byłoby to potraktowane jako odjazd PRZED CZASEM.

Gdyby na pętli stała kontrola ZTP, to nałożyliby karę na MPK za ten kurs - bo w przypadku odjazdu nie ma żadnej, nawet 1-sekundowej tolerancji. Odjazd jest 10:10 i 00 sekund, to dopiero wtedy pojazd ma prawo zablokować drzwi i ruszyć (a nie 10:09 i 55 sekund).

Dwa - sam właśnie napisałeś, że są tacy co odjadą punktualnie, a potem odczekują na plusie. I dlatego na niektórych pętlach odjeżdża się na lekkim minusie (nawet -1 min), bo wiesz, że gdybyś wyjechał na 0.00, to za 2-3 przystanki przyjedziesz na plus i będziesz stał. A wyjedziesz z lekkim spóźnieniem, to będziesz akurat na 0.00 i nie będzie odstawania. Ale w przypadku 50tki nie ma takich sytuacji, bo rozkład jest wszędzie tak napięty, jak guma w majtkach rozmiaru S założonych przez osobę w rozmiarze XXXL :D

W kwestii Grzegórzeckiego, coś słyszałem, że niby przejazd "na 1 raz" bez zatrzymania na środku ronda już działa - ale jeszcze nie miałem okazji tamtędy się przejechać i sprawdzić czy i jak to działa.

Co zaś do wspomnianej 9tki - może i odjedzie z Mogilskiego punktualnie, ale później nabiera opóźnień we wspomnianych już miejscach (Zabłocie, Kuklińskiego, czasem też Lipska mimo priorytetu nie da szczeliny od razu, tylko przepuści najpierw wszystkie skręty dla aut) - i w ten sposób 9tka wpada na Kabel spóźniona np. -2.00, prowadząc za sobą 50tkę (która na Mogilskim miała pierwotnie -1.00, a przez opóźniającą 9tkę ma teraz jej dodatkowe 2min czyli -3.00).

Dołożenie dodatkowego czasu dałoby więc tyle, że 9tka nie będzie zwiększać opóźnienia, tylko jechać do Kabla na 0.00, a dzięki temu 50tka zaraz z tyłu też miałaby stałe opóźnienie z Mogilskiego -1.00.

No i ostatnia kwestia - dlaczego właśnie na trasie 50tki nie ma żadnych minutowych różnic przelotu? Bo propaganda ZTP odnośnie Krakowskiego SZYBKIEGO Tramwaju by się posypała? ;)

Adrian14
Specjalista
Posty: 398
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Adrian14 » 04 wrz 2022, 13:46

Ale zaraz zaraz. Gdzie ja napisałem, że ktoś ma łamać przepisy i odjeżdżać na plusie, nawet tym jednosekundowym. Nie musisz mi tłumaczyć jak to działa bo dobrze wiem. Pracuję w tym. Ale sam podałeś przykłady, że motorniczy się z kimś zagada, dopali papierosa, a to już jego wina. Druga kwestia, dobry motorniczy dobrze wie, gdzie trzeba odjechać punktualnie np. -0.10, a gdzie można odjechać na spokojnie -0.50.

Co do przelotów cały czas się zgadzam, że czasy szczególnie na trasie KST są napięte i na pewno by się przydała dodatkowa minuta, ale jak odjeżdża z pętli jest już opóźniony o prawie minutę no to sory.....

suchy
Znawca
Posty: 147
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: suchy » 04 wrz 2022, 19:28

Adrian14 pisze: 04 wrz 2022, 13:46 Ale zaraz zaraz. Gdzie ja napisałem, że ktoś ma łamać przepisy i odjeżdżać na plusie, nawet tym jednosekundowym. Nie musisz mi tłumaczyć jak to działa bo dobrze wiem. Pracuję w tym. Ale sam podałeś przykłady, że motorniczy się z kimś zagada, dopali papierosa, a to już jego wina. Druga kwestia, dobry motorniczy dobrze wie, gdzie trzeba odjechać punktualnie np. -0.10, a gdzie można odjechać na spokojnie -0.50.

Co do przelotów cały czas się zgadzam, że czasy szczególnie na trasie KST są napięte i na pewno by się przydała dodatkowa minuta, ale jak odjeżdża z pętli jest już opóźniony o prawie minutę no to sory.....
Boś się uczepił tylko tego zagadania przez motorowego ;) A do innych przyczyn opóźnionego odjazdu, które opisałem, już się nie odniosłeś - czyli dobiegający, blokujący drzwi dla znajomych, etc (czy nawet pasażerowie pytający 10 sekund przed odjazdem o dojazd na drugi koniec Krakowa z 3 przesiadkami albo zgłaszający awarię automatu na końcu wagonu - miałem okazję z takimi przypadkami się spotkać :D ).

Adrian14
Specjalista
Posty: 398
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Adrian14 » 04 wrz 2022, 20:14

Bo go podałeś za przykład 🤦🤦🤦🤦. Nikogo się nie czepiam. Wiem bardzo dobrze jak to wygląda od strony prowadzącego. Ale jaki byś nie podał przykład to planując rozkład nie można zakładać, że tramwaj z pętli odjedzie minutę później bo to się mija z celem. Po to jest godzina odjazdu żeby jej pilnować. Nie kwestionuję, że takie sytuacje nie mają miejsca bo mają. Przyczyny mogą być przeróżne od spraw motorowego (toaleta, przerwa), po sprawy techniczne (awaria, automat), a na sprawach pasażerskich (pytanie odnośnie trasy, dobiegający czy wózek inwalidzki) kończąc. Ale nie możemy zakładać, że to się dzieje na każdym kursie. Fakt, rozkład powinien być tak skonstruowany, żeby dało się go lekko nadrobić. A przy krakowskim zagęszczeniu nieraz ten minimalnie opóźniony odjazd może spowodować właśnie później opóźnienie -5/-7.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości